fragles DIY
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Gryf to nieodzowna część basu, zapewniająca instrumentowi jego unikalne brzmienie i komfort gry. Wybór właściwego materiału, kształtu i sposobu montażu gryfu ma kluczowe znaczenie dla jakości dźwięku oraz wytrzymałości instrumentu. Gryf – jak wszyscy wiemy – to jeden z najistotniejszych elementów naszej basoofki. Celem krótkiego wprowadzenia dla laików – gryf to nic innego jak podłużny drewniany element, na którym rozpięte są struny w większości instrumentów strunowych. To właśnie dzięki przyciskaniu strun na odpowiedniej wysokości gryfu możemy wydobyć odpowiednie dźwięki z naszej gitary.
Jak zbudowany jest gryf i na co warto zwrócić uwagę podczas zakupu?
Możemy spotkać się zazwyczaj z dwoma rodzajami przekroju D lub C-kształtny. Ważne jest, aby gryf zrobiony był z twardego drewna np. mahoń, palisander, klon lub jesion, co zapewni mu odpowiednią wytrzymałość. Wewnątrz elementu poprowadzony jest pręt napinający, który stanowi zabezpieczenie przed nadmiernym wygięciem gryfu przy dużej sile naciągu strun. Rodzaj drewna używany zarówno do gryfu jak i korpusu ma ogromne znaczenie dla barwy dźwięku, którą daje nam każdy instrument. Tak np.:
Mahoń – mięsiste, tłuste i ciężkie brzmienie
Olcha – jasne i lekkie brzmienie
Klon – dynamiczne, zwarte – średnio ciężkie brzmienie
Jesion bagienny – suche, podkreślona góra – bardzo lekkie brzmienie
Palisander – ciepłe, miękkie i ciężkie brzmienie
Agathis – uwypuklone średnie pasmo – średnie brzmienie
Lipa – jasne, lekkie brzmienie
Dlatego właśnie warto zastanowić się, jak ma brzmieć nasza gitara i odpowiednio dobrać materiał, z którego będzie zrobiona. Najczęściej podstrunnica przychodząca bezpośrednio na gryf wykonana jest z tego samego rodzaju drewna, co sama szyjka, jednak można spotkać wiele modeli z drewnem mieszanym, o zupełnie innym wzorze i kolorze, co podstawowy budulec.
Ważnym elementem znajdującym się na gryfie są progi. Przyciskając poszczególne struny na odpowiednim progu, otrzymamy konkretne i żądne przez nas dźwięki. Co ciekawe w przypadku gitar basowych możemy spotkać się też z wersją bezprogową, tzw. fretless, która daje duże pole do popisu, jeśli chodzi o słuch i harmonię każdego basisty.
Montaż gryfu w korpusie, czyli z jakimi rodzajami możemy spotkać się na rynku
Z racji dużych napięć występujących w gryfie, sposób zamontowania w korpusie może mieć kluczowe znaczenie dla jej wytrzymałości. Nie pozostaje też to obojętne, jeśli chodzi o brzmienie instrumentu. Możemy spotkać się z kilkoma sposobami montowania gryfu.
Bolt-on – najczęściej występujący rodzaj – najtańsza i najprostsza wersja- przykręcany do korpusu za pomocą śrub,
Set-neck – podobnie jak Bolt-on, jednak mocowany przy użyciu kleju, ma ograniczone możliwości tonalne, ponieważ klej nie przenosi dobrze dźwięku,
Neck-thru (właśc. neck-through-body) – przedłużenie gryfu stanowi centralną część korpusu,
Set-thru neck – połączenie bolt-on oraz neck-thru – gryf jest przedłużony i wchodzi głębiej w korpus, stanowi jednak osobny kawałek drewna,
Set-in – gryf jest łączony z korpusem za pomocą złączy ciesielskich poprzecznych i jaskółczych ogonów,
Deep-Set Neck Tenon -gryf przez całą długość korpusu – właściwie, to po prostu do gryfu doklejane są boki korpusu. To sposób montowania, który pozwala osiągnąć najlepszy dźwięk.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Artykuł zawiera szczegółową rozpiskę dźwięków na gryfie dla różnych niestandardowych strojeń, zarówno dla gitary basowej 4, jak i 5-strunowej. Przedstawia popularne strojenia, które mogą być wymagane w nowych zespołach.
W artykule opisano problemy związane z regulacją pręta napinającego w basie marki DEFIL, w tym trudności wynikające z przestarzałej konstrukcji i zużycia komponentów. Autor opisuje swoje doświadczenia i szuka rozwiązań dla dwóch głównych problemów - wyrobnionej nakrętki i niewydolnego pręta.
Ostatnio stałem się właścicielem basu marki Jolana, który mimo upływu lat, zachował wspaniały vintage wygląd i brzmienie. Pomimo kilku drobnych mankamentów, instrument ten sprawia ogromną radość z grania.
Autor opisuje problemy z regulacją swojego basu, który po miesiącu użytkowania zaczął mieć problemy z akcją. Lutnik zasugerował problemy z osadzeniem gryfu lub mostka, co może wpłynąć na jakość dźwięku i komfort gry.
Autor dzieli się swoimi obserwacjami nt. problemów z niepożądanym dźwiękiem strun na gitarze i proponuje nietypowe rozwiązanie polegające na regulacji pozycji gryfu i strun. Pomysł ten wykracza poza tradycyjne podejścia, sugerując podniesienie strun na mostku i odgięcie gryfu do tyłu.
Autor zastanawia się nad zakupem fretlessa, rozważając przekształcenie modelu Vintage 950B lub Cort Action BassV. Porusza także tematykę modyfikacji instrumentu, wskazując na swoje preferencje dotyczące basów bezprogowców.
Torzal Twist Bass to niezwykła propozycja od Little Guitar Works, która intryguje swoim niekonwencjonalnym, wygiętym o 35 stopni gryfem. Według producenta, innowacyjna konstrukcja gwarantuje bardziej naturalne ułożenie ręki, co ma zapewnić mniejsze zmęczenie i ryzyko kontuzji.
Autor podzielił się swoim problemem dotyczącym nierównomiernie nałożonej warstwy ochronnej na gryfie basu, co powoduje ścieranie się drewna podczas gry. Dodatkowo, zastanawia się nad funkcją zamszowej poduszki w pokrowcu na bas.
W artykule poruszam kilka istotnych pytań dotyczących ułożenia lewej ręki na gryfie basu. Odpowiadam na wątpliwości związane z pozycją kciuka, dotykaniem strun niższych oraz kształtem palców podczas gry.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z różnicami w dźwięku generowanym przez poszczególne palce podczas gry na basie. Szczególnie zauważalne jest to na przegryfowym pickupie jego Corta B5, gdzie dźwięk z palca środkowego jest bardziej basowy, a z wskazującego brzmi jakby był grany kostką.
Autor rozważa zmianę kształtu główki swojego bassu Slammer Merlin na wzór telecastera, zastanawiając się, czy to nie osłabi konstrukcji. Dodatkowo, rozmyśla nad samodzielną wymianą progów, zamiast korzystać z usług lutnika.
Autor podziela swoją fascynację akustyczną gitarą basową fretless oraz dylematy związane z wyborem odpowiedniego instrumentu i wzmacniacza. Zwraca się z prośbą o pomoc do społeczności forum.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.
Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.
W drugiej części serii o budowie basu skupiamy się na projektowaniu główki instrumentu, rozmieszczeniu stroików, kształcie korpusu i umieszczeniu przetwornika. Podkreślone zostaje znaczenie dokładnego projektowania i umiejętnego umiejscowienia komponentów dla osiągnięcia optimalnego brzmienia.
Użytkownik prosi o pomoc w wyborze basu i wzmacniacza do kwoty 2500 zł i 1500 zł. Rozważa zakup konkretnego modelu gitary basowej i wzmacniacza oraz pyta o dodatkowe akcesoria i opinie innych użytkowników.
Jako samouk na basie, miałem do czynienia tylko z tabulaturami i nutami. Teraz, stanąłem przed wyzwaniem gry z akordów w zespole na imprezach.
Gitara wykonana przez znanego i lubianego Pana Langowskiego. Korpus – zebrano, gryf – klon, podstrunnica – wenge, przystawki – bartolini,preamp – aguilar obp3, struny – ernie ball super slinky 40 – 125. Humb z możliwością rozcewkowania na singla, podbicie środka, regulacja:volume, balans, bass, mid, high, konstrukcja ntb. Ogólnie można ukręcić zniej prawie wszystko. 🙂
Body: Mahoń Gryf: Klon + Mahoń Podstrunica: Wenge Reszta fot: www.img216.imageshack.us/my.php?image=pb010006su1.jpg www.img221.imageshack.us/my.php?image=pb010007zh7.jpg www.img221.imageshack.us/my.php?image=pb010008xg5.jpg www.img216.imageshack.us/my.php?image=pb010009ny7.jpg
rodzinka co do ilości taka sama, ale pojawił się nowy nabytek w postacijazza po środku za mniej niż 600zł na allegro Co to ? Składak przerabiany kiedyś z 4rki na V 19 letni (ponoć) korpus Cherry chyba z olchy gryf lutniczy od rotergitary z podstrunnicą z wenge (potrzebuje delikatnegoszlifu progów) siodełko mosiężne Pickupy Carvin Humbuckery […]
Od lewej: Fender Marcus Miller Jazz V, Gmr Fretless IV i kontrabas lutniczyBjörn Stoll produkcji niemieckiej.
Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na gryfie, heban napodstrunnicy, nakładka na główkę też z dębu winnego. Pickup EMG 35DC ipreamp EMG BQC. Na tym właśnie grywam.
Z racji tego, że w ostatnich paru dniach/tygodniach kolekcja się trochęrozrosła dzięki paru dobrym ludziom, postanowiłem obfotografować co mam.Niestety aparat wyciągnął kopyta, więc musiałem zrobić kanapką. Teraz zabieramy się powolutku za remonty 😉
Oto mój fretless. Pickupy Bartolini, mostek Piezo ABM. Bas główniemahoniowy. Elektronika – Nexus Piezo System – ale jeszcze nie w wersji finalnej(wcześniej 2x Aguilar OBP3).
Siemka basoofkowicze Oto moja „nowa” basia z korpusem od Sguier VM JB i gryfem z Adelity, którą pokazałem na forum jakiś czas temu. Poprzedni właściciel wyciął okropną dziurę pod baterię przy płytce od potencjometrów, ale to nie problem bo zrobię sobie płytkę jak u Marcusa Millera :). Bas ma pickupy z Adelity – nawinięte dodatkowo […]
Epiphone Thunderbird pozostał, natomiast siódemka, strat i preclowatyfretless zostały wymienione na pięknego les paula w wykończeniu silverburst– niby nic takiego, ale fani Tool’a się zapewne ślinią 😉
Mój aktualny skład wioseł: duma i radość – epiphone thunderbird,odprogowany samick z lat 90tych, biały strat Squiera, i 7-mka T.Burtona(która to jest na wymianę/sprzedaż). Zamiast 7-mki możliwe że wkrótcepojawi się oczojebno-różowy precel 😀
Squier P-bass Affinity z SD SPB-3, Gitare mam 7 lat i nie zamierzam jej nikomuoddawać. Wymieniony mostek i pickguard na czarny, który będzie musiał byćnieco poprawiony;). Gitara brzmi dobrze nawet na starych strunach…
GMR Soundboard 5 przetwornik Bassculture elektronika NOLL przełącznik push-pull atyw/pasyw klucze Gotoh mostek ETS Zgodnie z tradycją, jako że „u mienia niet sjestry”, pokazuję swój bas. Jako dodatkową atrakcję ogłaszam konkurs pt.: Nazwij to drewno! 😀 Chodzi o top i korpus, a bardziej o top bo body zrobione z jakiegoś egzotyku,a one ciężko rozróżnialne są.
oto mój sprzęt w całej okazałości 🙂 we wtorek dojdzie humbuker pod gryfod Merlina ! 😀 będzie się działo 😀
Muszę wymienić siodełko w moim basie, ile kosztować może taki zabieg, orazw jakich cenach dostępne są siodełka? Z góry dziękuje za pomoc 🙂
Oto coś co w tej chwili powoli powstaje Skład Gryf Maple rock przekładany machoń sapele i orzech amerykański , Body orzech8mm lewa prawa strona rdzeń klon biały przekładany 1mm heban i 2 mm klon. Do chwili obecnej czas około 10 godzin jutro będzie trochę więcej widać. Menzura 35 „
Od jakiegoś czasu poluję na nowy basik. Wizualnie zdecydowanie bardziejpodoba mi się klonowa podstrunnica, jednak słyszałem że te same basy zpalisandrową i klonową podstrunnicą zabrzmią różnie. Znalazłem na YTfilmik który ukazuje różnice w brzmieniu pomiędzy palisandrem a klonem,jednak osobiście nie zauważam różnicy… Może to wina moich głośników?Słuchawek akurat też nie mam na stanie. Oto filmik […]
Dzisiaj zobaczyłem ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=h3cAAYgDqOA izobaczyłem jak bardzo palec wskazujacy tego kolesia jest równoległy doprogów. U mnie właśnie wskazujacy czesto ucieka. Czy ten właśnie palecpowinien być rownoległy? Bedzie on w czyms ograniczal, jeżeli będzie krzywywzgledem progow ?
Wrzucam swój poradnik, w którym przerabiam swój bas na fretlessa: https://www.youtube.com/watch?v=uhnDFuI87gM Mam nadzieję, że będzie przydatny majsterkowiczom przymierzającym się dotakiej przerobki :).
Ogółem jestem z niego zadowolony. Jest to moja pierwsza „piątka” i sądzeże była trafnym wyborem. Wymiary idealnie pasują do mojej postury (a jestemczłowiekiem sporym), świetnie współgra z zoomowskim efektem i Kustomowympiecem. Poznałem go na alledrogo, chodził koło roku, a kocham go dalejmiłością wielką i gorącą:P
Moje cacuszko. Wybierane spośród Ibanezów, Cortów i jakiegoś Warwicka. Mimo„grubszego” gryfu cholernie mięka i wygodna dla moich chudych palców. Brzmi,świetnie ukrecić można naprawdę dużo. Jestem newbie więc zapewnie niewykorzystuje jej w pełni.
Gibson Victory Custom. Upolowałem dziada i ograłem, jest odprogowany i z*ebiście brzmi… To jestwłaśnie to wiosło którego mi brakuje, ale niestety brakuje mi teżfunduszy. Wszelkie datki przyjmuje bezproblemowo na konto lub bezpośrednio dokieszeni, pod uwagę biorę także sprezentowanie mi tego wiosła. Z góry dziękuję ;))))
Jak widać w liście przysłanym do mnie od Gibsona gitara jest z 1973r. Makrótką menzurę, 24 progi. Bardzo wygodna. Remontowałem ją u Witwickiego w1994r: nowy lakier (7 warstw) z tyłu gryfu, wymiana progów, wymiana kluczy(Schaler). Reszta jest orginalna. Brzmienie: od prawie gitarowego do Up dołów(ogromne możliwości dzięki elektronice). Bardzo wygodna w graniu. Jest małyproblem. Któryś […]
Chciałybm korpus w takim kształcie który by pasował do standardowegoFenderowatego gryfu. KLIK Poza kształtem i długością deski nic nietypowego. Nie musi być dokładnareplika co do milimetra. Są zainteresowani?
Dziś zabrałem się za korpus, a dokładniej dziury na pickupy orazkieszeń gryfu. Chciałem to zrobić dopiero jak będę miał gotowy gryf, alemoja niecierpliwość wzięła górę. Wyszło jak widać całkiem ok.pozostało mi jeszcze idealne spasowanie płaszczyzny gryfu z kieszenią ibędzie cacy. Na ostatnim zdjęciu mała przymiarka. Zdecydowałem się jednak na 22 progi –nie wiem dlaczego. Stwierdziłem […]
Gram od 1994-12-24 Mój sprzęt? nagłośnienie: Euphonic Audio iAmp micro, TC Electronic RS212 instrumenty: Zakrzewski 5 Exclusive, EB/MM Stingray 5 z 2002r., F-Bass AC5 z 2000 r., Fender Precision z pickupem DiMarzio 78 r., Zakrzewski JB 4-str z pickupami Aero type 1, kontrabas lutniczy niemiecki z lat 50, 4/4. Dodatkowo korzystam z instrumentów znajomych, których […]
Telecaster bass z humbackerem pod gryfem. A teraz hejtujcie!
Zakupiony od przyjaciela, wyremontowany (wymiana gniazda, kluczy, równanieprogów itp) i nowe struny. Bardzo leciutka i przyjemna „czwórka”. Brzmiącanieco jazzowo.
W bardzo łatwy sposób pozbyłem się widoku niechcianej waginy sękowej zgłówki gryfu. Fornir jaki dostałem miał nieco inny żółtawy odcień alepo delikatnym poszmeraniu go papierem ściernym 1000 uzyskał podobny kolor doreszty gryfu. Kleiłem zwykłym klejem polimerowym gdyż nie powoduje onwyginania się forniru od wilgoci. Przynajmniej nie w takim stopniu jak klejena bazie wody. Do główki […]
Dzisiaj rano zabrałem się za przeróbke swojego jazz bassa. No i włala –fretless jak ta lala 😀
Konstrukcja: bolt-on Korpus: klejonka lutnicza (plywood) Gryf: klon Podstrunnica: palisander Progi: 21 Menzura: 34 cale Klucze: Gotoh for Charvel Mostek: Jackson Struny: La Bella 45-105 Elektronika: pasywna (1 x master volume, 1 x master tone) Przetworniki: P/J by Charvel Przełącznik: 3-pozycyjny Zaczepy: Shaller Security Locks (czarne) Rok produkcji: 1991 Niesamowicie fajne wiosło, które „trafiło mi […]
Korpus -Olcha (lakier nitrocelulozowy, satynowy) Gryf -Klon (modern C, lakier poliuretanowy matowy) Podstrunnica -Palisander Progi -20 Medium Jumbo Pickupy -1 Standard Vintage Alnico Split Single-Coil Precision Bass Pickup(Mid) Regulatory -Volume, Greasebucket™ Tone Circuit (zdejmuje wysokieczęstotliwości bez dodawania niskich) Radius -241mm (9,5″) Mostek -Leo Quan Badass® II Bridge z 4-siodełkami „Pre-Grooved” Klucze -Standard Mechanika -Chromowana Menzura […]
Mam nadzieje że dobry temat. Witajcie, mam pewien problem z gryfem w mojejgitarze mianowicie przy korpusie trochę odchodzi do góry, widać to nazdjęciach. Czy uda mi się to naprawić kręcąc śrubami z tyłu korpusu?Wolałem wpierw się spytać niż próbować samemu bo nie chce uszkodzićgitary. A oto zdjęcia. KLIK KLIK KLIK
Chcoałbym się pochwalic moim zmodyfikowanym jazzem . we wiośle zamontowane pickupy Merlin Pickups,Mostek Shaller 20003D,Siodełko mosięzne,Pickguard Tortoise Shell,wykonany szlif progów ,strunybardzo nisko. Na nastepnych zdjęciach widac mojego „rodzącego” się precla,narazie tylkogryf wykończony na połysk
Dzisiaj przyszedł precel od Śledzia. Genialne wiosło! I jak grzmi!
Taka mała przymiarka. Na razie wszystko idzie całkiem nieźle. Mam małyproblem z dopasowanie mostka, ale ten chyba zrobię sam z drewna użytego napodstrunnicy. Siodełka wezmę z jakiegoś innego, mostka metalowego. Jeśliktoś ma sześć młoteczków(rozstaw max 18 mm) to chętnie kupię. Pickupy mają obudowy drewniane, z klonowym topem. Wyglądają jak humbackeryale to single ;). To na […]
Cort A5 dopieszczony przez Pana Mirka z Oleśnicy. Zmiany głównie wizualne, szlif progów do niskiej akcji, plus wymianapodzespołów na te ze stajni Schaller. Na przyszłość zostawiam sobie zmianę elektroniki i opisywanie brzmienia,póki co jestem zdecydowanie za mało doświadczony, żeby udzielać tutajrecenzji o tym jak hula basik.
Konstrukcja [*]NTB (Neck through body) Drewno: [*]Padauk (korpus) [*]Etimoe (top) [*]Heban (podstrunnica) [*]Klon (między korpusem a topem, przekładki w gryfie) Elektronika [*] Bartolini NTMB 4.7 (bez switcha aktyw/pasyw) Pikapy [*] Wymontowane – Bartolini JB 59 J1 L/S [*] Obecne – Merlin 2x Custom JB Mostek [*] Warwick dwuczęściowy Siodełko [*] Grafit Klucze [*] Warwick Struny […]
Muzyk Instrumentalista Kontrabas, Gitary Basowe.Gram od 1982-04-22 Mój sprzęt? G I T A R Y WARWICK Streamer LX FENDER Jazz Bass Artist Victor Bailey FENDER Jazz Bass 60th Anniversary IBANEZ GW B35 Fretless H E A D EBS TD 660 EBS REIDMAR BEHRINGER Racktuner EBS Wah-Wah Signature Stanley Clarke DIGITECH BP200 EBS Pedals DynaVerb UniChorus […]
Flejabas jak to flejabas, pasywny, korpus z olchy, podstrunica z palisandru,klonowy gryf… Co się będę rozpisywał, wiadomo co jest pięć 😛
Mam Oto Taką Gitarę I Pragnąłbym By Ktoś Pomógł Mi W Jej Wycenie.
Gram, czasem śpiewam, komponuje, żyje. Mój sprzęt? Ulubione graty: Gibson EB-3 Fender Studio Bass Graty które mam: Jak wyzej + Jolana Diamant Bass, Luna II, Stagg custom, Vintage VCB430TBK (fretless), Paka i head Marlboro Soundworks, turystyczny Warwick Take 12. Graty które miałem: … O Dżizas… Musimy, Defile i inne wynalazki typu Vermona, Regent, Eltron, Peavey…
Rocznik ’79, muzycznie dziecko lat 80., na basie już ponad pół życia… Mój sprzęt? Alembic Essence 5 – Fender Geddy Lee Jazz Bass – Malinek fretless 5 – Ibanez Roadsar II fretless – Carvin R600 SWR Henry the 8×8 DMNF 1×15
Ibanez Roadstar II rok prod.1983 Japan.pasywny,kopia precla,węższy gryf 40mmw siodełku. modyfikacje-pickup S-D HOT(guitarproject)badass(od Drakena-dobracena(jaki rym popełniłem 🙂 )siodełko mosiądz (ABM)i drobiazgi,podstawkapod paluch(jak go zwał,tak go zwał,każdy wie o co chodzi)umieszczona takżeby mi było wygodnie,w sensie w poziomie.klucze oryginalne.Po wymianie parusetów strun mogę powiedzieć że najbardziej gada na flatach Sadowskyego. NOTFOR SALE.
specyfikacja: korpus padouk podstrunnica heban gryf bolt-on 5-cio częściowy bubinga/wenge pickupy EMG USA P/J mostek accu-cast b-IV Hardware Gotoh Japan Made in Japan 1992 Fuji-gen Plant
– konstrukcja: neck-thru-body – korpus: amazaque (profilowany) – szyjka; kolor: 5-cz: mahoń-klon; NAT-O – główka: odchylona, nakładka amazaque, NAT-O – podstrunnica; radius: palisander; radius zmienny: 15” -20” – oznaczenia: kropki z boku podstrunnicy – skala: 870 mm (34,25”) – progi: 24 medium jumbo Schaller – elektronika: pickupy 2xSoapbars BARTOLINI USA; preamp Mayo, 3-zakres.korekcja – kontrola: […]
Właśnie jestem w trakcie produkcji mojego pierwszego całkowicie w 100% odgołej dechy basu. Będzie to kopia fenderowskiego Jazza w wersji fretless. Jest klasycznie –korpus: jesion, gryf: klon, podstrunnica: palisander. Do tego merlinowskiehumbuckery. Znaczniki progów wykonane z wklejonego forniru klonowego.Ciężkie to jak diabli! Na razie nie oszlifowane ostatecznie, więc jeszcze gotrochę odchudzę. Moim pierwszym powodem do […]
Korpus lite drewno – jesion – z tyłu widać piękne słoje, gryf cały zklonu. Dość ciężki, chociaż rekordów wagi nie bije;). Czarny binding imarkery, mostek w pełni sprawny z płynną regulacją. W basie zainstalowałemklucze firmy GOTOH- największe i najcięższe. Wymiana wpłynęła na poprawędźwięku-jest bardziej ” masywny”. Przetowrniki fabrycznie ( tak jak w yamato, cimarze, suzuki, […]
FLAME CS 5 elit series 2000 jesion ;układ HH przetwornik przy gryfieceramiczny przy mostku alnico 5 ; oba mają rozłączane cewki ; przełącznikGryf – oba – mostek ; ekranowanie ; osprzęt schaller
Z oryginału pozostał podziurawiony korpus. Nowe stroiki częściowo nowy mostek, gryf i nowa elektronika. Pickupy: gryf : bartolini most : merlin hubucker JB Dodatkowo przełącznik pomiędzy pickupami przed potencjometrem tonów.
www.facebook.com/patryk.balanaGram od 2011-07-22 Mój sprzęt? Leciwy polski 4-strunowy Romarc Precision Bass, trochę vintage, 2 pickupy, gryf klonowy, klucze Presto.
Gram od 1999-08-26 Mój sprzęt? GITARY: MAYONES B4(4 STR) SPECTOR LEGEND CUSTOM (5 STR) GMR MAJESTIC NTB FRETLESS (6 STR) NAGŁOŚNIENIE: HEAD TAURUS TH CROSS KOLUMNA WARWICK WCA 611 EFEKTY: TAURUS TUX TAURUS T-DI TAURUD VECHOOR