Ian Frank Hill, legendarny basista Judas Priest, gra na basach Spectora oraz wzmacniaczach SWR i Ampeg, kiedyś używał także Fender Jazz Bass oraz Marshalli. Jego gra jest przykładem doskonałego tła dla gitarowych solówek w Judas Priest, udowadniając, że niezłożone partie mogą stanowić fundament świetnej sekcji rytmicznej.
Autor rozważa zakup preampa Sadowsky DI do swojego przerobionego Fendera Jazz Bass z przystawkami EMG, ale ma wątpliwości, jak urządzenie zareaguje na aktywne przystawki. Rozważa również zakup TECH 21 SansAmp RBI jako alternatywę.
Autor opowiada o swojej długiej przerwie w graniu na basie, która trwała aż 11 lat, by następnie powrócić do muzykowania z nową pasją. W tekście wspomina również o swoich obecnych i poprzednich basach, wskazując na różnorodność modeli.
Łukasz, pseudonim Stefan, jest członkiem zespołu Fragnatic i fanem sprzętu basowego. Opowiada o swoim basie Mayones B5, wzmacniaczu Eden Nemesis Rs410 oraz planach na przyszłość.
Autor dzieli się swoją pasją do gry na basie i swoją historią związaną z forum, na którym jest obecnie aktywny. Opisuje również swoje inne zainteresowania oraz zawód.
W tym artykule zastanawiamy się nad różnicami w brzmieniu między mostkiem typu Badass II a standardowym mostkiem Fendera, na przykładzie Fender Jazz Bass CIJ 1985. Przy użyciu szczegółowych filmów audio, pokazujemy subtelne, ale zauważalne różnice.
Autor rozważa zakup drugiego basu, by poszerzyć swoją kolekcję, składającą się głównie z modelu Fender Jazz Bass MM IV. Sire Marcus Miller M7, instrument z kategorii "pozostałe" na Thomannie, przyciąga jego uwagę ze względu na możliwość gry w trybie pasywnym i aktywnym oraz obecność dwóch Humbuckerów. Istnieje również dylemat dotyczący przejścia na 5-strunową gitarę, ze szczególnym uwzględnieniem problemu "flakowatej" struny B.
Na podstawie doświadczeń z gitarą Squier Jazz Bass Vintage Modified '70 autor zastanawia się nad wyborem pomiędzy Sandberg Electra TT4 a Fender Standard Jazz Bass MIM z najnowszej produkcji 2012-2013. W tekście autor rozważa, czy warto inwestować w jeden z tych modeli, czy lepiej ulepszyć obecny instrument.
Poszukiwania pierwszego poważnego wzmacniacza do basu doprowadziły mnie do zestawu Ashdown 330 Head + VS-212. Czy to najbardziej opłacalny zakup dla basisty szukającego idealnego brzmienia?
Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Piotrek opowiada o swojej przygodzie z gitarą basową, rozpoczynając od kupna chińskiej gitarki w 2008 roku. Dzieli się swoim doświadczeniem w zespołach Czarny Kapelusz i The Band of Mojo Drive oraz swoim sprzętem muzycznym.
Opisuję swoją podróż muzyczną skupiając się na gitarze basowej i innych instrumentach, które kształtują moje muzyczne doświadczenie. Wspominam o współpracy z zespołem oraz pasji do różnych brzmień muzykalnych.
Autor posiada kopię Fendera Jazz Bassa i planuje wymienić w niej koreańskie pickupy no-name oraz elektronikę home-made na oryginalne części od Fendera Jazz Bassa, by ulepszyć jej dźwięk. Zastanawia się też nad zakupem wzmacniacza Gallien Krueger 700RB-II / 115 z USA.
Mark King, znany z wyjątkowej gry na basie w zespole Level 42, rozpoczął muzyczną karierę jako perkusista. Zasłynął z perfekcyjnej gry kciukiem, która przyciąga uwagę basistów na całym świecie.