MXR M288 Bass Octave Deluxe to urządzenie oferujące niezrównane brzmienie i funkcjonalność, pozwalające basistom przesuwać meble w promieniu 100 metrów od sali prób. Urządzenie charakteryzuje się świetnym trackingiem, możliwością tworzenia zróżnicowanych charakterystyk dźwiękowych oraz unikalnymi funkcjami takimi jak MID+ dla podbicia określonych częstotliwości.
Rozliczam się z porównaniem kopii MXR El Grande, nazwanej El Loco, stworzonej przez forumowicza Pinio, z oryginałem. Kopię charakteryzuje m.in. większa ilość gałek dla lepszego dostępu do ustawień i większa waga, ale jej brzmienie na żywo jest niemal nieodróżnialne od oryginału.
Zoom B2.1u to multiefekt dla basistów z imponującym zakresem funkcji i efektów, którego metalowa konstrukcja jest gwarancją trwałości. Sprawdza się zarówno na żywo, jak i w studio, oferując szeroki wybór efektów i symulacji wzmacniaczy.
Mefisto Bass Fuzz, stworzony przez Bogdana, to efekt basowy, który wyróżnia się na tle innych fuzzów niezwykłą możliwością regulacji niskich częstotliwości. W testach okazał się być solidnie wykonanym, z rewelacyjnym stosunkiem ceny do jakości i unikalnymi cechami, które pozwalają mu przebić się przez ścianę gitar.
W artykule opisuję moje doświadczenia ze stosowaniem różnych efektów basowych, w tym Zoom B2 i BOSS Loop Station RC-2, wraz z refleksją na temat mojej przyszłości muzycznej. Zestaw efektów, który posiadam, zdaje egzamin zarówno w domu, jak i podczas prób.
DigiTech X-series Bass Synth Wah/Envelope Filter to profesjonalny efekt basowy zapewniający szeroką gamę 'kosmicznych' dźwięków. Jest prosty w obsłudze, dzięki czterem pokrętłom, i nie wprowadza żadnych szumów do sygnału.
Firma T-Rex Effects przedstawiła nową linię pedalboardów o nazwie ToneTrunk, które zostaną zaprezentowane na targach NAMM w 2015 roku. Pedalboardy charakteryzują się dwupoziomowym projektem, co ułatwia dostęp do tylnych rzędów efektów oraz oferuje dodatkową przestrzeń na kable.
Podczas tegorocznych targów NAMM, Ampeg przedstawił swoje nowości, w tym zupełnie nowy pedał basowy SCR-DI. Jest to połączenie przedwzmacniacza Ampeg, sekcji EQ oraz efektu Scrambler Overdrive.
Source Audio wprowadza na rynek innowacyjny filtr basowy Soundblox 2 Manta, oferujący szeroką gamę efektów i nowe możliwości dźwiękowe dla basistów.
Eden Amplification niedawno zaprezentował nowy pedał filtrujący dla basistów - Californiwah, wyróżniający się swoją wszechstronnością i innowacyjnością. Ten pedał łączy w sobie dwa różne ustawienia głosu i cztery parametry efektów.
Tech 21 wprowadza innowacyjną wersję swojego flagowego produktu Fly Rig 5 dla basistów, mieszcząc pięć znanych efektów w jednym urządzeniu. Bass Fly Rig to kombinacja SansAmp, Octafilter, Chorus, Compressor i Boost, zapewniająca wszechstronność i wyjątkowe możliwości kształtowania dźwięku.
Aguilar Amplification prezentuje Grape Phaser, basowy pedał efektowy, który wyróżnia się analogowym brzmieniem i prostotą. Konstrukcja z wytrzymałej stali i analogowa technologia to tylko część tego, co sprawia, że jest wyjątkowy.
Ampeg wypuścił na rynek dwa nowe pedały dla basistów: klasyczny przedwzmacniacz i overdrive Scrambler. Oba analogowe efekty wyprowadzone prosto z większego SCR-DI, stanowią kompaktowe, ale potężne narzędzia do kształtowania tonu.
Fuzzrocious Pedals, znane z ręcznie robionych efektów, wprowadza na rynek dwa innowacyjne pedały - Playing Mantis i Knob Jawn. Oba modele charakteryzują się oryginalnymi rozwiązaniami dźwiękowymi.
Ampeg wprowadza na rynek nowe urządzenie dla basistów, SGT-DI, opisywane jako cały zestaw w jednym urządzeniu. Odkryj, co wyróżnia ten pedal na tle innych.
Fuzzrocious Pedals prezentuje nowy pedał efektowy - Octave Jawn. Jest to cyfrowy oktawer zaprojektowany do szybkiego śledzenia dzwięku, który jest teraz dostępny jako mod do istniejących pedałów.
Twórcy ekscentrycznych efektów w EarthQuaker Devices wprowadzają na rynek Bellows Fuzzdriver, który określają jako podstawowe urządzenie brudzące oparte na tranzystorach. Cechuje go prostota obsługi dzięki ograniczeniu się do kontroli Poziomu i Napędu, co nadaje mu prostoliniowy, vintage'owy charakter.
Firma Aguilar wprowadziła na rynek nowy model pedału - Fuzzistor. Jest to efekt fuzz dla basistów, który oferuje klasyczne, krzemowe brzmienie distortion, inspirowane retro dźwiękami lat 70.
Artykuł analizuje, czy inwestycja w efekty gitarowe/basowe marki Behringer się opłaca, biorąc pod uwagę stosunek jakości wykonania, funkcjonalności oraz brzmienia do ich niskich cen. Autor zastanawia się również nad uniwersalnością efektów dla gitar elektrycznych i basowych.
Rozważając zakup efektu dla basu, stanąłem przed wyborem między Zoom bx1 a b2.1u. Zastanawiam się nad opóźnieniem i płynnością pedału ekspresji tych urządzeń.
Rozpatrując zakup Korg AX3B, biorę pod uwagę potrzeby związane z dostępnością taniego tunera nożnego, dobrej bramki szumów oraz dodatkowych efektów. Zastanawiam się, czy ten model spełni moje oczekiwania w kontekście wykorzystania na scenie i jako dodatek do domowego zestawu.
Autor rozważa zakup kostki Digitech Bass Driver oraz podłączenie jej do domowego wzmacniacza na początku przygody z graniem na basie. Zastanawia się, czy lepiej jest dozbierać środki na specjalistyczny piec basowy.
Autor dzieli się swoim dylematem dotyczącym optymalnego połączenia efektów basowych z piecem Kustom Groove Bass 115c, poszukując najlepszego rozwiązania dla swojego zestawu.
Artykuł analizuje zestaw efektów i kostek syntezatorowych, używanych przez Radek'a Bednarza, znanego z imponujących brzmień basowych. Znajdziemy tutaj również porównanie popularnych efektów syntezatorowych, takich jak Digitech Bass Synth Wah, Boss syb-5, i Electro Harmonix Bass Micro Synthesizer, aby pomóc basistom w doborze sprzętu do tworzenia muzyki elektronicznej.
Omawiam swoje doświadczenie z używaniem Sansamp Bass Driver, szczególnie problemy z uzyskaniem satysfakcjonującego przesteru z tego urządzenia. Mimo maksymalnych ustawień drive i blend, przester jest ledwo słyszalny, co nieco frustrowało mnie oraz innych użytkowników.
W artykule analizujemy różnice między efektami Behringera i Exara, zastanawiając się, czy cena rzeczywiście odzwierciedla jakość. Autor szuka opinii na temat obu marek, z naciskiem na chorusy, drive'y i kompresory.
Efekt Digitech BP50PS oferuje szeroką gamę funkcjonalności dla basistów, łącząc modelowanie wzmacniaczy, kolumn głośnikowych oraz różnorodne efekty w jednym, łatwym w obsłudze urządzeniu.
W tym tekście podzielam się przemyśleniami dotyczącymi najczęstszych błędów, które popełniają początkujący basiści. Opisuję ich skutki oraz sposoby, na jakie można ich unikać, co ma ogromny wpływ na dalsze grę.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego brzmienia basowego, wspominając o swoim obecnym sprzęcie oraz strojeniu w zespole. Szuka on porad oraz nowych pomysłów na osiągnięcie specyficznych tonów, korzystając z obecnego zestawu.
Artykuł omawia sposoby na osiągnięcie wyjątkowego brzmienia basowego, skupiając się na kwestiach technicznych związanych z używaniem bostera i kompresji efektów Fuzz. Zawiera doświadczenia z używania MXR BassBlowtorch, a także rozważania na temat ulepszania czytelności brzmienia na scenie.
Dyskusje na forach o efektach do basu zwykle zdominowane są przez miłośników ciężkich brzmień, jednak ostateczny efekt często pozostawia wiele do życzenia. Nasze dążenie do brzmieniowego ideału jest zrozumiałe, ale początkujący basiści nie muszą od razu inwestować fortuny w rozbudowane zestawy efektów.
Hipoteza sprawdzenia, czy efekty MarkBass Super Synth, Chorus Flanger, Riverbero są takie same pod kątem sprzętowym i można między nimi wymieniać ustawienia za pomocą prostego hacku. Dotyczy możliwości wgrania ustawień jednego efektu do drugiego i stworzenia kombinowanego pedału 3w1.
Artykuł zagłębia się w charakterystykę brzmienia basu charakterystycznego dla gotyckiego rocka, zwracając uwagę na techniki, efekty i ustawienia EQ, które mogą pomóc w osiągnięciu tego specyficznego brzmienia. Wspomina o tym, jak podobieństwa w brzmieniu między różnymi basistami tego gatunku tworzą unikalny styl muzyczny.
Jeremi, 14-letni basista z Sopotu, dzieli się swoją pasją i wyjaśnia, jak Muse i RHCP wpłynęły na jego styl gry. Posiada wysoko cenioną przez siebie Yamahę RBX 374 i piecyk Kustom KXB 1, a także planuje zakup nowego efektu.
Młody basista opowiada o swojej pasji do basu, swoim sprzęcie i idolach muzycznych. Kocha Jazz Bass i Music Man'y, jest wielkim fanem RHCP, Muse'a, Metallici. Jego sprzęt to Cort GB99B i Warwick Blue Cab 15.1, a także efekt Doctor Q.
Autor rozważa zakup multiefektu firmy Line 6, zwracając uwagę na potrzebę prostoty, lekkości i uniwersalności. Zaprezentowane zostały dwa modele: Bass Pod i Floor Bass Pod, przy czym autor zastanawia się, który lepiej spełni jego oczekiwania.
Jestem użytkownikiem efektu DigiTech "Bass Synth Wah" i zauważyłem ciekawe zjawisko dotyczące sposobu jego podłączania. Podczas gdy pozostałe efekty z serii działają zarówno na wzmacniacz, jak i mikser, "Bass Synth Wah" działa różnie w zależności od sposobu podłączenia.
Autor opisuje swoje doświadczenia z nowym sprzętem basowym, wskazując na problemy związane z uziemieniem w jego mieszkaniu oraz nieoczekiwane efekty po dodaniu nowego efektu do swojego zestawu. Szczególnie zwraca uwagę na zmiany w jakości dźwięku i problemy z hałasem oraz prądem po zmianie sposobu podłączenia.
Internetowy sklep muzyczny gitara i bas wzbogacił swoją ofertę o gitary basowe Cort, profesjonalne efekty Electro-Harmonix oraz wydawnictwa muzyczne. Wśród nowości znajdują się również basy Schecter Stiletto Extreme-4.
Jestem gitarzystą z zamiarem przejścia na granie na basie, jednak brakuje mi wiedzy o aktywnych pickupach, wzmacniaczach lampowych oraz różnicach w brzmieniu pickupów i efektach pomiędzy basem a gitarą elektryczną.
Autor podjął się wyzwania zbudowania flangera FL301, kopia popularnego efektu Ibanez, z zamiarem adaptacji na potrzeby basu. Zastanawia się nad możliwością zasilania urządzenia napięciem 9V zamiast standardowych 18V, by ułatwić integrację z innymi efektami.
Cliff Burton, pierwszy basista zespołu Metallica, zostawił niezapomniane dziedzictwo mimo swojej krótkiej kariery. Wpływ muzyków lat 60. i nietypowe efekty na basie to tylko niektóre elementy, które wyróżniały jego styl.
Warm Audio wprowadza do swojej oferty Mutation Phasor II, rekreację słynnego efektu phasera z lat 70-tych. Sprzęt ten dodaje głębi i funku dowolnemu instrumentowi.
Dunlop świętuje 15 lat działu Bass Innovations, wprowadzając na rynek limitowaną serię MXR Blackout. Seria ta obejmuje dwa z ich najpopularniejszych pedałów – Bass Compressor i Bass Envelope Filter – w eleganckich, czarnych wykończeniach.
Lusithand Devices prezentuje nowy pedal dystorsyjny dla basistów - Ground & Pound, inspirowany brzmieniem Justina Chancellora z Tool.
Solar Sound Desktop to nowość od Mattoverse Electronics, urządzenie zasilane energią słoneczną, przeznaczone dla miłośników nieszablonowego brzmienia. Wykorzystujące tranzystorowy obwód zysku i panel słoneczny, urządzenie obiecuje szeroki wachlarz tonalny - od łagodnego overdrive'u po gładkie zniekształcenia.
SolidGoldFX odnowiło swoją ofertę pedałów basowych, prezentując model Beta-V – preamp, który zdecydowanie daje kopa. To kontynuacja ich pierwszego pedału specyficznie dla basu, zachowując ciepło i szorstkość vintage'owych lampowych wzmacniaczy.
IK Multimedia wprowadza na rynek pedał TONEX, którego celem jest przeniesienie modelowania dźwięku opartego na sztucznej inteligencji do każdego miejsca, od studia po scenę. Urządzenie umożliwia użytkownikom przechowywanie i wywoływanie swoich idealnych brzmień.
EBS Professional Bass Equipment, znany producent sprzętu dla basistów, wprowadził na rynek nowy pedał - DynaVerb Limited Spring Edition, a także ogłosił ponowne wydanie UniChorus Studio Edition w wersji Rev 2. Oba urządzenia zapewniają szeroki zakres brzmień i wysoką jakość dźwięku.
Firma JET Pedals prezentuje Red Sea - nowy, analogowy efekt basowy, oferujący skomplikowane opcje routingu sygnału. Pedal zapewnia opcje sygnałów stereo i mono, które wcześniej były dostępne tylko w studiach nagraniowych.
Caveman Audio zmniejszyło swój legendarny przedwzmacniacz basowy BP1, tworząc nowy, kompaktowy model BP1 Compact. Pedal zachowuje brzmienie swojego inspirującego poprzednika 1073, podczas gdy oszczędza miejsce poprzez ograniczenie pewnych funkcji.
Death By Audio wprowadza na rynek Space Bender Chorus Modulator, pedał, który przekształca i wypacza sygnał w piękne i organiczne transmisje z wymiaru poza liniowym czasem.
Darkglass Electronics przedstawia nowość w swojej ofercie - pedal overdrive Microtubes B1K. To kompaktowy pedal, zaprojektowany jako hołd dla jednego z najbardziej legendarnych obwodów przesteru.
Catalinbread wprowadza do swojej oferty nowy pedał efektowy - Many Worlds Phaser, który wyróżnia się niezwykłą elastycznością. Jest to phaser ośmiostopniowy z ośmioma regulowanymi parametrami fazy, sześcioma LFO oraz dwoma trybami zmiany fazy zależnymi od obwiedni.
MXR wprowadza na rynek rewelacyjny pedał Poly Blue Octave, który oferuje cztery osobne podziały oktaw i nieokiełznany fuzz. Jesteśmy świadkami czegoś, co może całkowicie zmienić grę w efektach basowych.
GENZLER AMPLIFICATION przedstawia trzeci efekt w swojej linii produktów – CRASH BOX 4, klasyczny basowy efekt distortion. Współpraca zespołu projektowego firmy GENZLER oraz inżyniera Andy'ego Fielda, sprawia, że CRASH BOX 4 wnosi innowacje w świat basowych efektów.
Darkglass Electronics wprowadza do swojej oferty nowy pedal - Alpha·Omega Φoton. Urządzenie stanowi ewolucję obwodu przesterowania Alpha Omega, oferując znacznie większą elastyczność.
Firma Sunnaudio rozszerza swoją ofertę o nowy przedwzmacniacz - Stage DI-2 Prestine. Urządzenie to, oparte na analogowej konstrukcji, zapowiada się jako konsolowy przedwzmacniacz o wysokiej jakości dźwięku, oferujący niezwykłą dynamikę i czystość.
Carl Martin wprowadza na rynek nowy pedał - Ottawa, zaprojektowany by naśladować dźwięki wah-wah bez konieczności używania pedału ekspresji. Czy jego możliwości spełnią oczekiwania najbardziej wymagających basistów?
Tech 21 przedstawia Bass Fly Rig v2, zaktualizowaną wersję swojego multi-efektu podłogowego dla basistów. Wersja ta oferuje nowe tryby SansAmp Character, a także wiele innych funkcji.
Damnation Audio przedstawia nowy pedał dystorsji dla basistów - Curmudgeon 2. To solid-state’owa przesterowana potęga, która podnosi Twój sygnał na nowy poziom.
Spark Pearl to limitowana edycja wzmacniacza do basu, która łączy w sobie elegancję z funkcjonalnością, oferując doskonałą jakość dźwięku oraz ciekawe efekty i emulacje sławnych wzmacniaczy basowych.
Tech 21 NYC Bass Fly Rig V2 to pedał, który każdy basista powinien rozważyć. Oferuje nie tylko 100% analogowe serce SansAmp, ale też szereg efektów i możliwości kształtowania dźwięku.
McGregor Pedals wprowadza na rynek swój drugi efekt, nazwany Crunch Plus Overdrive. Jako kontynuację swojego pierwszego produktu, firma dodaje trzeci etap zysku i drugi etap przycinania, zapewniając przejrzystość i siłę na nowym poziomie.
Firma Empress Effects poszerza swoją ofertę o nowe modele pedałów - Bass Compressor i Compressor MkII. Zaprojektowane z myślą o szczegółowej kontroli i działaniu na najwyższym poziomie, te urządzenia wprowadzają innowacje w świecie efektów basowych.
Fuzzrocious Pedals 420 Fuzz v2 to pedal efektów, który przenosi brzmienie basu na zupełnie nowy poziom, oferując oryginalny projekt fuzz oparty na kwartetowym wzmacniaczu operacyjnym EL5420csz. Ta stosunkowo nowa wersja pedal przynosi innowacje, takie jak przełącznik 9/18 volt, clean blend, oraz możliwość mieszania dwóch obwodów fuzz.
Boss aktualizuje swoją serię pedałów oktawowych, wprowadzając model OC-5 z nowymi trybami Vintage i Poly, a także funkcją oktawy w górę dla rozszerzenia zakresu.
Fender przedstawia Trapper Bass Distortion, swój pierwszy efekt dedykowany specjalnie dla basistów. Dwa niezależne obwody przesterowania oferują nieograniczone możliwości kształtowania brzmienia.
Darkglass Electronics po raz kolejny zaskakuje, wprowadzając na rynek limitowaną edycję pedału basowego Microtubes B7K Ultra V2 o nazwie „The Squid”. Stworzony we współpracy z artystą Ignacio Bazán Lazcano, pedał wyróżnia się niepowtarzalnym designem i zaawansowanymi funkcjami.
Spun Loud Effects wprowadza na rynek zaktualizowaną wersję swojego podwójnego pedału fuzz – Blister & Peel Fuzz Drive V.2. Model ten oferuje nie tylko wyjątkową konstrukcję PCB i niski poziom szumów, ale także przystępną cenę.
Arkham Sound rozszerza swoją linię preampów o model Oracle, rurkowy preamp z pełnym EQ, ukierunkowany na dźwięk basisty. Zawiera unikalny system kontroli, który oferuje niespotykane wcześniej możliwości kształtowania brzmienia.
BecosFX CompIQ Twain Pro to pedał kompresora, który wprowadza nowe podejście do kontroli dźwięku basu. Zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów - to narzędzie oferuje nieograniczone możliwości kształtowania brzmienia.
TC Electronic wprowadza na rynek dwa nowe kompaktowe urządzenia efektowe: Flashback 2 Mini Delay i Hall of Fame 2 Mini Reverb, łączące w sobie innowacyjną technologię TonePrint i funkcjonalność przełącznika MASH.
Way Huge Electronics wprowadza do swojej oferty pedal Pork & Pickle - połączenie dwóch znanych efektów: Pork Loin Overdrive oraz Russian-Pickle Fuzz. Sprawdźmy co oferuje to kompaktowe urządzenie.
Amptweaker wprowadza na rynek nową wersję swojego pedału TightFuzz we współpracy z basistą Timem Lefebvre. Limitowana edycja Lefebvre TightFuzz jest dostosowana do ulubionych ustawień artysty, zapewniając unikatowy ton.
EBS odświeża swoje klasyczne efekty basowe, wprowadzając nowości w serii Blue Label: octaver OctaBass i efekt Bass IQ.
Tech 21 wprowadza na rynek nową pedał efektów – Steve Harris SH1 Signature SansAmp, zaprojektowaną we współpracy ze Steve'em Harrisem, basistą Iron Maiden. Urządzenie stanowi rozwiązanie zarówno do podróży z projektem British Lion, jak i komponent live sound na trasie koncertowej Iron Maiden Legacy of the Beast 2019.
Source Audio wprowadza na rynek kolejne innowacyjne urządzenie - Spectrum Intelligent Filter. To kompleksowa stacja efektów filtrujących, która może zmienić sposób, w jaki postrzegasz granie na basie.
Boss wprowadza na rynek pedal SY-1, kompaktowy syntezator ze 121 dźwiękami, który zmieni sposób, w jaki gitarzyści i basiści włączają dźwięki syntezatora do swojej muzyki. Dzięki nowoczesnej technologii DSP i innowacjom Boss, SY-1 oferuje naturalne brzmienie bez opóźnień.
EarthQuaker Devices wprowadza na rynek Plumes, innowacyjny pedal overdrive o niskim do średniego wzmocnieniu, oparty na kultowym, limonkowo-zielonym układzie. Zaskakuje swoimi unikalnymi funkcjami i jakością dźwięku.
Tritonlab wprowadza na rynek pedal basowy Equinox, łączący w sobie preamp i overdrive. Używa technologii JFET, aby naśladować brzmienie lampowego preampa.
RJM Music prezentuje nową jednostkę sterującą dla pedałów gitarowych i basowych - Mastermind PBC/6X. Urządzenie łączy w sobie zaawansowany system zmiany pętli i kontroler MIDI w jednym kompaktowym rozwiązaniu.
ZVEX Effects właśnie wprowadził na rynek nową, pionową wersję swojego pedału Instant Lo-Fi Junky. Ten efekt, który zapewnia unikalne, warbliwe brzmienia vibrato, jest teraz dostępny w bardziej ergonomicznej formie.
Spiral Electric FX właśnie wprowadziło na rynek pedał Yellow Spiral Drive, oferujący zakres brzmień od czystego wzmacniacza do krzyczącego potwora. Zaprojektowany przez Toma Crama, pedał jest modernizacją klasycznego obwodu DOD 250 z innowacyjnymi dodatkami.
Joyo Audio prezentuje R-12 Band Controller, nowoczesne urządzenie EQ dla gitar i basów wyposażone w dziesięć pasm częstotliwości oraz kontrolę głośności.
Rocket Surgeon Pedals zaprezentował StarLifter Bass Preamp/DI, pedał zaprojektowany z myślą o basistach. Z trójzakresowym EQ z regulowanymi środkami, przełącznikiem konturu i wieloma innymi funkcjami, ten preamp oferuje zupełnie nowy poziom kontroli i wszechstronności dla wymagających basistów.
Japońska firma One Control, we współpracy z projektantem pedalów Björnem Juhlem, wprowadza na rynek pedał Blue 360 Bass Preamp. Urządzenie to jest częścią serii Amp-in-a-box i ma na celu odtworzenie brzmienia przedwzmacniacza Acoustic 360.
Basisci korzystający z pedalboardów na ciemnej scenie doskonale wiedzą, że diody LED na efektach mogą być zbyt jasne. W-Music Distribution znalazło prosty, lecz skuteczny sposób na rozwiązanie tego problemu poprzez wprowadzenie tłumików LED RockBoard.
Mythos Pedals przedstawiło limitowaną edycję pedału Positron Collider Fuzz, inspirowanego rekwizytami z filmu Ghostbusters. Ten wyjątkowy efekt oferuje szeroki zakres brzmień fuzz, które zadowolą każdego gitarzystę i basistę.
Przez dziesięć lat pedał Carbon Copy Analog Delay od MXR zyskał status kultowego. Z okazji rocznicy, marka prezentuje edycję jubileuszową, która zachwyca nie tylko brzmieniem, ale i wyglądem.
Line 6 ujawniło HX Stomp, wielofunkcyjny procesor efektów dla gitary i basu, modelujący dźwięki ich wzmacniaczy Helix, kabin oraz efektów w jednym pedale. Urządzenie korzysta z tej samej technologii co ich procesor Helix, umożliwiając jednoczesną pracę do sześciu bloków przetwarzania.
Firma Zorg Effects zaktualizowała swój flagowy pedał basowy, przedstawiając Glorious Basstar 2. Nowy model cechuje się pionową obudową oraz możliwością dodania opcjonalnego miękkiego przełącznika bypass.
RPS Effects przedstawiło Bit Reactor, pedał bit crusher i downsampler, który cyfryzuje sygnał i dodaje mu charakterystycznej „grubi”. Pedał zapewnia unikalne brzmienie przypominające klasyczne gry z Atari czy NES.
Firma ZVEX Effects poszerza swoją gamę pedałów efektów o model Fuzz Factory 7 wykorzystujący rzadkie rosyjskie tranzystory. Zobacz, co czyni ten pedał unikalnym.
3Leaf Audio po raz kolejny zadziwia, prezentując limitowaną edycję swojego flagowego produktu - pedału filtru obwiedni Proton, w ekskluzywnym malowaniu Gulf Livery. Projekt dedykowany jest miłośnikom klasycznych brzmień.
ZVEX Effects wprowadza na rynek limitowaną edycję pedału Super Duper Concert Bass Mod, której brzmienie inspirowane jest kultowym wzmacniaczem Sunn Concert Bass. Jest to prawdziwa gratka dla entuzjastów ciężkich, nisko strojonych linii basowych.
Chowny Bass rozszerza swoje portfolio efektów o pedał Bass-Mosphere, który łączy w sobie efekty chorusu i reverb, skrojone specjalnie pod basy. Jego unikalne cechy oraz przystępna cena czynią go atrakcyjnym narzędziem dla basistów szukających nowych brzmień.
TC Electronic rozszerza swoją ofertę dla basistów o SpectraDrive - przedwzmacniacz basowy i line driver, który firma określa jako potężne narzędzie dźwiękowe. Urządzenie posiada sekcję przedwzmacniacza zaczerpniętą z głowy BH800 oraz czteropasmowy equalizer razem z kompresją TonePrint z efektu SpectraComp.
Norweska firma OnkartGromt rozszerza swoją ofertę pedałów dla basistów o trzy nowe modele: FunkyFellow, TurboTore i Tremolando. Każdy z pedałów wyposażony jest w unikalny ekran OLED, który wizualizuje parametry efektu.
Shin-ei wprowadza na rynek pedał B1G 1 Gain Booster, oferujący do 30dB wzmocnienia. Ten wyjątkowy pedał jest przeznaczony zarówno dla basistów, gitarzystów jak i wokalistów, zapewniając czyste, niezniekształcone brzmienie.
Pigtronix rozszerzył swoją ofertę mikropedałów o trzy nowe modele: Gatekeeper Micro, Class A Boost Micro i całkiem nowy Octava Micro. Każdy z nich oferuje przełączanie true bypass oraz kompaktowe wymiary.
Darkglass Electronics prezentuje odświeżone wersje flagowych pedałów B3K i B7K. Nowe modele, B3K v2 i B7K v2, zachowują rdzeń swojego brzmienia z dodatkowymi funkcjami.
Firma Analog Alien prezentuje nowy pedał wzmacniający Power Pack, zaprojektowany z myślą o basistach i gitarzystach. Ten prosty, lecz wszechstronny pedał oferuje buforowane wejście oraz unikalny stopień wzmocnienia.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek ulepszoną wersję swojego efektu - Cock Fight Plus, łączącego efekty wah i fuzz. Urządzenie oferuje dwa unikalne brzmienia wah i regulowany oraz przełączalny fuzz, który z pewnością wzbogaci paletę barw dźwiękowych każdego basisty.
Rainger FX wprowadza na rynek nowy efekt Dwarf Bleep Bass Pedal, łącząc obwód fuzz Dr. Freakenstein z efektem bleep 8-bit. Wzbogacony o unikatową ekspresję dzięki podkładce Igor, efekt obiecuje nowe możliwości dla basistów.
Nu-X Loop Core Deluxe to nowa propozycja dla miłośników loopowania. Pedal oferuje kompensację częstotliwości, nagrywanie w jakości 24-bit, przełączalny bufor i symulację głośnika
Emma Electronic zaktualizowała swoje flagowe urządzenie, filtr kopertowy DiscomBOBulator, dodając nowe funkcje zwiększające jego wszechstronność. Zastosowane zmiany obejmują rozszerzony zakres częstotliwości, poprawioną śledzalność, większy headroom oraz dedykowany obwód czystego wzmacniacza.
F-Pedals przedstawiło PunQmonk - klasyczny dynamiczny filtr kopertowy inspirowany stylem gry basisty Red Hot Chili Peppers, Flea. Kompaktowe urządzenie oferuje proste, ale potężne możliwości kształtowania dźwięku.
Boss rozszerza swoją linię procesorów wieloefektów, wprowadzając na rynek GT-1B Bass Effects Processor. Wyposażony w technologię Multi-Dimensional Processing (MDP), oferuje 90 unikalnych efektów, 13 typów preampów oraz dedykowaną pętlę.
Vox Adio Air BS to przenośny wzmacniacz basowy z technologią Bluetooth, który łączy w sobie kompaktowy rozmiar z potężnym brzmieniem. Jego innowacyjny design oraz zaawansowane funkcje czynią go idealnym wyborem dla basistów w ruchu.
Bogner wypuszcza na rynek nowy pedał kompresora Lyndhurst, tworzony we współpracy z legendarnym inżynierem elektroniki Rupertem Neve'm. Poznaj jak vintage spotyka nowoczesność na twojej pedalboardzie.
Miura Guitars poszerza swój asortyment o efekt gitarowy typu kompresor/limiter. Model M2 oferuje zaawansowane opcje kontroli nad dźwiękiem, pozwalając na precyzyjne dopasowanie poziomu kompresji.
TWA wprowadza na rynek DM-02 Dynamorph, generator harmonicznych kontrolowany przez kopertę dynamiik, łączący w jednym urządzeniu efekty przesterowania, fuzz, filtru i syntezatora.
Ashdown Engineering w kooperacji z basistą Stuartem Zenderem wprowadza na rynek pedał Funk Face Twin Dynamic Filter, zaprojektowany z myślą o łatwym dostępie do funku. Cechuje go prostota w uzyskiwaniu charakterystycznego dźwięku, za który Zender, oryginalny basista Jamiroquai, jest znany.
Pigtronix zaprezentował mikrowersję swojego popularnego pedału Disnortion, oferującą wszystkie zalety 18-woltowego zapasu mocy oryginalnych analogowych obwodów Fuzz i Overdrive, ale w mniejszej jednostce działającej na 9 woltach. Pedal ten posiada kilka ulepszeń, które z pewnością zainteresują basistów w poszukiwaniu idealnego brzmienia.
FrantaBit, popularny efekt dla basistów stworzony przez Iron Ether Electronics, doczekał się gruntowanych zmian w 2016 roku. Udoskonalenia dotyczą głównie jakości dźwięku i reakcji na ekspresję, ale to nie wszystko...
Source Audio wprowadziło na rynek Soleman MIDI Foot Controller, urządzenie, które określają jako wysoce konfigurowalny kontroler MIDI w eleganckiej i trwałej obudowie. Sterownik ten wyposażono w dwa wyjścia MIDI DIN o 5 pinach, port USB, cztery programowalne przyciski nożne, wejście wyrażeniowe, przełącznik tap tempo i wyświetlacz LCD o wysokim kontraście.
Firma Eden Amplification rozszerza swoją linię pedałów efektów o Astroflange, flanger zaprojektowany specjalnie z myślą o basistach, oferujący szerokie możliwości kształtowania brzmienia.
Mojo Hand FX przedstawiło Wonder Filter Envelope, efekt pedal inspirowany klasyką lat 70., ale z nowoczesnymi ulepszeniami. Ten w pełni analogowy pedal, montowany ręcznie w USA, to prawdziwe znalezisko dla miłośników basu.
Po latach rozwoju, Brimstone Audio wprowadza na rynek system przełączania pętli efektów Ouroboros OB-1 Dual-Band. Ten w pełni analogowy pedał oczyszcza Twoje efekty, dzieląc je na dwie pętle, które można nakładać na siebie w kilku różnych konfiguracjach.
TC Electronic wzbogaca rynek efektów basowych o pedał SpectraComp Bass Compressor, przenosząc zaawansowaną technologię kompresji multi-band z ich wzmacniaczy basowych prosto na pedalboardy.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek innowacyjną wersję swojego flagowego produktu, pedał Microtubes B7K Ultra. Pedał ten znacząco rozwija możliwości tonalne basistów, oferując szereg funkcji i ulepszeń względem wcześniejszego modelu.
Multi-Echo ME-8 od Keeley Electronics to pedal efektów, który łączy osiem czasowych efektów opóźnienia w jedną jednostkę. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oferuje on zarówno chórk, echo, jak i reverb.
Cog Effects wprowadza na rynek analogowy efekt oktawowy T-16, małe urządzenie o ogromnych możliwościach. Brytyjska marka obiecuje mocne, niskie tony w kompaktowej obudowie.
SolidGoldFX aktualizuje swój kultowy efekt phaser, wprowadzając model Apollo II. Ten stompbox łączy w sobie całkowicie analogową, czterostopniową ścieżkę dźwiękową z mikroprocesorem tap tempo, oferując szeroki zakres unikalnych opcji fasowania.
3Leaf Audio odświeżyło swoje filtry obwiedni Proton i Wonderlove, dodając nowe funkcje dla większej elastyczności. Każdy efekt zachowuje swoje unikalne brzmienie, wzbogacając je o nowe możliwości.
Red Witch Effects wprowadza na rynek swój drugi efekt dedykowany basistom - Zeus. Pedał charakteryzuje się niezależnymi efektami analogowego fuzzu i suboktawy z oddzielnymi kontrolami miksu wilgotnego/suchego dla każdego z nich.
Electro-Harmonix poszerza swoją linię looperów o model 22500, podwójny looper stereo, który łączy kompaktowe wymiary z intuicyjnym interfejsem użytkownika. Pedal umożliwia niekompresowane ścieżki audio, które można odtwarzać równolegle lub szeregowo, pozwalające na układanie harmonii lub tworzenie różnych sekcji utworu.
Two Notes Audio Engineering wprowadza na rynek innowacyjny pedał przedwzmacniacza Le Bass, będącym gwiazdą tego roku na targach Musikmesse. Oferuje on podwójne kanały i tryb Fusion, umożliwiający ich mieszanie.
EWS wprowadza na rynek dwa nowe efekty dla basistów: Tri-Logic Bass Preamp III oraz Bass Mid Control 2. Obydwa modele wprowadzają ulepszenia i nowe funkcje do już istniejących urządzeń.
Boss wprowadza na rynek BB-1X Bass Driver, kompaktowy pedał ulepszający brzmienie basu z wykorzystaniem innowacyjnej technologii MDP. Pedał oferuje szeroki zakres brzmień od naturalnie czystych po ciężkie przesterowania.
Creation Audio Labs przedstawia Grizzly Bass Pedal, łączący w sobie funkcje boost, overdrive/distortion i kształtowania tonu, wszystko bez używania lamp. Zaprojektowany specjalnie z myślą o basistach, pedal oferuje unikalną technologię analogowego kształtowania fali.
JHS Pedals prezentuje Emperor, innowacyjny efekt chorus i vibrato w jednym, oparty na vintage'owej topologii Arion SCH-1. Zastosowanie systemu bucket brigade umożliwia uzyskanie klasycznych dźwięków modulacji.
Providence, LTD wprowadza na rynek pedał Anadime Bass Chorus, urządzenie obiecujące znaczące zmiany w brzmieniu basu. Pedał wykorzystuje analogową linię opóźnienia typu bucket brigade, pozwalając na precyzyjne ustawienie głębokości i prędkości efektu, a także specjalny przełącznik DEEP i filtr wysokoprzepustowy.
TC Electronic wprowadza innowacyjne połączone TonePrinty dla basistów, łącząc najlepsze efekty w jednym, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki używamy wzmacniaczy BG250 i BH250.
Radial Engineering wprowadza nowość w serię ToneBone: pedał Bassbone OD, który jest preampem basowym z dwoma kanałami i wbudowanym overdrive'em. Pedał posiada także kilka innowacyjnych funkcji, które wyróżniają go na tle konkurencji.
Mod Kits DIY przedstawia Wahtz Wah Pedal Kit - zestaw do samodzielnego montażu klasycznego efektu wah-wah z dodatkowym charakterem. W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne elementy oraz instrukcje, umożliwiające zbudowanie własnego pedału efektów.
Seria Next Step od Electro-Harmonix powiększa się o dedykowany gitarom basowym pedał Crying Bass Wah/Fuzz. Wykorzystując innowacyjne podejście bez ruchomych części oraz czujnik ruchu, pedal oferuje wyjątkowe brzmienie.
SolidGoldFX wprowadza swoją pierwszą kostkę efektów specjalnie dla basistów - SuperDrive Beta, oferując brzmienia od klasycznego stukotu po inspirowany Ampegiem drive.
Najnowszy pedał firmy Iron Ether, Subterranea, łączy w sobie funkcje syntezatora analogowego i pedału oktawera, oferując niezwykłe możliwości brzmieniowe dla miłośników niskich tonów.
Creation Audio Labs przedstawiło Funkulator, pedał basowy EQ, który został zaprojektowany z myślą o dźwiękach old school funk. Jego prostota i niezwykła efektywność zapewne przyciągną uwagę wielu basistów.
Ashdown wprowadza do swojej oferty nową linię efektów basowych Dr. Green. Linia obejmuje pięć efektów: Octa Dose (Octaver), Bearded Lady (Fuzz), Doctor's Note (Envelope Filter), Bass Verb (Reverb) oraz Aspirin (Compressor), wszystkie wykonane ręcznie w Wielkiej Brytanii.
Peat Rains z zespołu You Bred Raptors? opowiada o wyzwaniach i przygodach podróży koncertowej z perspektywy basisty. Śledź ich drogę, począwszy od zmagań z rzeczywistością trasy do spotkań z niesamowitymi ludźmi i miejscami.
Sprzęt basowy może być rzadziej spotykany niż akcesoria do innych instrumentów, co zmusza basistów do kreatywności. Dowiedz się, jak DIY i umiejętności mogą pomóc w przekraczaniu tych barier.
Konfiguracja cover bandu, który łączy potrzeby składu zespołu, ograniczenia budżetowe i poszukiwanie idealnego brzmienia, może być wyzwaniem. W tym artykule omawiamy, jak wybrać, które partie instrumentalne zachować, a które można opuścić, aby uzyskać pożądane brzmienie.
Pedal Lounsberry Mo Bass to nowy członek arsenału basowego, oferujący zarówno brzmienie overdrive, jak i czyste, potężne tony basowe. Urządzenie zaprojektowane z myślą o profesjonalistach, przynoszące gruntowną jakość dźwięku i wygodę użytkowania.
Empress Bass Compressor to urządzenie, które zadowoli nawet najbardziej wymagających basistów, oferując szereg możliwości kontroli nad brzmieniem. Jego przejrzystość i elastyczność w zarządzaniu dynamiką sprawiają, że jest wyjątkowym narzędziem w arsenale każdego muzyka.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek limitowaną edycję wzmacniacza Microtubes X 900, ustanawiając nowe standardy precyzji i kontroli dźwięku.
Rozważając użycie kompresora w zestawie basowym, warto zwrócić uwagę na to, jak wpływa on na dynamikę i technikę gry. Ten artykuł analizuje zalety i wady stosowania kompresora, szczególnie w kontekście muzyki jazzowej.
Zastanawiasz się, jak uzyskać idealny dźwięk podczas gry slap na basie? Przeanalizujemy różne aspekty, które na to wpływają, od wyboru odpowiedniego sprzętu, po technikę gry.
Nordstrand Audio wprowadza na rynek przetworniki Cat Pups, oferując klasycznie inspirowane brzmienia w nowoczesnej odsłonie. Odkryj, jak prostota konstrukcji i solidny, niezawodny ton znajdują swoje miejsce w każdym basie.
Tech 21 Sans Amp Bass Fly Rig v2 to urządzenie, które ma zastąpić tradycyjne wzmacniacze basowe i kolumny na scenie i w studiu. Oferuje szeroką gamę efektów i modelowanie wzmacniacza lampowego w wytrzymałej, kompaktowej obudowie.
Czy lepiej podłączyć bas bezpośrednio do łańcucha efektów, czy skorzystać z pętli efektów wzmacniacza? Porównujemy obie metody, podkreślając ich zalety.
Electro Harmonix Bass Mono Synth w nowej odsłonie wnosi świeże spojrzenie na basowe pedały syntezatorowe, oferując wyrafinowaną jakość dźwięku i łatwość użytkowania.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek nową perełkę dla basistów - Microtubes Infinity Pedal, łączący wszystkie mityczne brzmienia serii Microtubes w jednym urządzeniu. Oferuje on nieograniczone możliwości sonicze dzięki zastosowaniu multibandowej kompresji i blendingu Impulse Responses (IR) między distortionami.