Korektor graficzny

Share your love:

Moje graty

Przedstawiam przegląd mojego sprzętu muzycznego, począwszy od pedalboardu pełnego efektów, przez klasyczne gitary, aż po basową kombinację. Każdy element mojego zestawu ma swoją historię i charakter.

Source Audio EQ2 nareszcie w sprzedaży – przegląd pedału

Source Audio EQ2 to programowalny pedał korektora, który połączył graficzny i parametryczny equalizer w jednym urządzeniu. Został wprowadzony do sprzedaży posiadając stereo wejścia i wyjścia, 8 wbudowanych presetów, aż 128 presetów dostępnych przez MIDI oraz dodatkowe 12dB boost.

Nowość od Darkglass Electronics: pedał Alpha Omega Ultra

Darkglass Electronics wprowadza na rynek nowy model w swojej ofercie - Alpha Omega Ultra, opisywany jako najbardziej wszechstronny przedwzmacniacz basowy, jaki kiedykolwiek zaprojektowali. To urządzenie łączy w sobie rozbudowane opcje modelowania dźwięku z nowoczesnymi funkcjonalnościami potrzebnymi każdemu basiście.

Aktywny bas vs. EQ w kostce?

Aktywny Bas Vs Eq W Kostce
Autor tekstu zastanawia się nad wyborem między wmontowaniem aktywnego układu do basu a użyciem zewnętrznego korektora graficznego (EQ). Ważne jest dla niego poszerzenie możliwości kreowania brzmienia, szczególnie w zakresie środkowych częstotliwości.

Wzmak

Przeprowadziłem dogłębną analizę wyjątkowego wzmacniacza basowego typu head, który imponuje zarówno mocą, jak i wszechstronnością. Posiada m.in. 2x600W mocy, lampowy przedwzmacniacz i zaawansowane opcje zarządzania dźwiękiem.

Jak usunąć „karton” z brzmienia

Posiadam gitarę Fernandes PJR45 Custom Body z 1985 roku, której brzmienie niezależnie od ustawień wydaje się być "kartonowe". Zastanawiam się, jak usunąć ten niepożądany efekt korzystając z comba Laney Pro-BASS 150W.

Music Man Stingray 3 band Eq

Opisuję swoje doświadczenia związane z konstrukcją equalizera 3-pasmowego do basu Music Man Stingray, uwzględniając koszty, komponenty i wrażenia dźwiękowe różnych opcji układów operacyjnych. Całkowity koszt wykonania waha się między 112,5 a 135 zł.

Immo

Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.

Jak poprawić brzmienie gitary basowej.

Artykuł wyjaśnia, dlaczego występuje zła jakość brzmienia gitary basowej i podaje konkretne rozwiązanie, jak można je poprawić. Skupia się na znaczeniu dobierania odpowiedniej wielkości głośników, właściwościach końcówek wzmacniacza oraz efektywne wykorzystanie korektorów graficznych.

Michał

Mój sprzęt? Spector Q5 Pro Ampeg SVT3 Pro + SVT…

Lo_Pata

Gram od 1994-01-01 Mój sprzęt? Basidło: RockBass Streamer by Warwick…

Equalizer!!!

Equalizer

Witam wszystkich:) Mam pytanie. Czy ktokolwiek może mi powiedziec coś…

Czy Istnieje Cos Takiego
Korektor graficzny

Korektor graficzny, znany również jako equalizer, to urządzenie pozwalające na manipulację poszczególnymi pasmami częstotliwości w systemie audio. Pozwala on na skorygowanie charakterystyki akustycznej pomieszczenia i sprzętu, by osiągnąć idealną równowagę dźwięku. Korektor graficzny, equalizer – jeden z rodzaju korektorów składający się z zestawu potencjometrów suwakowych, pozwalających na podbijanie bądź tłumienie określonych pasm częstotliwości. Korektor graficzny w popularnych zestawach hi-fi jest umieszczany pomiędzy źródłem sygnału a wzmacniaczem. W systemach hi-end nie stosuje się tego typu urządzeń ze względu na ogromne zmiany w torze sygnału, a co za tym idzie – może wprowadzić bardzo dużą ilość zniekształceń.

Zadanie korektora
Equalizer zgodnie ze swą nazwą służy do wyrównywania charakterystyki częstotliwościowej systemu elektroakustycznego. Chodzi głównie o skorygowanie charakterystyki pomieszczenia odsłuchowego i kolumn. Jak wiadomo, w każdym pomieszczeniu występują odbicia i powstają rezonanse − w rezultacie, czego niektóre fragmenty pasma akustycznego są odtwarzane głośniej, inne ciszej niż zostało to zaplanowane. Istotne znaczenie ma też charakterystyka, a nawet ustawienie głośników.

Pozwala skorygować te niedoskonałości i uzyskać jednakową charakterystykę przetwarzania tonów w całym paśmie. Profesjonaliści z reguły używają equalizerów 31−punktowych, tak zwanych tercjowych. Oferują one zazwyczaj 31 pasm korekcji na każdy kanał, w którego torze jest wpięty korektor. Przeważnie służy do tłumienia częstotliwości, na których występują sprzężenia zwrotne z monitorów odsłuchowych, oraz korekty modów pomieszczenia. Korektory graficzne wprowadzają zniekształcenia liniowe. Do korekcji barwy używa się zwykle korektorów semiparametrycznych i parametrycznych. Profesjonalne korektory graficzne umożliwiają znacznie dokładniejszą korekcję dźwięku. Całe pasmo akustyczne podzielone jest tam na 31 zakresów i pozwala na niezależną regulację. W profesjonalnych systemach korektor parametryczny, może też przy okazji pełnić rolę eliminatora sprzężeń akustycznych. W systemach amatorskich nie ma potrzeby stosowania tak rozbudowanego sprzętu. Wystarczy kilkupunktowy equalizer, który skoryguje główne wady.
Popularne korektory graficzne wyposażone są zwykle w 5–10 potencjometrów na kanał, posiadają także regulację całkowitego wzmocnienia sygnału w każdym kanale.

Z mikroprocesorem
Obecnie coraz częściej klasyczny korektor graficzny jest zastępowany przez mikroprocesorowy korektor częstotliwości. W praktyce studyjnej stosuje się jednak nadal klasyczne rozwiązania, przede wszystkim ze względu na wygodę użytkowania. Pozwalają one szybko ocenić stopień korekcji. Nawet jeżeli sam proces odbywa się w systemie komputerowym, to dla wygody użytkowania często stosuje się i tak graficzną formę wyświetlania zbliżoną do tradycyjnego korektora graficznego.

Zakres pasm korekcji graficznej
Korektor graficzny jest to wielokanałowy regulator charakterystyki częstotliwościowej. Zastosowane potencjometry suwakowe do korekcji w sposób obrazowy ilustrują zarys przebiegu charakterystyki częstotliwościowej. Proponowane rozwiązanie umożliwia przeprowadzenie korekcji w pięciu punktach pasmach częstotliwości takich jak:
– 60Hz
– 400Hz
– 1,5kHz
– 4kHz
– 12kHz.
Do zasilenia układu potrzebny jest zasilacz 12V DC prąd nie przekracza 10mA.