Stary, ale jary Jazz Bass Columbus 84' z nowymi pickupami Merlin i mosiężnym siodełkiem zachwyca nie tylko wyglądem, ale i brzmieniem. Porównując z MM Stingray 5, oferuje unikatowe doznania.
Tekst opisuje doświadczenia autora z koncertu związanego z WOŚP 2013 w klubie "Amber" w Wodzisławiu Śląskim, skupiając się na warunkach pogodowych i używanym sprzęcie. Autor wspomina o zimnie, nieidealnych warunkach dla fotografii oraz o sprzęcie muzycznym, na który składa się Yamaha RXB 270 oraz Fender Rumble 150.
Podczas europejskiej trasy koncertowej udało mi się spotkać i uściskać Sandrę Malak, basistkę i wokalistkę zespołu World Inferno Friendship Society. Zespół łączy różne muzyczne nurty, od punka po country i klezmerskie nuty, tworząc unikalną mieszankę wartościową dla każdego miłośnika muzyki.
Ostatni koncert w Hajd Parku Muzycznym w Rydułtowach okazał się wyjątkowo charytatywnym wydarzeniem. Wstęp kosztował zaledwie 5 zakrętek, a cały dochód został przeznaczony na wsparcie osób niepełnosprawnych.
Obecny basista mojej ukochanej grupy Earth. Od początku lat 90…
Legendarny 1955 Precision Bass, który przeszedł unikalną modyfikację w fabryce Fendery, w tym dodatek prototypowego mostka vibrato i przetwornika autorstwa Larry'ego DiMarzio, teraz jest w posiadaniu użytkownika Tommyboy z Indiany, USA. Charakteryzuje się też autografami członków The Allman Brothers.
Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Fender przedstawia limitowaną edycję Gold Top Dusty Hill Precision Bass, dostępną tylko w 50 egzemplarzach. Bas charakteryzuje się lekką budową z korpusu Okume, wykończeniem nitrocelulozowym oraz osprzętem Seymour Duncan®.
Basmen Joe Bonamassy do 2005 roku. Bassmacho z prawdziwego zdarzenia.…
Niedawno zamieniłem swój meksykański pięciostrunowy Jazz Bass na japońskiego Santanę z lat 70. Bas ten wyróżnia się nietypowym układem trzech przetworników, w tym dwóch minihumbuckerów oraz jednego typowego singla jazzowego.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy Kylu Trash zaliczył kilka niezapomnianych koncertów. Od występu na WOŚP, przez jazzową wersję kolędy, aż po niezły rozruch na Metallima Fest z udziałem 6 wokalistów.
Posiadanie basu Wal Mk. II to podróż - od złożenia zamówienia w 2010 do odbioru w 2012. Instrument, z mahoniowym 'sercem' i klonowymi topami, nie tylko wygląda imponująco, ale i brzmi.
Spotkanie z Muzzem w miasteczku studenckim AGH przy graniu na Gibsonie zamieniło się w niezapomnianą noc pełną nieprzewidywalnych wydarzeń, od śpiewających bezdomnych, poprzez interwencję policji, do samotnego powrotu do domu. Następny dzień był równie niewyjaśniony, a domowe obowiązki zostały już zaplanowane dla Muzza podczas jego następnej wizyty.
Bas Hathor '94 to wyjątkowe połączenie tradycji i nowoczesności, zaprojektowane przez entuzjastę basu, inspirowane kształtem korpusu Ibaneza i główką od Arii Pro. Stworzony przez krakowską manufakturę lutniczą, instrument wyróżnia się niezwykłą jakością wykonania i wyborem materiałów.
Hofner Galaxie to moja druga gitara basowa, po ibanez'ie gsr 180. Cenię ją za nisko brzmiące humbuckery, które świetnie sprawdzają się w funk. Konstrukcja jest solidna, choć miała niespodziewane pochodzenie.
Podczas trasy Thrashfest Classics w Katowicach, wokalista zespołu Exodus, Rob Dukes, zaprosił mnie na scenę. Śpiewałem z nim Metal Command, stojąc na scenie przed ponad tysiącem ludzi.
Moje miejsce na krótki czas przemieniło się w niewielki magazyn urządzeń basowych. Niektóre z tych urządzeń nie należą do mnie, a jeszcze więcej ciekawych sprzętów czeka na odkrycie.
Bednarek Jazz Bass 2, teraz znany jako 'Natalia', przeszedł kompletną metamorfozę obejmującą nowe humbuckery Merlin, mostek Presto, klucze Schaller, a także wiele innych zmian. Cała ta odnowa, wraz z zachowaniem oryginalnego wyglądu, stworzyła instrument o wyjątkowym brzmieniu i komforcie gry.
Autor dzieli się swoimi przeżyciami z koncertu w Bochni, gdzie spotkał się z nieprofesjonalnym zachowaniem akustyków, których odpowiedź na problem techniczny była nie tylko niepomocna, ale też żenująca. Szczególnie zwraca uwagę na to, jak trudno jest znaleźć dobrego akustyka, bez którego koncert nie może się odbyć na odpowiednim poziomie.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Teisco NB-64 to nietuzinkowy model gitary basowej, który zachwyca swoim designem i historią. Przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale także znakomitymi muzykami, którzy na nim grali.
Oto moja przygoda z basem marki Ibancio, model GSR 200, który kupiłem za 550 zł na Allegro od poprzedniego właściciela. Bas przyszedł w stanie idealnym, z kilkoma rysemkami od mojej strony.
Koncert Słodkiego Całusa Od Buby w Głuchołazach był wyjątkowym doświadczeniem, nie ze względu na perfekcyjne wykonanie, ale dzięki niezapomnianej atmosferze radości, wspólnoty i dobrej zabawy. Czeskie piwo, śliwovica i turbokofola w towarzystwie fantastycznych ludzi i pięknych górskich widoków stworzyły wyjątkowe wspomnienia.
Michał Pfeiff, znany z występów w zespole BiFF i byłego członka Pogodno, udowadnia swoją klasę na basie Grzmotoptak. Pomimo mieszanych uczuć co do BiFF, jego talent i umiejętności wyróżniają się, inspirując muzyką z rockowej nowej fali i post-punku.
Podczas swojego pierwszego zakupu sprzętu muzycznego w Japonii, udało mi się zdobyć trzy wyjątkowe gitary basowe: Tokai Jazz bass, Tokai Hard Puncher oraz Fender JB62 (CIJ) z lat 80. i 90. Po przeglądzie lutniczym i wymianie kilku potencjometrów, niektóre z nich zdecydowałem się zatrzymać, a jedną - sprzedać.
Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.
Z przyjemnością dzielę się moją kolekcją muzyczną, która składa się z różnorodnych basów i wzmacniaczy. Szczególnie wyróżnia się tu zestaw od Ampega oraz niezwykłe modyfikacje moich instrumentów.
Dokonałem zmian w moim zestawie: z paczki noł nejm 215 na Noisy Boxa 410 z nagłośnikami Celestion i headem Taurusa BL300H. Ekscytacja jest ogromna, zwłaszcza że dopiero jutro przetestuję nowy kabel.
Niedawno podjąłem się renowacji ponad trzydziestoletniej gitary Defil Mamba, która odzyskała blask po wielu godzinach pracy. Wymagała ona licznych napraw, w tym dorobienia brakujących części z plastiku oraz odnalezienia zamienników dla uszkodzonych komponentów.
Podczas występu we Wrocławiu w lutym 2011 roku, tuż przed wejściem na scenę, zdarzył się nieoczekiwany wypadek z kontrabasem. Szczęśliwie, dzięki szybkiej reakcji muzyka, możliwe było znalezienie tymczasowego rozwiązania.
Przyjrzyjmy się niezwykłemu projektowi basu, który przeszedł kompletną transformację zarówno wizualną, jak i techniczną. Wspólnymi siłami nadano mu nowy wygląd oraz zastosowano wysokiej klasy komponenty, takie jak przystawki DiMarzio Will Power czy mostek Shaller 3D.
Przeprowadziłem eksperyment polegający na skręcaniu tonów w basie przy zastosowaniu układu 2xVol + 2xTone, aby sprawdzić, czy oddzielna regulacja dla każdego pikapu wpłynie na brzmienie. Przygotowałem nagrania z różnymi ustawieniami potencjometrów i porównałem efekty.
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Opisuję doświadczenie nagrywania basu Squier Vintage Modified Jazz Bass za pomocą miksera Alto AMX 180. Testuję różne ustawienia i techniki gry, aby zbadać zakres brzmień oferowanych przez ten instrument.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem nowego Ibaneza SR 955 EWN i chciałbym się podzielić moimi wrażeniami oraz poprosić o wszelkie dane techniczne, ponieważ nie otrzymałem żadnej dokumentacji. Oprócz tego, posiadam również Cort Action Bass i combo KUSTOM KBA 100.
Autor opisuje swoje doświadczenie ze sprzedaży gitary Fender w zamian za customowego Squiera od lokalnego lutnika. Wspomina także o wykorzystywaniu sprzętu w studiu, gdzie ćwiczą, bez konieczności przynoszenia własnego.
Przyjrzyjmy się bliżej sprzętom, które składają się na moją muzyczną rodzinkę, począwszy od gitar poprzez wzmacniacze aż po klawisze i akcesoria.
Nexus Gom Jabbar 5 to bas z wyjątkową specyfikacją, który łączy w sobie rzemiosło i innowacyjność. Od unikatowego wyboru drewna po zaawansowane komponenty, ta gitara bazowa jest prawdziwym dziełem sztuki.
Analizuję kilka przesterów basowych, prezentując próbki dźwiękowe zbliżone do ustawień ekstremalnych. Od EHX Bass BigMuff, przez DigiTech Bass Driver i Metal Master, po MXR bass d.i.+ i Polishlove.
Pierwszy koncert zespołu H.E.X.E. w nowym składzie, z moim udziałem, odbył się 28 sierpnia na stadionie w Redzie, podczas Prog Rock Festiwalu, przed zespołem WarszawskaDianoya. Mimo pierwszego występu, odbiór publiczności był znakomity, co przyniosło oferty koncertów oraz propozycję wydania płyty.
Podczas poniedziałkowego zakupu chusteczek w sklepiku zauważyłem niezwykłą dekorację - dinozaura z basem, przypominającego modele Warwicka. To zwyczajne zakupy nagle nabrały głębszego znaczenia, dając początek refleksjom na temat potencjalnych kolaboracji pomiędzy sklepami a znanymi markami instrumentów.
Hadrien Feraud, w wieku zaledwie 23 lat, zrewolucjonizował scenę jazzową swoim niesamowitym talentem na basie. Jego kariera robi wrażenie nawet na doświadczonych muzykach, zdobywając uznanie już w bardzo młodym wieku.
Rek Nine String Tapping Guitar to gitara zaprojektowana specjalnie pod kątem oburęcznego tappingu, oferująca unikatowe brzmienie i niezwykłą wszechstronność.
Bunny Brunel to ceniony basista jazzowy, który współpracował z wieloma legendami muzyki. Charakteryzuje się unikalnym stylem trzymania basu i preferuje instrumenty marki Carvin z sygnaturą.
Marco Rodi to młody basista, który pomimo swojego wieku ma już imponujące umiejętności i unikalny zestaw sprzętu. W jego arsenale znajdziemy instrumenty i efekty odznaczające się nie tylko jakością, ale i rzadkością.
Romek Puchowski, znany głównie z projektu KLIK Von Zeit, to wszechstronny muzyk korzystający z gitary Dobro, basu i loopera w swoich solowych bluesowych przedsięwzięciach. Używa vintage'owego basu AlKo, co dodaje unikalnego charakteru jego muzyce.
Lakland Skyline Darryl Jones 4 Bass, inspirowany ikonicznym Fender Jazz Bass, jest przeznaczony dla basisty Darryla Jonesa, współpracującego z gwiazdami takimi jak The Rolling Stones. Pomimo klasycznej inspiracji, bas oferuje zupełnie nowy poziom brzmienia dzięki pasywnym pickupom firmy Aero Instrument.
Dr YRY to wszechstronny muzyk, który swoimi umiejętnościami zawładnął sceną muzyczną. Grając na basie w zespołach takich jak TPN25 i Zacier, udowadnia, że jest prawdziwą muzyczną siłą.
Autor opisuje swoje doświadczenie grania na basie podczas finału Woodstocku z Leszkiem Cichońskim. Mimo początkowych planów zmiany utworu z powodu pogody i niskiej frekwencji, zespół zdecydował się zagrać 'Hey Joe'.
W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.
Steve Bailey, jeden z moich ulubionych i najbardziej inspirujących basistów, sprawia, że mam motywację do długich sesji gry. Wskazuje, że najważniejsza jest intonacja, a jego kursy na bezprogowy bas zainspirowały mnie do pozbycia się progów również na basie akustycznym.
Jako, że przeglądam to forum już dość długo, postanowiłem pochwalić…
Basista Mick Whitney z zespołu 36 Crazyfists wyróżnia się na tle nowej fali metalu swoim niesamowitym brzmieniem i techniką. Pomimo ogólnej aprecji dla gatunków, które reprezentują, artyści tacy jak on często są nie doceniani.
Czas ferii może inspirować do nieoczekiwanych i kreatywnych projektów, jak na przykład moje doświadczenie z przemianą starego basu. Dodanie nowych elementów takich jak mostek od mayo, mosiężne siodełko, killswitch, czy potencjometr push-pull nadało mu zupełnie nowy charakter.
Opisuję mój najnowszy nabytek, którym jest Cort A4 Custom. Przepraszam z góry za słabe umiejętności fotograficzne.
W artykule opisuję, jak spędziłem czas z moimi basami marki Ibanez, robiąc im serię zdjęć. Naszą sesję zdjęciową zaskoczył niezapowiedziany gość - mój pies Zeta, który wyjątkowo polubił Jazz Bas.
Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi możliwościami kreacji dźwięku, łączący w sobie zarówno oryginalny design, jak i niezwykłą funkcjonalność. Wyposażony w mnogość cech, które czynią go idealnym narzędziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.
Autor podziela swoje przemyślenia na temat nowego sposobu funkcjonowania galerii, wskazując na jego niepraktyczność i problemy z nawigacją.
Artykuł opowiada o nostalgicznych wspomnieniach autora, basisty, z koncertu sprzed sześciu lat, gdzie w Bogatyni wystąpił z zespołami Rebelium Sadisticum i Suffering. To były dla niego jedne z najlepszych dni w życiu.
Autor dzieli się swoją pasją do rysowania, prezentując szereg dzieł, które udało mu się stworzyć. Niektóre prace są kalkami, inne wylaniały się prosto z jego wyobraźni.
Zapowiedź recenzji leworęcznej gitary Langowski 4, która zwraca uwagę swoją jakością wykonania i zastosowaniem unikatowych materiałów. Nie najlepsza jakość zdjęć ze względu na aparat.
W tekście przedstawiony jest osobisty arsenał muzyczny autora, w skład którego wchodzą: kontrabas, akustyki, elektroakustyk, gitary, piecyk gitarowy, efekt gitarowy oraz pianino. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i uczuciami związanymi z używanymi instrumentami, zarówno pozytywnymi jak i nie.
Heinrich z Rootwater uznawany jest za jednego z najlepszych polskich basistów metalowych. Charakteryzują go wyjątkowo energetyczne występy na żywo oraz umiejętność perfekcyjnego władania instrumentem.
Zadanie na uczelni to idealna okazja, aby stworzyć profesjonalne zdjęcia katalogowe własnego basu. Te zdjęcia to więcej niż obowiązek - to pasja i marzenie o własnym sygnowanym instrumencie od Fendera.
www.img232.imageshack.us Chwalę się. Swoim ciężko pożyczonym kontrabasem ze zmasakrowanąpodstrunnicą. 😛
Dzisiaj dotarła do mnie ta właśnie gitarka. Jestem raczej zwolennikiem4-strunowych,…
Witam skończyliśmy nagrywanie LP, będzie nosić tytuł ” XX „.…
Zespół (perkusista na zdjeciu nieobecny) po szkolnych Ostatkach 2008 zdziewczynkami…
Od jakiegoś miesiąca w posiadaniu moich łapsk 🙂 Co mogę…
www.12fret.com www.12fret.com Dragonetti – kojarzycie Pana ;)? Przeglądając google natknąłem…
Rzeczona niewiasta pogrywa sobie country z zespołem Sugarland. Ponadtoudzielała się…
Myślę, ze zasługuje na miejsce w tej galerii, przecież to…
Powiem tyle, że zdjęcie mi się średnio widzi, złe światło…
Analiza sprzętu od brytyjskiego producenta obejmująca combo 1215, head Twin Valve i kolumnę 1028H. Wykorzystanie tych urządzeń dostarcza wyjątkowe możliwości kreowania brzmienia, z naciskiem na przebijalność i wydajność.
Phil Jones Bass Buddy wylądował na moim biurku. Po kilku dniach testów jestem zachwycony jego jakością i możliwościami mimo kilku wad.
Autor opowiada o swoim doświadczeniu z przywiezionym sprzętem Trace z Anglii oraz modyfikacjami dwóch basów: Fendera i Spectora. Opisuje zmiany dokonane na Fenderze, a także plany odnośnie Spectora.
Przedstawiam historię swojego powrotu do muzyki po ciężkich czasach, za sprawą basu marki C(z)ort z układem Bartolini. Po przejechaniu 300 km znalazłem idealny instrument, choć zmagałem się z doborem odpowiednich strun.
Otrzymałem Harley Benton PJ 5 HTR, który to bas zasługuje na uwagę ze względu na swój układ PJ i atrakcyjną cenę. Pomimo kilku drobnych wad, jakość wykonania i brzmienie tego instrumentu są zaskakująco dobre.
Opisuję swoją muzyczną podróż z vintagowym zestawem, składającym się z basu Fender oraz combo Trace Elliot. Sprzęty te, z lat 80., wnoszą unikatowy charakter do mojego grania, tworząc głęboki, męski dźwięk idealny do rocka i reggae.
Odkrywam świat basu poprzez różnorodność sprzętu - od legendarnego Spector Euro 5, przez fretless Brice 6, aż po kompaktowe paczki GK MBE 212. Przełomem było przerobienie systemu zasilania na 18V, co znacznie zmieniło jakość brzmienia.
Autor opisuje swoje trzy ulubione gitary basowe, w tym GMR Flow In 5, Fender American Standard Precision Bass, oraz Lakland Skyline Darryl Jones 5, dzieląc się ich charakterystyką oraz osobistymi doświadczeniami z nimi.
Niedawno nabyłem bas Hohner B2A w stylu Steinberger Headless za jedyne 150zł razem z przesyłką. Instrument wymagał odświeżenia, ale poza luźnym gniazdem jack jest w pełni sprawny.
Opowiadam o moim obecnym zestawie nagłaśniającym, który obejmuje mieszankę klasycznych i egzotycznych elementów. Maruszczyka, Ibanez Blazer z 1982, AMP BH420, Noisy Box 12, Chaos H.drive, Boss OC2 oraz Aphex Punch factory tworzą niesamowicie unikatowy zestaw.
Nick Beggs to wszechstronny artysta, który zaczynał jako śmieciarz, by utrzymać siostrę po śmierci matki. Sławę zdobył dzięki zespołowi Kajagoogoo, a później współpracował z wieloma znakomitościami muzycznymi.
Zapraszam Was do świata moich basowych rozmyślań, gdzie opowiadam o swoich doświadczeniach z wybranym sprzętem. Specyfikacje, opinie i personalne doświadczenia dotyczące basów Ibanez oraz stacka SWR, na koniec wzmianka o tunerze i pedale od EBS.
W swoim najnowszym zestawie używam Fender Precision MIJ z 1985 roku oraz Squier P/J fretless z 2009 roku, wszystko to nagłaśniane przez Orange Terror Bass 500 i dwie paczki 115 oparte na głośnikach Electro Voice 400W. Do tego dołącza klasyczny duet efektów: EHX Big Muff i Morley Power Wah Volume.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem końcówkę mocy, którą planuję włożyć do pieca basowego. Projekt ma obecnie ponad 12W mocy, ale możliwości rozbudowy do 200W na 4 ohmy po podłączeniu do porządnego transformatora.
Przedstawiam customową wersję Precision Bass z lat 90', produkowaną w Indiach przez firmę Encore, która po modyfikacjach według moich unikalnych preferencji, stała się wyjątkowym instrumentem. Zakup za symboliczną cenę i seria zmian uczyniła z niego wyjątkowo brzmiący i wygodny bas.
Bas Kawai F II B z 1982 roku, wykonany w Japonii, robi piorunujące wrażenie swoim unikalnym brzmieniem i budową. Jego charakterystyka, od stalowych progów, przez konstrukcję NTB, aż po zaawansowaną elektronikę, stawia go w zupełnie innym świetle niż inne basy.
W artykule opisuję zmiany jakie wprowadziłem w moim pedalboard'zie, skupiając się na zamiennikach popularnych efektów basowych. Sprzęt od Behringer, własnoręcznie zmontowany klon MXR DynaComp, Weeper od Bespeco i tuner Korg GT-3 to główne elementy.
Podjąłem decyzję o niestandardowej modyfikacji mojego pierwszego basu, modelu Cort A5 OPN. Celem było poprawienie jego wyglądu i brzmienia, co z pewnością się udało, pomimo pewnych wpadek.
Po długim czasie bez zmian, w mojej kolekcji sprzętu muzycznego pojawiło się kilka nowości. Nabyłem Mayę Rickenbacker 1975 oraz kilka efektów, w tym EHX Big Muff i EXH Bass Metaphors.
Sprzedałem Corta C5H, aby kupić coś tańszego i wybrałem Fenix Jazz Bass od Young Chang. Gitara przybyła w fatalnym stanie, wymagała całodziennego czyszczenia, ale teraz śmiga jak nowa.
Kupiłem używaną bass gitarę marki Adelita za 150zł na Allegro. Po wymianie strun, ustawieniu akcji, zmniejszeniu łódeczki, wyrównaniu kieszeni i modyfikacji przystawek, udało mi się uzyskać całkiem przyzwoite brzmienie.
Prezentujemy unikatowy jazz bass stworzony przez pracownię rzemieślniczą G&B Art dla Joanny Calinki Lacher z zespołu Percival Schuttenbach. Instrument wyróżnia się wyjątkowymi detalami i specyfikacją, które nadają mu niepowtarzalnego charakteru.
Niedawno stałem się posiadaczem basu Schecter Omen Extreme 5, który okazał się świetnym wyborem zarówno pod kątem brzmienia, jak i wykonania. Po drobnych modyfikacjach, bas sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, idealnie wpisując się w potrzeby cięższej muzyki.
Basista i wokalista Piotr 'Dzida' Biernat to kluczowa postać zespołu Chupacabras, który wyłonił się z poprzednich muzycznych projektów o różnorodnym charakterze. Chupacabras, znani z satyrycznych tekstów i chwytliwej muzyki, wydali już dwie płyty.
Po kilku miesiącach użytkowania basu GMR Bassforce V, jestem gotów podzielić się moimi pierwszymi wrażeniami. Instrument ten, wyposażony w aktywną elektronikę i przetworniki MEC, oferuje nie tylko świetne brzmienie, ale także wysoki komfort gry.
Sklep BASS BROTHER w Bielsko-Białej specjalizuje się w basach, gitarach, nagłośnieniu oraz sprzęcie vintage. Posiada unikatową kabinę odsłuchową, profesjonalne zaplecze techniczne i współpracuje z czołowymi muzykami.
Mój Custom 70's Telecaster Bass to połączenie gryfu od Fendera z korpusm i potencjometrami Squiera, co daje unikalny, wszechstronny instrument. Posiada ciemne, ale dynamiczne brzmienie, idealne do różnych gatunków muzyki.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami ze współpracy z nowym fotografem, który zmienił jego sposób pojmowania sesji zdjęciowych. Zdjęcia impresjonistyczne, bez basu, ale z dużą dawką profesjonalizmu i nowoczesnego spojrzenia na fotografię.
Prezentujemy Fender Custom Shop Limited La Cabronita Boracho Bass. Jest to bas z odwróconym korpusem Jazzmaster'a, wyposażony w przetwornik T.V. Jones oraz gryf z jedną z najładniejszych główek basowych.
Kupno Coxx Classix J-60 miało być początkiem basowej fantazji, ale projekt nabrał nieoczekiwanego kierunku, zdobywając nowe życie dzięki nowym komponentom. Instrument ten zyskał nową elektronikę, klucze, most Wilkinsona oraz świecącą okleinę, co kompletnie zmieniło jego brzmienie.
Niedawno nabyłem bas Charvette by Charvel, wymieniając go za gitarę elektryczną Mensfeld. Gitara ma pasywne przystawki Charvel, mostek Jackson i klucze Gotoh. Została wyprodukowana w Japonii między 1989 a 1991 rokiem z użyciem drewna klonowego i palisandrowego, a korpus prawdopodobnie wykonany jest ze sklejki lutniczej.
Kupiłem bas GMR Pi nie ze względu na sygnaturę Pilicha, ale po wizycie w londyńskim showroomie GMR, gdzie większość instrumentów zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Ten konkretny model przewyższył moje oczekiwania, oferując agresywny dźwięk i wygodny profil szyjki.
Basista Drooper aktualizuje swój sprzęt muzyczny, dodając unikalne modyfikacje do swojego Ibaneza oraz rozważa sprzedaż Spector Legend Custom. To nie wszystko, jego kolekcja obejmuje również pianino cyfrowe, automat perkusyjny, potężny wzmacniacz basowy i brutalne brzmienie Fender Blender.
Postanowiłem przedstawić proces renowacji gitary Defil Malwa, zakupionej w 1985 roku, która przeszła kompleksową odnowę. Przedstawiam swoje doświadczenie od rozkręcenia, przez naprawy, aż po finalny etap polegający na ponownym złożeniu i testowym graniu.
Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w sesji zdjęciowej w miejskim klimacie, gdzie pozowałem ze swoim Squierem Jaguar Bass. Pomimo wcześniejszych problemów finansowych i konieczności sprzedaży droższego sprzętu, udało mi się kupić ten model basu, który okazał się świetnym wyborem pod względem jakości dźwięku i komfortu gry.
Bas lutniczy stworzony przez Krzysztofa Kanię jest zbudowany z drewna wenge i klonu, wyposażony w elektronikę EMG z preampem oraz mostkiem tremolo Kahler. Instrument zachwyca nie tylko jakością wykonania, ale również unikalnym brzmieniem.
W swojej kolekcji witałem nowego członka - Ibaneza Blazera z 1981 roku, który świetnie komponuje się z moim fuzzem. Mam nadzieję znaleźć zespół grający stoner/doom/sludge we Wrocławiu.
G&L SB-1 to niezwykle rzadka gitara basowa, zachowana w dobrym stanie pomimo swoich 26 lat. Jestem jej drugim właścicielem, a po niedawnym szlifowaniu progów przez Jacka Kobylskiego, instrument wciąż zachowuje doskonałą jakość brzmienia, zbliżoną do nowoczesnych standardów.
Artykuł przedstawia osobiste wrażenia autora na temat basu Fender Precision Jazz Bass, drugiej sygnatury Marka Hoppusa z blink-182. Podkreśla unikatowe charakterystyki instrumentu, takie jak kolor, odwrócone pickupy i specjalne logo Fendera.
Doris Yeh, znana jako basistka tajwańskiej grupy Chthonic, jest postacią wybitnie uzdolnioną muzycznie, łączącą wpływy muzyki ludowej Tajwanu z melodic black metalem. Jest także aktywna społecznie, co spotyka się z zakazem występów Chthonic w Chinach.
Posiadam bas Nexus JBN od 11 miesięcy i jestem z niego niezwykle zadowolony. Instrument ten oferuje niesamowity sustain, ciepłe brzmienie oraz świetną jakość wykonania.
Po dwóch miesiącach od porozumienia zamiany basów, otrzymałem długo oczekiwany Fender Jazz Bass Made in Japan z 1989 roku. Instrument zaskoczył mnie swoją jakością i brzmieniem, mimo konieczności przeprowadzenia niełatwego serwisu.
Duesenberg Starplayer Bass to nie tylko instrument muzyczny, ale także dzieło sztuki inspirowane klasycznym roadsterem AC Cobra. Jego wyjątkowe cechy konstrukcyjne oraz wersja kolorystyczna Mike Campbell sprawiają, że jest to jeden z najbardziej pożądanych basów na rynku.
Artykuł przedstawia kolekcję muzycznego wyposażenia autora, w tym gitary basowe, wzmacniacze, efekty i akcesoria. Przybliża specyfikacje i marki konkretnych elementów zestawu.
Przedstawiam moją ostatnią nabytkę - Fender "Lightnin' Rod" Precision Bass z 1993 roku, wyprodukowany w Japonii z niezwykłym wykończeniem 'flamed cherry burst' i aktywnym pickupem Seymour Duncan APB-2 Lightnin' Rod. Bas łączy w sobie klasykę z niezwykłą funkową brzmieniem, ale wymaga jeszcze kilku modyfikacji, by stać się idealnym.
Manou N'Guessen Gallo, pochodząca z Wybrzeża Kości Słoniowej basistka, wokalistka i kompozytor, odniosła znaczący sukces na arenie międzynarodowej. Urodzona w 1972 roku artystka, zyskała międzynarodowe uznanie dzięki swojej pracy z zespołem Zap Mama oraz solowym albumom.
No i przyszła moja Yamaha TRB-5! To mój pierwszy 5 strunowy bas i jestem pod ogromnym wrażeniem. Mimo niewielkich mankamentów takich jak skorodowany mostek czy sycząca elektronika, bas brzmi fenomenalnie. Struny wymagają wymiany, ale mimo to dźwięk jest imponujący.
Bass Kubicki Ex-Factor z 1989 roku zapewnia nie tylko unikatową konstrukcję, ale też wyjątkowy system elektroniki zasilanej na 18v. Pomimo kilku drobnych defektów, instrument ten oferuje szeroki wachlarz brzmień oraz wyjątkową lekkość i komfort grania.
Z eksperymentu z różowym Squierem Affinity Series wynikła transformacja nie tylko koloru, ale i brzmienia. Wymiana pickupów na Seymour Duncany SPB-3 i zmiana koloru na intensywny róż sprawiły, że bas znacząco przewyższył moje oczekiwania.
Robert Kubiszyn to utalentowany muzyk, którego warto poznać. Zwłaszcza jego solowe wydawnictwo 'Before Sunrise' zasługuje na uwagę każdego fana jazzu.
Autor dzieli się lepszymi zdjęciami swojej gitary basowej Yamaha TRB-5 oraz linkiem do próbki dźwiękowej. Próbka to linia basu nagrana bez efektów i z płaskim EQ, bezpośrednio w interfejs audio.
Ibanez ATK310 wyróżnia się niesamowitym kolorsem Mint Green oraz innowacyjnym triplebuckerm, który zapewnia szeroką gamę brzmień. Model ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych basów, oferując unikalne opcje brzmienia oraz świetną jakość wykonania.
Autor podzielił się swoimi wrażeniami na temat basu, który kupił na aukcji i zamierza przefarbować na transparent white. W artykule znajdują się linki do nagrań próbek brzmień basu przy użyciu różnych technik gry oraz zdjęcia instrumentu.
Relacja z koncertu Bootsy Collinsa w Londynie obfituje w nieoczekiwane wydarzenia, od opóźnionego startu, przez problemy techniczne z wzmacniaczem TM Stevensa, aż po spóźnione solo Berniego Worrella.
Seria basów Fender/Squier HM z przełomu lat 80-tych i 90-tych, ukierunkowana na gatunek heavy metal, pozostaje niedoceniona i zapomniana. Mimo różnic między wersjami Fendera i Squiera, użytkownicy uznają je za bardzo komfortowe i pożądane instrumenty.
Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.
Ibanez JTKB300, druga generacja modelu JetKing, wyróżnia się nie tylko unikatowym designem, ale i wyjątkowymi parametrami technicznymi oraz zachwycającym brzmieniem. Jest to świetny wybór dla miłośników oldschoolowego vibe'u, oferujący komfort grania i wysoką jakość dźwięku.
Po sprzedaży niemieckiego Warwicka zdecydowałem się na zakup meksykańskiego Fendera, podchodząc sceptycznie do jego czarnego koloru, który zwykle mi się nie podoba. Ku mojemu zaskoczeniu, ten standardowy meksykański model okazał się znacznie lepszy niż vintage'owe modele 'made in USA', zmieniając moje postrzeganie instrumentów 'made in Mexico'.
Artykuł opisuje wpływ Dariusza Malinowskiego na muzykę basową, z uwzględnieniem jego minimalistycznego stylu gry. Malinowski, inspirując się kapelami jak Killing Joke czy GBH, wywarł znaczący wpływ, co skłoniło autora artykułu do nauki gry na basie.
Autor opisuje swój bas Ibanez BTB 556, który ulepszył za pomocą pickupów EMG DC45 i zmiany układu kontrolnego. Mimo śladów użytkowania, zachwyca się pięknym mahoń w konstrukcji basu i niską akcją strun, co umożliwia doskonałe tappingi.
Podczas spontanicznej wizyty w RnR w Katowicach, chcąc przetestować Epiphone'a EB-3, moją uwagę przykuł inny, zaskakujący instrument - Schecter Stargazer. Pomimo początkowej sceptyczności, jego wyjątkowy układ pickupów, niesamowite brzmienie oraz wygoda gry szybko przekonały mnie, że to bas, którego nie da się znienawidzić.
Przedstawiam recenzję gitary basowej Epiphone Embassy Standard IV, znaną również jako Emilka. Znakomite brzmienie, solidna konstrukcja i atrakcyjny wygląd za niewielkie pieniądze.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Sean Malone jest cenionym basistą, który wniósł znaczący wkład do świata muzyki, zwłaszcza poprzez swoją współpracę z zespołem Cynic oraz solowe projekty. Jego umiejętności na basie sygnowanym przez Garego Willisa oraz Chapman Stick są podziwiane przez wielu.
Recenzja modelu Ibanez Blazer BL 800 z 1982 roku, który wyróżnia się na tle innych basówek swoim unikalnym brzmieniem oraz dwiema wersjami materiału korpusu: jesionem i mahoniem. Nadzwyczajnie współgra z przestarami i fuzzami, o czym przekonuje się podczas słuchania nagrania z gitary w wersji mahoniowej.
Autor pochodzi ze swojego sprzętu muzycznego, uwzględniając gitary basowe i elektryczne, nagłośnienie oraz loop station. Perełką jest samodzielnie wykonany przełącznik za ułamek oryginalnej ceny.
Recenzja GMR Bassforce Custom 6 NTB po wymianie mostka z schaller 3d na ETS i innych modyfikacjach. Brzmienia zostały nagrane z wykorzystaniem multiefektu rp50, pokazując dynamikę i charakterystykę bassu przy użyciu zużytych strun D'addario.
Opisuję moje doświadczenia z używaniem basowego sprzętu: Ibanez BTB 405, Ampeg SVT3 proUSA, Sansamp Bass Driver DI, oraz kolumny 2x10. Dostrzegam plusy i minusy, wspominając o zmianach i planach zakupowych.
Gibson EB-2, półakustyczny bas, który zmienia grę, łącząc siłę EB-0 z niepowtarzalnym drzewnym dźwiękiem. Dostępny pierwotnie tylko z SideWinderem, później dodano MiniHumbucker, jest rynkowym skarbem.
Odwiedzając pana Marcina ze Szczyglic koło Krakowa, miałem niebywałą przyjemność przetestować jego lutniczą kopię Fender Precision. Bas zachwyca zarówno wyglądem, jakością wykonania, jak i niewiarygodnym brzmieniem, mimo braku wzmacniacza do pełnej prezentacji.
Autorka dzieli się swoimi wspomnieniami związanych z grą na basie, zarówno z koncertów, jak i niezwykłych miejsc, które odwiedziła dzięki swojej pasji.
Recenzuję gitarę basową Gmr, na którą czekałem ponad 3 miesiące. Jestem pod wrażeniem jej wyjątkowych cech, takich jak konstrukcja NTB, 35", wybór drewna oraz elektroniki Aguilar.
Gravedigger Bass to projekt customowego basu inspirowanego szpadlem, którego koncepcja pojawiła się na blogu artysty z Hawajów. Instrument jest w fazie projektowej i zapowiada się jako unikatowy dodatek dla basisty szukającego czegoś więcej niż przeciętności.
Próby nagrane na basie Vintage V1005 za pomocą miksera Alto AMX-180 i karty dźwiękowej Realtek ukazują wyjątkowy charakter i wszechstronność instrumentu. Nagrania obejmują różne techniki i ustawienia, pokazując jak Vintage V1005 brzmi w praktyce.
Przedstawiam przegląd mojego sprzętu muzycznego, począwszy od pedalboardu pełnego efektów, przez klasyczne gitary, aż po basową kombinację. Każdy element mojego zestawu ma swoją historię i charakter.
Autor dzieli się swoją pasją do gitary basowej, wyrażając miłość do konkretnej marki, przeżywając swój muzyczny rozwój. Historia pokazuje, jak przeszedł od posiadania gitar aktywnych do uznania wartości gitary pbass, z dodatkiem osobistych anegdot.
W tym artykule podzielę się z wami moim doświadczeniem z nowym rigiem basowym. Yamahy BBT-500H, paczka Warwicka 1x15", paczka Yamahy 410s oraz bas Ibanez SR500 zaspokoją nawet najbardziej wybredne gusta.
Podzieliłem się swoimi przemyśleniami na temat nowo nabytego Fender Geddy Lee Jazz Bass, który kupiłem używanego. Bas sprawdza się znakomicie na moim ampegu ba-115, mimo że początkowo był bardzo brudny i nie lubię jego czarnego koloru.
Niedawno nabyłem Ampeg BA-115 w bardzo dobrej cenie od osoby, która użyła go tylko kilka godzin. To moje pierwsze wysokiej klasy combo i pomimo drobnych szumów, jestem z tego zakupu niezwykle zadowolony.
Artykuł opisuje moje doświadczenia z basem Kalamazoo KB, który jest budżetową wersją Gibsona EB 0, z dodatkami, które czynią go nieco podobnym do modelu EB 3. Modyfikacje obejmują minihumb od Gibsona, nowe pokrętła, pickguard, i gniazdo, a instrument charakteryzuje się krótką menzurą i potężnym sygnałem przesterowującym współczesne wzmacniacze.
Opowieść o wyjątkowych występach Zespołu Pieśni i Tańca Jagódki, podczas których zimno i niefortunne pozycjonowanie na scenie stawiało przed muzykami nietypowe wyzwania. Mimo trudności, kontrabas zespołowy zawsze pozostawał w centrum uwagi, nawet jeśli był popękany i głuchy.
Pierwszy koncert Machines of Dystopia w Krakowie okazał się niesamowitym sukcesem, pomimo małych 'bugów' koncertowych i niefortunnego wypadku z gitarą basową marki Fender przed występem.
Podzielam nostalgiczne wspomnienia o moich muzycznych początkach z basem Mensfeld, który kupiłem za 230zł. Opowiadam o pierwszym zespole, nauce gry i ewolucji mojego muzycznego zaangażowania aż po założenie nowego zespołu w Toruniu.
Z pasji do muzyki i dążenia do perfekcji w brzmieniu niskich tonów, przetestowałem połączenie heada Head TE GP12 SMX AH350 (pre gibson) z unikatową paczką i głośnikiem Celestion. Efekty przerosły moje oczekiwania, oferując potężne, ale czyste brzmienie basu, które jest trudne do uzyskania w konwencjonalnych ustawieniach.
Przedstawiam próbki brzmienia mojego starych basu Mayo, inspirowanego Spector, wyposażonego w osprzęt Schaller, preamp MEC i pickupy PJ. Nagrania pokazują różnorodność ustawień brzmienia, od czystego po przesterowany.
W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.
Opisuję proces odnawiania starej gitary elektrycznej Jolana Galaxis, którą nabyłem za 30 zł. Proces obejmował usunięcie starych warstw lakieru, malowanie korpusu i gryfu, wymianę osprzętu oraz kluczy na Wilkinsony oraz naprawę elektroniki.
Udało mi się nabyć bezgłówkowego basa wykonanego przez Pana Jakubiszyna z Wrocławia, będącego unikatową lutniczą kopią Steinbergera. Instrument wyróżnia się solidną konstrukcją, pasywną elektroniką, wygodą gry oraz niezwykłym, selektywnym brzmieniem.
Magnus Rosén, znany przede wszystkim z występów w zespole Hammerfall, wyróżnia się niecodziennym stylem oraz unikalnym wyposażeniem. Chociaż brzmienie jego basu może budzić mieszane uczucia, jego technika i wszechstronność w grze zasługują na uwagę.
5-strunowy precision bass w kolorze transparentnym czerwonym, charakteryzujący się ciepłym i 'szlachetnym' brzmieniem, zbudowany z wysokiej jakości komponentów. Jest to bas typu składak, zebrany z różnych części kupionych głównie na Allegro i w sklepach wysyłkowych.
Autor dzieli się swoją pasją i kolekcją basów, które kupił świadomie i z zamiłowania do różnorodności brzmień. Wśród nich znajdują się zarówno instrumenty markowe, jak Ibanez czy Yamaha, lutnicze cuda, a nawet bas z strychu przerobiony na fretless.
Recenzja Squier Precel qbanez'a z 1995 roku. Bas, mimo swojego koreańskiego pochodzenia, sprawdził się znakomicie w warunkach zespołowych, zwłaszcza w rockowym i bluesowym brzmieniu.
Z dumą prezentuję postępy pracy nad moim basem, którego korpus wykonałem przedwczoraj z wyjątkowego połączenia drewna: jatoby, starego jesionu. Korpus ozdobiony zostanie logo 'GruBass', a model otrzymał nazwę 'Tony'.
Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.
W dniu wolnym autor zadecydował podzielić się zdjęciami swojego basu Yamaha RBX 460, uwzględniając porę roku. Zaprasza także do zadawania pytań na temat basu, obiecując odpowiadać na podstawie swoich doświadczeń i wiedzy.
Markus Setzer, znany niemiecki basista i nauczyciel, zdobył uznanie za pomocą swoich warsztatów i DVD 'PLAY BASS!'. Znany z dewizy 'odkryj swój groove', Setzer wyróżnia się grą na basach LaFey i Warwick Thumb.
Sztefan Rademacher to niemiecki basista, który znany jest z wybitnych umiejętności w grze na basie. Grał z wieloma światowej sławy muzykami, tworząc niezapomniane kompozycje jazzowe i fusion.
Henrik Drake to basista szwedzkiego death metalowego zespołu Anata, który w swojej najnowszej płycie 'The Conductor's Departure' przynosi świeże i eksperymentalne brzmienia, odchodząc od typowych schematów gatunku. Jest znany ze swojego unikalnego, lekko przesterowanego i precyzyjnie wyrównanego dźwięku basu na Ibanezie, co pozwala jego grze wyróżnić się w brzmieniu zespołu.
Thomas Risell, lepiej znany jako MarloweDK, to popularny basista i nauczyciel, który dzieli się swoją wiedzą na YouTube i prowadzi serwis dla basistów. Posiada imponującą kolekcję basów, w tym wiele modeli Fendera oraz Rickenbackera, a także Yamaha i Music Man.
Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.
Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.
W artykule opisuję moje doświadczenia ze stosowaniem różnych efektów basowych, w tym Zoom B2 i BOSS Loop Station RC-2, wraz z refleksją na temat mojej przyszłości muzycznej. Zestaw efektów, który posiadam, zdaje egzamin zarówno w domu, jak i podczas prób.
Odkryłem niezwykłego artystę basowego - Jeffa Dodda. Jego muzyka i sposób gry na basie to prawdziwa uczta dla ucha, całkowicie mnie pochłonęła.
Brad Walst to basista kanadyjskiej formacji Three Days Grace, którego sposób gry na basie w pełni mnie urzeka. Wykorzystuje różnorodne przestery, co sprawia, że bas w tej kapeli jest nie tylko wyraźnie słyszalny, ale i harmonijnie współgra z innymi instrumentami.
Przegląd gitary basowej Fernandes inspirowanej Jackson Randy Rhoads z lat 80. Niesamowite brzmienie i wyważenie, mimo pewnych problemów z ergonomią.
W recenzji taniego Jazz Basu no name sprawdzam, czy rzeczywiście jesteśmy w stanie znaleźć jakość w niskiej cenie, opierając się na moich osobistych doświadczeniach oraz dostarczanych próbkach dźwiękowych. Bas wyróżnia się nie tylko korzystną ceną, ale także zaskakująco dobrym brzmieniem i wyglądem, nawet jeśli jest porównywany do droższych modeli Squiera i średniej klasy meksykańskich basów.
Kustom Groove Bass 115C to combo basowe, które zaskakuje swoją nieporęcznością, ale jednocześnie ogromną mocą i jakością dźwięku. Jest to sprzęt, który z łatwością poradzi sobie na większych scenach, oferując głębokie i wyraźne brzmienie.
Tony Senatore, doświadczony basista z ponad trzydziestoletnim stażem, zyskał popularność dzięki swojej mistrzowskiej grze na dwunastostrunowych basach. Posiada nie tylko pokaźną kolekcję unikalnych basów, ale i unikatowe nagłośnienie.
Salobrena B 200-C to nowy nabytek w mojej kolekcji basowych skarbów. Bas ten wnosi świeżość i nową motywację do gry, co sprawia, że patrzę na moje dotychczasowe doświadczenia z zupełnie innej perspektywy.
Tony Grey to uznany basista, który współpracował z wieloma znanymi artystami i projektami muzycznymi. Gra na szerokiej gamie instrumentów basowych od znanych producentów.
Przedstawiam szczegółową analizę gitary basowej model TF-V od REK Guitars, instrumentu zaprojektowanego specjalnie dla Tomasza Fulary. Model ten wyróżnia się wyjątkowymi parametrami i materiałami.
Oakland ZXB-200 to bas gitara pochodzący z pracowni japońskiego lutnika z lat 70-tych. Charakteryzuje się pełnym i mięsnym brzmieniem z wyraźną 'górką', oferuje szerokie możliwości modelowania dźwięku.
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem akustycznego basu HOHNER EAB65. Bas ten oferuje wyjątkowo wygodną grę i przyjemny, miękki dźwięk.
Artykuł poświęcony jest basom marki Kramer, znane jako 'widlec' ze względu na ich mocne, aluminiowe gryfy oraz piękne brzmienie. Modele te, produkowane między 1976 a 1985 rokiem, są porównywane do instrumentów takich marek jak Fender, Rickenbacker i MusicMan.
Piotrek Wieteska, znany jako Pewu, to założyciel, menedżer i basista zespołu Buldog, a wcześniej basista zespołów Poland i Kult. Jest również menedżerem zespołu Kult i KNŻ od trzynastu lat, a jego linie basowe słyną z groove'u i wyjątkowego brzmienia.
Ibanez JTKB200 [JetKing] to bas z elektroniką pasywną i mahoniowym ciałem, wyposażony w przetworniki Artcore Humbucker ACHB-2. Jego brzmienie oceniam jako fenomenalne, a opracowanie zapewnia znakomitą wygodę użytkowania.
Recenzja Gallien Krueger Micro Bass MB150E-III/112 COMBO, mojego ulubionego zestawu, który mimo swojego małego rozmiaru oferuje niesamowite brzmienia i moc. Idealne nagłośnienie dla basistów na dużych scenach i nie tylko.
Nabyłem właśnie Yamahę RBX 460 i jestem z niej niezwykle zadowolony. Ten bas zachwyca zarówno swoim wyglądem, jak i brzmieniem, mimo swojego wieku.
Jerzy Drozd to twórca niesamowitych basów serii Legend, wywołujących prawdziwą 'gazową paranoję' wśród miłośników niskich tonów. Bas Legend odznacza się zastosowaniem piezo w mostku, pickupem MIDI, preampem Aguilar 3band i możliwością wyboru spośród wersji 5, 6, 7 strunowych, a także customowych ERB do 12 strun.
DEFIL Lotos to mój unikatowy projekt inspirowany poezją Egdara Allana Poe. Mimo wad technicznych, ten bas posiada niepowtarzalny charakter i drewniane brzmienie.
Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.
Ian Frank Hill, legendarny basista Judas Priest, gra na basach Spectora oraz wzmacniaczach SWR i Ampeg, kiedyś używał także Fender Jazz Bass oraz Marshalli. Jego gra jest przykładem doskonałego tła dla gitarowych solówek w Judas Priest, udowadniając, że niezłożone partie mogą stanowić fundament świetnej sekcji rytmicznej.
Quintin Berry, basista z rewelacyjnej kapeli The Uglistick, wyróżnia się niekonwencjonalną techniką gry na basie. Jego mocny atak i wyjątkowy groove to dowód na to, że tradycyjne metody nauczania gry na instrumencie nie zawsze są najlepszą drogą do sukcesu.
Wtóry raz Jonasa Hellborga facjata – tym razem z najlepiej…