Artykuł dokładnie opisuje proces podłączania paczek głośnikowych do wzmacniacza basowego (heada) z uwzględnieniem oporności. Wyjaśnia różnice pomiędzy podłączaniem w kombo a headem, a także omawia konsekwencje podłączania kolumn o różnej oporności.
Stojąc przed dylematem wyboru pomiędzy combo Markbass Mini CMD151P a zestawem Hartke 3500 + Hartke 410B XL, zastanawiam się, co lepiej sprawdzi się na próby i koncerty. Odkrywając moc ukrytą w niewielkiej konstrukcji Markbass, zaczynam przekonywać się do jego wyboru, mimo wcześniejszych oczekiwań względem większego zestawu.
Po długiej przerwie w graniu na basie, autor rozważa zakup Jazz Bass Mex i wzmacniacza do mieszkania. Zastanawia się nad wyborem pomiędzy Jazz Bass Mex, Sire Marcusa, a Squire'a oraz pomiędzy różnymi opcjami wzmacniaczy.
Szukam zestawu Head i kolumny za około 3000 zł, który współpracuje z efektami i nadaje się do metalu progresywnego. Gram na gitarze Cort T74 z pickupami EMG-HZ i aktywnym pre-ampem, preferując brzmienie bez 'kartonowego dołu'.
Autor zastanawia się, jak najlepiej podłączyć bass do zestawu nagłośnieniowego do wokalu, biorąc pod uwagę ograniczenia budżetowe. Rozważa, czy lepiej zacząć od zakupu heada, czy kolumny
Autor wyraża chęć przetestowania nowego wzmocnienia gitary, rozważając zmianę swojego dotychczasowego sprzętu. Szuka osób w okolicach Malborka, które mogłyby podzielić się sprzętem do testów.
Autor rozważa zakup sprzętu do użytku zespołu hardrockowego/metalowego, z budżetem 1200zł. Rozważane są opcje combo, head+kolumna i preamp+końcówka mocy+kolumna, z wskazanym zainteresowaniem markami Trace Elliot/Peavey i EBS.
Autor pytania szuka idealnego prezentu w formie combo basowego lub zestawu head+kolumna dla osoby grającej w domu oraz na próbach. Maksymalny budżet to 1400zł, a preferencje muzyczne to głównie lekki rock. Zaprezentowane zostały dwa zestawy: Galien Krueger MB 112-2 oraz BXR1800H z kolumną Hartke 210XL, jednak pierwszy z nich nie jest dostępny.
Mimo dwuletniego doświadczenia z Spector Legend Custom 5 + HartkeB900, szukam lepszego rozwiązania dźwiękowego. Czy head + głośnik będzie lepszym wyborem niż combo do 3000zł?
Basista szuka porady na temat zakupu zestawu head + kolumna do swojej gitary basowej Mayones BE-5. Z ograniczonym budżetem około 3000zł, chciałby znaleźć coś, co dostarczy zarówno wyraźny bas z dobrym środkiem, jak i miękki bas do wolniejszych utworów.
Autor poszukuje comba lub heada z paką, które brzmieniem przywodzi na myśl Duffa McKagana i Jasona Newsteda. Wskazuje na potrzebę brudu i wyrazistości w brzmieniu, nie przekraczając budżetu 3000zł.
Przeprowadziłem dogłębną analizę wyjątkowego wzmacniacza basowego typu head, który imponuje zarówno mocą, jak i wszechstronnością. Posiada m.in. 2x600W mocy, lampowy przedwzmacniacz i zaawansowane opcje zarządzania dźwiękiem.
Stojąc przed wyborem między combo a zestawem head + kolumny do gitar basowych, analizuję plusy i minusy obu opcji. Wybór na próby i koncerty nie jest prosty, szczególnie biorąc pod uwagę koszty oraz oczekiwania co do mocy i jakości dźwięku.
Autor zastanawia się nad zakupem nowego sprzętu do gry w rockowym zespole. Rozpatruje dwie opcje: duże combo lub head z pożyczoną kolumną niskotonową, z ograniczonym budżetem 1300-1500zł.
Basista w naszej kapeli testuje połączenie kolumny basowej z wzmacniaczem estradowym img stage line, szukając wydajnego i ekonomicznego rozwiązania dla swojego brzmienia. Rozważana jest możliwość zakupu kolumny basowej do współpracy z obecnym wzmacniaczem, z potencjałem do przyszłych ulepszeń.
Autor rozważa zakup nowego zestawu: combo lub head+kolumna, zgodnego z aktywnym basem Ibanez BTB400. Jego budżet wynosi 10 tys. zł, a cel to sprzęt o dużej mocy, dobrym brzmieniu, odpowiedni do nagłośnienia małych miejsc i koncertów.
Użytkownik forum opisuje problem z headem wzmacniacza basowego, który wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się nieprawidłowo na obu wyjściach głośnikowych. Poszukuje porady w obawie przed nadchodzącym koncertem.
Zastanawiam się nad zakupem nowego sprzętu do grania cięższego rocka, z budżetem około 5 tysięcy złotych. Zależy mi na dużym dole, ale również na zachowaniu klarowności dźwięku nawet przy szybkim tempie.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat potrzebnej mocy wzmacniacza basowego. Z doświadczenia z grania na koncertach i próbach, 100W Fender Rumble okazuje się być wystarczającym.
W swoim eksperymencie z wzmocnieniami do basu, autor odkrywa, że kombinacja Darkglassa Microtubes 900 z innym sprzętem nie daje efektów oczekiwanych ze względu na klasę D. Znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie lepiej sprawdziło się w praktyce.
Szukając nowego zestawu basowego w przedziale cenowym 2500-3000zł, autor zastanawia się, czy taka inwestycja ma sens grając głównie w domu. Aktualny sprzęt to Spector Legend Classic 4, Yamaha BBN5II, oraz Hughes&Kettner BK 100 z efektami Boss.
W artykule poruszam kwestię zmiany zestawu combo na heada w kontekście mojego nagłośnienia basowego – Ashdown MAG C210T-300 EVO II oraz Ashdown Mag 410T DEEP. Rozważam sprzedaż combo i zakup heada, aby osiągnąć lepszą jakość dźwięku przy użyciu tylko paczki, z uwzględnieniem mojego budżetu około 1000zł.
Rozważając zakup heada i dwóch kolumn do basu zastanawiałem się nad opcjami w budżecie około 3000 zł. Ostatecznie zainteresowałem się zestawem od Hartke, który obejmuje model heada LH-500 oraz dwie kolumny VX410 i VX15.
Stoję przed wyborem zakupu nowego sprzętu i analizuję trzy główne opcje: kombajny, zestawy head + paczka oraz innowacyjne podejście z paczką, końcówką mocy i preampem/kartą muzyczną. Każda opcja ma swoje plusy i minusy.
Ampeg, znany producent sprzętu muzycznego, niedawno odnowił swoją serię Portaflex, wprowadzając na rynek nową generację headów - PF-500. W artykule zaprezentowano informacje oraz próbki dźwiękowe nowego urządzenia, udostępnione przez użytkowników forum Talkbass.
Autor rozważa zmianę swojego combo LDM ba100P na zestaw head plus paczka, ze względu na potrzebę większej mocy i lepszego brzmienia. Wybór pada na modele Hartke ha-3500 lub Ampeg B2R oraz paczkę od Mańka.
Analiza rekordowego kolumny i wzmacniacza Ampeg SVT 36x10, które łącznie zapewniają niespotykaną wcześniej moc i jakość dźwięku dla najbardziej wymagających basistów.
Podzielam swoje doświadczenia z użyciem heada LDM BA-100, który kupiłem od zaufanego basisty. Podczas używania w nowej sali prób, napotkałem problem z uziemieniem, po którym otrzymałem lekkie wstrząsy elektryczne.
Szukając idealnego nagłośnienia do muzyki jazzowej i starego rocka, natknąłem się na kilka interesujących opcji do budżetu 3500 zł. W moim wyborze kierowałem się potrzebą znalezienia sprzętu o mocy około 400 wat, który oferowałby nieco 'stare pierniecie' bez konieczności posiadania czysto brzmiącego sprzętu.
Stoimy przed wyborem - head czy paczka, co jest kluczowe dla jakości dźwięku naszego basu? W artykule omawiamy tę dylematyczną kwestię przy okazji rozważań nad zakupem używanego sprzętu.
Stoję przed trudnym wyborem między piecem basowym Taurus a Eden Nemezis RS. Obydwie opcje mają swoje zalety, ale różnią się mocą, ceną i dostosowaniem do różnych typów występów.
Rozważam zakup zestawu nagłośnieniowego przeznaczonego dla basistów preferujących lżejsze brzmienia jak jazz, funky i blues. Porównuję Hartke 3500 z kolumną VX410 do combo Gallien-Krueger 700RB-II / 115, poszukując idealnego dźwięku zarówno dla elektrycznego basu jak i kontrabasu z pickupem.
Autor rozważa zakup heada do gitary basowej w przedziale cenowym 2 500 - 3 000zł, analizując modele takie jak SWR WorkingPro™ 400, TAURUS-B525 HEAD oraz Markbass Little Mark II. Krytycznie ocenia brzmienie Fendera, podważając jego stosunek jakości do ceny.