Kupiłem używaną bass gitarę marki Adelita za 150zł na Allegro. Po wymianie strun, ustawieniu akcji, zmniejszeniu łódeczki, wyrównaniu kieszeni i modyfikacji przystawek, udało mi się uzyskać całkiem przyzwoite brzmienie.
Mój Custom 70's Telecaster Bass to połączenie gryfu od Fendera z korpusm i potencjometrami Squiera, co daje unikalny, wszechstronny instrument. Posiada ciemne, ale dynamiczne brzmienie, idealne do różnych gatunków muzyki.
Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.
W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.
Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.
Stając się posiadaczem efektu Boss ODB-3, szybko zauważyłem, że jego brzmienie nie do końca pasuje do moich muzycznych preferencji. Dzięki prostej modyfikacji wymagającej wymiany czterech elementów, udało mi się znacznie poprawić jakość dźwięku.
Sovtek Big Muff Pi to legendarny distortion produkowany w Rosji, chociaż oryginalnie pochodzi z USA. Mimo że został stworzony głównie z myślą o gitarzystach, wielu basistów także przekonało się do jego wyjątkowego brzmienia.
Zastanawiam się nad modyfikacją mojego wzmacniacza Peavey Mace, aby wykorzystać go zarówno do gry na basie, jak i gitarze. Szukam głośników, które świetnie poradzą sobie z rockowym soundem i będą wszechstronne.
Właśnie przeprowadziłem eksperyment z bi-ampingiem wykorzystując wzmocnienie GK-700RBII. Zmodyfikowanie kolumny na system bi-amp(2x12+horn, 4ohm) przyniosło wiele pytań, na które starałem się znaleźć odpowiedzi, w tym również rozwiewanie wątpliwości związanych z impedancją i mocą.
Autor podjął się trudnego wyzwania naprawy starego, zniszczonego basu, który zakupił za 120zł. Po wymianie pręta gryfu i decyzji o zmianie korpusu basu na nowy, planuje również modyfikację układu pickupów.
Jako pasjonat, a nie profesjonalny muzyk, podjąłem się modyfikacji gitary RBX 374, którą odziedziczyłem. Przez odprogowanie i zmianę elektroniki oraz strun na D'Addario, udało mi się uzyskać unikalne warknięcie, które chciałbym dalej uwypuklić przy użyciu nowych przetworników.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z naprawą i modyfikacją swojej gitary basowej, która zaczęła wydawać niepożądane dźwięki. W trakcie pracy nad basidłem odkrył nietypową konfigurację kondensatorów, co wzbudziło jego zdziwienie.
Adam jest w poszukiwaniu przetworników typu humbucker do modyfikacji swojego Washburna. Jest gotowy pokryć koszty przesyłki, liczy na znalezienie chętnych do podzielenia się używanymi częściami.
Podjęliśmy się naprawy i modyfikacji basu, który wymagał interwencji lutnickiej oraz estetycznej. Pragniemy osiągnąć charakterystyczne, warwickowe brzmienie, zachęcamy do dzielenia się kontaktami do specjalistów.
Autor dzieli się rozważaniami na temat potencjalnej renowacji i modyfikacji swojego pierwszego basu Mensfeld. Zastanawia się nad odnowieniem korpusu, wymianą gryfu oraz pickapów, pyta o opłacalność takiej inwestycji.
Autor opisuje plan podłączenia wewnętrznego preampu WSC RBA-04M do swojego basu typu Thunderbird, po wcześniejszej modyfikacji elektroniki i wymianie przetworników na Merliny Bassblaster. Rozważa usunięcie potencjometru blendu w zamian za instalację preampu z dodatkowymi potencjometrami.
Właściciel wzmacniacza basowego Ashdown Five Fifteen opisuje swoje doświadczenia związane z awarią urządzenia podczas koncertu oraz rozważa niestandardowe modyfikacje sprzętu w celu zwiększenia jego głośności, mimo ograniczonych środków finansowych.
W artykule opisałem proces transformacji mojego pedału efektów - z niepozornego urządzenia stworzyłem unikatowy efekt na wzór CryBaby GCB-95 z dodatkowym kondensatorem, zwiększającym zakres brzmienia. Prezentuję krok po kroku, jak dokonałem modyfikacji, oraz efekty, które udało mi się osiągnąć.
Opisuję, jak przy minimalnych kosztach polepszyłem brzmienie combo Laney RB1 poprzez dodanie tulejki do otworu subwoofera i odmalowanie obudowy. Podaję również składniki oraz ich ceny, które pozwoliły na tę transformację.
Stoję przed pierwszą wizytą u lutnika z moją gitarą basową, która wymaga kilku napraw i modyfikacji. Zastanawiam się, które z moich oczekiwań są realne do wykonania i jaki może być ich koszt.
W artykule omówiono dwa tematy: jak przygotować gitarę do rysowania na niej psychodelicznych wzorów oraz możliwość przerobienia przystawek EMG-SSD na potencjometry push-pull w modelu Spector Performer 4 Classic.
Artykuł opisuje prostą modyfikację efektu Auto Wah od EHX Q tron micro, polegającą na dodaniu potencjometru Volume, aby zredukować nadmierną głośność podczas jego używania. Wykorzystano poradę z forum basschat.co.uk, prezentując dokładne kroki modyfikacji.
Użytkownik forum basowców podzielił się swoimi doświadczeniami z używaniem Ashdown MAG 300 EVO III + Ashdown 410T Deep, wyrażając lekkie rozczarowanie związanym z mocą sprzętu. Mimo kilku lat użytkowania i prób podkręcenia mocy za pomocą dodatkowego sprzętu, efekty nie spełniły oczekiwań.
To moja pierwsza przygoda z kompleksową odbudową gitary. Kupiłem DEFIL romeo 2 w bardzo złym stanie i postanowiłem go na nowo ożywić - od zmiany koloru, przez elektrykę, aż po eksperymentalne modyfikacje.
Autor tekstu podzielił się swoim doświadczeniem dotyczącym planowanej modyfikacji gitary basowej Jolana Iris Bass, z naciskiem na wymianę gryfu oraz adaptację menzury. Przejawia zainteresowanie kupnem nowego gryfu o innej długości menzury, oraz zastanawia się nad możliwościami adaptacji mostka do nowych wymogów.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.
Posiadam gitarę Ibanez BTB 705 DX TFK od roku i chociaż jest bardzo wygodna i podoba mi się wizualnie, mam problem z brzmieniem przy graniu power metalu. Zdecydowałem się na wymianę elektroniki i pickupów, aby dostosować dźwięk do moich potrzeb.
W artykule omawiam modyfikacje mojego Squiera Jazz Bassa VM, w tym zmianę układu potencjometrów na jedną wspólną głośność oraz gałkę balansu, a także potencjalne dodanie gałki vol push pull dołączania szeregowo/równolegle przystawek. Szukam też odpowiedzi, czy mogę zastosować obie opcje jednocześnie.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Tym razem w Immo Custom Shop eksperymentuję z nadaniem mojej gitary nowych, unikatowych brzmień poprzez dodanie dodatkowych przełączników i rezygnację z efektów świetlnych. Nowy schemat elektroniki to obietnica jeszcze większej kontroli nad niuansami dźwięku.
W tym artykule opowiadam o mojej własnoręcznej modyfikacji elektroniki gitary, dodając do niej unikalny system wskazujący układ elektroniki diodami LED. Implementowałem kompleksowy układ z dodatkowym przełącznikiem i diodami, które świecą się w zależności od wybranego ustawienia.
Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.
Podjąłem decyzję o radykalnej modyfikacji swojej kolumny Ampeg 810, dzieląc ją na dwie niezależne 410tki. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - zarówno wyglądowo, jak i brzmieniowo.
Pasjonat basu podziela się swoją przygodą z modyfikacją bassu B4 oraz planami zakupu nowego wzmacniacza. Dyskusja dotyczy również założenia kapeli i tworzenia własnej muzyki zamiast wykonywania coverów.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
Opisuję swoją pasję do tworzenia unikalnego brzmienia gitarowego na tle dyskusji o wartości instrumentów 'z dolnej półki'. Zainicjowałem pomysł stworzenia Klubu Taniego Wiosła, gdzie miłośnicy niedrogich basów mogą dzielić się doświadczeniami, nie obawiając się krytyki.
Autor artykułu podzielił się swoimi przemyśleniami na temat gitary basowej Ibanez K5 oraz wyraził chęć zmiany mostka w instrumencie z powodu drobnych uszkodzeń. Zwrócił się z prośbą o radę dotyczącą możliwości montażu alternatywnego mostka i poprosił o informacje na ten temat.
Przeżyłem niesamowitą przygodę, kupując na Allegro basówkę SkyWay za 300zł, która wymagała sporej modyfikacji, aby osiągnąć zamierzone brzmienie. Wprowadzenie elektroniki z Musicman Stingray odmieniło wszystko.
Zmieniając zespół i repertuar, rozważam modyfikację mojego Epiphone Thunderbird Goth w celu lepszego dostosowania do niskiego strojenia. Planuję zastosowanie grubych strun z basu pięciostrunowego, ale potrzebuję porad dotyczących możliwych przeróbek i opinii na ten temat.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem powracając do gry na basie i nabywając Cort Action. Rozważa możliwość wymiany pickupów w swoim instrumencie, zastanawiając się nad potencjalnymi korzyściami brzmieniowymi i poszukuje porad.
Autor wpadł na pomysł dodania do swojego basu OLPmm2 przystawki jazzowej, zastanawiając się nad jej konfiguracją oraz możliwością podłączenia do potencjometru głośności wspólnie z przetwornikiem H. Zadaje pytanie, czy warto eksperymentować z takim ułożeniem przystawek.