Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.
Opisuję swoją muzyczną podróż z vintagowym zestawem, składającym się z basu Fender oraz combo Trace Elliot. Sprzęty te, z lat 80., wnoszą unikatowy charakter do mojego grania, tworząc głęboki, męski dźwięk idealny do rocka i reggae.
Podczas wizyty w stacjonarnym sklepie muzycznym wpadłem na budżetowego basa Ibanez TMB100 "Talman". Cena poniżej 900 zł, świetny dźwięk na sklepowym wzmacniaczu, perfekcyjny setup i bardzo dobra aktywna elektronika.
Cześć, ponownie się witam! Tym razem opowiem o mojej pasji do basu, sprzęcie i muzycznych przemianach. Ponad 2,5 roku na basie, z metalu na różnorodne brzmienia, z Krakowa, z miłością do muzyki i poszukiwaniem nowego sprzętu.
Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.
Omówienie wzmacniacza basowego Soundking AK60BG w kontekście jego stosowania z gitarą Squier Affinity JB V. Wzmacniacz ma służyć młodej kapeli grającej mieszankę gatunków na etapie pierwszych prób.
Rozważam zakup lepszej 5-strunowej gitary basowej, a moim głównym kandydatem jest Cort B5 ze względu na jego charakter brzmienia, idealny do reggae, dub, d'n'b z nutą latino-rocka. Planuję w przyszłości przekształcić ją w fretless, szukam opinii o próbach 'odprogowania' i innych modelach, które mogłyby pasować do moich potrzeb.
Mikołaj, osiemnastoletni basista, przedstawia swoje muzyczne doświadczenia i aktualne przedsięwzięcia. Pomimo, że nie uważa się za mistrza basu, z pasją opowiada o swojej drodze muzycznej, z zespołem Chris June na czele.
Po intensywnej grze na nołnejmowym instrumencie, postanowiłem zainwestować w nowy bas. Z budżetem około 1000 zł szukam basu, który świetnie sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych, a także nadaje się do techniki slap.
W poszukiwaniu idealnego brzmienia basu, autor analizuje możliwość zastąpienia preampa kombinacją już posiadanych efektów - boostera, kompresora, i (potencjalnie) equalizera. Dyskutuje o zmianach brzmienia w zależności od kontekstu muzycznego i zespołu.
Autor poszukuje basu idealnego do reggae, który mieści się w budżecie do 500 zł. Podkreślony niski dół i dobra grywalność są kluczowymi cechami poszukiwanego instrumentu.
Autorka stawia pytanie o wpływ siły sygnału wejściowego na długowieczność wzmacniacza, rozważając swoje doświadczenia z próbami osiągnięcia pożądanej głośności, zachowując wzmacniacz w dobrej kondycji. Rozpatruje różnice między regulacją gain i volume, i jak te aspekty wpływają na przegrzewanie się sprzętu.
W artykule poruszona jest kwestia wyboru odpowiednich przystawek dla gitary basowej modelu sq vm 70jb. Autor rozważa opcje wymiany na przystawki zarówno od Fendera, jak i Seymour Duncan, zwracając szczególną uwagę na potrzebę poprawy brzmienia slapu.
Artykuł prezentuje zestawienie legendarnych basistów z Jamajki, którzy przez dziesiątki lat swojej działalności nagrali setki utworów i zdobyli międzynarodowe uznanie. Każdy z nich reprezentuje unikalny styl i wpływał na rozwój muzyki reggae oraz ska na przestrzeni lat.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Rock'n'Rolla Live Music Pub na ul. Floriańskiej 24 w centrum Krakowa to idealne miejsce na organizację koncertów dla nowych i doświadczonych zespołów. Zespół, niezależnie od gatunku muzycznego, może tam zagrać po uzgodnieniu warunków finansowych.
Grupa The Bartenders łączy jazz, reggae i ska, tworząc wyjątkowe brzmienia, które porwą Cię do tańca. Ich energiczny koncert odbędzie się 1 czerwca w Klubie 55 w Warszawie.
Autor, znany jako Kampress z Rabki, po 23 latach przerwy opowiada o reaktywacji swojej kapeli w oryginalnym składzie, w której z dumą gra na basie. Zainteresowania muzyczne oscylują wokół jazzu, klasyki, ale także punku, reggae czy funka, a ostatnio zakupił bas Squier JBVM 70, który spełnia jego potrzeby.
Poszukiwania niedrogiego wzmacniacza basowego to wyzwanie wielu muzyków. Szczególnie gdy w grę wchodzi dysponowanie ograniczonym budżetem po zakupie wymarzonego instrumentu.
Autor szuka gitary basowej pasującej do różnorodnych gatunków muzycznych oraz dostosowanej do budżetu 13-latka. Rozważa zakup jednego z trzech modeli Washburn: T14, T24, BB4, zwracając uwagę na ich uniwersalność i dostępność na Allegro.
Autor szuka inspiracji na aranżacje na żywe instrumenty, głównie bas, do utworu mającego na celu przeproszenie pewnej osoby. Utwór ma łączyć różne gatunki muzyczne, takie jak rock, reggae, funk i hip-hop.
W swoim pierwszym wpisie na blogu autor opisuje, jak próbuje znaleźć swoje miejsce w świecie muzyki, mimo młodego wieku i ograniczeń kulturowych w swojej małej miejscowości. Wyraża swoje przemyślenia na temat lokalnej sceny muzycznej, różnych grup muzyków i swojej chęci grania 'dobrej' muzyki.
Zbierając 13500 zł na pierwszy poważny zestaw basowy, autor decyduje się na podział budżetu: 6750 zł na gitarę i tyle samo na wzmacniacz z kolumną. Wybór pada głównie na reggae, blues oraz rock z lat 60. i 70.
Zespół KPK z Sieradza ma zróżnicowany styl muzyczny, który łączy punk, rock, blues oraz reggae i więcej. Pierwszy występ na YouTube pokazuje ich własne utwory oraz covery, jednakże zmagają się z problemami nagłośnienia.
Dawid opowiada o swojej muzycznej podróży, która zaczęła się w małej miejscowości Poniatowa. Mimo braku formalnej edukacji muzycznej i skromnych początków na tanim sprzęcie, z pasją i determinacją zaczął grać na basie w zespole reggae.
Pisanie o muzyce często kończy się na technicznych aspektach, ale prawdziwa magia dzieje się w emocjach i więzi między muzykami. Odkrycie tego przyszło do mnie w dość nieoczekiwanych okolicznościach, podczas wspólnego jamowania.
W moim pierwszym wpisie na blogu chciałem przybliżyć Wam zespół Leningrad, niezwykłą grupę muzyczną z Rosji, która łączy w swojej twórczości elementy rocka, ska, reggae i folku. Dwójką kluczowych postaci w zespole są Sergiej Sznurow, lider i wokalista, a także Andriej Kurajew, niezwykle utalentowany basista.
Moja przygoda z muzyką basową zaczęła się od 4-strunowego Corta, a obecnie gram na pomarańczowej Yamahy. W międzyczasie kupiłam piec basowy 50 watów oraz 10 metrowy kabel.
13-letni Piotrek z Bielska-Białej, planuje rozpocząć naukę gry na basie, rozważając zakup pierwszego instrumentu w przystępnym przedziale cenowym - do 700zł. Wyraża zamiłowanie do muzyki reggae, wspominając o zespole Habakuk oraz Bobie Marleyu.
To opowieść o mojej podróży poznawczej w świecie gitary basowej. Od absolutnego początku, przez moje muzyczne inspiracje, after finally deciding to join the revered ranks of bass players.
Zespół Paprika Korps obchodzi 10. rocznicę swojego istnienia wydaniem płyty koncertowej 'Koncert w Tampere' oraz serią koncertów w Europie i poza nią. Premiera albumu zaplanowana jest na 1 marca 2006 roku, a trasa obejmuje występy w takich krajach jak Finlandia, Rosja, Francja, Niemcy, a także powrót do Polski na serię koncertów juwenaliowych.
Timothy B. Schmit, znany szerzej jako basista i wokalista, powraca z kolejnym solowym projektem o nazwie „Day By Day”. Album został zrealizowany podczas przerw w trasie koncertowej Eagles, z udziałem gwiazd, takich jak Jackson Browne, Lindsey Buckingham oraz John Fogerty.
Nick Loporchio, basista i założyciel zespołu reggae Iya Terra, użył platformy Porter & Davies KT na festiwalu Cali Vibes w Long Beach w Kalifornii, sprawiając, że inni basiści tylko mogli mu pozazdrościć. Platforma ta przekazuje dźwięki przez Kinetic Transfer, umożliwiając muzykom odczuwanie i słyszenie tego, co grają, nawet przy użyciu jedynie monitorów dousznych.
Paul Simonon z The Clash nie tylko stał się ikoną dzięki fotogenicznemu niszczeniu basu na słynnej okładce 'London Calling', ale także dzięki swojemu unikatowemu stylowi gry. Poznajemy bliżej jego artystyczną drogę oraz wpływ na muzykę.