Jestem właścicielem basu Cort B4 Jesion od niemal trzech lat, który wyróżnia się wygodą gry oraz jakością wykonania. Bas ten oferuje przyjemne brzmienie zarówno w aktywnym, jak i pasywnym trybie pracy, co czyni go idealnym wyborem dla fanów funky.
Szukam basu do grania w zespole i na własny rachunek, z budżetem 650zł. Zależy mi na komforcie oraz brzmieniu pasującym do rocka i funky.
Szukam comba bassowego o mocy 300-350 wat do gry w stylu jazz i funky, z ciepłym, groovy brzmieniem. W moim budżecie do 2400 zł znalazłem dwie propozycje: Marshall i Fender Rumble, ale nadal zastanawiam się, które wybrać czy może coś innego.
Poszukiwania idealnej gitary basowej mogą być trudne, ale Warwick Streamer LX4 przyciąga uwagę swoim wyglądem, wszechstronnością i brzmieniem. Przyjrzymy się bliżej temu modelowi, zastanawiając się, czy sprawdzi się w rocku, funky i jazzie, jak również w metalu.
Analiza decyzji zakupowej pomiędzy basem Peavey T40 a Fender 51' Reissue Precision Bass. Obie gitary są porównywane pod kątem ich vintage charakteru, jasności dźwięku i cen, z szczególnym uwzględnieniem ich pochodzenia i popularności.
Poruszając temat wyboru odpowiedniego zestawu wzmocnieniowego dla basistów, analizujemy różne marki i modele, skupiając się na potrzebach związanych z gatunkami jazz i funky. Wybór pokazuje zarówno zróżnicowanie cenowe, jak i firmowe, z naciskiem na unikanie zbędnych gadżetów i preferencję prostoty.
Fender JB62 Japan to bas z 2002 roku, który oferuje klasyczne brzmienie jazz bass z dodatkowym charakterem wynikającym z zastosowania lipy w konstrukcji. Sprawdzi się w wielu gatunkach muzyki, z wyjątkiem ciężkiego metalu.
W artykule opisuję proces przemalowania mojego starego basu J&D JD-100 na fioletową perłę. Proces ten był możliwy dzięki pomocy przyjaciela lakiernika, a końcowy efekt nie wpłynął znacząco na dźwięk, lecz zdecydowanie poprawił wygląd instrumentu.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Spotkanie z Krzysztofem Ścierańskim na GRAJ[MI]DOLE wskazało na złożoność rytmów latynoskich i ich wpływ na percepcję rytmu u polskich gitarzystów i basistów. Mistrz Ścierański skupił się na niuansach rytmicznych charakterystycznych dla muzyki latynoskiej, takich jak przesuwanie akcentu, co stwarza wyzwania przy polirytmicznych układach.
Rozpoczęty niedawno muzyczny maraton z basem skłonił mnie do poszukiwania instrumentu, który spełniłby moje niemałe oczekiwania. Zależy mi na gitara basowej, która jest uniwersalna, ale też podkreśli indywidualność kobiety za instrumentem.
Tekst opisuje zainteresowanie muzykami określanymi jako 'basoofkowicze' w graniu jazzu - podstawowe elementy jazzu, ewolucję gatunku oraz ścieżkę autora w nauce i graniu tego stylu muzycznego.
Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.
Autor rozważa zakup basu Cort A4, wspominając o swoich wcześniejszych doświadczeniach i oczekiwaniach od nowego instrumentu. Zastanawia się nad jakością wykonania, brzmieniem i szuka opinii.
Już dziś odbędzie się emocjonujący wieczór muzyczny FREE VOICE, gdzie publiczność zadecyduje, kto przejdzie do finału. Dwie zespoły, Eho i Phobh, zmierzą się w Centralnym Basenie Artystycznym w Warszawie.
Łukasz, pasjonat basu i student informatyki, dzieli się swoją historią - od niezobowiązującego grania z przyjaciółmi po regularne ćwiczenia motywowane przez społeczność forum.
Rozważam zakup zestawu nagłośnieniowego przeznaczonego dla basistów preferujących lżejsze brzmienia jak jazz, funky i blues. Porównuję Hartke 3500 z kolumną VX410 do combo Gallien-Krueger 700RB-II / 115, poszukując idealnego dźwięku zarówno dla elektrycznego basu jak i kontrabasu z pickupem.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek pedał Nano Q-Tron Envelope Filter, oferujący unikalne możliwości kształtowania brzmienia dla gitarzystów, basistów i klawiszowców. Jego dynamika reaguje na dynamikę gry muzyka.
Solo na basie to nie tylko wyzwanie techniczne, ale i artystyczne. Poznajemy techniki, które nadadzą Twoim solówkom niezapomnianego charakteru.