Autor opisuje proces projektowania autorskiej gitarki semi hollow, zaczynając od wyboru rodzimych gatunków drewna, przez specyfikacje techniczne, aż po rozważania na temat pikapów do osiągnięcia jazzowo-bluesowego brzmienia.
Ten artykuł opisuje moją przygodę z budową pierwszych własnych instrumentów - elektrycznej gitary i basu, z wykorzystaniem różnych gatunków drewna. Skupiam się na wyborze materiałów, ich wilgotności oraz konstrukcji wspólnych partie korpusów z różnych drewn.
Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary elektrycznej typu telecaster, z korpusu i gryfu wykonanych z jednego kawałka jesionu. Projekt jest w trakcie realizacji, obejmując wyzwania związane z wyborem i montażem przystawek.
Historia pasjonata, który po ośmiu miesiącach edukacji zbudował bas marzeń, inspirowany pracami Carla Thompsona. Zaprezentował specyfikację swojego projektu, ale natrafił na problem z elektroniką.
W tekście autor dzieli się swoją rozmową z gitarzystą, która uświadomiła mu, jak wiele osób nie zna podstaw budowy i funkcji gitary. Szczególnie zaskoczyła go nieznajomość funkcji pięciopozycyjnego przełącznika czy roli gałek w basie.
Artykuł omawia pomysł na stworzenie nietypowego basu, skrojonego na miarę potrzeb użytkownika, z 32-calową menzurą i 30 progami, strojonym A D G C, idealnym do grania solowego.