Struny, struny…
Autor dzieli się swoją frustracją dotyczącą używania zestawu strun 50-140 (lub 50-150) na basie 5-strunowym i problemy ze strojeniem do Drop A. Rozważa przejście na cieńsze struny 45-130, aby zyskać lepszy dźwięk i komfort gry.
Autor dzieli się swoją frustracją dotyczącą używania zestawu strun 50-140 (lub 50-150) na basie 5-strunowym i problemy ze strojeniem do Drop A. Rozważa przejście na cieńsze struny 45-130, aby zyskać lepszy dźwięk i komfort gry.
Po zakupie nowego basu i zmianie strun zauważyłem ogromną różnicę w komforcie gry oraz brzmieniu instrumentu. Grubości strun mają kluczowe znaczenie nie tylko dla wrażeń manualnych, ale i dla jakości dźwięku.
Autor poszukuje specjalnych strun basowych, które pozwolą mu osiągnąć charakterystyczne, ostre i szkliste, lecz zarazem potężne brzmienie znane z utworów Blink-182 i Farben Lehre. Problem stanowi różnica w brzmieniu poszczególnych strun standardowego zestawu, z których grubsze szybko tracą świeżość.