Recenzja głośnikowej paczki Noisy Box 2x12'' na głośnikach Celestion TF1225. Solidna konstrukcja i zaskakująco dobre brzmienie w całym zakresie pasma.
Niedawno kupiłem wzmacniacz Fender Rumble 100/210, który wypróbowałem zarówno na próbach, jak i na koncercie. Jego brzmienie, moc oraz funkcjonalność sprawiają, że jest doskonałym wyborem dla każdego basisty.
Recenzja multiefektu Behringer BASS V-AMP PRO, z pełnym opisem możliwości, jakie oferuje ten kombajn dla gitar basowych. Przegląd funkcji, symulacji wzmacniaczy i głośników, efektów oraz opinii na temat urządzenia.
Po zeszłorocznym zapowiedzeniu, Ashdown ujawnił nową serię Studio Range na targach Winter NAMM w tym roku, wprowadzając cztery nowe modele combo: Studio 15, Studio 12, Studio 10 i Studio 8. Każdy z modeli nosi nazwę odpowiadającą rozmiarowi jego głośnika.
Ashdown kontynuuje rozwój serii ABM EVO IV, wprowadzając nową, podwójną głowicę VU Rack i kolumny ABM-EVO IV Pro Neo. Seria cechuje się nowymi głośnikami Blue Line Pro Neo.
Phil Jones Bass prezentuje Cab 27, kolumnę basową oferującą niesamowitą jakość dźwięku dzięki nowatorskiej konstrukcji i podwójnemu systemowi wentylacji. To wyjątkowe połączenie głośników i tweetera zapewnia głębokie, czyste brzmienie basu.
Ashdown Engineering przedstawiło nową serię wzmacniaczy basowych Rootmaster na targach NAMM tego roku, wprowadzając innowacje w zakresie dźwięku basowego w przystępnych cenach.
Ashdown B-Social to nowoczesny wzmacniacz basowy przeznaczony do użytku na biurku, który wyróżnia się spośród innych urządzeń dzięki innowacyjnym funkcjom, takim jak Bluetooth i możliwość podłączenia drugiego instrumentu.
Ashdown wprowadza na rynek serię wzmacniaczy basowych Rootmaster EVO. Nowa linia oferuje ulepszone funkcje i obniżoną wagę.
Autor rozważa zakup zestawu head + kolumny, mimo braku doświadczenia z takim sprzętem. Pyta społeczność o poradę między dwoma modelami.
Recenzując wzmacniacz Hartke A25 po dołączeniu dodatkowych głośników, autor opisuje obawy dotyczące możliwości przeciążenia sprzętu przy wyższych poziomach głośności. Omawia także swoje doświadczenia związane z brakiem wysokich pasm przy używaniu perkusji i sposób, w jaki próbuje temu zaradzić.
Stoję przed wyborem odpowiedniej kolumny głośnikowej do mojego wzmacniacza Gallien Krueger Backline 350. Zastanawiam się nad zakupem Ashdowna Mag410 czy też przygotowaniem zestawu z mniejszych kolumn.
Rozglądam się za mobilną kolumną głośnikową idealną do małych koncertów, prób i kameralnych występów. Rozważam między innymi modele od Markbass, Noisy Box oraz Fender, szukając sprzętu, który będzie łatwy w transporcie a także oferujący mocną jakość dźwięku.
Zagadkowy problem z brzęczeniem w combo basowym Fender Rumble 100 pojawia się tylko przy określonych dźwiękach, głównie na pierwszych trzech strunach. Problem nie wynika bezpośrednio z głośnika i nie wpływa znacząco na głośność, lecz jest irytujący.
Przebudowa combo Laney Hard Core Max HCM65B na head z kolumną stawia przed nami pytanie o wybór głośników i materiałów. Wybór pada na głośniki 1x12 lub 2x10 i sklejkę o grubości 1cm jako materiał budulcowy.
Taurus Amp wprowadza rewolucję w produkcji comb basowych i kolumn basowych. Wszystkie modele będą teraz posiadały obudowy z hybrydowej powłoki poliuretanowej, zapewniającej znakomitą odporność i długowieczność.
Posiadacz combo Laney Pro-Bass 150W, który ma już około 25 lat, rozważa wymianę głośników w swoim wzmacniaczu. Głośniki są zużyte, a magnesy niedawno odpadały, co wymaga naprawy lub wymiany.
Właśnie przeprowadziłem eksperyment z bi-ampingiem wykorzystując wzmocnienie GK-700RBII. Zmodyfikowanie kolumny na system bi-amp(2x12+horn, 4ohm) przyniosło wiele pytań, na które starałem się znaleźć odpowiedzi, w tym również rozwiewanie wątpliwości związanych z impedancją i mocą.
W artykule opisuję, jak w obliczu konieczności posiadania dwóch różnych zestawów głośników do prób w różnych miejscach i ograniczonym budżetem, zdecydowałem się na samodzielną budowę tymczasowej paczki z głośnikami Eminence Delta 12A.
Stałem przed wyzwaniem wzbogacenia brzmienia mojego Fender Rumble 100 o dodatkową paczkę z głośnikiem Ashdown 1*15 cali. Problem polegał na dostosowaniu oporności oraz znalezieniu sposobu na połączenie wzmacniacza, który oryginalnie nie przewiduje takiej modyfikacji.
Autor rozważa zakup paczek głośnikowych do głowy Hartke3500. Pyta o opinie na temat modeli 4x10' i 1x15', zastanawia się nad modelami od Hartke: 410b XL, 410 TP, vx 410, 115b XL, 115 TP i zwraca uwagę na ich cenę oraz jakość.
Czytelnik pyta o możliwość zwiększenia mocy swojego zestawu basowego przez dołączenie dodatkowej paczki. Zastanawia się nad wpływem przewyższenia mocy wzmacniacza na dźwięk i głośność, oraz sensownością równoległego łączenia paczek o różnych mocach.
Pierwszy wpis w którym autor dzieli się dylematem wyboru odpowiedniego wzmacniacza Ampeg przed zakupem. Zastanawia się nad modelami z głośnikami 15" oraz 2x10", wyrażając jednocześnie swój sentyment do brzmienia Ampega.
Dyskusja na temat pieców marki Jeff, w tym doświadczenia z konkretnym modelem, którego tweeter został usunięty ze względu na jego nieznośny dźwięk. Autor rozważa różne opcje, co zrobić z obecnym sprzętem, mając do dyspozycji kwotę 800zł.
Często słyszy się, że głośniki 15" nie nadają się do bardzo niskiego strojenia basu, ponieważ reagują za wolno. Jednak nie brakuje też opinii, że głośniki 10" mają zbyt mało dołu.
Autor rozważa zakup kolumn Edena Nemesisa, zastanawiając się nad modelami N 210 RS oraz NSP115. Wyraża chęć porównania ich z innymi markami i zastanawia się nad konfiguracją z wzmacniaczem Ashdowna superflaya.
Podczas próby mój Behringer ba210 wydał ostatnie tchnienie, kiedy jeden z głośników zaczął rzęzić, uniemożliwiając grę. W toku poszukiwań rozwiązania natknąłem się na głośniki neodymowe Celestion BN10-200X, zastanawiając się nad ich adaptacją do mojej obudowy.
W tym artykule opisuję problem z wiekowymi głośnikami w moim wzmacniaczu Trace Elliot, zastanawiam się nad opcjami naprawy, wymiany lub zakupu nowej paczki głośnikowej.
Granie na granicy możliwości sprzętu muzycznego to wyzwanie, szczególnie w gatunkach takich jak stoner/drone/sludge/noise, gdzie wysokie głośności i przestery są na porządku dziennym. Autoryzowany obecnie poszukuje rozwiązania, jak efektywnie traktować głośniki, aby służyły dłużej bez uszczerbku na jakości.
Posiadam paczkę Gallien Krueger Backline 210 Blx II, która ma uszkodzony głośnik. Zastanawiam się, jaką wymianę przeprowadzić, aby poprawić jakość dźwięku.
Rozważam zakup zestawu Packi + Head o mocy 800 - 1000W i zastanawiam się pomiędzy opcjami od Markbass, TC Electronic, i Ampeg. Zastanawiam się również, który układ głośników będzie lepszy: 1x15 + 4x10, czy może 2x12 + 1x15.
Autor stoi przed dylematem podłączenia dwóch kolumn o różnej impedencji do wzmacniacza basowego markbass little Mark III, posiadając już kolumnę NewYork 804 (8 ohm) i rozważając użycie starszej kolumny Peavey bass cabinet2x 15 z głośnikami Eminence legend o zmienionej impedencji.
Ten artykuł opowiada o procesie przywracania do życia starej paczki basowej, która przez lata leżała zapomniana na strychu. Autor podzielił się własnym doświadczeniem w renowacji i przekształceniu tej paczki w pełnowartościowy sprzęt muzyczny.
W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.
Autor rozważa różnice pomiędzy paczkami basowymi Noisy Box 2x10 i 4x10 na głośnikach FaitalPro, zastanawiając się, którą opcję dodać do swojego zestawu. Rozważa również, czy możliwe jest łączenie paczek o różnych mocach z jego obecnym zestawem Ampeg SVT 3 Pro.
Autor tekstu poszukuje dwóch głośników 15" do zbudowania własnej paczki do gitary basowej, wspominając przy okazji o swoim sprzęcie: Fender Precision Bass i wzmacniaczu Traynor Mono Block B. Szuka również specjalisty w Warszawie, który pomoże złożyć projekt.
Autor rozważa budowę kolumny dla wzmacniacza o mocy 300W, zastanawiając się nad odpowiednią mocą głośników oraz możliwością połączenia głośnika Eminence 15" z dwoma głośnikami Tonsil o mocy 50W każdy.
Autor tekstu podzielił się swoim planem budowy mini przenośnego wzmacniacza z wykorzystaniem dwóch małych głośników o impedancji 4 ohm i mocy 5W, poszukując schematów i pomocy w realizacji projektu.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
W artykule autor rozgląda się za najlepszą kolumną do wzmacniacza SWR 350x, mając do wydania około 1500 zł. Jako opcje bierze pod uwagę różne konfiguracje kolumn Ashdown.
Autor podjął się ambitnego projektu zbudowania własnej paki basowej, biorąc pod uwagę ograniczony budżet i posiadane komponenty. Pyta o najlepszy układ głośników i budżetowe propozycje, które sprawdzą się na próbach i mniejszych scenach.
Podejmując się wyzwania budowy własnej kolumny basowej do mojego ulubionego Line6 HD750, postanowiłem znaleźć idealne głośniki zdolne dostarczyć doskonałe efekty brzmieniowe. Szukam głośników o mocy od 800W do 1000W, podobnych do tych z pakietów Goliath Senior, Trace Elliot czy David Eden.
Mam problem z paką 4x10 od Demanufacture, w której lewy dolny głośnik zaczął wydawać dziwne brumy i buczenia. Mimo że w zespole dzwięk się gubi, obawiam się, że studio nagrań wychwyci te niepożądane dźwięki.
Przedstawiam swoje rozważania na temat wyboru między kabinetami głośnikowymi Eden D112XLT a SWR WorkingPro 1x15. Chcę uzyskać brzmienie wyraźniejsze niż tylko niskie pasmo, ale mam dylemat co do charakterystyki dźwięku obydwu modeli.
Artykuł opisuje proces odbudowy basowego combo SWR Workingman's 15, wyróżniając wybór głośników i budowę obudowy jako kluczowe kwestie. Autor poszukuje idealnych głośników i obudowy, zgłębiając oferty różnych producentów i modeli głośników, a także szuka rady i wymiarów oryginalnej skrzynki.
Autor opowiada o swoim dniu spędzanym w pracy przy dźwiękach cool jazzu, emitowanych z odnalezionych na strychu starych głośników Genius SP-G06. Wspomina też o swojej przeszłości związanej z orkiestrą garnizonową i życiem wojskowym.
Podczas poszukiwania prezentu dla brata, przypadkowo nabyłem basówkę Mayones Flame CS4, zamiast akustycznego instrumentu. Teraz, z zestawem głośników od wieży i subwooferem Creative, zaczynam swoją muzyczną przygodę.
Autor artykułu dzieli się refleksją dotyczącą używania wysokiej jakości sprzętu do nagłośnienia basu. Wskazuje na paradoks polegający na tym, iż pomimo wykorzystania profesjonalnego sprzętu w studiu, ostatecznie nagrania słuchane są na standardowym nagłośnieniu domowym.
Podczas ferii miałem okazję zapoznać się z kolumnami estradowymi Jensen No. 6. Ich unikalna konstrukcja i jakość dźwięku wydają się obiecujące.
Artykuł analizuje złożoną relację między brzmieniem a gustem muzycznym, podkreślając jak oba te aspekty wpływają na ostateczny wybór sprzętu basowego. Wskazuje również na kompromisy wynikające z gabarytów i wagi sprzętu, oraz na możliwości budowy zestawów z różną średnicą głośników, co pozwala na bardziej zróżnicowane i bogate brzmienie.
Artukuł omawia kluczowe zagadnienia, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie używanego wzmacniacza do gitary basowej. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić stan techniczny urządzenia, zarówno przed, jak i po zakupie.
Artykuł zawiera prośbę o pomoc w interpretacji danych technicznych dotyczących dwóch modeli urządzeń: Hartke 810 XL i Ampega SVT3 Pro, wskazując ich kluczowe parametry takie jak moc, głośniki, pasmo przenoszenia i inne. Zawiera zapytanie, czy dany zestaw jest dobrym wyborem.
Analizuję możliwość zakupu lekkich, łatwych w transporcie paczek 2x10 na neodymie. Rozważam dwa modele: Markbass Standard 102HF i Taurus TN-210 NEO, zwracając uwagę na ich wagę, moc i konstrukcję.
Przeglądając różne modele Combo basowe, od tanich do mocniejszych opcji 100W-150W, zastanawiam się, które z nich wybrać. Ashdown EB 15-180, Fender Rumble 100 oraz Fender Rumble 100/210 to trzy modele, które przykuły moją uwagę.
W ostatnim czasie testowałem wzmacniacz Hartke Kickback 12, który świetnie sprawdza się w mniejszych przestrzeniach. Jednak w obliczu mocniejszej konkurencji gitarowej zaczynam rozważać zakup mocniejszej głowy wzmacniacza oraz dedykowanej paczki.
Autor ma problem z uruchomieniem starego wzmacniacza i głośników, które leżały w piwnicy. Po podłączeniu do komputera muzyka gra bardzo cicho i pod warstwą szumów.
Kizmol prosi o radę dotyczącą złożenia własnego systemu nagłośnieniowego w garażu, wykorzystując darmową pracę wujka-stolarza i przyjaciela-elektronika. Budżet na głośniki i wzmacniacz to 500-600zł.
Autor zastanawia się nad zbudowaniem własnego systemu głośników basowych, rozważając różne konfiguracje głośników oraz materiałów. Rozpala debatę na temat użycia tradycyjnych vs. nietypowych materiałów do budowy.
Autor pyta o możliwości znalezienia idealnego wzmacniacza basowego, który będzie dobrze sprawdzał się zarówno w graniu metalu, jak i jazzu, dysponując budżetem 1500zł. Dodatkowo rozważa możliwość wykorzystania dwóch starych kolumn i zastanawia się nad podziałem sygnału, rozmiarami głośników oraz brzmięniem pieców Hartke.
Posiadam bas firmy Mensfeld, który kupiłem używany. Od jakiegoś czasu występują problemy z charczeniem podczas grania na grubych strunach. Problem nie leży ani we wzmacniaczu, ani w głośnikach, co testowałem na różnym sprzęcie.
Dynamo Amplification, znane z produkcji wzmacniaczy gitarowych o wysokim wzmocnieniu, wprowadza na rynek swoją pierwszą głowicę basową w pełni lampową - GT Bass. Budowana ręcznie w Teksasie, głowica oferuje 300 Wat mocy, a jej serce stanowią lampy KT-150 oraz 12AX7.
Phil Jones Bass zaprezentował nową wersję swojego flagowego combo basowego - Roadcase BG-800, łącząc ogromną moc z niewielkimi rozmiarami. Wyposażony w dwanaście 5-calowych głośników, oferuje potężne brzmienie zarówno na scenie, jak i w studio.
GENZLER Amplification wprowadza na rynek nowy model NC-115T, rozszerzając swoją popularną serię Nu CLASSIC o 15-calową kolumnę basową. Charakteryzuje się kompaktową konstrukcją, lekkością i nowoczesnym podejściem do klasycznego stylu.
Phil Jones Bass ogłosił rozszerzenie dystrybucji w Unii Europejskiej we współpracy z W-Music Distribution, pokrywając nowe rynki i stawiając na jeszcze lepszą dostępność swoich produktów.
Celestion nawiązał współpracę z Bergantino Audio Systems, aby przedstawić linię Impulse Responses, opartą na serii basowych kabinetów NXT i NXV. Oferują one dostęp do brzmień bogatych harmonicznymi kabinetów basowych Bergantino, idealnych do ćwiczeń w domu, nagrań w studiu czy występów na żywo.
Acoustic Image kontynuuje innowacje w dziedzinie głośników basowych, przedstawiając model Doubleshot - najlżejszą na świecie kolumnę 2x10 cali, oferującą prawdziwie omnikierunkowy dźwięk i niezwykłą portabilność.
Peavey wprowadza do swojej linii MAX potężny wzmacniacz basowy MAX 300 o mocy 300 watt, łączący w sobie przenośność z zaawansowanymi funkcjami dźwiękowymi.
TC Electronic właśnie ogłosiło wprowadzenie na rynek BC208, przenośnej kolumny basowej wyposażonej w dwa 8-calowe głośniki. Dostarcza 200 wattów mocy, charakteryzując się mocnym basem.
Mesa/Boogie wprowadza na rynek dwa nowe urządzenia do zarządzania sygnałem: Switch-Track i Head-Track, przeznaczone do kontroli podwójnych wzmacniaczy.
Trickfish Amplification wprowadza na rynek swoją najnowszą kolumnę basową TF408, wyposażoną w cztery głośniki Eminence o średnicy 8 cali oraz sterownik wysokotonowy HF. Urządzenie oferuje imponującą moc szczytową wynoszącą 1200 wat oraz moc RMS 600 wat.
Acoustic Amplification prezentuje nowy model w swojej ofercie kolumn basowych - B410C. Posiada on cztery 10-calowe głośniki i może obsłużyć moc do 400 wat przy 8 omach.
Eden Amplification wprowadza na rynek dwie specjalne modele z serii P-Series, limitowane do 40 sztuk każdy. Ręcznie wykonane w Anglii, zapewniają wyjątkową jakość dźwięku i moc.
Hartke rozszerzył swoją serię kolumn basowych HyDrive o model 2x10 cali. 210 HyDrive oferuje hybrydowe membrany z papieru i aluminium oraz magnesy neodymowe.
Gallien-Krueger ogłosił wprowadzenie nowej serii kolumn basowych CX, zaprojektowanych jako uzupełnienie serii głów MB. Kolumny wyposażone są w autorskie przetworniki ceramiczne produkowane w USA.
Bergantino Audio Systems wypuszcza na rynek nową serię kolumn NXT-SE, łączącą w sobie klasyczny wygląd z nowoczesnymi technologiami. Seria NXT-SE staje się must-have każdego basisty szukającego zarówno doskonałego brzmienia, jak i unikalnego stylu na scenie.
Dobór głośników basowych ma ogromne znaczenie dla jakości brzmienia. Z połączeniem kolumn 410 i 115 może być nie tak, jak myślisz.
Peavey MAX 300 to solidna propozycja wśród combo basowych, łącząca wysoką moc z przenośnością. Zaprojektowane z myślą o nowoczesnych basistach, oferuje szeroką gamę funkcji, w tym innowacyjny Kosmos-C.
Rozważając różne sposoby słuchania muzyki, możemy lepiej zrozumieć i odtworzyć partie basu, wpływając na nasze umiejętności. Odkrycie, jak różne urządzenia reprodukują dźwięk, może być kluczem do lepszego pojmowania partii basowych.
Accugroove El Jefe 2×12 to nowatorski produkt na rynku kolumn basowych, łączący w sobie lekkość konstrukcji z potężną mocą i wyjątkową jakością dźwięku, zdolną zastąpić systemy dwukrotnie większe.