Otrzymałem Harley Benton PJ 5 HTR, który to bas zasługuje na uwagę ze względu na swój układ PJ i atrakcyjną cenę. Pomimo kilku drobnych wad, jakość wykonania i brzmienie tego instrumentu są zaskakująco dobre.
Niedawno nabyłem Ampeg BA-115 w bardzo dobrej cenie od osoby, która użyła go tylko kilka godzin. To moje pierwsze wysokiej klasy combo i pomimo drobnych szumów, jestem z tego zakupu niezwykle zadowolony.
W artykule opisuję szczegółowy proces ekranowania własnej basówki marki Stagg BC 300, które przeprowadziłem samodzielnie, stosując jako główny materiał farbę grafitową. Proces, choć czasochłonny, znacząco poprawił jakość dźwięku i eliminuje niepożądane zakłócenia.
Przedstawiam proces ekranowania basu, który nie pozbawi was zanieczyszczeń w 100%, ależ znacząco poprawi jakość dźwięku waszych instrumentów. Głównie skupiam się na dwóch metodach: użycie folii aluminiowej oraz blachy miedzianej.
Niedawno zakupiłem 50cio rocznicowy Fender Jazz Bass, który miał problem z przystawką przymostkową. Mimo mieszania sygnału z obu pickupów, kłopot nie znika, a dodatkowo pojawia się upierdliwy przydźwięk przy dotykaniu magnesów.
Artykuł omawia znaczenie ekranowania basu w celu eliminacji niepożądanych szumów, szmerów i przydźwięków. Autor przedstawia własne doświadczenia z ekranowaniem, pokazując różnice w jakości dźwięku przed i po zastosowaniu tej metody.
Autor omawia nietypową praktykę zamiany miejsc przystawek w gitarze basowej oraz zadaje pytania na temat konkretnych kwestii technicznych związanych z pickupami, okablowaniem i ekranowaniem. Dyskutuje również słyszane plotki o faktycznym producencie pickupów Bartolini MK1 oraz dzieli się z innymi pytaniem o dziwny kabelek znaleziony w gitarze.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami w walce z brumem w gitarach basowych z single pick-upami. Opisuje proces ekranowania i zastosowanie wysokiej jakości kabli, a teraz planuje zastosowanie DI-BOX'a, aby jeszcze bardziej zredukować brum.
Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.
Basista napotkał dwa główne problemy ze swoim basem Stagg, w tym słaby sygnał i brumienie, które różni się w zależności od ustawienia potencjometrów. Nie jest pewien modelu, ale podejrzewa, że to wersja BC3005.
Pochwaliłem się procesem budowy mojego własnego basu, łączącego w sobie klony i mahoń w proporcjach 50:50. Opracowałem projekt od zera, korzystając z frezarki CNC, obróbek ręcznych i profesjonalnych komponentów.
Autor opisuje problem związany z emitowaniem niepożądanych dźwięków przez jego gitarę basową, zależnie od kierunku, w jakim stoi. Mimo zmiany kabli na wysokiej jakości i poprawy ekranowania problem nie zniknął.
Po trzech miesiącach intensywnych ulepszeń, mój Stagg BC300 przeszedł przez wiele zmian, często osiągając skrajne skutki. Ostatecznie udało mi się zrozumieć, że najlepszy dźwięk oferował w wersji fabrycznej.
Autor rozważa wykorzystanie laminatu miedziowanego do ekranowania elektroniki w gitarze, co mogłoby potencjalnie zredukować szumy. Ponadto, dzieli się doświadczeniami z użyciem Guitar Rig'a i rozważa zakup nowej karty dźwiękowej w celu polepszenia jakości dźwięku.
Ernie Ball wprowadza na rynek nową linię kabli patch o płaskiej konstrukcji. Zaprojektowane, by zoptymalizować układ i trasowanie na pedalboardzie, oferują wyjątkową jakość dźwięku.
Reed James Engineering wprowadza na rynek innowacyjne przetworniki basowe RJ NEO Split Blade, łączące technologię znanych modeli z nowymi rozwiązaniami. Czy będą one rewolucją na rynku?
Problemy z brumieniem basu mogą być frustrujące, zwłaszcza podczas prób zespołowych. Klucz do rozwiązania tego dylematu tkwi w zrozumieniu różnicy między problemami uziemienia a problemami ekranowania.