Rozważam zakup zestawu Hartke Model 3500 z kolumną o mocy 750W na głośnikach Eminence. Zastanawiam się, czy taka konfiguracja nie jest nadmiernie mocna dla wzmacniacza, wskazując na możliwość wykorzystania mniejszej kolumny Hartke VX410 400W.
Warwick Racing Stripes to seria basów oferujących dynamiczny wygląd i uniwersalne brzmienie. Charakteryzuje się niecodziennym wykończeniem, wydatną akustyką i solidną budową.
Omawiam przypadku wzmacniacza Trace Elliot GP7 z 1993 roku, który zaczął się przegrzewać i wydzielać smród po podłączeniu przez line out. Po diagnostyce i odłączeniu line outa problem przestał występować.
Fuzzownia to wyjątkowa sala prób i studio nagrań w Warszawie, wyróżniające się znakomitą akustyką i profesjonalnym sprzętem muzycznym, w tym prawdziwymi Organami Hammonda. Oferuje również kompleksowe usługi, włączając wypożyczalnię sprzętu i darmową rejestrację prób.
Autor dzieli się swoim zamiarem zbadania metod nagrywania basu w studio przy użyciu mikrofonu, zestawu head+kolumna lub pieca, zwracając uwagę na ustawienie mikrofonu, wzmacniacz, akustykę pomieszczenia, moc wzmacniacza, rodzaj i rozmiar kolumny. Prosi również o opinie i doświadczenia w celu stworzenia 'idealnego' pieca do studia.
Karol, 18-latek z Brzeska, przedstawia swoją pierwszą gitarę basową - SOUNDeR DC 174. Do tej pory grał amatorsko na gitarze akustycznej, eksperymentując z basowymi dźwiękami.
Dzięki otrzymanemu od znajomego głośnikowi basowemu Celestion 18 cali, rozważam budowę własnej paczki basowej. Zmagam się z pytaniem, jak dobrać dodatkowy głośnik i zwrotnicę, aby system był dwudrożny i jak najlepiej oddawał dźwięk mojego basu.
Od niecałego roku moja kapela wynajmuje salkę prób w nowo powstałym budynku domu kultury, który niestety został zaprojektowany przez osobę bez doświadczenia w tworzeniu przestrzeni muzycznych. Pomimo trudności z akustyką i zakazem wiercenia dziur, szukamy sposobów na optymalne wykorzystanie przestrzeni dla naszych potrzeb muzycznych.
Opisuję problem związany z dudnieniem basu podczas gry na kopii Fendera Precision Bass '51 ze wzmacniaczem Marshall MB30 w specyficznym pomieszczeniu. Zastanawiam się, jak poradzić sobie z zamuleniem i buczącym dźwiękiem, zważywszy na doświadczenie z profesjonalnym estradowcem.
Muzycy często zmaga się z problemem słabej akustyki w pomieszczeniach przeznaczonych do prób. Artykuł opisuje wyzwania związane z użyciem paczek basowych z tylnym bassreflexem w małych pomieszczeniach oraz proponuje kilka niekonwencjonalnych rozwiązań.
Twoja Salka to studio prób stworzone specjalnie dla zespołów muzycznych, oferujące nie tylko miejsce do ćwiczeń, ale i możliwość rejestrowanie materiałów oraz dostęp do profesjonalnego sprzętu.
W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.
Rozważam stworzenie podwójnej maskownicy dla mojego starego basu DEFIL, aby poprawić jego walory akustyczne, jednocześnie zachowując estetykę. Projekt obejmuje połączenie tradycyjnej sklejki z metaliczną warstwą na wierzchu.
Przedwzmacniacz EBS Stanley Clarke stanowi znaczące wsparcie dla brzmienia kontrabasu, oferując kontrolę i wszechstronność w różnorodnych warunkach. Zapewnia wyjątkową pomoc w osiągnięciu pełnego i naturalnego dźwięku.
Wiele lat doświadczeń z graniem na basie ujawnia jedną z głównych zagadek: zmieniający się ton basu od próby do próby. Czy jest to kwestia ustawień sprzętu, akustyki pomieszczenia, czy coś zupełnie innego? Próbujemy rozwikłać tę tajemnicę.