Tag: arpeggia

Pary triad na basie? Sekrety i zastosowaniaPary triad, w swojej najprostszej formie, to po prostu dwie duże triady oddzielone od siebie o cały ton, jak CEG i DF#A. Jest to sposób na rozłożenie niemal każdego typu akordu (tonalności) na dwa duże triady, oddzielone o cały krok.Jak wykorzystać pary triad?Na przykład, grając nad akordem C Major, można zagrać triady Cmaj i Dmaj, co daje dźwięk Lydian przez obecność F# (znanego też jako #4 lub #11). Podobnie, nad akordem Dominant można zagrać duże triady z czwartego i piątego stopnia skali.Dlaczego używać par triad?Myślenie o parach triad to sposób na wychodzenie poza skalowe linie i zastosowanie bardziej arpeggiowanych pomysłów.Czy warto sięgać po pary triad?Chociaż technika ta może wydawać się pomijaniem pewnych możliwości, jest mnóstwo zasobów oraz muzyków, którzy tę technikę doceniają i wykorzystują w swojej grze.Odblokuj swoją gryfową kreatywność z ćwiczeniem inspirowanym Dave’em Glen’emTo ćwiczenie jest fantastycznym sposobem na płynne łączenie skal i arpeggi, a także pomaga lepiej zrozumieć ich związek z różnymi typami akordów.Jak uczynić arpeggia muzycznymi?Zrozumienie i wykorzystanie arpeggiów jest kluczowe dla basistów poszukujących większej ekspresji i płynności w swojej grze.Pierwsze Kroki: Przewodnik dla Początkujących w Improwizacji Linii BasowejImprowizacja na basie może wydawać się zniechęcająca, ale podstawy są proste.Poprawianie intonacji na bezprogowym basiePrzejście z basu z progami na instrument bezprogowy to wyzwanie, ale istnieją sposoby, aby poprawić intonację.Nauczanie (i nauka) akordów na basieWiele osób zastanawia się, jak efektywnie nauczyć się akordów na basie. Istnieją sposoby, które mogą ułatwić naukę.Czy hobbyści gitarzyści basowi powinni uczyć się arpeggi i skal?Nauka arpeggi i skal jest wartościowa, nawet jeśli traktuje się granie na basie jako hobby.Zagłębiając się w długie akordy: Przewodnik po improwizacjiImprowizacja w muzyce to sztuka umiejętnego radzenia sobie nawet z długimi akordami.Odkrywanie nowych sposobów na ćwiczenie zmian akordów na basieZmiana tradycyjnych metod ćwiczeń na basie może przynieść znaczne korzyści.Jak grać na basie bez nut: Rytm, uczucie i harmoniaTechniki, które pozwolą poczuć prawdziwą wolność na gryfie basu, skupiają się na tonach akordowych. W naszym dziale poświęconym technice arpeggia na basie skupiamy się na szerokiej gamie tematów, od podstawowych koncepcji po zaawansowane ćwiczenia. Dowiesz się, jak arpeggia mogą wzbogacić Twoją grę na basie i eksplorować muzyczne możliwości.

tubas – tajming… [Uwaga! To nie jest po chińsku!]

Autor podziela swoje zdumienie, gdy dowiaduje się, że wielu basistów twierdzi, że grają równo bez ćwiczeń z metronomem. Podkreśla trudność w utrzymaniu stałego tempa i dzieli się własnymi doświadczeniami z trudnościami w graniu na czas.

Pary triad na basie? Sekrety i zastosowania

Pary triad na basie to technika, która może całkowicie odmienić Twoje podejście do gry na tym instrumencie. Dowiedz się, jak je wykorzystać, by wzbogacić swoje linie basowe i sola.

Nauczanie (i nauka) akordów na basie

Nauka gry na basie obejmuje wiele technik, jednak jednym z kluczowych elementów jest opanowanie akordów. Artykuł podpowiada, jak podejść do nauki akordów, by stała się ona skuteczniejsza i przyniosła trwałe efekty.

Poprawianie intonacji na bezprogowym basie

Przesiadka z basu z progami na bezprogowy może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o intonację. Dzięki tym radom, Twoja gra na bezprogowcu może stać się znacznie łatwiejsza.