Bas Hathor '94 to wyjątkowe połączenie tradycji i nowoczesności, zaprojektowane przez entuzjastę basu, inspirowane kształtem korpusu Ibaneza i główką od Arii Pro. Stworzony przez krakowską manufakturę lutniczą, instrument wyróżnia się niezwykłą jakością wykonania i wyborem materiałów.
W artykule opisuję moje wrażenia i doświadczenia z użytkowania sześciostrunowej gitary basowej marki Langowski. Gitara charakteryzuje się solidnym wykonaniem oraz bardzo dobrym brzmieniem, mimo kilku mankamentów natury estetycznej i technicznej.
Mistrz lutnictwa Gerald Marleaux prezentuje swój najnowszy model basu - Tiuz, nazwany na cześć mitologicznego niemieckiego boga. Bas ten wyróżnia się lekkością, możliwością personalizacji oraz niezwykłą elastycznością brzmienia.
Autorka szuka sprawdzonych sposobów na usunięcie starych, uporczywie trzymających się naklejek z korpusu gitary, której remontuje. Dotychczasowe próby, jak użycie suszarki czy wcieranie tłuszczu okazały się nieskuteczne, choć spirytus pomógł trochę w walce z resztkami kleju.
Dyskusja na temat możliwości przestrajania gitary basowej pomiędzy dwoma strojami: drop C i standard E, przy wykorzystaniu jednego instrumentu. Podjęcie tematu różnic w napięciu strun oraz skonsultowanie się z ekspertami.
Rozważania na temat rozstawu progów w kontekście menzury 32 cali oraz możliwości dostosowania wysokości progów. Autor rozważa zmianę menzury z 30 na 32 cale w kontekście projektowania gitary basowej, zastanawia się także nad możliwością obniżenia progów.
Postanowiłem podjąć się wyzwania i zbudować swój pierwszy korpus basowego, korzystając z inspiracji gitar basowych Ibanez. Czekają mnie badania, szkicowanie i przygotowanie do malowania.
Robert opowiada o swojej siedmioletniej przygodzie z basem, od początków z czeską Jonaną Galaxis, poprzez Yamahę RBX374 i Warwick ProFet 3.2, aż do tworzenia własnej, unikatowej gitary. Przygoda ta przypomina ewolucję sprzętu i indywidualne podejście do muzyki.
Autor opisuje plan przebudowy swojego 5-strunowego basu w styl Strings-Thru-Body, rozważając wywiercenie otworów w korpusie i stosowanie specjalnych rurek. Prosi o porady ekspertów, szczególnie tych, którzy już wykonali podobny projekt, oraz informacje o miejscach, gdzie można nabyć wymagane materiały.
Użytkownik skarży się na problem z basem lutniczym - próg odstaje od podstrunnicy, uniemożliwiając grę na kilku półtonach. Szuka pomocy w naprawie bez konieczności odwiedzania lutnika.
Podjęliśmy się naprawy i modyfikacji basu, który wymagał interwencji lutnickiej oraz estetycznej. Pragniemy osiągnąć charakterystyczne, warwickowe brzmienie, zachęcamy do dzielenia się kontaktami do specjalistów.
Podczas wakacyjnej pracy w stolarni postanowiłem wykorzystać przerwę obiadową na nietypowy projekt - zbudowałem swoją pierwszą gitarę. Chociaż wynik mojej pracy jest daleki od doskonałości, ma swoje unikatowe brzmienie i charakter.
Przymierzam się do naprawienia starej gitary Mayones, która może być oryginalnym modelem z 1981 roku. Kontakt z firmą Mayones potwierdził, że instrument nie został wykonany w ich zakładzie, lecz przez Mariana Kubinę.
Autor decyduje się na odnowienie swojego basu poprzez oklejanie korpusu oraz dodanie efektu 'relic', jednocześnie zadając pytania dotyczące techniki i bezpieczeństwa.
Opisuję swoje doświadczenia z dwoma basami: YAMAHA RBX 6 JM i Washburn XB-600 Bantam, z których szczególnie drugi, po serii modyfikacji, stał się wyjątkowym instrumentem. Washburn XB-600 Bantam, zakupiony w 2003 roku, przeszedł znaczące zmiany, w tym wymianę mostu na mosiężny TAKEUCHI, preampu na ARTEC SE3P-A, oraz kluczy na Semi-Lock Jin-Ho, co znacząco podniosło jego klasyfikację jako instrumentu.
Szymon, początkujący basista, dzieli się swoją muzyczną podróżą, wplatając w nią ulubionych artystów, techniki gry na basie oraz używany sprzęt. Z zamiłowania do rocka, poprzez eksperymentowanie z różnymi zespołami, po lutnictwo i detale sprzętu - jego ścieżka pokazuje różnorodność muzyka.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Dokonałem przekształcenia zwykłego instrumentu basowego w instrument inspirowany modelem Stingray, wprowadzając szereg modyfikacji, takich jak zmiana radiusu podstrunnicy, kształtu korpusu i montaż aktywnego przetwornika Seymour Duncan SSMB4 Alnico. Celem było stworzenie basu bardziej komfortowego w grze, z pasywnym systemem elektrycznym.
Rozważamy, jak grubość i waga korpusu gitary basowej wpływa na jej brzmienie, porównując różne standardy grubości. Interesuje nas zbadanie, jak różnice w grubości korpusu, od ekstremalnie cienkich do bardzo grubych, wpływają na ton i ogólną charakterystykę dźwięku.
Na moim blogu opisuję początek przygody z budowaniem własnego, unikatowego basu. Pokazuję, jak z pomysłu i pasji, przy ograniczonych środkach finansowych, można stworzyć coś wyjątkowego.
Postanowiłem samodzielnie naprawić gryf mojego basu po tym, jak pręt regulacyjny uległ uszkodzeniu. Proces naprawy okazał się być prostszy niż myślałem i w tym artykule opisuję krok po kroku jak to zrobiłem.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.
Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.
Odkryj moją podróż, jak przechodzę od zwykłego posiadacza DEFILa do twórcy niestandardowego basu w stylu Immo Custom Shop. Ta opowieść to prolog pełen pasji, drewna i elektroniki.
Autor ogłasza koniec dylogii swojej twórczości i oferuje drewno na budowę instrumentu. Drewno jest szczegółowo opisane, z zaznaczeniem preferencji autora co do jego wykorzystania.
Opowieść o tym, jak przymusowy brak gitary i decyzja o rzuceniu palenia doprowadziły do niespodziewanego zakupu gitary basowej marki Adelita przez moją małżonkę. Głównie koncentruje się na doświadczeniach ze sprzętem, który okazał się być niedoskonałą chińską podróbką, oraz na zmaganie się z własnymi uniwersalnymi problemami.
Historia pasjonata, który po ośmiu miesiącach edukacji zbudował bas marzeń, inspirowany pracami Carla Thompsona. Zaprezentował specyfikację swojego projektu, ale natrafił na problem z elektroniką.
Historia nieplanowanego projektu lutniczego, który rozpoczął się od spotkania z przyjacielem i kilku piwek. Przez pomysłowość i kreatywność, zwykły bas przeszedł niezwykłą metamorfozę.
Autor dzieli się swoim marzeniem o posiadaniu unikatowego basu z dwoma gryfami, łączącego w sobie cechy basów fretless i Rickenbackera. Zastanawia się nad możliwością stworzenia takiego instrumentu.
W tekście autor dzieli się swoją rozmową z gitarzystą, która uświadomiła mu, jak wiele osób nie zna podstaw budowy i funkcji gitary. Szczególnie zaskoczyła go nieznajomość funkcji pięciopozycyjnego przełącznika czy roli gałek w basie.
Artykuł dotyczy kompleksowego przewodnika po budowie basu od podstaw, włączając w to konieczne narzędzia, materiały i składniki elektroniczne. Poruszono tematykę wyboru drewna, planowania konstrukcji oraz dokładnego opisu niezbędnego sprzętu.
Zdecydowałem się na zakup basu lutniczego i przedstawiłem koncept drewna oraz zarys elektroniki. Szukam porad na temat wyboru konkretnych materiałów i pasywnej elektroniki.
Pierwszy odcinek serii artykułów poświęconych budowie i fizyce gitary basowej. Skupia się na materiałach używanych w nowoczesnym lutnictwie, eksplorując różnorodność i wpływ drewna oraz nowych tworzyw sztucznych na jakość i brzmienie instrumentów.
Autor opisuje problem z częstymi wymianami baterii w basie z aktywnymi przystawkami, który osiągnął rekord, gdy bateria Panasonic trzymała tylko trochę ponad tydzień. Próbuje samodzielnie rozwiązać problem i szuka porad dotyczących podłączenia aktywnych przystawek.
Strojenie basu to nie lada wyzwanie - wszystko idealnie stroi oprócz jednej pozycji. Dwudźwięk na 11. progu struny G i zerowym progu struny D sprawia problem, mimo że cała reszta instrumentu jest idealnie nastrojona.
Projekt FAKJU by Kapral and Urban zagłębia się w popularne materiały używane w lutnictwie, poruszając tematykę drewna oraz kompozytów. Ponadto, artykuł przedstawia praktyczne porady dotyczące zakupu basów w różnych przedziałach cenowych, skupiając się na jakości i zastosowaniu.
Przypadkowe odkrycie bassu Schaller w komisie skłania do zastanowienia, czy jest to rzadkość, czy też lutniczy majstersztyk. Posiada on charakterystyczne cechy, takie jak naklejka Schaller, dwa przetworniki typu JBX oraz klucze przypominające 'trefl' z serii BM, jednak jego stan wizualny pozostawia wiele do życzenia.
Zainspirowany lutnictwem postanowiłem założyć temat dla wszystkich zainteresowanych, jak zbudować własną gitarę elektryczną. Proces może wydawać się prosty, ale jest czasochłonny i wymaga dużo uwagi, ponieważ mały błąd może oznaczać konieczność rozpoczęcia pracy od nowa.
Rob Elrick i Cort Guitars połączyli siły, aby wprowadzić na rynek serię basów Elrick NJS, świętując tym samym 30-lecie istnienia Elrick Basses. Nowa linia obejmuje modele cztero- i pięciostrunowe, które wyznaczają nowy standard w świecie basów jazzowych.
Cześć wam mam taki problem, pewnie uznacie mnie za wariata…
Fender Custom Shop oraz Jackson Custom Shop z dumą ogłaszają dołączenie dwóch nowych Mistrzowych Twórców do swoich zespołów. Poznajmy bliżej Austina Macnutta i Pata Campolattano.
Cześć,kupiłem dziś na OLXie basówkę semi-hollow body renomowanej firmy Harley…
Dobry, jak wiadomo pickupach aktywnych stosuje się potencjometry 25k, gdzie…
Witam wszystkich, otóż mam zamiar złożyć własnego builda, do którego…
Hej, mam pytanie odnośnie sernsowności takiego ruchu i czy uda…
Tak się właśnie zastanawiam gdzie zaczyna się i konczy lutnictwo?…
Williamscot Basses łączy tradycję budowy kontrabasów z nowoczesnością elektrycznych basówek, prezentując trzy unikatowe modele: Gagliano, Panormo i Da Salo. Każdy instrument jest w pełni ręcznie wykonany w Wielkiej Brytanii, oferując niezrównaną jakość i dopasowanie.
Pete Hilton, wizjoner i założyciel Hilton Guitars, wyrobił sobie markę jako wyjątkowy lutnik basów. Czerpiąc inspiracje z bogatej przeszłości i pod okiem legendarnego Carla Thompsona, jego instrumenty to prawdziwe dzieła sztuki.
Uznałem, że kategoria lutnictwo jest najbliższa temu co ostatnio spędza…
Jakie są plusy i minusy użycia lakieru lub wosku jako…
Proponuję utworzyć nowy dział na forum pod tytułem lutnictwo Bardzo…
Sorki ale nie działają fotki w cyklu artykółów zenka spawacza…
Działają wam fotki w dziale lutnictwo tam gdzie jest temat…
Spotkanie z Bjoernem Kroeplinem, lutnikiem i właścicielem Plankton Basses, to podróż do serca pasji i rzemiosła, które kształtują wyjątkowe basy. Jego podejście do budowania instrumentów łączy tradycję z nowoczesnością, wprowadzając na rynek basy o unikalnym brzmieniu i pięknym wzornictwie.
Wiele osób trzyma gitary basowe na ścianach lub specjalnych stojakach dla łatwości dostępu. Jednak niektórzy zastanawiają się, czy taka forma przechowywania może mieć negatywny wpływ na gryf instrumentu.