Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.
Autorka stawia pytanie o wpływ siły sygnału wejściowego na długowieczność wzmacniacza, rozważając swoje doświadczenia z próbami osiągnięcia pożądanej głośności, zachowując wzmacniacz w dobrej kondycji. Rozpatruje różnice między regulacją gain i volume, i jak te aspekty wpływają na przegrzewanie się sprzętu.
Autor zorganizował nietypowy konkurs, w którym uczestnicy mieli rozpoznać brzmienie różnych basów. Do wygrania był wspólny browar. Basami wykorzystanymi w konkursie były Customowy Stagg, Gibson EB-3 oraz Defil Luna.
Odkryłem koncepcję stworzenia unikalnego przestera do basu, inspirowanego zaleceniami Wrednego Igora i technologią lampową. Moim celem jest stworzenie urządzenia z regulacjami Volume, Mix/Blender i Gain, zdolnego do obsługi głębokich tonów basowych, nawet przy niskich strojeniach.
Autor opisuje problem po zmianie gitary basowej z Washburn XB120PRO na Yamahę RBX 774. Podczas grania na ustawieniach sprzętu używanego wcześniej, napotkał problem z dźwiękiem na wyższych tonach, który okazał się być związany z ustawieniem GAIN.