Koncert składający się z trzech zespołów - Generation of Vipers, Severe i Entropia - zapracuje na uwagę fanów sludge, black, doom oraz post-metalu. Występy zespołów z USA, Belgii i Polski oferują intensywne doświadczenie muzyczne.
Podczas gry na basie zauważyłem, że moja technika palcowania sprawiała problemy z prędkością i atakiem. Doświadczony bassman wytknął mi błędy, które po poprawieniu znacząco polepszyły brzmienie, jednak nadal mam problem z grą w szybkie triole.
Użytkownik szuka porady dotyczącej wyboru gitary basowej, idealnej dla mieszanki death, black metalu i technicznego grania. W grę wchodzą modele Dean Edge Q 6, Ibanez SR 506 oraz ESP LTD B-206.
Autor wypowiada zamiar przejścia z gry na klasycznej gitarze na bas oraz prosi o opinie na temat gitary basowej Cort Action Bass. Dodatkowo pyta o różnicę między elektroniką pasywną a aktywną.
Artykuł stanowi kompilację humorystycznych wskazówek dla aspirujących metalowców, dotyczących tego, jak unikać typowych błędów i faux pas, nie tylko w kontekście muzycznym, ale również wizualnym oraz scenicznej prezentacji.
Artykuł dokładnie analizuje, jak legendarny zespół metalowy Slayer mógłby zabrzmieć, gdyby zdecydował się na eksperymenty z różnymi podgatunkami metalu i innymi stylami muzycznymi.
Autor zastanawia się nad zakupem basu do gry w ciężkich gatunkach muzycznych takich jak black/death/thrash metal. Budżet wynosi 1600zł, a rozważane są modele ESP LTD F-104 BLK, ESP LTD F-105 BLK, Cort B4 OPM i Cort B5 OPM.
Rok 2015 przyniósł wiele znakomitych albumów w świecie muzyki ciężkiej, zacząwszy od PARADISE LOST po SLAYER, aż po MGŁA. Każdy z tych albumów wnosi coś unikalnego do swojego gatunku.
Piotr, znany jako Rasted, opowiada o swojej krótkiej przygodzie z basem, począwszy od swych początków sprzed wielu lat do obecnego etapu ponownego odkrywania instrumentu. Przyznaje, że gra w szeroko pojętym gatunku rocka i metalu, pomimo problemów z szybko męczącą się ręką.
Jestem nowym użytkownikiem forum, pasjonatem gry na basie z przekrojem muzycznych zainteresowań od Death/Black Metalu po klasyczną muzykę. Poszukuję miejsca na wymianę wiedzy i doświadczeń, zachowując przy tym kulturalną atmosferę dyskusji.
Karol, młody basista z zaledwie rocznym doświadczeniem, opowiada o swojej pasji do muzyki i drodze, jaką przeszedł, by zacząć grać na basie. Od pierwszych prób na klasycznej gitarze, poprzez zakup pierwszego basu - Ibaneza GSR 180, aż po plany założenia własnego zespołu.
Black metalowa legenda Abbath wydaje swój trzeci solowy album zatytułowany „Dread Reaver”, z udziałem basistki Mii Wallace. Album stanowi hołd dla wpływów muzycznych Abbatha, łącząc w sobie elementy KISS, Motörhead, Manowar oraz Bathory.
Bas w Death Metalu często pozostaje w cieniu gitar, co utrudnia jego wysłuchanie. Mimo to odgrywa kluczową rolę, stanowiąc sub-oktawowe rozszerzenie gitar.