Opis koncertu w Filharmonii, na którym orkiestra grała poniżej oczekiwań, a publiczność zachowywała się nietypowo. Autor doradza wybieranie się na inne rodzaje koncertów oraz opisuje, jak spędził ten czas ze swoim psem, Fadorkiem, słuchając jazzu i czytając książkę.
Analizując treść dostępną na stronie Musical Fossils, dowiadujemy się ciekawych rzeczy na temat edukacji muzycznej dorosłych. Matthew Harre dzieli się obserwacjami, które mogą zmienić podejście do nauki gry na instrumencie.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami z grania na weselach oraz obserwacjami na temat rozwoju muzyki weselnej, krytycznie odnosząc się do zastąpienia żywych muzyków automatami MIDI.
Właśnie wróciłem z nietypowego koncertu w Filharmonii, gdzie Chopin był grany w jazzowych aranżacjach. Mimo kilku świetnych momentów ogólne wrażenie pozostawiło wiele do życzenia.
Zastanawiając się nad różnicami między klasycznym wykształceniem muzycznym a doświadczeniem muzyków 'klezmerujących', poruszam temat ważności szczegółowego zapisu nutowego i adaptacji muzyki w różnych warunkach. Odkrywam, jak brak zrozumienia dla jazzowych i nieklasycznych form muzyki może wprowadzać chaos i niezrozumienie między muzykami o różnym wykształceniu.
Autor podzielił się osobistymi wspomnieniami z czasów, kiedy jako konferansjer orkiestry, w której grał, 'przypinał łatki' kolegom i radził sobie z publiką. Historie te mają swoje źródło w czasach reaktywacji orkiestry jako części Filharmonii, obejmującej zarówno orkiestrę symfoniczną, jak i zespoły kameralne.
W artykule opisuję niezwykłą historię przyjaźni, która rozpoczęła się od przypadkowego spotkania dwóch muzyków w wojsku. Wspólna pasja do muzyki sprawiła, że ich drogi zawodowe po latach zeszły się ponownie w filharmonii, gdzie dziś obaj są cenionymi muzykami.