Właściciel wzmacniacza basowego Ashdown Five Fifteen opisuje swoje doświadczenia związane z awarią urządzenia podczas koncertu oraz rozważa niestandardowe modyfikacje sprzętu w celu zwiększenia jego głośności, mimo ograniczonych środków finansowych.
Autor prosi o pomoc w wyborze paczki do gry na gitarze basowej w metalowych brzmieniach, z preferencjami dla dzwoniącego brzmienia i stroju C. Rozważa obecnie dwa modele, ale jest otwarty na inne propozycje.
Autor w poszukiwaniu optymalnego sposobu na łączenie kolumn głośnikowych zastanawia się nad najlepszą metodą, aby wykorzystać pełny potencjał swojego zestawu. Zadaje pytanie o skuteczne sposoby łączenia różnych impedancji, by osiągnąć oczekiwaną moc.
Autor stoi przed dylematem podłączenia dwóch kolumn o różnej impedencji do wzmacniacza basowego markbass little Mark III, posiadając już kolumnę NewYork 804 (8 ohm) i rozważając użycie starszej kolumny Peavey bass cabinet2x 15 z głośnikami Eminence legend o zmienionej impedencji.
W artykule rozwijam tematykę poszukiwania idealnej, niewielkiej głowy basowej w zestawie z paczką do uniwersalnego użytku. Dyskutuję o możliwościach modeli Eden WTX-260 oraz Aguilar Tone Hammer 350, z uwzględnieniem różnych opcji paczek - nowych i używanych, z różnych przedziałów cenowych.
Ten artykuł opowiada o procesie przywracania do życia starej paczki basowej, która przez lata leżała zapomniana na strychu. Autor podzielił się własnym doświadczeniem w renowacji i przekształceniu tej paczki w pełnowartościowy sprzęt muzyczny.
Autor poszukuje combo do gry w domu w ramach ograniczonego budżetu do 1000zł, preferując zakup nowego sprzętu. Wśród rozważanych opcji znajdują się Hartke HD25, Fender Rumble 15 2013, i Orange CR50BTX, z różnymi wielkościami głośników oraz cenami.
W artykule rozwiewam wątpliwości na temat wyboru odpowiedniej paczki do gry w metalu i rocku, opierając się na własnych doświadczeniach i preferencjach brzmieniowych. Ostateczny wybór padł na potrzebę znalezienia paczki umożliwiającej uzyskanie mocnego dołu bez buczenia, z rozsądnym budżetem do 2000zł.
W artykule opisuję proces modernizacji mojej domowej konstrukcji kolumny basowej, którą zbudowałem bazując na głośniku Eminence Kappa pro15a. Poszukując lepszego brzmienia, skorzystałem z programu WinISD, który pomógł mi zrewidować wymiary obudowy oraz wymiary bass reflex.
Doświadczam problemów z moim wzmacniaczem basowym Gallien Krueger 700RB-II, którego brzmienie przestało być selektywne i czyste, mimo stosowania stalowych strun. Problemy rozpoczęły się po dwóch latach użytkowania, a serwis zdiagnozował i naprawił usterkę, która wróciła po krótkim czasie.
Opisuję, jak przy minimalnych kosztach polepszyłem brzmienie combo Laney RB1 poprzez dodanie tulejki do otworu subwoofera i odmalowanie obudowy. Podaję również składniki oraz ich ceny, które pozwoliły na tę transformację.
Autor zwraca się z zapytaniem o doradzenie w wyborze kolumny basowej, która pasowałaby do jego Fender Bassman 250, używanego podczas grania w zespole. Rozważane są modele Epifani Epifunky 210 oraz Nemesis Eden, ale autor jest otwarty na inne sugestie.
Rozważam zakup używanego comba w cenie około 1500zł. Zastanawiam się między Fender Rumble 350 a Carvin r600, które mają różne cechy i brzmienie.
Autor stoi przed decyzją zakupu odpowiedniego wzmacniacza Hartke do istniejących kolumn, rozważając modele 2500, 3500 oraz 5500 i combo VX3500. Eksploruje możliwości w kontekście swoich potrzeb - głośnego hard rocka w amatorskim środowisku.
Posiadam combo Laney Pro-Bass 150W z czterema głośnikami 10" i wyjściową mocą 150 Wat przy impedancji 4 Ohmy, które niedawno przeszło naprawę magnesów. Rozważam zakup dodatkowej kolumny o większej impedancji, by z czasem wymienić combo na head z kolumną, ale napotkałem problem z dostępnością kolumn o identycznej impedancji.
Czytelnik zgłasza problem z brzmieniem basu podczas próby, gdy używa kolumny basowej Tc Electronic RS410 ze wzmacniaczem Tc Electronic RH750. Brakuje mu mocnego dołu, a dźwięk jest zamulający i traci się w mixie z zespołem.
Autor rozważa różnice pomiędzy paczkami basowymi Noisy Box 2x10 i 4x10 na głośnikach FaitalPro, zastanawiając się, którą opcję dodać do swojego zestawu. Rozważa również, czy możliwe jest łączenie paczek o różnych mocach z jego obecnym zestawem Ampeg SVT 3 Pro.
W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.
Po dłuższym nieużywaniu swojego combo Laney HCM120b zauważyłem, że głośnik zaczął 'popierdywać', co uniemożliwia grę. Zastanawiam się czy wymiana na nowy głośnik to dobry pomysł, biorąc pod uwagę koszty oraz fakt, że jest to moje pierwsze combo, którego brzmienie z czasem przestało mi odpowiadać.
Staję przed bardzo ważnym momentem w moim życiu - wybieram swoją pierwszą kolumnę basową. Rozważam kilka opcji, w tym produkty Ashdown i zastanawiam się nad inwestycją w Noisy Box.
Autor rozważa wymianę swojej obecnej kolumny Nemesis EDEN EN 210 XST-4 podłączonej do heada Taurus SL-300H z uwagi na braki w głośności i czytelności dźwięku basowego. Rozważane są modele Taurus TN-410, MarkBass STANDARD 104 HF 8, Trace Elliot 1048H z naciskiem na mobilność i dynamiczne brzmienie przy szybkich utworach.
Posiadam stary wzmacniacz Trace Elliot z 1980 roku o mocy 300W i impedancji 8 OHM. Zastanawiałem się nad kilkoma kwestiami dotyczącymi jego parametrów, mocy i głośników Celestion.
Poszukiwania idealnej paczki basowej do małych klubów to prawdziwe wyzwanie. W artykule przedstawiam moje przemyślenia oraz propozycje modeli paczek, które mogą być odpowiedzią na potrzeby basistów.
Rozważając zakup heada i dwóch kolumn do basu zastanawiałem się nad opcjami w budżecie około 3000 zł. Ostatecznie zainteresowałem się zestawem od Hartke, który obejmuje model heada LH-500 oraz dwie kolumny VX410 i VX15.
Stoję przed wyborem idealnego wzmacniacza do moich kolumn 1200W na eminencach gammach. Pragnę uzyskać zarówno przesterowane, jak i czyste brzmienie i mam budżet 5000 zł.
Jestem w trakcie wyboru nowego sprzętu do basu, głównie do występów na żywo. Rozważam różne kombinacje wzmacniaczy i kolumn, a moim budżetem jest 4000 zł.
W artykule omawiam poszukiwanie lekkiego zestawu głośnikowego 4x10 + 1x15 idealnego do ciężkiego grania na pełnej lampie 200W z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z dolegliwości kręgosłupa. Analizuję potencjalne opcje marki Markbass, Ampeg seria portaflex LF oraz SWR WorkingPro, podkreślając znaczenie wagi sprzętu.
Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?
Autor tekstu poszukuje dwóch głośników 15" do zbudowania własnej paczki do gitary basowej, wspominając przy okazji o swoim sprzęcie: Fender Precision Bass i wzmacniaczu Traynor Mono Block B. Szuka również specjalisty w Warszawie, który pomoże złożyć projekt.
Autor rozważa budowę kolumny dla wzmacniacza o mocy 300W, zastanawiając się nad odpowiednią mocą głośników oraz możliwością połączenia głośnika Eminence 15" z dwoma głośnikami Tonsil o mocy 50W każdy.
Podczas próby nagle przestał działać mój zestaw Ashdown MAG300h + paka DIY 450W/4Ohm. Wszystko było podłączone prawidłowo, kable i gitara sprawne, a jednak nastała cisza.
Stałem się niedawno posiadaczem głowy Ampega - B2R i teraz szukam odpowiedniej paczki głośnikowej. Interesuje mnie sprzęt o małych gabarytach i wadze, odpowiedni do grania w niewielkich klubach lub w domu.
Opisuję moje doświadczenia z naprawą legendarnej głowicy basowej Acoustic 370, którą udało mi się zdobyć za symboliczną kwotę. Szukam specjalistów w Warszawie, którzy przyjmą wyzwanie naprawy.
Szukam mocnej głowy basowej jednokanałowej, idealnej do mojej paczki Galien-Krueger 410 RBH. Stoję przed wyborem między TC electronic BH 500 a Line 6 LowDown HD 750, obie oferujące różnorodność i możliwość zapisu ustawień. Zastanawiam się, która z nich lepiej sprosta moim wymaganiom muzycznym łączącym ciężkie gitarowe riffy z metal-core i Vaderowym brzmieniem.
Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.
Staję przed wyborem między combo Sessionette SB 100 4X10 a Taurusem b-215. Pierwsza opcja oferuje cztery głośniki 10-calowe i 100w mocy, druga to pojedynczy 15-calowy głośnik z mocą 200w.
Rozważając zakup mobilnych kolumn, zwróciłem uwagę na Ampegi z serii Portaflex. Choć moje poszukiwania nadal trwają, odkryłem, że nowe modele mogą być bardziej opłacalne niż używki, mimo początkowych obaw dotyczących braku przenośności.
Autor opisuje swoją walkę z byciem słyszalnym na próbach z zespołem, używając combo Warwicka Sweet 15.3. Z uwagi na ograniczone fundusze, rozważa zakup mocniejszej kolumny przed head'em, zastanawiając się czy podpięcie 400W Hartke 410XL pod to combo ma sens.
Autor przedstawia problem związany z działaniem kolumn Tonsil po awarii amplitunera Denon, które zostały podłączone do zastępczego urządzenia. W efekcie prawy kanał nie odbiera dźwięku.
Zastanawiam się nad sposobami transportu ciężkich kolumn basowych, szczególnie 4x10, na wyższe piętra. Rozważam użycie wózka do przewożenia sprzętu, by ułatwić sobie zadanie.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
Autor poszukuje kolumny do wzmacniacza Hartke 2000, mając ograniczony budżet wynoszący 800PLN. Potrzebuje sprzętu na koncerty w małych lokalach, zastanawiając się, czy lepiej dokupić kolumnę, czy zainwestować w tańsze combo.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Rozważam wymianę nagłośnienia w moim zestawie basowym składającym się z kolumny LDM z dołożonym głośnikiem Eminence i wzmacniacza Warwick Profeta 3.1, ponieważ obecne brzmienie nie odpowiada moim oczekiwaniom. Grając na wzmacniaczu Laney RB, odkryłem, że poszukuję bardziej autentycznej 'duszy' basu, co skłoniło mnie do zastanowienia się nad zmianą sprzętu.
Autor opisuje problem ze spalonym combo Tonsil 50.03 po nieprawidłowym podłączeniu głośnika, które skutkowało zapachem spalenizny i przepaleniem bezpiecznika. Poszukuje sposobu na naprawę urządzenia.
W artykule autor rozgląda się za najlepszą kolumną do wzmacniacza SWR 350x, mając do wydania około 1500 zł. Jako opcje bierze pod uwagę różne konfiguracje kolumn Ashdown.
Muzycy często zmaga się z problemem słabej akustyki w pomieszczeniach przeznaczonych do prób. Artykuł opisuje wyzwania związane z użyciem paczek basowych z tylnym bassreflexem w małych pomieszczeniach oraz proponuje kilka niekonwencjonalnych rozwiązań.
Posiadacze sprzętu Gallien Krueger w Polsce mogą napotkać na trudności ze zdobyciem nowych komponentów tej marki. Autor opisuje swój dylemat związany z poszukiwaniem dodatkowej kolumny do swojego zestawu Gallien Krueger, rozważając modele Ampeg B 410HE i Eden N410RS.
Autor szuka kolumn basowych dostępnych poniżej 1000zł dla początkujących basistów, biorąc pod uwagę różne opcje, w tym używki. Rozważa zakup pierwszego zestawu head + kolumna, zdecydował się na head Line6 HD400 i zastanawia się nad różnymi opcjami kolumn.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami po zakupie kolumny Ashdown ABM 414T z drugiej ręki. Po początkowym okresie bez problemów, zaczął doświadczać przesterowań dźwięku, które z czasem nasiliły się i objawiły trzeszczeniem przy niskich tonach.
Autor, Tomek, zastanawia się nad wyborem mobilnej kolumny firmy MarkBass odpowiedniej do gry na metal oraz lżejsze gatunki. Skupia się na serii Traveler i modelu serii standard 210, podkreślając potrzebę uniwersalności i mobilności.
Autor podjął się ambitnego projektu zbudowania własnej paki basowej, biorąc pod uwagę ograniczony budżet i posiadane komponenty. Pyta o najlepszy układ głośników i budżetowe propozycje, które sprawdzą się na próbach i mniejszych scenach.
Autor rozważa wymianę ciężkiego, ale znakomicie brzmiącego sprzętu Epifani na lżejszy ekwiwalent z uwagi na częste przemieszczanie się i ograniczenia transportowe. Prosi o pomoc w wyborze pomiędzy trzema modelami kolumn Markbass ze względu na ich wagę, rozmiar i charakterystykę dźwiękową.
Władek Kołodziejczyk, znany także jako Krzipek, to wszechstronny muzyk orkiestry kameralnej AUKSO, który pasję do muzyki łączy z mistrzostwem gry na wielu instrumentach. W tekst opisuje nie tylko swoje doświadczenia muzyczne, ale również prezentuje swoją imponującą kolekcję instrumentów i sprzętu.
Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.
Rozważania na temat budowy paczki głośnikowej na bas opartej na głośniku Eminence Kappa 15. Autor analizuje wymagania związane z objętością obudowy, charakterystyką frequencyjną i możliwością doposażenia w dodatkowy driver w kontekście pięciostrunowego basu.
Autor rozważa zakup heada KUSTOM KXB200HR na potrzeby prób i małych koncertów. Poszukuje opinii i rady na temat wyboru kolumny pasującej do tego modelu, mając ograniczony budżet.
Autor rozważa zmianę swojego combo LDM ba100P na zestaw head plus paczka, ze względu na potrzebę większej mocy i lepszego brzmienia. Wybór pada na modele Hartke ha-3500 lub Ampeg B2R oraz paczkę od Mańka.
Podejmując się wyzwania budowy własnej kolumny basowej do mojego ulubionego Line6 HD750, postanowiłem znaleźć idealne głośniki zdolne dostarczyć doskonałe efekty brzmieniowe. Szukam głośników o mocy od 800W do 1000W, podobnych do tych z pakietów Goliath Senior, Trace Elliot czy David Eden.
Zastanawiam się nad wyborem kolumny do wzmacniacza basowego Laney RB9. Rozważam różne możliwości, kierując się przede wszystkim głośnikiem wysokich tonów i mocą przynajmniej 200W, odrzucając marki takie jak Ashdown, Hartke i Behringer.
Michał zakupił nowy zestaw nagłaśniający składający się z głowicy ABM 500 EVO III i kolumny Marshall MBC410 o łącznej mocy 1200W, jednak jest rozczarowany ich wydajnością porównując do starego sprzętu Ashdown EVO 300.
Wybór odpowiedniego pieca bassowego jest kluczowy dla każdego basisty, zwłaszcza grającego na dużych scenach. Podpowiadamy, jak znaleźć model o mocy 200/300W, który sprawdzi się zarówno w dużych salach, jak i na festynach czy innych imprezach na świeżym powietrzu.
Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem comba MarkBass CMD 102P, ale niedostatek mocnego basu skłonił mnie do poszukiwania idealnej paczki basowej. Rozważałem zakup MarkBass Standard 151HR i SWR Big Ben, szukając zarówno mocy, jak i selektywności w reprodukcji dźwięku.
Mam problem z paką 4x10 od Demanufacture, w której lewy dolny głośnik zaczął wydawać dziwne brumy i buczenia. Mimo że w zespole dzwięk się gubi, obawiam się, że studio nagrań wychwyci te niepożądane dźwięki.
Przedstawiam swoje rozważania na temat wyboru między kabinetami głośnikowymi Eden D112XLT a SWR WorkingPro 1x15. Chcę uzyskać brzmienie wyraźniejsze niż tylko niskie pasmo, ale mam dylemat co do charakterystyki dźwięku obydwu modeli.
Autor rozważa zakup małej, domowej kolumny basowej, zastanawiając się między konfiguracjami 2x10, 1x12 oraz 2x12 od marek takich jak Ampeg, Gallien Krueger (GK) oraz EDEN. Chce, aby kolumna była lekka, mobilna, pasowała do wystroju oraz sprawdzała się w nagraniach home recordingowych.
Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.
Kazik Kaszubowski, uzdolniony basista, kompozytor i aranżer, zasłynął w latach 90-tych jako członek czołowego trójmiejskiego zespołu sceny alternatywnej. Obecnie aktywnie uczestniczy w wielu projektach muzycznych o różnorodnej stylistyce, od rocka po jazz.
Ampeg Heritage B-15N to limitowana reedycja ikonicznego wzmacniacza basowego, znana jako flextop z 1960 roku. To urządzenie, które definiuje standardy dla studia i sceny, powraca w ekskluzywnej serii 50 sztuk, zachowując oryginalne brzmienie i charakter.
Po trzech latach grania na piecu KUSTOM GROOVEBASS NC210 zdecydowałem się na zmianę na zestaw głowy z paczką, wybierając Eden WTX 260. Teraz rozważam, jaką paczkę do niego dobrać, biorąc pod uwagę możliwość podłączenia dwóch kolumn i zastanawiam się nad różnicami między modelami Eden.
Rozważam zakup nowego wzmacniacza i zastanawiam się pomiędzy Marshall MB450h a VBC412. MB450h jest trudno dostępny, więc skłaniam się ku VBC412, ale nie jestem pewien, czy to najlepszy wybór dla ciężkiego rocka i metalu.
Poszukuję idealnego zestawu basowego z ograniczonym budżetem około 5000zł. Stoję przed wyborem między konfiguracją SansAmp + Ashdown Little Giant 1000 a wzmacniaczem Warwick Profet 5.2, jednocześnie zmagając się z doborem odpowiedniej kolumny.
Novy, basista i wokalista z ponad 15 letnim doświadczeniem scenicznym, znany z występów z takimi zespołami jak Vader czy Behemoth. Szalenie wszechstronny muzyk, którego inspiracje sięgają od heavy metalu, przez jazz po muzykę klasyczną.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Przyjrzałem się zestawowi Gallien Krueger Backline 600 w połączeniu z kolumną Gallien Krueger Backline 410blx, oceniając jego wartość oraz przydatność dla muzyki hardcore/metal. Zestaw był mało używany, a jego cena wynosi 1800 zł.
Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.
Porównanie kolumn basowych Hartke HX410 i EDEN EN 410 XST. Oba modele oferują wyjątkowe cechy, ale który z nich jest bardziej uniwersalny do każdego gatunku muzyki i pasuje do techniki slap?
Podjąłem decyzję o radykalnej modyfikacji swojej kolumny Ampeg 810, dzieląc ją na dwie niezależne 410tki. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - zarówno wyglądowo, jak i brzmieniowo.
Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.
Autor podziela swoje doświadczenia z Ampeg SVT 4 PRO i zastanawia się nad wymianą bądź dodaniem kolumny GK 410RBH w celu osiągnięcia lepszego brzmienia i skuteczności. Wymienia zalety posiadanej konfiguracji, a także potencjalne alternatywy.
Po nieoczekiwanym przypływie gotówki zdecydowałem się na zakup Ashdowna little giant 350 oraz kolumny Ashdown mag 410t. Zastanawiam się nad optymalnym sposobem połączenia wzmacniacza z kolumną, aby nie wpłynąć nadmiernie na brzmienie i głośność.
Recenzuję wyborę kolumn basowych do 1200zł, które pasują do brzmień bluesa, rocka i funku. Aktualnie korzystam z Comba Warwick Sweet 15.2, ale poszukuję czegoś, co w przyszłości uzupełni mojego pieca.
Podczas ferii miałem okazję zapoznać się z kolumnami estradowymi Jensen No. 6. Ich unikalna konstrukcja i jakość dźwięku wydają się obiecujące.
Niedawno stałem się posiadaczem wzmacniacza Trace Elliot 715, wybierając go spośród innych modeli dostępnych na rynku. Wzmacniacz ten zaskoczył mnie jakością wykonania, brzmieniem oraz funkcjonalnością, mimo kilku drobnych niedoskonałości.
Tekst koncentruje się na pomocy w wyborze nagłośnienia basowego dla młodych basistów, mających ograniczony budżet do 2000 zł. Autor podzielił się swoimi doświadczeniami i poszukuje optymalnego zestawu zasilającego dla granego przez siebie metalu.
Autor rozważa modernizację swojego zestawu głośnikowego, zastępując głośnik Celestion K15T-200 modelem Truvox 1525e w celu uzyskania lepszej skuteczności i mocy.
Poszukuję alternatywy dla gitary basowej Ibanez SR505, która przesterowuje mój zestaw Head Box BL-300h z kolumną Box TF115. Rozważam zakup gitary z drewnem podobnym do Mansingera Cazpar, z machońskim brzmieniem, klonowym gryfem i podstrunnicą, mając budżet 1600zł.
Autor poszukuje kolumny 2x10', która lepiej oddawałaby wysokie tony w połączeniu z Ampeg BA115, ze szczególnym uwzględnieniem dobrego oddawania uderzeń nisko ustawionych strun. Rozważane są modele Hartke 210XL, Hartke VX210 oraz Behringer Ultrabass BB210.
Stoimy przed wyborem - head czy paczka, co jest kluczowe dla jakości dźwięku naszego basu? W artykule omawiamy tę dylematyczną kwestię przy okazji rozważań nad zakupem używanego sprzętu.
Rozważam zakup nowej kolumny basowej, aby uzupełnić mój zestaw nagłośnieniowy. Mam budżet ograniczony, zastanawiam się więc, czy lepiej zainwestować w mniej markową 4x10, czy bardziej markową 2x10.
Dyskusja na temat konieczności dokupienia preampa i procesora efektów do istniejącego systemu nagłośnieniowego w sali prób. Rozważania dotyczące wyboru między kombajnami a osobnymi urządzeniami oraz możliwości zachowania Alesis Nanowerb.
Stoję przed trudnym wyborem między piecem basowym Taurus a Eden Nemezis RS. Obydwie opcje mają swoje zalety, ale różnią się mocą, ceną i dostosowaniem do różnych typów występów.
Poszukuję combo basowego, które sprawdzi się zarówno na próbach, jak i na koncertach. Rozważam kilka modeli Ashdown, Fender, Eden i inne, ale potrzebuję porady, które z nich najlepiej spełni moje oczekiwania.
Rozważam zakup kolumny basowej z preampem Radial ToneBone BassBone, idealnej do koncertów rockowych z czterema głośnikami 10" i tweeterem, w budżecie 2500 zł. Zastanawiam się między modelem Hartke 4.5XL, Box BS-10, Warwick WCA 411-4 Pro, a EBS EBS-410CL.
Analizuję możliwość zakupu lekkich, łatwych w transporcie paczek 2x10 na neodymie. Rozważam dwa modele: Markbass Standard 102HF i Taurus TN-210 NEO, zwracając uwagę na ich wagę, moc i konstrukcję.
Analizuję dostępne opcje basowych wzmacniaczy: GK Backline 600 z dodatkową paczką, jak również combo Hartke VX3500. Porównuję ich parametry, ceny i ostatecznie zastanawiam się, który z nich jest lepszym wyborem.
W styczniu, mając do dyspozycji pierwszą wypłatę stypendium, postanowiłem zainwestować w poważny sprzęt nagłaśniający. Wybór padł na Warwick ProFET 3.2 oraz Gallien-Krueger 210BLX - oto przegląd ich specyfikacji.
Rozważam zakup zestawu nagłośnieniowego przeznaczonego dla basistów preferujących lżejsze brzmienia jak jazz, funky i blues. Porównuję Hartke 3500 z kolumną VX410 do combo Gallien-Krueger 700RB-II / 115, poszukując idealnego dźwięku zarówno dla elektrycznego basu jak i kontrabasu z pickupem.
W ostatnim czasie testowałem wzmacniacz Hartke Kickback 12, który świetnie sprawdza się w mniejszych przestrzeniach. Jednak w obliczu mocniejszej konkurencji gitarowej zaczynam rozważać zakup mocniejszej głowy wzmacniacza oraz dedykowanej paczki.
Aguilar przed Świętami wypuścił na rynek nową kolumnę - DB112, wyposażoną w dwunastocalowy głośnik Eminence. Markbass również zaprezentował swoje nowe produkty, w tym wzmocnienia Markbass F1, R500, Classic 300 oraz serię kolumn Classic.
Stoję przed wyzwaniem znalezienia nowych kolumn, które zastąpią moją starą, dobrze brzmiącą Unitrę. Chcę, aby nowe kolumny miały odpowiedni zakres częstotliwości i moc, nie tracąc na jakości dźwięku.
Stoję przed wyborem kolumny do wzmacniacza Ampeg SVT 3Pro, kierując się poszukiwaniem ciepłego i płynnego basu, zbliżonego do brzmienia basu w Limp Bizkit, lecz cieplejszego. Analizuję kilka modeli, biorąc pod uwagę jakość dźwięku, pasmo przenoszenia i ryzyko przesterowania.
Autor zastanawia się nad zbudowaniem własnego systemu głośników basowych, rozważając różne konfiguracje głośników oraz materiałów. Rozpala debatę na temat użycia tradycyjnych vs. nietypowych materiałów do budowy.
BOX Taurus B-215 to kolumna basowa oferująca moc wyjściową do 200W MAX i 150W RMS, wyposażona w 15-calowy głośnik Celestion. Zapewnia głębokie i dynamiczne brzmienie basu, a jej specyfikacja obejmuje odłączany wysokotonowy PIEZO, co dodaje elastyczności w kształtowaniu dźwięku.
Myślę że foty są na tyle czytelne, że nie trzeba…
Witajcie! Holenderska manufaktura Vanderkley ( ) produkująca ultrahi-endowe paczki i…
Ernie Ball MusicMan Stringray5 93′ Kabelki Dunlop i Proel, SansAmp…
Tak więc przedstawiam Wam mój garażowy zestaw :] Nic wybitnego,…
Najnowszy nabytek: SWR SM-400S:) Kolumna nieznanej produkcji, zapewne jakaś samoróbka,…
Nie jestem fotogeniczny, ani też nie jestem dobrym fotografem, więcwybaczcie.…
małe, lekkie (12 kg!!!!) i z p*rdolnięciem 🙂 niedługo pomyślę…
nowa seria wzmacniaczy i kolumn fendera. zakochałem się.
Bass: Ibanez BTB405QM Head: Warwick Profet3.2 Paczka: 2×10 by Demanufacture…
Ibanez SR505 + Marshall Dynamic bass System+ 15″ Eminence by…
Fotki z próbowni w której bywam. Niestety GMR-a pożyczyłem kumplowi…
Oto moje graty, Head to Unison Leopard o kopiącej dupe…
Takiego skupiska gównianych, plastikowo-kartonowo zamulających gratów dawnonie mieliście okazji oglądać…
Dorabiałem i dorabiałem i w koncu się dorobiłem… GK 700…
Hisayo… tyle wiem 🙂 gra na głowie Yamaha BBT500H, paczka…
Witam! Przedstawić Wam chcę mój bardzo mobilny zestaw: Combo Markbass…
Witam. Czy ktoś mógł by mnie objaśnić, co to za…
Witam, przeglądam sobie basoofke od dłuższego czasu i staram się…
Przed chwila przyjechała do mnie paczka od Mikołaja. Nagrywane iPadem.…
Zapraszam wszystkich zainteresowanych w/w paczką do lekturki- w dzialerecenzje skrobnąłem…
Gram od 1998-06-30 Mój sprzęt? Ibanez SR505BM, Mesa Boogie M-2000,…
Moje instrumentum:) Trzeba mnieć troszke krzepy by je nosić, ale…
Wybaczcie. Fotka robiona domofonem,ale tu chodzi o treść… To jest…
Cudowny wzmacniacz ,gada ja złoto z kolumna na dwóch JBL
Czyli Fender Jazz Bass CIJ i świeży nabytek KUSTOM KBA10X…
Gitarzysta od lat 5ciu 🙂 w przypływie nagłej euforii zakupiony…
Gram na basie w krakowskim Riverqueen. Zapraszam na naszą stronęriverqueen.pl,…
moja hybrydowa Laboga V-mos 200 + paczka 4×10 domowej roboty…
gram na basie w super kapeli PromiseLand Mój sprzęt? Squier…
Peavey Zodiac De Scorpio + Peavey Mark III 400 BH…
Właśnie dotarło nowe combo od GK: 500W w klasie D…
Gram od 14 roku życia, pierwszą gitarą jaka miałem był…
No cóż… jak widać obecnie tak wyglądają graty Demanufacture (DMNF)…
informatyk, basowy ignorant, webmaster, w latach 2001-2012 admin tej strony.Gram…
„Blues to korzenie, reszta muzyki to tylko owoce” Mój sprzęt?…
hehe, po amerykańsku, method i Demanufacture.
Znalazłem kilka zdjęc w internecie. Umieszczam je tak trochę z…
200Watt czystego brzmienia za kafla, daje rade fajnie uzupełnia środek…
Ledwie stanąłem na nogi finansowo znowu musiałem się wyzerować;) ale…
Muzyka jest dla mnie pasją, grałem jakiś czas na gitarze…
Basówka to GMR Bassforce Classic 4 w której wymieniłem elektronikę…
czysty kanał jest dla ciotGram od 2003-03-04 Mój sprzęt? Ex-Jolana…
Kolumna basowa oparta na 8 głośnikach 10”. Posiada moc2x400W/2×8Ω,800W/4Ω RMS.…
Hej, posiadam zestaw Hartke HA5500 wraz z kolumna XL Series…
bass lutniczy zrobiony przez Langowskiego- jakieś 12 lat temu
Potwór w śród 410-ątek.Bardzo długo szukałem,ogrywając po drodze kolumnyjakie mi…
Witam. Posiadam dwa głośniki Celestion G15B-100 8ohm. Były one montowane…
Bas, perkusja, trąbka.Gram od 2009-06-01 Mój sprzęt? – Yamaha RBX375…
Hartke HA 4000 4X10 800W SanSamp Bass Driver Tuner Korg…
Gram od 2007-05-09 Mój sprzęt? Mój sprzęt to: Squier Vintage…
Spector, Ampeg, Sansamp, GK, efekty
Brakuje mi jeszcze tylko case na wzmacniacz i mogę się…
wczoraj doszła paczka z salonu muzycznego z moim pięknym Cortem…
Paka zrobiona na schemacie kolumny Gallien Krueger BLX 110 przez…
Kot który lubi podmuch z bassrefleksa 🙂
Skoro wszyscy mają fotki, to może i ja wrzucę coś…
Mój Fender w połączeniu z GK oraz kolumnami Asha.
Gram trochę na basie i czasami coś zjem w przerwie…
Japońska Aria z indyjskim Marshall’em. Pozdrawiam daleki wschód ;O)
Gram, czasem śpiewam, komponuje, żyje. Mój sprzęt? Ulubione graty: Gibson…
Oto Epifani – włoskie objawienie i marzenie każdego basisty miało…
od góry: -kopia orange ad200B -taurus Tf -115 -hand made…
Mój sprzęt? Aktualnie: Gitara – Cort Action Bass WS Combo…
Gram na bassie od około 3 lat. Jestem wokalistą i…
Rocznik ’79, muzycznie dziecko lat 80., na basie już ponad…
Mój sprzęt? Peavey Millenium BXP combo Marshall mb4410 (rozbite na…
Jak w tytule. Nie będę się rozpisywał, gdyż nie jest…
mój sprzęcik w mojej próbowni !
Mój sprzęt? Fender jazz bass ,Jolana Galaxy (przerabiana), HARTKE 2000,…
Takie tam w kosmosie *__*