Głośność

Share your love:

2x Push/Pull jako Vol i Tone oraz wyłączniki pickupów jednocześnie

Przedstawiam koncepcję zastosowania dwóch potencjometrów push/pull w basie, umożliwiających regulację głośności i barwy oraz wyłączanie pickupów bez dodawania dodatkowych przełączników. Dzięki temu rozwiązaniu utrzymujemy estetyczną stronę projektu bez kompromisów na funkcjonalności.

Paka do comba LDM

Autor, mówiąc wprost o swojej ograniczonej wiedzy na temat elektroniki, zastanawia się nad dodaniem paczki do swojego wzmacniacza LDM VBA-160 w celu zwiększenia głośności. Zadaje także pytanie o możliwość podłączenia takiej paczki do wyjścia słuchawkowego.

Markbass Little Mark III 500w problem

Markbass Little Mark Iii 500w Problem
Dzisiaj przyjrzałem się wzmacniaczowi firmy Markbass, model Little Mark III o mocy 500w, który otrzymałem. Wszystko działało poprawnie do momentu, kiedy zauważyłem problem z głośnością - po przekręceniu na więcej niż połowę, głośność nie wzrasta.

Kustom DH610H, ktoś coś? albo jakieś 4×10, ale 4 ohm…

Kustom Dh610h Ktos Cos Albo Jakies 421510 Ale 4 Ohm8230
Rozważając zakup nowej paczki basowej, nasuwa się pytanie - czy warto zainwestować w Kustom DH610H, czy pozostać przy tradycyjnych 4x10 4 ohmowych paczkach? Cena Kustoma 6x10 wynosząca 1450 zł zwraca uwagę, ale opinii w sieci brakuje.

Ciągle za cicho.

Mam problem z głośnością basu. Mój PEAVEY TKO 115 80W gra ciszej niż inne wzmacniacze basowe nawet te o mniejszej mocy.

Box Taurus BL 300H + TF-210

Rozważam zakup zestawu Box Taurus BL 300H + TF-210 za około 2500 zł, w celu użycia na próbach i koncertach. Pytam o głośność, możliwość rozbudowy oraz alternatywy w tej cenie.

Klang i palce – roznica glosnosci.

Zainspirowany warsztatami postanowiłem solidniej poćwiczyć klang. Nigdy nie przykładałem do niego większej wagi, ale teraz napotkałem w tym obszarze istotny problem - mocny atak z palca sprawia, że przy przejściu na klang, gram wyraźnie ciszej.

Problem z LDM ba 100

Ostatnio mój wzmacniacz LDM ba 100 zaczął głośniej grać, a następnie nagle zmniejszać głośność, co jest problemem niezależnym od używanych gitar czy kabli. Nawet po restarcie, problem pojawia się ponownie, z dodatkowym przesterem przy zagranie na wszystkich strunach.

Dodatkowy potencjometr vol

Jakub z Rzeszowa postanowił zmienić układ potencjometrów w swoim lutniczym basie Langowskiego, zastępując ton potencjometrem głośności ogólnej. Zastanawia się, jaki potencjometr wybrać i jak przeprowadzić instalację.

Bas Semi-Akustyczny

Bas Semi Akustyczny
Rozważając potrzebę posiadania basu, który sprawdzi się w podróży między dwoma miejscami zamieszkania bez konieczności stosowania wzmacniacza, autor dochodzi do wniosku, że bas semi-akustyczny może być idealnym rozwiązaniem. Między innymi rozważa zakup instrumentu marki DEFIL.

Kolumna i tweeter

Kolumna I Tweeter
Po dołączeniu mojej nowej kolumny Yamaha BBT410S do heada Yamaha BBT-500H i przetestowaniu na wysokiej głośności, zauważyłem, że z tweetera dobiega dziwne 'pierdzenie'. Zjawisko ustępuje po ściszeniu tweetera za pomocą potencjometru.

Próby

Proby
Dyskusja na temat organizacji prób zespołowych, jak efektywnie je przeprowadzać, jak radzić sobie z zagłuszaniem się między instrumentami i jakie 'sztuczki' pomagają w dokładniejszym zgraniu zespołu. Poruszono również problem zbyt dużej głośności i jak jedna kapela znalazła sposób na jej ograniczenie.

Za duzo mocy do domu.

Za Duzo Mocy Do Domu
Stawienie czoła problemowi zbyt dużej mocy wzmacniaczy basowych w warunkach domowych. Opisuję moją sytuację związana z używaniem potężnego wzmacniacza Orange Terror Bass 500 oraz sposoby na radzenie sobie z nadmierną głośnością.

Jak wpływa siła sygnału wejściowego na katowanie wzmacniacza?

Autorka stawia pytanie o wpływ siły sygnału wejściowego na długowieczność wzmacniacza, rozważając swoje doświadczenia z próbami osiągnięcia pożądanej głośności, zachowując wzmacniacz w dobrej kondycji. Rozpatruje różnice między regulacją gain i volume, i jak te aspekty wpływają na przegrzewanie się sprzętu.

Problem z Laneyem RB8.

Problem Z Laneyem Rb8
Mam problem z moim 300W Laneyem RB8 używanym podczas koncertu w pubie. Pomimo oczekiwań na wysoką głośność, combo okazało się zbyt ciche, a kontrolka limitera się zapaliła, nawet po wymianie głośnika.

Problem z Fender Rumble 15

Mam problem z moim wzmacniaczem basowym Fender Rumble 15, który zaczyna strasznie trzeszczeć i charczeć przy wyższych głośnościach. Ten problem pojawia się zawsze po około 5 minutach grania, zwłaszcza gdy bas na equalizerze jest ustawiony na maksymalną wartość.

Ashdown Electric Blue – 180W?

Właściciel Ashdown Electric Blue 12-180 dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi mocy i skuteczności wzmacniacza podczas prób i koncertów. Pomimo oczekiwań, 180W zdaje się nie wystarczać do przebicia się przez dźwięk perkusji, zwłaszcza przy niskich tonach.

Help, przerobienie J&D na pasywny z jedna przystawką :D

Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.

Bardzo mocny sygnał

Opisuję problemy związane z używaniem basu Spectora w połączeniu z ampeg svt4pro i Ampeg 810, gdzie po podłączeniu i odkręceniu potencjometrów na basie, dźwięk jest zbyt głośny i niewyraźny, a dodatkowo dioda limitu na wzmacniaczu świeci się przy każdym dźwięku.

Vermona Regent 600H

Właściciel Vermony Regent 600H opisuje swoją walkę z uzyskaniem optymalnego brzmienia basu. Przez chwilę udało mu się osiągnąć idealne ustawienie, ale problemy szybko powróciły.

Loudness war, czyli wojna głośności

"Wojna głośności" to tendencja w przemyśle muzycznym polegająca na produkowaniu nagrań o coraz większych poziomach głośności, co prowadzi do zmniejszenia dynamiki utworów i potencjalnego zniekształcenia. Często skutkuje to męczącym wrażeniem podczas słuchania i jest krytykowane przez wielu artystów.

Problem z elektroakustykiem – sprzęganie

Od kilku miesięcy cieszę się posiadaniem elektroakustycznej gitary marki Hohner. Niestety, podczas próby na większej głośności zaczęła się pojawiać uciążliwa sprzężenia, szczególnie po zwiększeniu basu.

Ananashead Effects prezentuje efekt Main Fuzz

Firma Ananashead Effects wprowadza na rynek efekt gitarowy Main Fuzz, bazujący na klasycznym układzie Fuzz Face. Efekt dostępny jest w trzech wersjach: silikonowej, germanowej oraz hybrydowej.

Electro-Harmonix wprowadza na rynek przełącznik Switchblade Pro

Electro-Harmonix rozpoczęła wysyłkę przełącznika Switchblade Pro, pedału do przełączania, który oferuje prawdziwe obejście mechaniczne, miękkie przełączanie i wysokiej jakości bufory o niskim szumie, a także kontrolę głośności dla wszystkich sygnałów wejściowych.

Recenzja nowo zaprojektowanych, powlekanych strun basowych Cleartone

Cleartone wprowadza nową formułę powlekanych strun basowych, które obiecują zwiększenie głośności, sustainu oraz żywotności. Cała linia strun, zarówno gitarowych, jak i basowych, została ulepszona dzięki bardziej precyzyjnemu procesowi nawijania i obróbki.
Głośność

Głośność w muzyce basowejNa Basoofka_NET sekcja ‘Głośność’ jest poświęcona wszystkiemu, co związane z głębokim, niskotonowym brzmieniem. Znajdziesz tu szczegółowe recenzje pedałów głośności takich jak Dunlop Volume (X)8, które łączą w sobie funkcje głośności i ekspresji, efekty specjalne od Ananashead Effects, które oferują innowacyjne kontrolowanie tonu, oraz przełączniki jak Switchblade Pro od Electro-Harmonix, pozwalające na zarządzanie głośnością sygnałów wejściowych.Dowiesz się również więcej na temat nowoczesnych kolumn głośnikowych jak Barefaced Audio Big Baby 3, które łączą w sobie głośność, lekkość i głębokie basy, a także o nowych generacjach strun basowych od Cleartone oferujących zwiększoną głośność i sustain. Na koniec, nie zapominaj o ochronie słuchu – zapoznaj się z naszymi tekstami na temat zatyczek do uszu, które pomagają zmniejszyć ryzyko uszkodzenia słuchu podczas gry na koncertach. Sekcja ‘Głośność’ na Basoofka_NET zgłębia tematykę związaną z produkcją, kontrolą i odbiorem dźwięku basowego. Od recenzji pedałów głośności, przez efekty specjalne, kolumny głośnikowe, aż po ochronę słuchu – odkryjemy wszystko, co każdy basista powinien wiedzieć o głośności.