Czwarty dzień JazzAss upłynął pod znakiem pracy nad montażem pręta napinającego gryf gitary basowej. Dzięki precyzji i improwizacji, zadanie okazało się mniej trudne niż przewidywano, co pozwoliło także na postępy w obróbce korpusu i główki instrumentu.
W jedenastym odcinku serii JazzAss prezentowane są pierwsze próbki motywów gitarowych. Mimo pewnych niedociągnięć technicznych i trudności z nagraniem, autor podchodzi do projektu z entuzjazmem i koncentruje się na kreatywnym aspekcie tworzenia muzyki.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Autor opisuje postępy w pracy nad instrumentem oraz pewien niefortunny incydent z królikiem miniaturką pozostawionym mu na opiekę przez sąsiadkę. Pomimo drobnych problemów z podstrunnicami i wierceniem, prace nad nowym projektem basu idą do przodu, a autor zaangażował się również w nietypowe hobby tworzenia drewnianych gałek do potencjometrów.
W najnowszym odcinku JazzAss dokonuję montażu podstrunnicy, która została mi podarowana przez GMR. Proces obejmuje klejenie, formowanie promienia oraz prace lakiernicze, z nadzieją na idealne dopasowanie do korpusu.
Trzeci dzień projektu JazzAss poświęciłem na profilowanie górnych przetłoczeń inspirowanych Trooperem MM oraz zaokrąglanie krawędzi korpusu. Nie udało się jeszcze pracować nad gryfem z powodu braku podstrunnicy.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.