Generalnie miałem dylemat czy decydowac się na piątke, czy pozostać…
Mój wieloryb świeżo po wizycie u lutnika – czeka go…
Ciężka harówa, no ale cóż zrobić. Obiecuję, że jak pokończę…
A tak chciałem się pochwalić całym sprzętem. Od lewej: –…
No to przyszła kolej i na moje chwalenie się :).…
Natknąłem się w necie na coś takiego, popełniony przez lutnika…
Instrument wyprodukowany przez znanego w latach 80 polskiego lutnika –Bukowskiego…
mój kochany HIPOLIT – Ibanez Musician po malowaniu przez lutnika…
I tak oto w ostatnią sobotę odbył się chrzest bojowy…
Moj fretless ,na sprzedaz.Mojej konstrukcji,mój pomysł,moje wykonanie.Zachecamwszystkich do prób ze…
Fretless lutnika nieznanego i Cort B4. Póki co, sprzęt wystarcza…
Witam. Ostatnim czasem zostałem szczęśliwym posiadaczem wspaniałego basu. Niestetyjeszcze nie…
Nareszcie totalna zmiana sprzętu. Z handmade’owego wzmacniacza 250W i kolumny…
Dzieki bardzo uczciwemu kontrahentowi z allegro zanabyłem ten oto bas…
Bas Hathor '94 to wyjątkowe połączenie tradycji i nowoczesności, zaprojektowane przez entuzjastę basu, inspirowane kształtem korpusu Ibaneza i główką od Arii Pro. Stworzony przez krakowską manufakturę lutniczą, instrument wyróżnia się niezwykłą jakością wykonania i wyborem materiałów.
Podczas swojego pierwszego zakupu sprzętu muzycznego w Japonii, udało mi się zdobyć trzy wyjątkowe gitary basowe: Tokai Jazz bass, Tokai Hard Puncher oraz Fender JB62 (CIJ) z lat 80. i 90. Po przeglądzie lutniczym i wymianie kilku potencjometrów, niektóre z nich zdecydowałem się zatrzymać, a jedną - sprzedać.
Przyjrzyjmy się niezwykłemu projektowi basu, który przeszedł kompletną transformację zarówno wizualną, jak i techniczną. Wspólnymi siłami nadano mu nowy wygląd oraz zastosowano wysokiej klasy komponenty, takie jak przystawki DiMarzio Will Power czy mostek Shaller 3D.
Autor opisuje swoje doświadczenie ze sprzedaży gitary Fender w zamian za customowego Squiera od lokalnego lutnika. Wspomina także o wykorzystywaniu sprzętu w studiu, gdzie ćwiczą, bez konieczności przynoszenia własnego.
Rek Nine String Tapping Guitar to gitara zaprojektowana specjalnie pod kątem oburęcznego tappingu, oferująca unikatowe brzmienie i niezwykłą wszechstronność.
Jako, że przeglądam to forum już dość długo, postanowiłem pochwalić…
Zapowiedź recenzji leworęcznej gitary Langowski 4, która zwraca uwagę swoją jakością wykonania i zastosowaniem unikatowych materiałów. Nie najlepsza jakość zdjęć ze względu na aparat.
Podjąłem decyzję o niestandardowej modyfikacji mojego pierwszego basu, modelu Cort A5 OPN. Celem było poprawienie jego wyglądu i brzmienia, co z pewnością się udało, pomimo pewnych wpadek.
Niedawno stałem się posiadaczem basu Schecter Omen Extreme 5, który okazał się świetnym wyborem zarówno pod kątem brzmienia, jak i wykonania. Po drobnych modyfikacjach, bas sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, idealnie wpisując się w potrzeby cięższej muzyki.
Sklep BASS BROTHER w Bielsko-Białej specjalizuje się w basach, gitarach, nagłośnieniu oraz sprzęcie vintage. Posiada unikatową kabinę odsłuchową, profesjonalne zaplecze techniczne i współpracuje z czołowymi muzykami.
Niedawno nabyłem bas Charvette by Charvel, wymieniając go za gitarę elektryczną Mensfeld. Gitara ma pasywne przystawki Charvel, mostek Jackson i klucze Gotoh. Została wyprodukowana w Japonii między 1989 a 1991 rokiem z użyciem drewna klonowego i palisandrowego, a korpus prawdopodobnie wykonany jest ze sklejki lutniczej.
Basista Drooper aktualizuje swój sprzęt muzyczny, dodając unikalne modyfikacje do swojego Ibaneza oraz rozważa sprzedaż Spector Legend Custom. To nie wszystko, jego kolekcja obejmuje również pianino cyfrowe, automat perkusyjny, potężny wzmacniacz basowy i brutalne brzmienie Fender Blender.
Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.
Prezentuję moje wrażenia na temat customowego basu od Langowskiego, który spełnił wszystkie moje oczekiwania. Bas waży tylko 3,9 kg, ma matowy lakier, konowy gryf, pasywną elektronikę oraz unikatowe brzmienie.
Bas lutniczy stworzony przez Krzysztofa Kanię jest zbudowany z drewna wenge i klonu, wyposażony w elektronikę EMG z preampem oraz mostkiem tremolo Kahler. Instrument zachwyca nie tylko jakością wykonania, ale również unikalnym brzmieniem.
Opisuję moje doświadczenia z unikalną gitarą basową "Bazyliszek", wykonaną przez Szczecińskiego lutnika Radka Ligmana. Gram na niej ponad rok, doceniając jej niezwykłe brzmienie i wygodę użytkowania.
Opowiadanie o historii specjalnie wykonanego basu przez tarnowskiego lutnika Zbyszka Trellę, który miała być odpowiedzią na problemy autora z taszczeniem ciężkiego sprzętu. Instrument został zaprojektowany z myślą o niskiej wadze i braku tradycyjnej główki, dodatkowo wyposażony w specjalnie nawijane przystawki.
Po roku użytkowania Langowski 6 Custom Healf zdradza wszystkie swoje tajemnice. Od personalizacji po brzmienie, którym podbija moje serce.
Autor podzielił się swoimi wrażeniami na temat basu, który kupił na aukcji i zamierza przefarbować na transparent white. W artykule znajdują się linki do nagrań próbek brzmień basu przy użyciu różnych technik gry oraz zdjęcia instrumentu.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Z ogromną przyjemnością dzielę się z wami swoją opinia na temat customowej gitary GMR Soundboard, którą jestem dumny posiadać. Mimo że jest to model niskobudżetowy, zaskoczył mnie swoją jakością wykonania, wygodą gry oraz unikalnymi rozwiązaniami osprzętowymi.
Odwiedzając pana Marcina ze Szczyglic koło Krakowa, miałem niebywałą przyjemność przetestować jego lutniczą kopię Fender Precision. Bas zachwyca zarówno wyglądem, jakością wykonania, jak i niewiarygodnym brzmieniem, mimo braku wzmacniacza do pełnej prezentacji.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Artykuł opisuje moje doświadczenia z basem Kalamazoo KB, który jest budżetową wersją Gibsona EB 0, z dodatkami, które czynią go nieco podobnym do modelu EB 3. Modyfikacje obejmują minihumb od Gibsona, nowe pokrętła, pickguard, i gniazdo, a instrument charakteryzuje się krótką menzurą i potężnym sygnałem przesterowującym współczesne wzmacniacze.
Udało mi się nabyć bezgłówkowego basa wykonanego przez Pana Jakubiszyna z Wrocławia, będącego unikatową lutniczą kopią Steinbergera. Instrument wyróżnia się solidną konstrukcją, pasywną elektroniką, wygodą gry oraz niezwykłym, selektywnym brzmieniem.
W tym artykule przedstawiam szczegółową recenzję elektrycznej gitary basowej Marathone BG-04, po roku użytkowania. Mimo że firma Marathone już nie istnieje, instrument ten, teraz dostępny pod marką Maruszczyk Instruments albo Mensinger, zapewnia wysoką jakość dźwięku i komfort grania.
5-strunowy precision bass w kolorze transparentnym czerwonym, charakteryzujący się ciepłym i 'szlachetnym' brzmieniem, zbudowany z wysokiej jakości komponentów. Jest to bas typu składak, zebrany z różnych części kupionych głównie na Allegro i w sklepach wysyłkowych.
Przedstawiam szczegółową analizę gitary basowej model TF-V od REK Guitars, instrumentu zaprojektowanego specjalnie dla Tomasza Fulary. Model ten wyróżnia się wyjątkowymi parametrami i materiałami.
Oakland ZXB-200 to bas gitara pochodzący z pracowni japońskiego lutnika z lat 70-tych. Charakteryzuje się pełnym i mięsnym brzmieniem z wyraźną 'górką', oferuje szerokie możliwości modelowania dźwięku.
W artykule opisuję moje wrażenia i doświadczenia z użytkowania sześciostrunowej gitary basowej marki Langowski. Gitara charakteryzuje się solidnym wykonaniem oraz bardzo dobrym brzmieniem, mimo kilku mankamentów natury estetycznej i technicznej.
Moja lutnicza zabawka 😉 Wiem jaką Stefan ma opinie, mimo…
to jest Scott. Gra na handmade basiku 10-cio strunowym w…
Co mogę o nim powiedzieć, jak dla mnie brzmi świetnie,…
Historia przekształcenia gitary basowej Adelita w unikatowy model StratoBassTer, łączący różnorodne brzmienia w jeden instrument. Opis procesu poszukiwania idealnego brzmienia i współpracy z lutnikiem.
Nowy Bass od Pana Langowskiego 😀 na pokładzie 2x Merlin…
To co widać (i nie widać) na zdjęciu to: –…
Wpadł dziś do mnie kumpel to poogrywaliśmy trochę swoje basy,porównaliśmy…
Elrick Bass Guitars wprowadza na rynek unikatowy model Icon Bass, który łączy klasyczny design z nowoczesnymi ulepszeniami. Ten ręcznie robiony instrument oferuje nie tylko wyjątkową jakość wykonania, ale także niezrównane możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb muzyka.
Przygoda z tworzeniem własnego basu od zera to nie lada wyzwanie. Wybór drewna, rozmieszczenie pickupów oraz decyzja o elektronice to tylko niektóre z dylematów.
Borykając się z problemem swojego Curbow marki Cort, autor rozważa naprawę lub sprzedaż instrumentu i porównuje specyfikację tego modelu z Yamahą RBX 374 RM. Specyfikacja obu gitar basowych rzuca światło na to, co może być lepszą inwestycją dla muzyka.
Rozpoczynamy podróż na poszukiwanie idealnego basu marki Kania z budżetem 2000zł. Czy spełni oczekiwania jazzowego, rockowego i bluesowego basisty, inspirując się modelami Warwick Infinity i Dolphin?
Z przyjemnością przedstawiam swoje najnowsze dzieło - 5-cio strunowy bas "Jaworek", wykonany z doskonałej jakości drewna i komponentów. Posiada unikalną konstrukcję i pasywną elektronikę oferując niepowtarzalne brzmienie.
Basista dzieli się swoimi rozważaniami na temat wyboru drewna do wykonania korpusu, podstrunnicy i szyjki basu. Wybór padł na czarny orzech, heban i mieszankę klonu z mahoniem, ale pojawiają się wątpliwości co do kombinacji.
Posiadam basówkę NT, która serwuje wyśmienity sustejn i świetnie odpowiada moim wymaganiom. Zastanawiam się, czy wymienić jeden próg, spiłować wszystkie, czy może wymienić je wszystkie, zwłaszcza że przerzucam się na cieńsze struny i zacząłem grać djent.
Zastanawiasz się nad instalacją regulowanego podstawka w swoim kontrabasie? Jest to rozwiązanie ciekawe dla muzyków, którzy pragną większej kontroli nad instrumentem, szczególnie w kontekście klasyki i rozrywki.
Po dwóch latach gry na gitarze basowej z progami, planuję przejście na instrument fretless. Szukam modelu do 2000 zł, koniecznie 5-strunowego, i moje poszukiwania skupiły się na dwóch modelach: ESP/LTD B205SM oraz Warwick RB Streamer.
Autor ma problem z dostrojeniem swojego basu po zmianie strun na mniej znane, tańsze. Pomimo zastosowania tych samych rozmiarów co wcześniej, menzura nie pozwala dostroić struny E do końca.
Autor zastanawia się, w jaki stan przygotować swój bas przed dłuższą nieobecnością, aby uniknąć konieczności przeprowadzania drogich i czasochłonnych napraw po powrocie. Zwraca uwagę na potrzebę szczególnej troski o instrument, mając na uwadze jego dotychczasową konserwację oraz używane struny DR Marcusa Millera.
Warsztat gitarowy SILENT SCREAM w Warszawie oferuje kompleksowe usługi lutnicze, które przywrócą blask nawet najbardziej zaniedbanym instrumentom. Od wymiany progów po regulację krzywizny gryfu – profesjonaliści z SILENT SCREAM zajmą się Twoją gitarą.
Ponad rok po założeniu konta i rozpoczęciu przygody z gitarą basową, użytkownik opisuje swoje doświadczenia oraz zaskoczenie związane z zakupionym instrumentem.
Użytkownik zastanawia się, czy do regulacji gryfu jego Fender Precision Bass Made in Mexico potrzebny jest specjalny klucz, po tym jak lutnik poprosił o klucz calowy. Po przeszukaniu zestawu narzędzi nie znaleziono takiego klucza, a jedynie zwykłe imbusy.
Recenzja basu Trella Precision, instrumentu lutniczego z końca lat 80-tych, wyposażonego w przetwornik P od Squier P+J special standard 2005. Instrument oferuje klonowy gryf, podstrunnica z palisandru oraz struny D'Addario Pro Steels, co zapewnia niepowtarzalny i bogaty dźwięk.
W drugim etapie odświeżania starego Presto Langa, skupiłem się na szlifowaniu krawędzi i eliminacji zadziorów, co zajęło mi około 2 godziny. Efekty tego można zobaczyć na dołączonych zdjęciach - naturalny kolor coraz bardziej mi się podoba.
Dwa lata temu zakupiłem używaną gitarę B.C Rich NT Beast amerykańskiej produkcji, która mimo świetnej jakości ma sporo wad, w tym fabrycznie złą elektronikę. Rozważam customową przebudowę, ale kosztuje ona połowę rocznej pensji.
Autor rozważa przestawienie swojego 4-strunowego basu na nietypowe strojenie BEAD, zamiast kupowania nowego instrumentu. Podkreśla, że dokonał już zakupu basu z konstrukcją neck through the body i zastanawia się, czy przestój będzie możliwy bez negatywnego wpływu na jakość dźwięku.
Wymiana progów w Marcus Miller Jazz Bass wiąże się z koniecznością ściągnięcia i nałożenia bindingu oraz lakieru. Skomplikowany proces wymaga ekspertyzy lutnika i może być kosztowny.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Napotkałem na mystyczną i zarazem smutną historię pewnej gitary marki 'Jolana' która składała się z kilku oddzielnych części. Postanowiłem przywrócić jej dawny blask, mimo wyzwań jakie niesie ze sobą jej stan i sposób, w jaki usunięto z niej lakier.
Autor zakupił bas gitarowy i zastanawia się, jak najlepiej go nagłośnić w domowych warunkach. Rozwiązaniem wydaje się być preamp, idealnie pasujący do lampowego comba z głośnikiem Celestion V30.
Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.
Gitarzysta zmaga się z uporczywym brzęczeniem swojej gitary, które pojawia się głównie podczas gry na pustych strunach w pozycji wiszącej. Mimo prób rozwiązania problemu, w tym wymiany strun, brzęczenie nadal występuje i autor rozważa wizytę u lutnika.
Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.
Autor opisuje swoje doświadczenie z pierwszym basem - Fleabass, który okazał się mieć krzywy gryf. Mimo próby własnej naprawy, problem pozostał nie rozwiązany.
Podczas czyszczenia basu natknąłem się na nieoczekiwane rozwarstwienie korpusu wzdłuż linii, gdzie wydawałoby się, że korpus jest sklejony z dwóch części. Zastanawiam się, czy to problem strukturalny, czy tylko kwestia estetyki?
Rozważam zakup gitary basowej lutniczej marki Kania, która imponuje świetnym wykonaniem, komfortem gry i renomowanym osprzętem w postaci przystawek Bartolini i elektroniki Aguilar. Zastanawiam się, czy cena 2000zł za używaną gitare to dobra oferta.
Zmagam się z problemem słabego sygnału w moim Cort PJ Bass z 1996 roku. Po niedawnej naprawie gniazda jack przez lutnika, problem szybko powrócił.
Artykuł opisuje doświadczenie autora z wzmacniaczem Kustom KBA 100, który pomimo pozytywnych opinii, generuje płaskie i ściszane brzmienie. Autor porównuje swoje doświadczenia do brzmienia, które osiągał na Fenderze Rumble 100, poszukując porad na ulepszenie jakości dźwięku.
Autor szuka informacji na temat ceny gryfu robionego na zamówienie przez lutnika, z uwagi na problemy z obecnym gryfem swojej gitary. Rozważa kontakt z konkretnym lutnikiem, a przedmiotem zainteresowania jest prosty gryf z klonu.
Czy rampa montowana na gitarze basowej ma realny wpływ na brzmienie instrumentu, czy jej główna rola to poprawa właściwości manualnych i estetycznych? Sprawdzamy, jak bezinwazyjnie zamocować rampę i z jakiego drewna ją wykonć, aby wzmocnić środkowe pasmo.
W tym wpisie przedstawiam mój najnowszy nabytek - 6-strunowy customowy bas od Langowskiego. Na początek udostępniam kilka zdjęć i krótkie próbki brzmienia.
Opowiadam o moich doświadczeniach z basem Mensinger Pike, pięciostrunowym basem z pasywną elektroniką. Porównanie z moim obecnym Ibanezem GSR190 oraz rozważania nad zakupem za cenę ofertową 1600zł.
Podczas wakacyjnej pracy w stolarni postanowiłem wykorzystać przerwę obiadową na nietypowy projekt - zbudowałem swoją pierwszą gitarę. Chociaż wynik mojej pracy jest daleki od doskonałości, ma swoje unikatowe brzmienie i charakter.
Podczas próby regulacji gryfu gitary basowej, Flyer, napotkano na poważną usterkę. Wewnętrzne mechanizmy zostały uszkodzone, uniemożliwiając korektę krzywizny gryfu.
Po pięciu miesiącach używania gitary Fortress, zidentyfikowałem jej wadę - precel przy mostku, który daje zbyt dużo basu. Planuję więc wymianę przetwornika na MEC M 60201S (aktywny) w lipcu.
Rozważałem wymianę korpusu mojego Squiera Jazz Bass z 1994 roku zamiast kupowania nowej gitary. Czy warto inwestować w nowy korpus sprowadzony z USA, czy lepiej skorzystać z usług lutnika?
Gitara Basowa Langowski Custom Guitars, model Pectra, jest unikatowym instrumentem lutniczym o korpusie z mahoniu, klonowym gryfie i palisandrowej podstrunnicy. Wyposażona jest w klucze olejowe i pickupy typu P-bass oraz J-bass, wyróżniając się nie tylko jakością wykonania, ale i wyjątkowym brzmieniem.
Mam pewien problem z elektroniką w moim Precission Bass, który dotyczy podłączenia przetworników i niesprawnego potencjometru. Próbowano samodzielnie naprawić problem, lecz bez znajomości schematu elektrycznego do Fendera Precission Bass jest to trudne zadanie.
Autor opisuje nietypowy problem związany z gryfem jego gitary basowej, który, mimo iż prawidłowo nastrojony i bez widocznej luźności, wydaje dźwięki chrupiące przy pewnych ruchach. Zastanawia się, jak rozwiązać ten problem bez pieniędzy na wizytę u lutnika.
Autor opisuje swoje doświadczenia z nowo zakupionym basem Washburn XB120, zwracając uwagę na problem ze skrzywionym gryfem. Prosi również o pomoc w znalezieniu lutnika lub sklepu muzycznego w Tomaszowie Mazowieckim.
Autor rozważa zakup jednego z trzech modeli basów: Ibanez SR506, Spector Legend 6 lub Dean Edge Q6, szukając basu, który sprosta jego wymaganiom jakościowym oraz stylistycznym. Prosi o opinie i doświadczenia związane z tymi modelami.
Rozważamy różne metody odświeżenia basu Climax Witkowski /Biliński, w tym usunięcie lakieru i wymianę części. Zastanawiamy się nad drewnem, z którego wykonany jest instrument, oraz nad jego potencjalną zmianą brzmienia.
Autor zastanawia się nad zmianą przystawek w swojej gitarze na humbuckery oraz nad zmianą koloru na ciemny naturalny. Pyta o opinię dotyczącą przystawki odnalezionej na allegro oraz orientacyjne koszty zmiany wyglądu i komponentów w gitarze EverPlay przez lutnika.
Ustawianie menzury gitary to kluczowy aspekt zapewniający jej prawidłowe brzmienie. W artykule opisano, kiedy i jak należy to robić, by uniknąć fałszowania dźwięków oraz jak poradzić sobie z typowymi problemami, które mogą się pojawić.
HATHOR Pickups to europejski lider w produkcji pickapów gitarowych i basowych, oferujący produkty wysokiej jakości z różnorodnością brzmień. Firma, bazująca w Krakowie, dostarcza swoje produkty na cały świat, oferując personalizację dźwięku dzięki technologiom takim jak cięcie CNC czy grawerowanie laserem.
Zmagając się z problemem cichych pickupów w mojej gitarze Cimar '84 Japan, zdecydowałem się na poszukiwanie nowych. Moje preferencje oscylują wokół modeli oferujących ciepłe, ale nie zamulone brzmienie, z budżetem wynoszącym 300-500zł.
Przedstawiam proces odbudowy basu na bazie czechosłowackiej Jolany Iris Bass, wymieniając większość części na nowe. Dyskusja obejmuje kluczowe kwestie takie jak produkcja nowego gryfu i instalacja mostka.
VintageTone.pl oferuje kompleksowe usługi w zakresie napraw i regulacji gitar, wzmacniaczy i urządzeń taśmowych, w tym specjalistyczną regulację gitar przy użyciu tuner’a stroboskopowego. Serwisują też urządzenia audio oraz instalują i naprawiają systemy ROLAND GK.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
W swoim artykule opisuję problem z regulacją gitary basowej YamahaTRBX-304, z którą zmagam się od 3 miesięcy. Spotkałem się z problemem brzęczących strun, szczególnie na E, i próbowałem to naprawić, podnosząc struny, co jednak sprawiło, że gra stała się niesatysfakcjonująca.
Rozważając zakup niestandardowego instrumentu - basu 6-strunowego bezprogowego, natrafiłem na model Santandera 7-strunowego, aktywnego. Jest to tania opcja, która wywołała u mnie paraliż decyzyjny.
Gitarę Fender Jazz Bass z rocznika '75 sprowadziłem z USA. Po roku użytkowania, oddałem ją na serwis do lutnika, który zajął się progami, przetwornikami i ustawieniami. Dzieliłem się wrażeniami i problemami związanych z użytkowaniem tak niezwykłego instrumentu.
Autor prosi o pomoc w ustaleniu, dlaczego jego stara gitara basowa marki DEFIL nie działa, mimo własnych prób naprawy. Zainteresowany jest wskrzeszeniem instrumentu bez konieczności dużej inwestycji czy oddawania go do lutnika.
Po ponad dwóch latach użytkowania Mensingera Pike 5A, napotkałem na problem z aktywną elektroniką. Standardowy dźwięk z głośników został zakłócony przez szum przypominający kartkę papieru.
Jako właściciel przedwojennych skrzypiec znalezionych na strychu, rozważam ich renowację. Skrzypce, wykonane przez Friedricha Hermanna Meinela, mają rozmiar 4/4, co sprawia, że są unikalne.
Zakupiłem gitarę basową Yamaha TRB 1005, ale po przywiezieniu do domu zauważyłem problem z dźwiękiem na 7 progu. Po oddaniu do reklamacji i powrocie z serwisu, wada nadal się utrzymuje.
Stoję przed pierwszą wizytą u lutnika z moją gitarą basową, która wymaga kilku napraw i modyfikacji. Zastanawiam się, które z moich oczekiwań są realne do wykonania i jaki może być ich koszt.
Wracam do basidła i rozważam zakup – Mayones vs Kania. Która marka basu przejmie moje serce oraz umiejętności?,
Niedawno stałem się właścicielem niezwykłego basu, wykonanego przez Krzysztofa Kanię. To instrument, który łączy w sobie styl jazz bass i Rickenbackera, mający za sobą fascynującą historię współpracy z muzykami i udział w teledysku.
W artykule Mikołaj Spendel dzieli się swoimi doświadczeniami oraz opiniami na temat swoich ulubionych instrumentów basowych. Opisuje charakterystykę i unikalne cechy czterech różnych basów: CS Winner Precision Bass, Ibanez Musician MC940, elektryczny kontrabas Kania oraz Squier Vintage Modified Telecaster Bass.
Autor dzieli się swoją fascynacją dźwiękiem strun uderzających o progi, który jest rezultatem obniżenia akcji strun na jego gitarze. Wyraża jednak obawy, czy z czasem ten sposób gry nie spowoduje uszkodzenia progów.
Prezentujemy wyjątkowy bas lutniczy przestrojony na B-E-A-D, wyposażony w lipowy korpus, klonowy gryf z różaną podstrunnicą. Instrument wyróżnia się nie tylko nietypowym strojeniem, ale i unikalnymi cechami takimi jak jumbo progi czy pasywne humbuckery.
W Poznaniu doszło do kradzieży cennego sprzętu muzycznego w tym 5-strunowego basu Langowskiego. Skradziono również instrumenty, sprzęt nagłośnieniowy i studio nagraniowe, monitor, gitary, interface'y, preamp, komputery, monitory oraz inne.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Stojąc przed wyborem między zakupem nowego basu, a remontem swojego Mensfelda, nasz początkujący basista dostrzega wartość w niekonwencjonalnym podejściu. Rozważa on wyjęcie elektroniki z Mensfelda i zamontowanie jej w nowym korpusie z pomocą lutnika.
Czytelnik zgłasza problem z regulacją krzywizny gryfu basowego, który może wskazywać na poważne uszkodzenie. Pomimo próby korekty, niestandardowe zachowanie strun oraz potencjalne problemy z nakrętką zasługują na dalszą diagnostykę.
Występuje nietypowy problem z głuchą struną E w basie Ibanez Blazer, pozostałe struny brzmią dobrze. Wymiana strun na inne nie rozwiązuje problemu.
Recenzja prezentuje rozczarowanie modelem gitary, który mimo dobrych opinii nie spełnił oczekiwań pod względem jakości dźwięku. Porównanie do wcześniejszych doświadczeń z gitarą Fender pokazuje znaczące różnice.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z wymianą elektroniki w instrumencie basowym marki Cort GB99B na model z aktywnej elektroniki, odkrywając tym samym potencjał ukryty w swoim instrumencie. Dokonuje przemyśleń na temat tego, co lepiej wymienić na początku, aby uzyskać znaczącą różnicę w brzmieniu, oraz rozważa możliwość poszerzenia miejsca na elektronikę.
W artykule poruszam problemy nowego gitarzysty - obijanie się strun o progi i niemożność nastrojenia struny E na gitarze Washburn T14. Zastanawiam się, co może być przyczyną i jakie są możliwe rozwiązania.
Autor dzieli się swoją frustrującą walką z niechcianym brumieniem w swojej basowej gitary marki Warwick Corvette Std, mimo wielokrotnych prób naprawy i modyfikacji. Od wymiany przystawek po kompleksowe ekranowanie i zmiany w elektronice - nic nie pomogło.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami jako basista i opowiada o powrocie do grania po latach przerwy. Opisuje również swój bas, wykonany na zamówienie przez krakowską manufakturę lutniczą Hathor.
Opisuję swój proces wymiany przetworników i siodełka w basie Langowski LB 4. Rozważam modele od Seymour Duncan oraz zastanawiam się nad wymianą DIY vs. profesjonalnym serwisem.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie Hohner The Jack V na set Bartolini 59J1. Następuje problem z rozstawem strun, który może wpłynąć na jakość dźwięku.
W artykule opisano problem z niedziałającym przetwornikiem split w gitara Cort Action Bass 4 strunowa w pasywie. Autor zauważył, że tylko single coil działa poprawnie, podczas gdy split coil nie generuje dźwięku, pomimo iż jest ledwo słyszalny przy maksymalnym rozkręceniu potencjometru.
Dokonałem przekształcenia zwykłego instrumentu basowego w instrument inspirowany modelem Stingray, wprowadzając szereg modyfikacji, takich jak zmiana radiusu podstrunnicy, kształtu korpusu i montaż aktywnego przetwornika Seymour Duncan SSMB4 Alnico. Celem było stworzenie basu bardziej komfortowego w grze, z pasywnym systemem elektrycznym.
Od 2006 roku pasjonuję się grą na basie, tworząc swoją unikalną kolekcję sprzętu, która ewoluowała przez lata. Od podstawowego zestawu Mensinger i Ashdown, po rezerwowy Washburn i HiWatt, aż po poszukiwany MXR Carbon Copy - to podróż przez świat basowych dźwięków.
Użytkownik opisuje problem z nieprawidłowymi dźwiękami występującymi na niektórych progach swojej gitary basowej Yamaha RBX 374. Mimo prób regulacji i zmiany strun, problem nadal występuje.
Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.
Podczas ćwiczeń na basie doszło do niefortunnego wypadku - złamał się klucz, zostawiając kawałek śruby w drewnie instrumentu. Autor zastanawia się nad możliwymi sposobami wydobycia pozostałości śruby i czy konieczna będzie wizyta u lutnika.
Recenzja basów Mensinger włącznie z nowym leworęcznym modelem dla wymagających muzyków. Oferta sklepu internetowego przedstawia leworęczny bas z aktywną elektroniką EMG i konfiguracją H-H w cenie około 2800 zł.
Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.
Odwiedziłem lutnika, który obsługiwał takie sławy jak Marcus Miller, oczekując snobistycznego zachowania, ale zamiast tego spotkałem niesamowicie miłego i utalentowanego człowieka. Ta wizyta uświadomiła mi, ile pracy trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces, pozostając przy tym prawdziwym sobą.
W tej recenzji przedstawiam historię mojego niestandardowego zamówienia basu u pana Zdzisława Langowskiego - od pomysłu po realizację i ostateczne wykończenie modelu Blondyna 2. Bas wyróżnia się nie tylko niestandardową specyfikacją, ale również fenomenalnym wykonaniem i brzmieniem, które udało się osiągnąć dzięki precyzji i pasji twórcy.
W domu testuję bas polskiej marki Pectra, który trudno jest znaleźć w sieci. Chociaż to dopiero początki moich testów, bas już pokazuje swój potencjał.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Projekt basu ma na celu stworzenie unikalnego instrumentu z naciskiem na głębokie, mruczące brzmienie z delikatną górą. Całość realizowana z pomocą doświadczonego lutnika, z zastosowaniem wyselekcjonowanych materiałów i komponentów.
Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.
Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.
Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Opisuję proces tworzenia mojego wymarzonego basu przez polskiego lutnika z PXGuitars, zaczynając od inspiracji i wymagań, po wybór niezwykłych materiałów. Szczegółowa specyfikacja korpusu, gryfu, podstrunnicy i dodatkowego wyposażenia pokazuje unikalność i customową naturę tego instrumentu.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.
W drugiej części artykułu odsłaniam kolejne tajniki brzmienia tuby na przykładzie utworów granych przez „Langa”. Zostają przedstawione techniki wokalne umożliwiające śpiewanie w różnych stylach bez utraty klasycznego brzmienia.
Dzień spędzony na festynie z orkiestrą strażacką w upale, wracając do domu natknąłem się na problem z laptopem nieprzystosowanym do basu. Odkryłem użyteczny rejestrator basu FREEHi-Q Recorder, a także podzieliłem się swoimi doświadczeniami ze starą, ale czarującą basówką LANG.
Ostatnio natknąłem się na problem z moim basem Fender Precision Bass Lyte '94, gdzie potencjometr głośności o oporności 20k Omów zaczął generować problemy. Lutnik stwierdził, że taka sytuacja jest niezwykle rzadka i może być trudno znaleźć zamiennik.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Autor podjął się odnowienia swojego starego gitary Presto Langa, poczynając od usunięcia starego, pękającego lakieru. Wykorzystał do tego celu specyfik kupiony w Castoramie, a ostatecznie zdecydował się na użycie szlifierki i papieru ściernego do osiągnięcia gładkiej powierzchni.
Zakupione rok temu, używane przystawki Fender Noiseless Vintage JazzBass przysporzyły problemów po montażu. Różnice w głośności strun i możliwe przyczyny.
Autor dzieli się osobistą historią swojego basu bez nazwy. Opowiada, jak przekazał go znajomemu, który odkrył, że to dzieło sławnego lutnika i sprzedał za 5000 zł.
Otrzymałem niespodziewany prezent od mojej żony - bas, podczas gdy mój ukochany klasyczny Hoefnereczek znajdował się u lutnika. Tymczasowy instrument zaczął mi jednak sprawiać przyjemność, skłaniając do poszukiwania małego wzmacniacza.
Autor szuka basu w cenie 1000-1300zł, zastanawia się nad wyborem między basem pasywnym a aktywnym. Ma obawy co do kompatybilności basu aktywnego z jego wzmacniaczem Warwick sweet 15.2 i skłania się ku pasywnemu.
Autor proponuje utworzenie nowego działu na forum poświęconego mistrzom lutnictwa, aby przedstawić osoby odpowiedzialne za stworzenie znanych marek gitar i elektroniki. Zasugerowano galerię z opisami i zdjęciami, aby podkreślić ludzki element za firmami i wyrobami.
Opisuję swoje doświadczenia z basem Dean Edge 1, który kupiłem jako początkujący basista. Napotkałem na problemy z nastrojeniem i brzęczeniem strun, które próbowałem rozwiązać domowymi sposobami.
Reklamuję gitarę Toepiphone embassy standard plus z aktywną elektroniką od około 2 miesięcy i napotkałem na problemy z silnym brzęczeniem. Sklep próbował rozwiązać problem, ale bez powodzenia.
W artykule opisano problemy związane z regulacją pręta napinającego w basie marki DEFIL, w tym trudności wynikające z przestarzałej konstrukcji i zużycia komponentów. Autor opisuje swoje doświadczenia i szuka rozwiązań dla dwóch głównych problemów - wyrobnionej nakrętki i niewydolnego pręta.
W swoim pierwszym wpisie na forum, autor opisuje kontrabas, który od kilkunastu lat stoi w kącie jego domu. Instrument należał kiedyś do jego ojca, muzyka, który teraz gra już tylko na instrumentach klawiszowych.
Autor opisuje problemy z regulacją swojego basu, który po miesiącu użytkowania zaczął mieć problemy z akcją. Lutnik zasugerował problemy z osadzeniem gryfu lub mostka, co może wpłynąć na jakość dźwięku i komfort gry.
Stałem się posiadaczem basu Yamaha BB G4/A, który oprócz drobnego uszkodzenia lakieru, jest w doskonałym stanie. Zastanawiam się nad naprawą politury, ale nie jestem pewien, czy warto.
Autor rozważa zmianę kształtu główki swojego bassu Slammer Merlin na wzór telecastera, zastanawiając się, czy to nie osłabi konstrukcji. Dodatkowo, rozmyśla nad samodzielną wymianą progów, zamiast korzystać z usług lutnika.
Właściciel nowo zakupionego, używanego basu Ibanez SR500 napotyka na problem z pickupem przy gryfie. Pomimo wymiany baterii i sprawdzenia połączeń, pickup zachowuje się nieprawidłowo.
Po roku gry na basie postanowiłem zakupić drugi instrument. Zdziwiłem się, kiedy zakupiona na aukcji gitara basowa, mimo swoich wad, zaskoczyła mnie pozytywnie swoimi możliwościami brzmieniowymi.
Autor rozmyśla nad zmianą koloru swojego basu na bardzo nietypowy odcień szary-sonic blue, inspirując się vintage'owym Jazz Bassem z 1966 roku. Zastanawia się, czy lutnik jest w stanie osiągnąć taki kolor i jakie mogą być przybliżone koszty takiej zmiany.
Rozważam zamówienie niestandardowego basu o nazwie 'precel' u lokalnego lutnika. Będzie to instrument o pasywnej elektronice, z pickupem dostosowanym do mojego gustu, mający brzmieć nisko i mrucząco.
Niedawno postanowiłem przeprowadzić gruntowny remont mojego używanego basu GMR bassforce 4. Po wyczyszczeniu i obdrapaniu korpusu oraz szyjki, zastanawiam się nad dalszymi krokami konserwacyjnymi i technicznymi.
Warsztaty gitarowe z udziałem Marka Raduli oraz prezentacja gitar NEXUS i GITARY ROBOT firmy Gibson, odbędą się 26 stycznia w Bemowskim Centrum Kultury.
29 marca 2008 roku w Warszawie odbyło się wyjątkowe spotkanie z lutnikiem Jackiem Kobylskim i warsztaty gitary basowej z Markiem Raduli. Uczestnicy mieli okazję nie tylko nauczyć się od najlepszych, ale również przynieść swoje instrumenty i popracować nad swoimi umiejętnościami.
Chciałbym przedstawić mój francuski kontrabas, który obecnie przechodzi remont. Oprócz tego, opowiem trochę o moim DIY projekcie przetwornika piezoelektrycznego i planach na nowe wyposażenie nagłośnieniowe.
Autor ogłoszenia poszukuje osób posiadających rzadkie modele gitar, głównie w celu ich dokładnego obejrzenia i odrysowania kształtu. To pierwszy krok w realizacji marzenia o otworzeniu własnego warsztatu lutniczego.
Autor rozważa opcje stworzenia gitary na zamówienie w kontekście ceny i jakości w porównaniu z kupieniem gitary w sklepie. Zastanawia się również, którego lutnika wybrać, szukając rekomendacji i opinii.
Zakupiłem niedawno Mayones Precision Bass Deluxe do remontu, myśląc, że wymaga tylko podłączenia elektroniki. Okazało się, że instrument wymaga całkowitego remontu, więc postanowiłem podjąć wyzwanie i zająć się nim samodzielnie, zaczynając od szlifowania korpusu.
Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.
Przeglądając internet natknąłem się na wiosełka i korpusy gitar elektrycznych wykonane przez lutnika Antoniotsai, znanego również jako SOLIDWOOD. Produkty wydają się być wysokiej jakości, z ciekawymi wzorami i wykonane z dobrego drewna, jednak ich ceny są podejrzanie niskie.
Mam starą mandolinę, która wygląda na mającą ponad 30 lat i jest w złym stanie. Zastanawiam się, czy warto ją remontować i czy można nauczyć się na niej grać.
Zastanawiasz się nad zakupem gitary basowej Mayones Forum-4 Pi? W tym artykule rozwiewamy wszelkie wątpliwości odnośnie tego instrumentu, jego potencjalnych modyfikacji oraz orientacyjnych kosztów usług lutniczych.
Zdecydowałem się na zakup basu lutniczego i przedstawiłem koncept drewna oraz zarys elektroniki. Szukam porad na temat wyboru konkretnych materiałów i pasywnej elektroniki.
Pierwszy odcinek serii artykułów poświęconych budowie i fizyce gitary basowej. Skupia się na materiałach używanych w nowoczesnym lutnictwie, eksplorując różnorodność i wpływ drewna oraz nowych tworzyw sztucznych na jakość i brzmienie instrumentów.
Autor tekstu, Michał, szuka porady w związku z problemami z basem Climax Witkowski, używanym przez basistę jego zespołu. Rozważają wymianę przystawek na zestaw Merlina Humbucker i Singla po problemach z dźwiękiem na koncertach.
Zainspirowany lutnictwem postanowiłem założyć temat dla wszystkich zainteresowanych, jak zbudować własną gitarę elektryczną. Proces może wydawać się prosty, ale jest czasochłonny i wymaga dużo uwagi, ponieważ mały błąd może oznaczać konieczność rozpoczęcia pracy od nowa.
Autor opisuje swoje doświadczenie z modyfikacją basu SkyWay tb610, gdzie dokonał szeregu zmian, w tym zmiany układu pickupów, dodaniu aktywnego układu oraz wbudowanego overdrive na projekcie DOD 250, a także innych ulepszeń, takich jak dodatkowe potencjometry i specjalna wtyczka stereo japońskiej firmy.
nowy nabytek. cud miod i orzeszki w jednym.
Mój nowy nabytek – Mensinger Pike Custom. Dodatkowo można dostrzec…
Gitara wykonana przez znanego i lubianego Pana Langowskiego. Korpus –…
Już jest. Efekt miażdżący. Co mogę powiedzieć już teraz? ……
Body: Mahoń Gryf: Klon + Mahoń Podstrunica: Wenge Reszta fot:…
Od lewej: Fender Marcus Miller Jazz V, Gmr Fretless IV…
Prezentuję swoją aktualna kolekcję: 1. Lutnicza kopia Fender Precision Bass,…
Witam! Natrafiłem na wiosło lutnicze, nazwa brzmiała jakoś tak jak…
Właśnie, jak ktoś zna jakiegoś polskiego lutnika z którym miał…
Lutniczy wynalazek prosto z Francji. Przez przypadek trafiłem w necie…
MG Bass, znany producent gitar basowych, zaprezentował nowy model w swojej ofercie - Infinity Ghost Bass. Charakteryzuje się on eleganckim i modernistycznym designem.
Marleaux Bass Guitars wprowadza rewolucję w świecie basów za pomocą swojego najnowszego modelu, The Spock, wyróżniającego się unikatowym materiałem i innowacyjnymi rozwiązaniami.
Witam wszystkich !!! Chciałbym spytac czy jeśli przerobie (u lutnika…