Nowa sygnatura Stu Hamma Klucze: Hipshot Mostek: Hipshot Pickupy: EMGX www.musicradar.com/news/guitars/namm-2011-video-stu-hamm-demos-his-new-signature-washburn-bass-the-hammer-360925
Tekst opisuje doświadczenia autora z koncertu związanego z WOŚP 2013 w klubie "Amber" w Wodzisławiu Śląskim, skupiając się na warunkach pogodowych i używanym sprzęcie. Autor wspomina o zimnie, nieidealnych warunkach dla fotografii oraz o sprzęcie muzycznym, na który składa się Yamaha RXB 270 oraz Fender Rumble 150.
Ostatni koncert w Hajd Parku Muzycznym w Rydułtowach okazał się wyjątkowo charytatywnym wydarzeniem. Wstęp kosztował zaledwie 5 zakrętek, a cały dochód został przeznaczony na wsparcie osób niepełnosprawnych.
Stary, ale jary Jazz Bass Columbus 84' z nowymi pickupami Merlin i mosiężnym siodełkiem zachwyca nie tylko wyglądem, ale i brzmieniem. Porównując z MM Stingray 5, oferuje unikatowe doznania.
Podczas europejskiej trasy koncertowej udało mi się spotkać i uściskać Sandrę Malak, basistkę i wokalistkę zespołu World Inferno Friendship Society. Zespół łączy różne muzyczne nurty, od punka po country i klezmerskie nuty, tworząc unikalną mieszankę wartościową dla każdego miłośnika muzyki.
Obecny basista mojej ukochanej grupy Earth. Od początku lat 90 ów zespółzdążył nagrać 8 longplayów, kilka płyt koncertowych, splitów, naktórych…
Nowy bratpol.com.pl oferuje nowe doświadczenie zakupów online z piękną oprawą graficzną, wysokiej jakości zdjęciami i filmami. Wprowadzono także wygodną porównywarkę przedmiotów i interaktywność dzięki integracji z mediami społecznościowymi.
Legendarny 1955 Precision Bass, który przeszedł unikalną modyfikację w fabryce Fendery, w tym dodatek prototypowego mostka vibrato i przetwornika autorstwa Larry'ego DiMarzio, teraz jest w posiadaniu użytkownika Tommyboy z Indiany, USA. Charakteryzuje się też autografami członków The Allman Brothers.
Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Fender przedstawia limitowaną edycję Gold Top Dusty Hill Precision Bass, dostępną tylko w 50 egzemplarzach. Bas charakteryzuje się lekką budową z korpusu Okume, wykończeniem nitrocelulozowym oraz osprzętem Seymour Duncan®.
Basmen Joe Bonamassy do 2005 roku. Bassmacho z prawdziwego zdarzenia. Ma jaja,widać to zarówno w prezencji jak i słychać w…
Niedawno zamieniłem swój meksykański pięciostrunowy Jazz Bass na japońskiego Santanę z lat 70. Bas ten wyróżnia się nietypowym układem trzech przetworników, w tym dwóch minihumbuckerów oraz jednego typowego singla jazzowego.
Hofner Galaxie to moja druga gitara basowa, po ibanez'ie gsr 180. Cenię ją za nisko brzmiące humbuckery, które świetnie sprawdzają się w funk. Konstrukcja jest solidna, choć miała niespodziewane pochodzenie.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy Kylu Trash zaliczył kilka niezapomnianych koncertów. Od występu na WOŚP, przez jazzową wersję kolędy, aż po niezły rozruch na Metallima Fest z udziałem 6 wokalistów.
Posiadanie basu Wal Mk. II to podróż - od złożenia zamówienia w 2010 do odbioru w 2012. Instrument, z mahoniowym 'sercem' i klonowymi topami, nie tylko wygląda imponująco, ale i brzmi.
Bas Hathor '94 to wyjątkowe połączenie tradycji i nowoczesności, zaprojektowane przez entuzjastę basu, inspirowane kształtem korpusu Ibaneza i główką od Arii Pro. Stworzony przez krakowską manufakturę lutniczą, instrument wyróżnia się niezwykłą jakością wykonania i wyborem materiałów.
Podczas trasy Thrashfest Classics w Katowicach, wokalista zespołu Exodus, Rob Dukes, zaprosił mnie na scenę. Śpiewałem z nim Metal Command, stojąc na scenie przed ponad tysiącem ludzi.
Spotkanie z Muzzem w miasteczku studenckim AGH przy graniu na Gibsonie zamieniło się w niezapomnianą noc pełną nieprzewidywalnych wydarzeń, od śpiewających bezdomnych, poprzez interwencję policji, do samotnego powrotu do domu. Następny dzień był równie niewyjaśniony, a domowe obowiązki zostały już zaplanowane dla Muzza podczas jego następnej wizyty.
Teisco NB-64 to nietuzinkowy model gitary basowej, który zachwyca swoim designem i historią. Przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale także znakomitymi muzykami, którzy na nim grali.
Autor dzieli się swoimi przeżyciami z koncertu w Bochni, gdzie spotkał się z nieprofesjonalnym zachowaniem akustyków, których odpowiedź na problem techniczny była nie tylko niepomocna, ale też żenująca. Szczególnie zwraca uwagę na to, jak trudno jest znaleźć dobrego akustyka, bez którego koncert nie może się odbyć na odpowiednim poziomie.
Z przyjemnością dzielę się moją kolekcją muzyczną, która składa się z różnorodnych basów i wzmacniaczy. Szczególnie wyróżnia się tu zestaw od Ampega oraz niezwykłe modyfikacje moich instrumentów.
Koncert Słodkiego Całusa Od Buby w Głuchołazach był wyjątkowym doświadczeniem, nie ze względu na perfekcyjne wykonanie, ale dzięki niezapomnianej atmosferze radości, wspólnoty i dobrej zabawy. Czeskie piwo, śliwovica i turbokofola w towarzystwie fantastycznych ludzi i pięknych górskich widoków stworzyły wyjątkowe wspomnienia.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.
Moje miejsce na krótki czas przemieniło się w niewielki magazyn urządzeń basowych. Niektóre z tych urządzeń nie należą do mnie, a jeszcze więcej ciekawych sprzętów czeka na odkrycie.
Oto moja przygoda z basem marki Ibancio, model GSR 200, który kupiłem za 550 zł na Allegro od poprzedniego właściciela. Bas przyszedł w stanie idealnym, z kilkoma rysemkami od mojej strony.
Michał Pfeiff, znany z występów w zespole BiFF i byłego członka Pogodno, udowadnia swoją klasę na basie Grzmotoptak. Pomimo mieszanych uczuć co do BiFF, jego talent i umiejętności wyróżniają się, inspirując muzyką z rockowej nowej fali i post-punku.
Dokonałem zmian w moim zestawie: z paczki noł nejm 215 na Noisy Boxa 410 z nagłośnikami Celestion i headem Taurusa BL300H. Ekscytacja jest ogromna, zwłaszcza że dopiero jutro przetestuję nowy kabel.
Bednarek Jazz Bass 2, teraz znany jako 'Natalia', przeszedł kompletną metamorfozę obejmującą nowe humbuckery Merlin, mostek Presto, klucze Schaller, a także wiele innych zmian. Cała ta odnowa, wraz z zachowaniem oryginalnego wyglądu, stworzyła instrument o wyjątkowym brzmieniu i komforcie gry.
Podczas występu we Wrocławiu w lutym 2011 roku, tuż przed wejściem na scenę, zdarzył się nieoczekiwany wypadek z kontrabasem. Szczęśliwie, dzięki szybkiej reakcji muzyka, możliwe było znalezienie tymczasowego rozwiązania.
Przyjrzyjmy się niezwykłemu projektowi basu, który przeszedł kompletną transformację zarówno wizualną, jak i techniczną. Wspólnymi siłami nadano mu nowy wygląd oraz zastosowano wysokiej klasy komponenty, takie jak przystawki DiMarzio Will Power czy mostek Shaller 3D.
Podczas swojego pierwszego zakupu sprzętu muzycznego w Japonii, udało mi się zdobyć trzy wyjątkowe gitary basowe: Tokai Jazz bass, Tokai Hard Puncher oraz Fender JB62 (CIJ) z lat 80. i 90. Po przeglądzie lutniczym i wymianie kilku potencjometrów, niektóre z nich zdecydowałem się zatrzymać, a jedną - sprzedać.
Mr. Big Ben to potężny głośnik basowy o mocy 400W RMS z 18-calowym głośnikiem, zapewniający niesamowitą efektywność i uniwersalność brzmienia. Przy jego użyciu każdy basista może cieszyć się pełnym, soczystym dźwiękiem basu.
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Niedawno podjąłem się renowacji ponad trzydziestoletniej gitary Defil Mamba, która odzyskała blask po wielu godzinach pracy. Wymagała ona licznych napraw, w tym dorobienia brakujących części z plastiku oraz odnalezienia zamienników dla uszkodzonych komponentów.
Nexus Gom Jabbar 5 to bas z wyjątkową specyfikacją, który łączy w sobie rzemiosło i innowacyjność. Od unikatowego wyboru drewna po zaawansowane komponenty, ta gitara bazowa jest prawdziwym dziełem sztuki.
Pierwszy koncert zespołu H.E.X.E. w nowym składzie, z moim udziałem, odbył się 28 sierpnia na stadionie w Redzie, podczas Prog Rock Festiwalu, przed zespołem WarszawskaDianoya. Mimo pierwszego występu, odbiór publiczności był znakomity, co przyniosło oferty koncertów oraz propozycję wydania płyty.
Przyjrzyjmy się bliżej sprzętom, które składają się na moją muzyczną rodzinkę, począwszy od gitar poprzez wzmacniacze aż po klawisze i akcesoria.
Opisuję doświadczenie nagrywania basu Squier Vintage Modified Jazz Bass za pomocą miksera Alto AMX 180. Testuję różne ustawienia i techniki gry, aby zbadać zakres brzmień oferowanych przez ten instrument.
Przeprowadziłem eksperyment polegający na skręcaniu tonów w basie przy zastosowaniu układu 2xVol + 2xTone, aby sprawdzić, czy oddzielna regulacja dla każdego pikapu wpłynie na brzmienie. Przygotowałem nagrania z różnymi ustawieniami potencjometrów i porównałem efekty.
Autor opisuje swoje doświadczenie ze sprzedaży gitary Fender w zamian za customowego Squiera od lokalnego lutnika. Wspomina także o wykorzystywaniu sprzętu w studiu, gdzie ćwiczą, bez konieczności przynoszenia własnego.
Analizuję kilka przesterów basowych, prezentując próbki dźwiękowe zbliżone do ustawień ekstremalnych. Od EHX Bass BigMuff, przez DigiTech Bass Driver i Metal Master, po MXR bass d.i.+ i Polishlove.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem nowego Ibaneza SR 955 EWN i chciałbym się podzielić moimi wrażeniami oraz poprosić o wszelkie dane techniczne, ponieważ nie otrzymałem żadnej dokumentacji. Oprócz tego, posiadam również Cort Action Bass i combo KUSTOM KBA 100.
Podczas poniedziałkowego zakupu chusteczek w sklepiku zauważyłem niezwykłą dekorację - dinozaura z basem, przypominającego modele Warwicka. To zwyczajne zakupy nagle nabrały głębszego znaczenia, dając początek refleksjom na temat potencjalnych kolaboracji pomiędzy sklepami a znanymi markami instrumentów.
Rek Nine String Tapping Guitar to gitara zaprojektowana specjalnie pod kątem oburęcznego tappingu, oferująca unikatowe brzmienie i niezwykłą wszechstronność.
Ostatnio jestem w trakcie poszukiwania idealnego modelu gitary basowej, co okazuje się być bardziej skomplikowane niż myślałem. Na rynku jest ogromny wybór, który sprawia, że trudno zdecydować się na jeden model.
Marco Rodi to młody basista, który pomimo swojego wieku ma już imponujące umiejętności i unikalny zestaw sprzętu. W jego arsenale znajdziemy instrumenty i efekty odznaczające się nie tylko jakością, ale i rzadkością.
Bunny Brunel to ceniony basista jazzowy, który współpracował z wieloma legendami muzyki. Charakteryzuje się unikalnym stylem trzymania basu i preferuje instrumenty marki Carvin z sygnaturą.
Steve Bailey, jeden z moich ulubionych i najbardziej inspirujących basistów, sprawia, że mam motywację do długich sesji gry. Wskazuje, że najważniejsza jest intonacja, a jego kursy na bezprogowy bas zainspirowały mnie do pozbycia się progów również na basie akustycznym.
Dr YRY to wszechstronny muzyk, który swoimi umiejętnościami zawładnął sceną muzyczną. Grając na basie w zespołach takich jak TPN25 i Zacier, udowadnia, że jest prawdziwą muzyczną siłą.
Lakland Skyline Darryl Jones 4 Bass, inspirowany ikonicznym Fender Jazz Bass, jest przeznaczony dla basisty Darryla Jonesa, współpracującego z gwiazdami takimi jak The Rolling Stones. Pomimo klasycznej inspiracji, bas oferuje zupełnie nowy poziom brzmienia dzięki pasywnym pickupom firmy Aero Instrument.
Hadrien Feraud, w wieku zaledwie 23 lat, zrewolucjonizował scenę jazzową swoim niesamowitym talentem na basie. Jego kariera robi wrażenie nawet na doświadczonych muzykach, zdobywając uznanie już w bardzo młodym wieku.
Romek Puchowski, znany głównie z projektu KLIK Von Zeit, to wszechstronny muzyk korzystający z gitary Dobro, basu i loopera w swoich solowych bluesowych przedsięwzięciach. Używa vintage'owego basu AlKo, co dodaje unikalnego charakteru jego muzyce.
Autor opisuje swoje doświadczenie grania na basie podczas finału Woodstocku z Leszkiem Cichońskim. Mimo początkowych planów zmiany utworu z powodu pogody i niskiej frekwencji, zespół zdecydował się zagrać 'Hey Joe'.
Tekst analizuje różnice w zachowaniu użytkowników internetu, porównując postawy konstruktywne z destrukcyjnymi. Podkreśla także, że mimo różnorodności opinii, autor bloga czerpie przyjemność z publikowania treści i odbierania feedbacku, nawet jeśli jest on negatywny.
Autor dzieli się swoją pasją do rysowania, prezentując szereg dzieł, które udało mu się stworzyć. Niektóre prace są kalkami, inne wylaniały się prosto z jego wyobraźni.
Czas ferii może inspirować do nieoczekiwanych i kreatywnych projektów, jak na przykład moje doświadczenie z przemianą starego basu. Dodanie nowych elementów takich jak mostek od mayo, mosiężne siodełko, killswitch, czy potencjometr push-pull nadało mu zupełnie nowy charakter.
Jako, że przeglądam to forum już dość długo, postanowiłem pochwalić sie swoimi gratami. Więc jest to: – Laney RB2 (…
Opisuję mój najnowszy nabytek, którym jest Cort A4 Custom. Przepraszam z góry za słabe umiejętności fotograficzne.
Zadanie na uczelni to idealna okazja, aby stworzyć profesjonalne zdjęcia katalogowe własnego basu. Te zdjęcia to więcej niż obowiązek - to pasja i marzenie o własnym sygnowanym instrumencie od Fendera.
W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.
Zapowiedź recenzji leworęcznej gitary Langowski 4, która zwraca uwagę swoją jakością wykonania i zastosowaniem unikatowych materiałów. Nie najlepsza jakość zdjęć ze względu na aparat.
Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi możliwościami kreacji dźwięku, łączący w sobie zarówno oryginalny design, jak i niezwykłą funkcjonalność. Wyposażony w mnogość cech, które czynią go idealnym narzędziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.
W tekście przedstawiony jest osobisty arsenał muzyczny autora, w skład którego wchodzą: kontrabas, akustyki, elektroakustyk, gitary, piecyk gitarowy, efekt gitarowy oraz pianino. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i uczuciami związanymi z używanymi instrumentami, zarówno pozytywnymi jak i nie.
Basista Mick Whitney z zespołu 36 Crazyfists wyróżnia się na tle nowej fali metalu swoim niesamowitym brzmieniem i techniką. Pomimo ogólnej aprecji dla gatunków, które reprezentują, artyści tacy jak on często są nie doceniani.
Artykuł opowiada o nostalgicznych wspomnieniach autora, basisty, z koncertu sprzed sześciu lat, gdzie w Bogatyni wystąpił z zespołami Rebelium Sadisticum i Suffering. To były dla niego jedne z najlepszych dni w życiu.
W artykule opisuję, jak spędziłem czas z moimi basami marki Ibanez, robiąc im serię zdjęć. Naszą sesję zdjęciową zaskoczył niezapowiedziany gość - mój pies Zeta, który wyjątkowo polubił Jazz Bas.
Autor podziela swoje przemyślenia na temat nowego sposobu funkcjonowania galerii, wskazując na jego niepraktyczność i problemy z nawigacją.
Heinrich z Rootwater uznawany jest za jednego z najlepszych polskich basistów metalowych. Charakteryzują go wyjątkowo energetyczne występy na żywo oraz umiejętność perfekcyjnego władania instrumentem.
www.img232.imageshack.us Chwalę się. Swoim ciężko pożyczonym kontrabasem ze zmasakrowanąpodstrunnicą. 😛
Dzisiaj dotarła do mnie ta właśnie gitarka. Jestem raczej zwolennikiem4-strunowych, ale że zaszła potrzeba zaopatrzyłem się w taką oto piątkę.
Witam skończyliśmy nagrywanie LP, będzie nosić tytuł ” XX „. Prezentuje wam okładkę, chcieliśmy komiksowy charakter i powiem szczerze, że…
Zespół (perkusista na zdjeciu nieobecny) po szkolnych Ostatkach 2008 zdziewczynkami z naszjek kochanej IIIA 😛
Od jakiegoś miesiąca w posiadaniu moich łapsk 🙂 Co mogę powiedzieć bardzomi wiosełko odpowiada warto było tyle harować by zarobić…
www.12fret.com www.12fret.com Dragonetti – kojarzycie Pana ;)? Przeglądając google natknąłem się właśnie na takie coś. Bardzo mi się spodobało, więc…
Rzeczona niewiasta pogrywa sobie country z zespołem Sugarland. Ponadtoudzielała się w innych projektach pop-rock 😛
Myślę, ze zasługuje na miejsce w tej galerii, przecież to cud, ze jeszczegra stroi i ma prosty gryf.
Powiem tyle, że zdjęcie mi się średnio widzi, złe światło i obrzydliwy nie-mój-ale-pod-ręką Fender. Dodałbym miliard razy lepsze zdjęcie z…
Analiza sprzętu od brytyjskiego producenta obejmująca combo 1215, head Twin Valve i kolumnę 1028H. Wykorzystanie tych urządzeń dostarcza wyjątkowe możliwości kreowania brzmienia, z naciskiem na przebijalność i wydajność.
ZOOM H2 to dyktafon, który zdecydowanie wyprzedza swój starszy model H1, oferując zaawansowane funkcje i lepszą jakość dźwięku. Czy jednak różnica w cenie jest wystarczająca, aby uzasadnić przesiadkę na nowszy model?
Phil Jones Bass Buddy wylądował na moim biurku. Po kilku dniach testów jestem zachwycony jego jakością i możliwościami mimo kilku wad.
Autor opowiada o swoim doświadczeniu z przywiezionym sprzętem Trace z Anglii oraz modyfikacjami dwóch basów: Fendera i Spectora. Opisuje zmiany dokonane na Fenderze, a także plany odnośnie Spectora.
Niedawno stałem się posiadaczem akustycznego bassu fretless marki Roter, który okazał się być wyjątkowo unikalny i pełen charakteru. Dzieliłem się moimi doświadczeniami, wadami i zaletami tego instrumentu, który zaskoczył mnie swoim dźwiękiem i wygodą gry.
Noisy Box 4x10 to kolumna głośnikowa customowa, która zaskakuje nie tylko jakością wykonania ale i wyjątkowym brzmieniem. Zaprojektowana przez eksperta Mariusza 'Mańka' Melnika, oferuje perfekcyjne balans brzmienia i dynamiki, nawet w ciężkim gitarowym graniu.
Odkrywam świat basu poprzez różnorodność sprzętu - od legendarnego Spector Euro 5, przez fretless Brice 6, aż po kompaktowe paczki GK MBE 212. Przełomem było przerobienie systemu zasilania na 18V, co znacznie zmieniło jakość brzmienia.
Autor opisuje swoje trzy ulubione gitary basowe, w tym GMR Flow In 5, Fender American Standard Precision Bass, oraz Lakland Skyline Darryl Jones 5, dzieląc się ich charakterystyką oraz osobistymi doświadczeniami z nimi.
Opisuję swoją muzyczną podróż z vintagowym zestawem, składającym się z basu Fender oraz combo Trace Elliot. Sprzęty te, z lat 80., wnoszą unikatowy charakter do mojego grania, tworząc głęboki, męski dźwięk idealny do rocka i reggae.
Przedstawiam historię swojego powrotu do muzyki po ciężkich czasach, za sprawą basu marki C(z)ort z układem Bartolini. Po przejechaniu 300 km znalazłem idealny instrument, choć zmagałem się z doborem odpowiednich strun.
Otrzymałem Harley Benton PJ 5 HTR, który to bas zasługuje na uwagę ze względu na swój układ PJ i atrakcyjną cenę. Pomimo kilku drobnych wad, jakość wykonania i brzmienie tego instrumentu są zaskakująco dobre.
Niedawno nabyłem bas Hohner B2A w stylu Steinberger Headless za jedyne 150zł razem z przesyłką. Instrument wymagał odświeżenia, ale poza luźnym gniazdem jack jest w pełni sprawny.
Restauracja Gitar to miejsce pełne odrestaurowanych basów i gitar sprzed dekad, z niezwykłym zaangażowaniem w odtworzenie ich dawnej świetności. Odkryłem tam, jak z pasją przywracane są do życia instrumenty, których nie znajdziemy w zwykłym sklepie muzycznym.
W swoim najnowszym zestawie używam Fender Precision MIJ z 1985 roku oraz Squier P/J fretless z 2009 roku, wszystko to nagłaśniane przez Orange Terror Bass 500 i dwie paczki 115 oparte na głośnikach Electro Voice 400W. Do tego dołącza klasyczny duet efektów: EHX Big Muff i Morley Power Wah Volume.
Opowiadam o moim obecnym zestawie nagłaśniającym, który obejmuje mieszankę klasycznych i egzotycznych elementów. Maruszczyka, Ibanez Blazer z 1982, AMP BH420, Noisy Box 12, Chaos H.drive, Boss OC2 oraz Aphex Punch factory tworzą niesamowicie unikatowy zestaw.
Ibanez SR605 NTF to bas, który wyróżnia się nie tylko wygodą gry, ale i wszechstronnością brzmienia. Przez pół roku szukałem idealnego instrumentu, aż w końcu trafiłem na model, który spełnia wszystkie moje oczekiwania.
Po kilku latach użytkowania Corta Action Bass V, wersji pasywnej, podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat tego budżetowego basu. Opis korpusu, szyjki, kluczy, elektroniki oraz mojej całokształtnej opinii.
Zapraszam Was do świata moich basowych rozmyślań, gdzie opowiadam o swoich doświadczeniach z wybranym sprzętem. Specyfikacje, opinie i personalne doświadczenia dotyczące basów Ibanez oraz stacka SWR, na koniec wzmianka o tunerze i pedale od EBS.
Recenzja wyjątkowego basu fretless stworzonego przez lutnika Aleksandra Patera, nazwanego Argo. Instrument łączy w sobie personalizację i unikalność dzięki zastosowaniu różnorodnych materiałów i elektroniki wysokiej klasy.
Podzielam się moimi pierwszymi wrażeniami po zakupie i przetestowaniu amerykańskiego Fendera Jazz Bassa, modelu American Vintage 62. Bas wyróżnia się doskonałym wykonaniem i materiałami, oferuje tradycyjny, ale zarazem wszechstronny vintage'owy ton.
Przedstawiam customową wersję Precision Bass z lat 90', produkowaną w Indiach przez firmę Encore, która po modyfikacjach według moich unikalnych preferencji, stała się wyjątkowym instrumentem. Zakup za symboliczną cenę i seria zmian uczyniła z niego wyjątkowo brzmiący i wygodny bas.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
NoisyBox 115 to połączenie wysokiej jakości brzmienia, estetyki wykonania oraz profesjonalnego podejścia do klienta. Przez swoją skuteczność i charakterystyczne brzmienie, kolumna ta spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających basistów.
Fender Precision American Special oferuje znakomitą jakość wykonania, wygodę użytkowania i innowacyjne rozwiązania, takie jak system Greasebucket w elektronice. Jest to instrument dla tych, którzy szukają klasycznego brzmienia z nowoczesnymi udogodnieniami, w przystępnej cenie poniżej 4000 zł.
Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.
Podaję historię mojej przygody z basem Epiphone EB-0, kupionym od internetowego znajomego. Opisuję dokładne parametry instrumentu, jego stan techniczny po otrzymaniu oraz przeprowadzone modyfikacje.
G&L SB-1 to bas, który łączy w sobie klasyczne brzmienie precision z innowacyjnymi rozwiązaniami Fendera. Przeżył wypadek, nie rozstraja się i oferuje wyjątkową jakość dźwięku i budowy.
Recenzja unikalnych kolumn basowych NoisyBox 115 na FaitalPRO PR400, które łączą w sobie lekkość, moc i niesamowitą jakość dźwięku. Projekt zainspirowany przez Orange OBC 115, ale z nowymi, personalizowanymi modyfikacjami.
Nick Beggs to wszechstronny artysta, który zaczynał jako śmieciarz, by utrzymać siostrę po śmierci matki. Sławę zdobył dzięki zespołowi Kajagoogoo, a później współpracował z wieloma znakomitościami muzycznymi.
Sprawdzam Marshall Dynamic Bass System 7200 + 715, odświeżony klasyczny zestaw dla basistów z lat 90. Nie tylko historia, ale i głębokie przemyślenia na temat jakości brzmienia oraz porównania z nowoczesnym sprzętem.
W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem końcówkę mocy, którą planuję włożyć do pieca basowego. Projekt ma obecnie ponad 12W mocy, ale możliwości rozbudowy do 200W na 4 ohmy po podłączeniu do porządnego transformatora.
Sterling Ray 35 jest atrakcyjną propozycją dla tych, którzy marzą o brzmieniu StingRaya, ale nie chcą lub nie mogą wydać fortuny. W mojej recenzji dzielę się wrażeniami po kilku miesiącach użytkowania tego instrumentu, poruszając kwestie brzmienia, wykonania oraz ogólnej jakości.
Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.
Bas Kawai F II B z 1982 roku, wykonany w Japonii, robi piorunujące wrażenie swoim unikalnym brzmieniem i budową. Jego charakterystyka, od stalowych progów, przez konstrukcję NTB, aż po zaawansowaną elektronikę, stawia go w zupełnie innym świetle niż inne basy.
To moja historia o pasji do gry na basie, która zaczęła się od przypadkowego spotkania z instrumentem i doprowadziła do zakupu LRB 20 CS. Ten bas, choć niedoskonały, okazał się świetnym startem w moją muzyczną przygodę.
Recenzja Ibanez SR505 skupia się na powrocie do grania na basie po 12 latach przerwy. Gitara wyróżnia się lekkością, komfortowym gryfem oraz wszechstronnym brzmieniem dzięki przystawkom Bartolini MK1.
Po dziesięciu miesiącach używania Fender Modern Player Jaguar Bass, przyszedł czas na szczegółową analizę. Instrument ten, wyjątkowy zarówno pod względem wykonania, jak i brzmienia, okazał się znacznie przewyższać oczekiwania, mimo swojego chińskiego pochodzenia.
Recenzję Ampeg SVT6 Pro rozpoczynam od przygody z poszukiwaniem idealnego sprzętu basowego, który zakończył się na wyborze tego wzmacniacza. SVT6 Pro zaskakuje 1100W mocy, unikalnym brzmieniem i niezwykłą wytrzymałością na dużym wolumenie.
W artykule opisuję zmiany jakie wprowadziłem w moim pedalboard'zie, skupiając się na zamiennikach popularnych efektów basowych. Sprzęt od Behringer, własnoręcznie zmontowany klon MXR DynaComp, Weeper od Bespeco i tuner Korg GT-3 to główne elementy.
Jako wielki fan Red Hot Chili Peppers, zakup strun GHS Bass Boomers z sygnaturą Flea był dla mnie wyjątkowym momentem. Struny te oferują charakterystyczne metaliczne brzmienie, które odzwierciedla specyficzną technikę Flea, zwłaszcza przy uderzaniu slapem.
Cort Action Bass V to bardzo dobrze wykonany bas z segmentu budżetowego, który zaskakuje jakością brzmienia i komfortem gry. Jako początkujący bądź średnio zaawansowany basista znajdziesz w nim wszystko, czego potrzebujesz, a jego cena (700zł) jest niezwykle atrakcyjna.
Artykuł przedstawia podstawowe wskazówki dla początkujących muzyków, którzy chcą nauczyć się grać na instrumencie bezprogowym, jakim jest gitara basowa fretless. Koncentruje się na znaczeniu intonacji, sposobach na naukę słuchania i wydobywania czystych dźwięków oraz poprawnej lokalizacji dźwięków na podstrunnicy bez markerów.
Po długim czasie bez zmian, w mojej kolekcji sprzętu muzycznego pojawiło się kilka nowości. Nabyłem Mayę Rickenbacker 1975 oraz kilka efektów, w tym EHX Big Muff i EXH Bass Metaphors.
Autor opisuje swoje doświadczenia z gitarą basową marki TENSON, którą nazwał Precision Bass Special. Mimo wysokiej ceny i atrakcyjnego wyglądu, gitara ta ma wiele wad, takich jak problem z utrzymaniem stroju, niekomfortowa gra oraz kiepskie ustawienia fabryczne.
Kupiłem używaną bass gitarę marki Adelita za 150zł na Allegro. Po wymianie strun, ustawieniu akcji, zmniejszeniu łódeczki, wyrównaniu kieszeni i modyfikacji przystawek, udało mi się uzyskać całkiem przyzwoite brzmienie.
W tym artykule podzielę się moimi doświadczeniami z użytkowania basu Epiphone Toby Deluxe IV, który kupiłem jako alternatywę dla droższych modeli. Jest to świetna opcja dla początkujących basistów szukających niedrogiego, ale solidnego instrumentu.
Defil Romeo to mój pierwszy bas, kupiony za symboliczną sumę od woźnego. Instrument ten, pochodzący z przełomu lat 70. i 80., jest nie tylko dekoracją, ale nadal sprawny i gotowy do gry.
Taurus TUX Black Line to kompresor, który oferuje niezwykle szeroki zakres regulacji, pozwalając na precyzyjne dostosowanie dynamiki dźwięku bez jego zauważalnego wpływu na barwę. Został zaprojektowany, by w pełni kontrolować dynamikę sygnału, sprawiając, że staje się on dynamicznie poprawiony, lecz niewidoczny dla słuchacza.
Podjąłem decyzję o niestandardowej modyfikacji mojego pierwszego basu, modelu Cort A5 OPN. Celem było poprawienie jego wyglądu i brzmienia, co z pewnością się udało, pomimo pewnych wpadek.
Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.
Prezentujemy unikatowy jazz bass stworzony przez pracownię rzemieślniczą G&B Art dla Joanny Calinki Lacher z zespołu Percival Schuttenbach. Instrument wyróżnia się wyjątkowymi detalami i specyfikacją, które nadają mu niepowtarzalnego charakteru.
Warwick BC150 to wzmacniacz basowy, który zaskakuje swoją wszechstronnością i mocnym brzmieniem. Umożliwia wydobycie zdecydowanych tonów zarówno na koncertach, jak i podczas prób, sprawdzając się w różnych gatunkach muzycznych.
Po kilku miesiącach użytkowania basu GMR Bassforce V, jestem gotów podzielić się moimi pierwszymi wrażeniami. Instrument ten, wyposażony w aktywną elektronikę i przetworniki MEC, oferuje nie tylko świetne brzmienie, ale także wysoki komfort gry.
Sklep BASS BROTHER w Bielsko-Białej specjalizuje się w basach, gitarach, nagłośnieniu oraz sprzęcie vintage. Posiada unikatową kabinę odsłuchową, profesjonalne zaplecze techniczne i współpracuje z czołowymi muzykami.
W obliczu rosnących cen i kryzysu, postanowiłem przetestować struny EBS Stainless Steel jako tańszą alternatywę dla strun powlekanych. Moje oczekiwania były mieszane, ale po kilku miesiącach użytkowania, struny pokazały swoją wartość.
Prezentujemy Fender Custom Shop Limited La Cabronita Boracho Bass. Jest to bas z odwróconym korpusem Jazzmaster'a, wyposażony w przetwornik T.V. Jones oraz gryf z jedną z najładniejszych główek basowych.
Testowałem preamp/booster MLO-Boost z serii Black Line firmy Taurus, by ocenić, jak radzi sobie w praktyce. Przyjrzałem się unikalnemu systemowi MLO, który zapewnia wyjątkową kontrolę nad barwą dźwięku oraz sprawdzałem, jak efekt współgra z innymi elementami zestawu.
Recenzja koncertu inspirowanego tekstem Johnyego Cage'a pt. "Przeludnienie sztuki", zorganizowanego przez Stowarzyszenie Artystyczne "Mózg". Wykonawcami byli Olo Walicki, Wojtek Mazolewski, Sławek Janicki oraz Peter Jacquemyn, którzy zaprezentowali niezwykłe umiejętności w grze na kontrabasie.
Niedawno stałem się posiadaczem basu Schecter Omen Extreme 5, który okazał się świetnym wyborem zarówno pod kątem brzmienia, jak i wykonania. Po drobnych modyfikacjach, bas sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, idealnie wpisując się w potrzeby cięższej muzyki.
Sprzedałem Corta C5H, aby kupić coś tańszego i wybrałem Fenix Jazz Bass od Young Chang. Gitara przybyła w fatalnym stanie, wymagała całodziennego czyszczenia, ale teraz śmiga jak nowa.
Recenzja Fender P-Bass American Deluxe ’98, instrumentu który towarzyszy mi od 2010 roku. Mimo upływu lat, nie potrafię oprzeć się wrażeniu, że „TO JEST TO!”, dzięki czemu gitara wciąż jest dla mnie źródłem ogromnej satysfakcji.
Mój Custom 70's Telecaster Bass to połączenie gryfu od Fendera z korpusm i potencjometrami Squiera, co daje unikalny, wszechstronny instrument. Posiada ciemne, ale dynamiczne brzmienie, idealne do różnych gatunków muzyki.
Basista i wokalista Piotr 'Dzida' Biernat to kluczowa postać zespołu Chupacabras, który wyłonił się z poprzednich muzycznych projektów o różnorodnym charakterze. Chupacabras, znani z satyrycznych tekstów i chwytliwej muzyki, wydali już dwie płyty.
Kupiłem bas GMR Pi nie ze względu na sygnaturę Pilicha, ale po wizycie w londyńskim showroomie GMR, gdzie większość instrumentów zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Ten konkretny model przewyższył moje oczekiwania, oferując agresywny dźwięk i wygodny profil szyjki.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami ze współpracy z nowym fotografem, który zmienił jego sposób pojmowania sesji zdjęciowych. Zdjęcia impresjonistyczne, bez basu, ale z dużą dawką profesjonalizmu i nowoczesnego spojrzenia na fotografię.
Basista Drooper aktualizuje swój sprzęt muzyczny, dodając unikalne modyfikacje do swojego Ibaneza oraz rozważa sprzedaż Spector Legend Custom. To nie wszystko, jego kolekcja obejmuje również pianino cyfrowe, automat perkusyjny, potężny wzmacniacz basowy i brutalne brzmienie Fender Blender.
Recenzja Fender Precision Bass z 920D Custom Shop, po 2 miesiącach użytkowania. Instrument z mexykańskim korpus i gryfem Fendera Precision, z niestandardowymi częściami takimi jak mostek Babicz eCAM, przystawki Seymour Duncan SJB-3 oraz customowy hardware i pickguard perłowy, co skutkuje wyjątkowym dźwiękiem i wyglądem.
Recenzja basu ESP Ltd B-10 BLK przez osobę, która rozpoczęła swoją przygodę z basem w wieku 26 lat. Instrument okazał się być idealnym wyborem dla początkujących, oferując doskonały stosunek jakości do ceny oraz komfort użytkowania.
Postanowiłem przedstawić proces renowacji gitary Defil Malwa, zakupionej w 1985 roku, która przeszła kompleksową odnowę. Przedstawiam swoje doświadczenie od rozkręcenia, przez naprawy, aż po finalny etap polegający na ponownym złożeniu i testowym graniu.
Przeglądając moje doświadczenia z 12-letnim posiadaniem gitary Fender Jazz Bass Delux Series V wyprodukowanej w Meksyku, omówię jej cechy, zalety oraz wady. Model ten, pomimo wytwarzania w Meksyku, okazuje się być solidnym i dobrze brzmiącym instrumentem.
Niedawno nabyłem bas Charvette by Charvel, wymieniając go za gitarę elektryczną Mensfeld. Gitara ma pasywne przystawki Charvel, mostek Jackson i klucze Gotoh. Została wyprodukowana w Japonii między 1989 a 1991 rokiem z użyciem drewna klonowego i palisandrowego, a korpus prawdopodobnie wykonany jest ze sklejki lutniczej.
Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w sesji zdjęciowej w miejskim klimacie, gdzie pozowałem ze swoim Squierem Jaguar Bass. Pomimo wcześniejszych problemów finansowych i konieczności sprzedaży droższego sprzętu, udało mi się kupić ten model basu, który okazał się świetnym wyborem pod względem jakości dźwięku i komfortu gry.
Przedstawiam recenzję tunera podłogowego Ibanez LU-20, z którego korzystam podczas koncertów. Jego przystępna cena i poręczność sprawiają, że jest to świetna alternatywa dla droższych i bardziej skomplikowanych urządzeń.
Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.
Jestem posiadaczem AMPEG B 100 R i postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Combo to oferuje ciepłe i mocne brzmienie, z możliwością ustawienia szerokiej gamy tonów.
Prezentuję moje wrażenia na temat customowego basu od Langowskiego, który spełnił wszystkie moje oczekiwania. Bas waży tylko 3,9 kg, ma matowy lakier, konowy gryf, pasywną elektronikę oraz unikatowe brzmienie.
Recenzja Boss TU-80, która rozpoczyna się od nadziei na pozytywne doświadczenia, szybko przeradza się w krytyczną ocenę niedostatków urządzenia. Autor dzieli się swoją frustracją dotyczącą problemów z funkcjonalnością tunera oraz metronomu.
Peavey T-40 to kultowy bas elektryczny z 1983 roku, cieszący się uznaniem zarówno dzięki swojej wszechstronności brzmieniowej, jak i wyjątkowej budowie. Odkrywam jego zarówno plusy, jak i minusy, nie pomijając jego masywnej masy i unikatowej elektroniki.
Kupno Coxx Classix J-60 miało być początkiem basowej fantazji, ale projekt nabrał nieoczekiwanego kierunku, zdobywając nowe życie dzięki nowym komponentom. Instrument ten zyskał nową elektronikę, klucze, most Wilkinsona oraz świecącą okleinę, co kompletnie zmieniło jego brzmienie.
W swojej kolekcji witałem nowego członka - Ibaneza Blazera z 1981 roku, który świetnie komponuje się z moim fuzzem. Mam nadzieję znaleźć zespół grający stoner/doom/sludge we Wrocławiu.
Recenzja preampa Eden WTDI, który po eksperymentach z różnymi modelami preampów, w końcu przyniósł satysfakcję w brzmieniu basu. Podkreśliłem wady i zalety, porównując do innych modeli, a także przedstawiłem próbki brzmienia.
Bas lutniczy stworzony przez Krzysztofa Kanię jest zbudowany z drewna wenge i klonu, wyposażony w elektronikę EMG z preampem oraz mostkiem tremolo Kahler. Instrument zachwyca nie tylko jakością wykonania, ale również unikalnym brzmieniem.
Washburn CB-4SP to bas z serii Classic, posiadający ciekawą konstrukcję oraz specyficzny design. Posiada pasywną elektronikę, korpus z mahoniu i Spalted Maple oraz szyjkę z klonu, co nadaje mu unikalne właściwości brzmieniowe.
W swojej pierwszej recenzji przyglądam się basowi ESP LTD Deluxe Phoenix 1004, zwracając uwagę na jego unikalne cechy, takie jak odwrócona główka czy kształt inspirowany Gibsonem. Instrument cechuje się aktywną elektroniką, korpus z mahoń, mostek Gotoh, a także świetne drewno i doskonałą akcję sprawiają, że warto wziąć go pod uwagę.
MXR M288 Bass Octave Deluxe to urządzenie oferujące niezrównane brzmienie i funkcjonalność, pozwalające basistom przesuwać meble w promieniu 100 metrów od sali prób. Urządzenie charakteryzuje się świetnym trackingiem, możliwością tworzenia zróżnicowanych charakterystyk dźwiękowych oraz unikalnymi funkcjami takimi jak MID+ dla podbicia określonych częstotliwości.
Posiadam bas Nexus JBN od 11 miesięcy i jestem z niego niezwykle zadowolony. Instrument ten oferuje niesamowity sustain, ciepłe brzmienie oraz świetną jakość wykonania.
Recenzja nowego efektu gitarowego od Pana Bogdana, Polish Envy, który ma za zadanie przesterować brzmienie w zupełnie inny sposób niż tradycyjne przestery. Pomimo pewnych niedoskonałości, efekt ten oferuje unikalne brzmienie, odpowiednie do nieco bardziej agresywnych stylów muzycznych.
Opisuję moje doświadczenia z unikalną gitarą basową "Bazyliszek", wykonaną przez Szczecińskiego lutnika Radka Ligmana. Gram na niej ponad rok, doceniając jej niezwykłe brzmienie i wygodę użytkowania.
Rozliczam się z porównaniem kopii MXR El Grande, nazwanej El Loco, stworzonej przez forumowicza Pinio, z oryginałem. Kopię charakteryzuje m.in. większa ilość gałek dla lepszego dostępu do ustawień i większa waga, ale jej brzmienie na żywo jest niemal nieodróżnialne od oryginału.
Po dwóch miesiącach od porozumienia zamiany basów, otrzymałem długo oczekiwany Fender Jazz Bass Made in Japan z 1989 roku. Instrument zaskoczył mnie swoją jakością i brzmieniem, mimo konieczności przeprowadzenia niełatwego serwisu.
Nowy album Primusa, Green Naugahyde, to odświeżone brzmienie zespółu, pełne innowacyjnych rozwiązań muzycznych oraz niebanalnej oprawy wizualnej. Utwory takie jak 'Hennepin Crawler' czy 'Lee Van Cleef' zaskakują nietypowymi efektami i dowodzą, że zespół wciąż potrafi zaskakiwać.
Historia zakupu tub przez orkiestrę, który okazał się mało trafiony z powodu decyzji kapelmistrza, ignorującego sugestie muzyków. Zderzenie preferencji estetycznych z praktycznymi potrzebami użytkowników.
MXR El Grande BASS FUZZ to perfekcyjny efekt dla basistów poszukujących ciężkich i brudnych brzmień. Dzięki solidnej budowie i unikalnym możliwościom kształtowania dźwięku, efekt ten oferuje prawdziwie diabelską moc.
Artykuł przedstawia osobiste wrażenia autora na temat basu Fender Precision Jazz Bass, drugiej sygnatury Marka Hoppusa z blink-182. Podkreśla unikatowe charakterystyki instrumentu, takie jak kolor, odwrócone pickupy i specjalne logo Fendera.
Opowiadanie o historii specjalnie wykonanego basu przez tarnowskiego lutnika Zbyszka Trellę, który miała być odpowiedzią na problemy autora z taszczeniem ciężkiego sprzętu. Instrument został zaprojektowany z myślą o niskiej wadze i braku tradycyjnej główki, dodatkowo wyposażony w specjalnie nawijane przystawki.
Artykuł omawia zjawisko występujące na forach basowych, gdzie panuje "syndrom leminga" - ślepe podążanie za popularną opiniią bez zgłębiania faktów. Mówi o wpływie tego zjawiska na ocenę sprzętu basowego i podkreśla wartość indywidualnego osądu.
Doris Yeh, znana jako basistka tajwańskiej grupy Chthonic, jest postacią wybitnie uzdolnioną muzycznie, łączącą wpływy muzyki ludowej Tajwanu z melodic black metalem. Jest także aktywna społecznie, co spotyka się z zakazem występów Chthonic w Chinach.
G&L SB-1 to niezwykle rzadka gitara basowa, zachowana w dobrym stanie pomimo swoich 26 lat. Jestem jej drugim właścicielem, a po niedawnym szlifowaniu progów przez Jacka Kobylskiego, instrument wciąż zachowuje doskonałą jakość brzmienia, zbliżoną do nowoczesnych standardów.
Robert Kubiszyn to utalentowany muzyk, którego warto poznać. Zwłaszcza jego solowe wydawnictwo 'Before Sunrise' zasługuje na uwagę każdego fana jazzu.
Porównuję dwa popularne combo basowe: Gallien-Krueger BACKLINE 110 i Behringer ULTRABASS BXL450a. Dotykam kwestii budowy, funkcji i przede wszystkim różnic w brzmieniu.
Duesenberg Starplayer Bass to nie tylko instrument muzyczny, ale także dzieło sztuki inspirowane klasycznym roadsterem AC Cobra. Jego wyjątkowe cechy konstrukcyjne oraz wersja kolorystyczna Mike Campbell sprawiają, że jest to jeden z najbardziej pożądanych basów na rynku.
Electro-Harmonix Micro Q-tron to uproszczona, jednak bardzo naturalnie brzmiąca wersja filtru obwiedni, oferująca wyjątkową jakość dźwięku pomimo ograniczonych możliwości kreowania brzmienia. Jego metalowa, solidna obudowa i intuicyjna obsługa sprawiają, że jest to atrakcyjna oferta w cenie 290zł.
Recenzja albumu "I'm With You" Red Hot Chili Peppers jest pełna szczerych wrażeń oraz opisuje muzyczną ewolucję zespołu. Te niesamowite okoliczności przesłuchiwania podkreślają, jak środowisko wpływa na odbiór muzyki.
Z eksperymentu z różowym Squierem Affinity Series wynikła transformacja nie tylko koloru, ale i brzmienia. Wymiana pickupów na Seymour Duncany SPB-3 i zmiana koloru na intensywny róż sprawiły, że bas znacząco przewyższył moje oczekiwania.
Po roku użytkowania GMR Bassforce Custom 6, czas podzielić się wrażeniami. Gitara oferuje doskonałe wykonanie, unikalne brzmienie dzięki pickupom Bassculture i wygodę gry na najwyższym poziomie.
Po dokładnym przetestowaniu basu Ibanez Roadstar II RB850, jestem w stanie stwierdzić, że jest to jeden z lepszych instrumentów w swojej klasie cenowej, który ma potencjał sięgać poziomu sprzętu zdecydowanie droższego. Dzięki aktywnej elektronice i dwoje przystawek, bas oferuje szerokie możliwości brzmieniowe, zapewniając jednocześnie komfort grania.
Po roku użytkowania Langowski 6 Custom Healf zdradza wszystkie swoje tajemnice. Od personalizacji po brzmienie, którym podbija moje serce.
W poszukiwaniu taniej gitary basowej sprawdziłem modele Vision i Adelita. Wnioski z ich przeglądu są jednoznacznie negatywne.
Manou N'Guessen Gallo, pochodząca z Wybrzeża Kości Słoniowej basistka, wokalistka i kompozytor, odniosła znaczący sukces na arenie międzynarodowej. Urodzona w 1972 roku artystka, zyskała międzynarodowe uznanie dzięki swojej pracy z zespołem Zap Mama oraz solowym albumom.
Autor dzieli się lepszymi zdjęciami swojej gitary basowej Yamaha TRB-5 oraz linkiem do próbki dźwiękowej. Próbka to linia basu nagrana bez efektów i z płaskim EQ, bezpośrednio w interfejs audio.
Prezentuję moje spostrzeżenia na temat gitary basowej Ibanez ATK310, instrumentu o indonezyjskim rodowodzie i niekonwencjonalnych cechach. Sprawdź, dlaczego stał się dla mnie tak wyjątkowy.
Po kupnie systemu bezprzewodowego LD SYSTEMS WS1000B, moje doświadczenia z grą na koncertach znacząco się poprawiły. Umożliwia swobodę ruchu bez obawy przed kablami i oferuje wysoką jakość dźwięku.
Brace Audio DWG-1000 to cyfrowy system bezprzewodowy zaprojektowany z myślą o gitarze elektrycznej, ale sprawdziłem go z perspektywy basisty. Jest znacznie tańszy niż konkurencja, a w praktyce nie odstaje jakością.
Ampeg SVT-15E to jedna z najmniejszych paczek basowych z serii Classic, która mimo swoich niewielkich wymiarów i mocy, dostarcza klasyczne i bogate brzmienie Ampega. Idealna dla tych, którzy cenią sobie kompaktowe rozmiary, nie chcą jednak rezygnować z jakości brzmienia.
No i przyszła moja Yamaha TRB-5! To mój pierwszy 5 strunowy bas i jestem pod ogromnym wrażeniem. Mimo niewielkich mankamentów takich jak skorodowany mostek czy sycząca elektronika, bas brzmi fenomenalnie. Struny wymagają wymiany, ale mimo to dźwięk jest imponujący.
Bass Kubicki Ex-Factor z 1989 roku zapewnia nie tylko unikatową konstrukcję, ale też wyjątkowy system elektroniki zasilanej na 18v. Pomimo kilku drobnych defektów, instrument ten oferuje szeroki wachlarz brzmień oraz wyjątkową lekkość i komfort grania.
Relacja z koncertu Bootsy Collinsa w Londynie obfituje w nieoczekiwane wydarzenia, od opóźnionego startu, przez problemy techniczne z wzmacniaczem TM Stevensa, aż po spóźnione solo Berniego Worrella.
Artykuł przedstawia kolekcję muzycznego wyposażenia autora, w tym gitary basowe, wzmacniacze, efekty i akcesoria. Przybliża specyfikacje i marki konkretnych elementów zestawu.
Ibanez ATK310 wyróżnia się niesamowitym kolorsem Mint Green oraz innowacyjnym triplebuckerm, który zapewnia szeroką gamę brzmień. Model ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych basów, oferując unikalne opcje brzmienia oraz świetną jakość wykonania.
Przedstawiam moją ostatnią nabytkę - Fender "Lightnin' Rod" Precision Bass z 1993 roku, wyprodukowany w Japonii z niezwykłym wykończeniem 'flamed cherry burst' i aktywnym pickupem Seymour Duncan APB-2 Lightnin' Rod. Bas łączy w sobie klasykę z niezwykłą funkową brzmieniem, ale wymaga jeszcze kilku modyfikacji, by stać się idealnym.