Basista w zespole muzycznym to nie tylko ktoś, kto stoi z tyłu sceny i gra na swoim instrumencie. To pełnoprawny członek zespołu, którego codzienne życie obfituje w humor, ale i wyzwania specyficzne dla tej roli.
Podjęłam decyzję o naukę gry na kontrabasie, co wiązało się z zakupem instrumentu. Cały proces poszukiwań trwał ponad cztery miesiące i był pełen emocji - od wielkiego zachwytu po szok, kiedy odkryłam pęknięcie na nowym kontrabasie.
Autor dzieli się refleksjami na temat równowagi między życiem rodzinnym a pasją do grania na basie. Opowiada o swoich doświadczeniach, wyzwaniach oraz o tym, jak ważne jest, aby nie rezygnować z własnych pasji dla innych, nawet jeśli są to bliscy.
Autor opisuje swoje osobiste doświadczenia związane z efektywnością w pracy, podkreślając, jak jego zdolność do szybkiego i skutecznego wykonywania zadań często prowadziła do niedoceniania jego pracy. Ponadto, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zmagań z wykonywaniem muzyki basowej, kiedy doświadczenie staje się przeszkodą w eksploracji nowych stylów.
Autor opisuje swoje doświadczenia po wypadku rowerowym, który na ponad dwa tygodnie wyłączył go z możliwości swobodnego grania na gitarze. Mimo to, nie poddał się i nagrał cover utworu Pink Floyd z albumu 'Animals', poruszając wyzwania związane z nagrywaniem bez metronomu.
Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.
Osoba z dysfunkcją dłoni poszukuje basu z gryfem o szerokości 4 cm, by móc czerpać radość z gry. Zastanawia się nad możliwością znalezienia odpowiedniego instrumentu, pomimo niepełnosprawności.
Ciara Moser, niewidoma od urodzenia, wprowadza na scenę muzyczną swój debiutancki album, 'Blind. So What?', który jest manifestacją jej życia oraz wyzwań, z jakimi się mierzy. Album zaprasza do świata jazzu z unikalną perspektywą.
Nauka gry na gitarze basowej to nie tylko zabawa, ale i możliwość rozwoju. Czy hobbyści powinni uczyć się arpeggi i skal?
Dobra intonacja to nieustanne wyzwanie dla każdego kontrabasisty, zwłaszcza podczas występów na żywo. Przeczytaj, jakie są główne problemy i jak sobie z nimi radzić.