Jako najstarszy użytkownik na konkurencyjnym forum dotyczącym basu, zaskoczyłem wielu swoją znajomością komputerów oraz doświadczeniem muzycznym. Zwróciłem uwagę na powszechną nieumiejętność korzystania z komputerów wśród młodszych użytkowników.
Autor dzieli się spostrzeżeniami na temat zmian obserwowanych na forum muzycznym, zauważając pozytywy w postaci większej ilości tematów o muzyce oraz dojrzewania użytkowników. Jednocześnie wyraża zaniepokojenie ilością powtarzalnych wpisów i zastanawia się nad przyczynami tego zjawiska.
Autor dzieli się swoją historią dotyczącą tworzenia przewodników dla leniwych basistów oraz podróży do Pragi. Opowiada o technikach, które pomagają mu uzasadnić przed sobą lenistwo.
Dyskusja na forum przekształciła się w osobiste refleksje dotyczące oceniania umiejętności muzyków oraz metod nauczania gry na basie. Autor podziela swoje przemyślenia na temat subiektywności ocen, dąży do odmitologizowania 'najlepszych' w danej dziedzinie i zastanawia się nad rosnącym lenistwem w zdobywaniu wiedzy.
Podczas poszukiwania w internecie lekcji gry na gitarze basowej, natknąłem się na technikę klang, którą wielu internetowych nauczycieli próbuje przedstawić. Okazuje się, że jest ona dla mnie zbyt perkusyjna i niezbyt związana z harmonią, a moje lenistwo nie pozwala mi poświęcić jej zbyt dużo czasu.
Artykuł dotyczy braku zainteresowania konkursowym zadaniem dotyczącym tworzenia groove na basie oraz podkreśla znaczenie umiejętności czytania nut w różnorodności gatunkowyej gry na tym instrumencie. Autor sugeruje, że niechęć do nauki nut wynika z lenistwa oraz promuje książkę Eda Friedlanda 'Bass Grooves' jako doskonały środek na przyswojenie tej umiejętności.
Autor podziela swoje zmagania z chęcią stworzenia uproszczonej ściągawki dla basistów, zapewniając jednocześnie przegląd wartościowych zasobów dla zainteresowanych tematem harmonii i jazzu. Przyznaje również, że choć jest pomysł, do realizacji potrzebna jest większa motywacja i zaangażowanie.
Autor opisuje swoje przygody i lenistwo, skupiając się na prostych ścieżkach nauki gry na gitarze basowej. Odkrywa, że nauka interwałów i skal na basie może być łatwa, jeśli skupić się na schematach i rozumieniu dźwięków, zamiast na bezmyślnym zapamiętywaniu.
Autor opisuje swój piątkowy rutyn szczegółowo, mieszając relaks z muzyką i obserwacją życia codziennego w swoim otoczeniu. Następnie dzieli się nagraniem zespołu, w którym wspólnie z przyjaciółmi tworzą muzykę, prezentując skład osobowy i ich muzyczne umiejętności.
Wyznaję, że mimo pięciu lat gry na basie, ciągle walczę z lenistwem. Nie grałem regularnie przez ostatnie dwa lata, co znacznie odbiło się na mojej technice.