Gram na basie od roku, inspirując się undergroundowymi brzmieniami stoner rocka. W swoim arsenale mam kilka ciekawych modeli instrumentów i sprzętu, które dodatkowo urozmaicają mój muzyczny świat.
Stojąc przed wyzwaniem gry na gitarze, spotkałem się z problemem przechodzenia palucha na tym samym progu z jednej struny na drugą, co prowadziło do nieczystych i nierównych dźwięków. Pytam o techniki umożliwiające płynną zmianę.
Szybka praca prawą ręką to klucz do efektywnego grania w power i thrash metalu. W artykule szukam odpowiedzi, jak wyćwiczyć technikę umożliwiającą radzenie sobie z szybkimi riffami metalowymi, pomimo ograniczonego czasu na ćwiczenia.
Gracz basu opisuje problem bólowy kciuka lewej ręki, który pojawia się podczas grania akordów i szybkich riffów. Zastanawia się, co robi źle i czy to kwestia nie wyrobionych mięśni dłoni.
Dyskusja na temat metod zapamiętywania riffów i motywów muzycznych, które pojawiają się spontanicznie. Autor dzieli się swoim doświadczeniem w używaniu telefonu do nagrywania pomysłów muzycznych i ich ograniczeniach.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi próby dodania więcej mocy do partii basowych w utworze Aerials od System of a Down, zastanawiając się nad używaniem kostki. W poszukiwaniu rad dotyczących techniki, autor przedstawia swoje doświadczenia oraz linkuje pomocne tutoriale.
Rozpoczynając przygodę z basem, ważne jest, by nauczyć się odpowiedniego używania palców prawej ręki. Wybór techniki wpływa na brzmienie i wygodę gry.
Autor dzieli się doświadczeniem dotyczącym problemów ze zwiększaniem szybkości grania na basie pomimo intensywnych ćwiczeń. Opisuje swoją frustrację brakiem postępów i bólem rąk, pytając o porady.
Rozważania na temat rozmaitych technik strojenia gitary basowej, od standardowych metod po te bardziej niekonwencjonalne. W artykule poruszono także temat wrażliwości muzycznej basistów metalowych i technik gry.
Podczas mojej przygody z komponowaniem kawałka muzycznego starałem się znaleźć najlepsze sposoby na łączenie różnych części utworu. Zgłębiałem tajniki skali g moll, lecz utwór nie prezentuje spójności.
Czytelniczka ma problem z wykonywaniem technik hammer on i pull off na gitarze, zwłaszcza przy szybkim graniu. Prosi o porady, jak poprawić technikę i skuteczność dźwięków.
Użytkownik opisuje swoją pasję do basu, która zdominowała jego życie prywatne i towarzyskie, prowadząc do rodzinnej tragedii i alienacji. Zaprezentowano również przygody związane z konfiguracją sprzętu oraz pierwsze kroki w tworzeniu basowych riffów.
Od kilku miesięcy zgłębiam tajniki gry na basie, stosując technikę omówioną w książce "Gitara basowa bez tajemnic". Zastanawiam się nad poprawnością ułożenia kciuka podczas grania szybkich riffów.
Czytelnik stoi przed dylematem dotyczącym przestrajania swojej 5-strunowej gitary Mayones B5, z uwagi na różnice w strojeniu między zespołami, w których gra. Zastanawia się, czy przestrajać instrument na każdą próbę, czy też przestroić tylko niektóre struny.
Municipal Waste powraca z nowym albumem "Electrified Brain", który z pewnością porwie cię do ostrego headbangingu. Jest to kolekcja potężnych riffów thrashowych, które przyśpieszą bicie serca każdego miłośnika gatunku.
Podróż przez świat interwałów na basie otwiera nowe możliwości dla każdego basisty, nie tylko w zakresie poznania gryfu, ale również w kreowaniu unikalnych linii melodycznych i riffów. Sprawdź, jak eksploracja interwałów może odmienić Twój sposób gry.
Komponowanie muzyki na basie może być jednocześnie wyzwaniem i niezwykłą przygodą. Oto kilka wskazówek, jak przejść od prostych riffów do pełnych utworów.
Artykuł wprowadza początkujących basistów w świat improwizacji, podkreślając, że nie jest to wcale tak trudne, jak może się wydawać na początku. Przedstawione są trzy podstawowe koncepcje: riffy, arpeggia oraz chodzenie po basie.