Tag: Drewno

Podsumowanie działu „Drewno” na Basoofka_NETDrewno – kluczowy element w budowie basów, wywierający ogromny wpływ na ich brzmienie, wygląd i ogólne właściwości. Na Basoofka_NET zgłębiamy tajniki różnorodnych gatunków drewna, analizując ich charakterystyki i wpływ na dźwięk instrumentów. Prezentujemy zarówno klasyczne konstrukcje, jak i innowacyjne projekty lutników z całego świata, pokazując różnorodność i piękno drewna w kontekście basów.Nasz dział oferuje szeroki zakres artykułów i recenzji instrumentów, w których drewno pełni główną rolę. Od ekskluzywnych basów Fodera z wyselekcjonowanymi gatunkami drewna, przez minimalistyczne, a zarazem funkcjonalne konstrukcje Warwicka, aż po unikatowe instrumenty od Pete’a Hiltona, gdzie drewno staje się nie tylko narzędziem, ale i dziełem sztuki.Dzięki naszym artykułom, czytelnicy zyskują unikalną wiedzę o tym, jak odpowiedni wybór drewna może wpłynąć na właściwości brzmieniowe basu, odkrywając nowe, nieznane dotąd oblicza ich ulubionych instrumentów. Zapraszamy do eksplorowania działu „Drewno” w poszukiwaniu inspiracji, wiedzy i nowych brzmień. Dział „Drewno” stanowi fundament wiedzy dla każdego basisty. Zagłębiamy się w tajniki używanych gatunków drewna, ich wpływ na brzmienie instrumentów i unikalne konstrukcje basów, pochodzące od światowej sławy lutników.

Spector Legend 6 EMG-HZ

– konstrukcja: bolt -on – szyjka: klon 3-częściowy – podstrunnica: panisander – progi: 24 – body top klonowy pikowany korpus lipa – elektronika : Spector Tone Pump Pickupy EMG-HZ – wykończenie: Black Cherry stain ( high gloss)

Zemaitis GZ Series – GZB300 Guitar

Cena: około 10,000$ * Korpus: 1- częściowy mahoń * Gryf: 1- częściowy mahoń * Podstrunnica: heban * Progi: 22 progi * Skala: 32″(812mm) * Maszynki: Gotoh GB11 * Pickupy: DiMarzio Custom Model P & Model J * Pokrętła: 2 Volume, 1 Tone * Kolor: NT (Natural), BK (Black) Strona producenta: www.zemaitis-guitars.com/ Fotka katalogowa ponieważ nigdzie […]

Nexus Freak Horn 4str

Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na gryfie, heban napodstrunnicy, nakładka na główkę też z dębu winnego. Pickup EMG 35DC ipreamp EMG BQC. Na tym właśnie grywam.

GMR Majestic

GMR Majestic V Korpus- klon płomienisty Przód i tył- ovangkol Gryf- klon płomienisty/ ovangkol 7 części Podstrunnica- palisander Pikapy- 2x Bassculture (+ przełączniki szeregowo/singiel/równolegle) Elektronika- Noll (+ killswich )

Ibanez Musician

KLIK KLIK Wiosło mogłoby być jeszcze trochę bardziej poobijane, ale nie ma co narzekać – z czasem się dorobi pokaźniejszej kolekcji ubytków w lakierze. Szyjka to klon z przekładkami z orzecha, korpus mahoniowy z jesionowymi nakładkami, pickupy w układzie JJ, elektronika MEC dwupasmowa (mam oryginalną, postaram się ją przywrócić do życia). Wiosło zajebiście mruczy jako […]

Precision i jazz

Moje graty;Jazz z częsci z Guitar Project,pickupy Maerlina (obecnie czarnypickguard) decha olcha PJ gryf z Guitar project (one piece) decha dorabiana z jesionu,Przetwornikiteż Merlina

mój gmr’ek

kupiony ostatnio… gryfik 7 czesciowy jak się już dowiedzialem z przodu zebraz tylu ovangkol humbek i el. bartolini

Nexus Freak Horn 4str

Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na gryfie, heban napodstrunnicy, nakładka na główkę też z dębu winnego. Pickup EMG 35DC ipreamp EMG BQC. Na tym właśnie grywam.

Fender i kontrola jakości w latach 80…

Tak, to są fendery. Konkretnie – precision bass special z wczesnych lat 80′.Drewno to orzech. „Lekko” niewłaściwie dobrane drewno pokazuje jakwspaniałą mieli wtedy kontrolę jakości:) Ówaga. To trzy inne egzemplarze.

Aztec precision bass Matsumoku 77r.

Precel kupiony od użytkownika tego forum;) Klon i jesion. Dziś mu wymieniłemsiodełko. Brzmi w pełni pro jak przystało na dobrego staregojapońca;)bardzo wygodny i pięknie gadający bas.

Nexus Freak Horn 4str

Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na gryfie, heban napodstrunnicy, nakładka na główkę też z dębu winnego. Pickup EMG 35DC ipreamp EMG BQC. Na tym właśnie grywam.

Maruszczyk Elwood Custom.

Witam. Mój Customowy Leworęczny Maruszczyk Korpus olcha, gryf klon. Pickupy to delano jc-4he czyli hambakery. MostHipshot A style. Generalnie całość mojej koncepcji. Cena to około 4tyś PLN. Jakość bardzo wysoka. Kieszeń na gryf bez śladu lakieru, basen elektronikiwyłożony estetycznie taśmą miedzianą(albo alu cholera wie) Gitara posiada próg zerowy i nachylenie główki które dobrze „dociska”struny. Stąd […]

Filipder Jazz Bass

Bo każdy mężczyzna powinien posiać dom, wybudować drzewo i wybudowaćsyna, któremu z wybudowanego drzewa zrobi basówkę 🙂

Precel V half ownmade

Korpus – 30 letnia sklejka olchowo cośtam gryf mahoń podstrunnica klon przystawki neodymy ownmade Struny warwicki stalowe Oto próbki www.wertey.wrzuta.pl/audio/8yM7cpjG0US/precel_v Pickupy najwyżej jak się da. Niestety mam kontuzję lewego kciuka i muszę na niego uważać żeby rana sięzrosła stąd te fatalne krzywizny w nagraniu:/. Wybaczcie.

Takie tam 6 strun

Co tu dużo pisać… 🙂 Gitara cała z olchy postrunnica wenge pickupy własne z rureczkami alnico V i dołożone od spodu ferryty. pasyw Wrażenia Jeśli tak właśnie brzmią Ricki to rzeczywiście jest to mało uniwersalnysound aczkolwiek mi się mocno podoba:) Gra się wygodnie , trochę węższy rostaw nie pomaga w klangu, ale coś tamsię da […]

Fretless z byle czego

Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.

Nexus Gom Jabbar 5

Nexus Gom Jabbar 5 to bas z wyjątkową specyfikacją, który łączy w sobie rzemiosło i innowacyjność. Od unikatowego wyboru drewna po zaawansowane komponenty, ta gitara bazowa jest prawdziwym dziełem sztuki.

Darryl Jones

Lakland Skyline Darryl Jones 4 Bass, inspirowany ikonicznym Fender Jazz Bass, jest przeznaczony dla basisty Darryla Jonesa, współpracującego z gwiazdami takimi jak The Rolling Stones. Pomimo klasycznej inspiracji, bas oferuje zupełnie nowy poziom brzmienia dzięki pasywnym pickupom firmy Aero Instrument.

Ibanez Roadster RS-924 TV [1980]

Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi możliwościami kreacji dźwięku, łączący w sobie zarówno oryginalny design, jak i niezwykłą funkcjonalność. Wyposażony w mnogość cech, które czynią go idealnym narzędziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.

Sterling Ray 35 by Music Man

Sterling Ray 35 jest atrakcyjną propozycją dla tych, którzy marzą o brzmieniu StingRaya, ale nie chcą lub nie mogą wydać fortuny. W mojej recenzji dzielę się wrażeniami po kilku miesiącach użytkowania tego instrumentu, poruszając kwestie brzmienia, wykonania oraz ogólnej jakości.

Nexus JBN

Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.

Adelita wita

Kupiłem używaną bass gitarę marki Adelita za 150zł na Allegro. Po wymianie strun, ustawieniu akcji, zmniejszeniu łódeczki, wyrównaniu kieszeni i modyfikacji przystawek, udało mi się uzyskać całkiem przyzwoite brzmienie.

Funky Jazz

Kupno Coxx Classix J-60 miało być początkiem basowej fantazji, ale projekt nabrał nieoczekiwanego kierunku, zdobywając nowe życie dzięki nowym komponentom. Instrument ten zyskał nową elektronikę, klucze, most Wilkinsona oraz świecącą okleinę, co kompletnie zmieniło jego brzmienie.

Nexus JBN 70’s

Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.

Yamaha TRB 1004

Yamaha TRB 1004 to bas, który zaskakuje znakomitym połączeniem jakości dźwięku i przystępnej ceny. Szczerze powiedziawszy, nie spodziewałem się po nim niczego specjalnego, ale jego brzmienie po prostu zwala z nóg.

Cort Action Bass IV

Cort Action Bass IV to instrument, który zdecydowanie zasługuje na uwagę początkujących basistów. Z racji swojej ceny i jakości wykonania, jest to jeden z lepszych wyborów dla osób rozpoczynających swoją przygodę z niskimi tonami.

Epiphone Embassy Standard IV

Przedstawiam recenzję gitary basowej Epiphone Embassy Standard IV, znaną również jako Emilka. Znakomite brzmienie, solidna konstrukcja i atrakcyjny wygląd za niewielkie pieniądze.

Moje graty:]

W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.

Epiphone Embassy Special IV

Epiphone Embassy Special IV to model basówki o zaskakująco unikalnych cechach, pomimo bycia najtańszą opcją w linii producenta. Znajdziemy tu nietypowo zastosowanego przetwornika typu Split Coil, wyjątkowo słabej jakości drewno laminowane na korpusie, oraz skąpo nałożony lakier.

SkyWay z lakierem i bez lakieru. Oraz kolejne basowe okno na świat ;=]

Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.

Cort B4, jesion

Jestem właścicielem basu Cort B4 Jesion od niemal trzech lat, który wyróżnia się wygodą gry oraz jakością wykonania. Bas ten oferuje przyjemne brzmienie zarówno w aktywnym, jak i pasywnym trybie pracy, co czyni go idealnym wyborem dla fanów funky.

Krótki słowniczek nazw drewna.

Przewodnik po nazwach drewna zarówno z stref umiarkowanych, jak i tropikalnych, pomocny w rozwiewaniu wątpliwości dotyczących różnorodności i właściwości drewna.

Music Man Stingray 5 93′

Music Man Stingray 5 z 1993 roku to bas, który zaskakuje swoją trwałością oraz unikalnym brzmieniem. Mimo swoich lat, doskonale sprawdza się w nowoczesnej muzyce dzięki szerokiemu zakresowi brzmień i wyjątkowej ergonomii.

Ibanez AEB-10 [bas elektro-akustyczny]

Recenzja basu elektroakustycznego Ibanez AEB-10, którego wybór zainspirowała płyta 'The Silent Life' Jonasa Hellborga. Po gruntownej analizie i testach, bas ten wyróżnia się na tle innych instrumentów w swoim przedziale cenowym jako godny uwagi, z kilkoma jednak ograniczeniami.

Yamaha RBX 460

Nabyłem właśnie Yamahę RBX 460 i jestem z niej niezwykle zadowolony. Ten bas zachwyca zarówno swoim wyglądem, jak i brzmieniem, mimo swojego wieku.

Hohner Hrb Dlx

Recenzja gitary basowej Hohner Hrb Dlx, która oferuje profesjonalne brzmienie, wygodę gry i atrakcyjną cenę. Modele 4 i 5-strunowy prezentują wysoką jakość wykonania oraz aktywną elektronikę.

[gitara] Washburn RB 2502 CBL

Oto moja szczera recenzja basu Washburn RB 2502 CBL - pięciostrunowego instrumentu z korpusem z jesionu, klonowym gryfem, oraz pickup'ami w układzie HS. Ta gitara basowa oferuje niesamowity sustain, idealne intonacje dzięki systemowi Buzz Feiten i wygodę gry, czyniąc ją znakomitym wyborem dla wszechstronnych basistów.

Gitara Ibanez Btb 400qm

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Ibanez BTB 400QM to bas, który oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice Vari-Mid IIIBII oraz ogromne możliwości brzmieniowe. Posiada piękny wygląd, solidne wykonanie i jest wyjątkowo wszechstronny, co czyni go idealnym narzędziem dla średnio zaawansowanych basistów.

Gitara Ibanez Btb 400qm 2

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Recenzja gitary basowej Ibanez BTB 400QM, która doskonale łączy wygodę, technologię i brzmienie. Ich konstrukcja i zastosowane technologie sprawiają, że jest to niezwykle wszechstronny instrument, idealny głównie do rocka i metalu.

[gitara] Washburn XB 120

Washburn XB 120 to gitara basowa, która mimo klasycznego kształtu, oferuje niezwykły urok i solidną budowę. Po ponad pół roku użytkowania, mogę śmiało powiedzieć, że to świetny wybór zarówno dla początkujących jak i bardziej doświadczonych basistów, szukających wysokiej jakości w rozsądnej cenie.

Stivman – aktywny Bartolini, korpus mahoń itd

Moja lutnicza zabawka 😉 Wiem jaką Stefan ma opinie, mimo wszystkozdecydowałem się zrobić u niego wiosło i nie żałuję. Jednocześnie robiłgitarę identycznego kształtu, która nie brzmi za dobrze. Za to na całeszczęście basik mu się udał perfekcyjnie. W środku jest aktywny Bartolini,który ma tyle możliwości ustawień brzmienia, że głowa boli. Korpusmahoń, nie pamiętam już nazw […]

B.C. Rich Zombie Exotic Classic Bass

Konstrukcja: neck through body Korpus: kanapka – środek olcha, top i tył z hebanu Gryf: klon przekładany mahoniem (5 kawałków) Podstrunnica: palisander Menzura: 34″ (4 struny, 5 strun ma 35″) Mostek: samodzielne siodełka Klucze: B.C. Rich® die-cast Progi: 24 jumbo Pickupy: 2 pasywne B.C. Rich® soapbars Elektronika: 1 volume, 1 blend, 1 bass, 1 mid […]

Piłować czy zmieniać?

Posiadam basówkę NT, która serwuje wyśmienity sustejn i świetnie odpowiada moim wymaganiom. Zastanawiam się, czy wymienić jeden próg, spiłować wszystkie, czy może wymienić je wszystkie, zwłaszcza że przerzucam się na cieńsze struny i zacząłem grać djent.

Dryfowanie Gryfu

Dryfowanie gryfu

Poruszam problematyczną kwestię reagowania gryfów gitar basowych na zmienne warunki atmosferyczne, które prowadzą do nieoczekiwanej zmiany ustawienia strun względem gryfu. Dyskutuję, jak wilgotność i temperatura wpływają na drewno, powodując jego rozprężanie lub kurczenie się i w efekcie zmieniając ustawienie strun.

Miękki jak Squier, czyli jakość soft maple

Autor rozważa zakup Squiera VM Precision z korpusem wykonanym z drewna soft maple, zastanawiając się nad jego jakością i wytrzymałością na przestrzeni lat. Poszukuje solidnych informacji na temat wytrzymałości tego materiału w porównaniu z innymi popularnymi rodzajami drewna używanymi w budowie basów.

mały remoncik jazza i kilka pytań :]

Karol dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi modernizacji używanego Fendera Jazz Bass, kupionego za 400 zł. Zastanawia się nad wymianą mostka i ewentualną zmianą elektroniki, aby poprawić jakość dźwięku.

Gitara Jolana w wersji IKEA :]

Napotkałem na mystyczną i zarazem smutną historię pewnej gitary marki 'Jolana' która składała się z kilku oddzielnych części. Postanowiłem przywrócić jej dawny blask, mimo wyzwań jakie niesie ze sobą jej stan i sposób, w jaki usunięto z niej lakier.

Cechy ovangkol

Ovangkol to egzotyczne drewno, które coraz częściej znajdujemy w instrumentach firmy Warwick, znane z unikalnych właściwości brzmieniowych. Nasza analiza ma na celu zgłębienie tajemnic tego drewna, w tym jak wpływa ono na brzmienie basów.

kiedy bass pachnie olchą?

Autor rozważa subiektywne aspekty wyboru drewna na korpus basu, między olchą a jesionem bagiennym. Wyraża frustrację z powodu braku konkretnych informacji na forach internetowych oraz negatywnego podejścia innych użytkowników.

WM

Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.

Fender Jazz Bass Marcus Miller potencjometry – jakie w oryginale?

Autor opisuje swoje doświadczenia związane z próbą przywrócenia oryginalnego blasku swojego Fender Jazz Bass Marcus Miller, szczególnie skupiając się na brakujących potencjometrach z układu pasywnego. Zastanawia się, jakie były oryginalne potencjometry i szuka informacji, gdzie można zakupić odpowiednie części.

gdybym kasę miał

Artykuł omawia właściwości i zastosowania drewna bukowego i morwowego w budowie gitar. Uwydatnia problemy związane z gryfami bukowymi i potencjalne zastosowania drewna morwowego.

Rampa [Klocek drewna między przystawkami] – pytania.

Czy rampa montowana na gitarze basowej ma realny wpływ na brzmienie instrumentu, czy jej główna rola to poprawa właściwości manualnych i estetycznych? Sprawdzamy, jak bezinwazyjnie zamocować rampę i z jakiego drewna ją wykonć, aby wzmocnić środkowe pasmo.

Jak uzyskac cieplejsze brzmienie basu.

Artykuł omawia sposoby na uzyskanie cieplejszego brzmienia basu, w oparciu o różne sprzęty i możliwości ich wypróbowania. Szczególnie skupia się na czterech różnych przedwzmacniaczach dostępnych na Allegro, które mogą spełnić to zadanie.

Cort GB94 – co to za drewno?

Poszukiwanie Corta GB94 okazało się większym wyzwaniem, niż przypuszczałem. Po długich poszukiwaniach i zaskakującym zakupie, zastanawiam się, czy drewno mojego egzemplarza różni się od standardu.

Robimy Buzzard’a :]

Podjęliśmy się naprawy i modyfikacji basu, który wymagał interwencji lutnickiej oraz estetycznej. Pragniemy osiągnąć charakterystyczne, warwickowe brzmienie, zachęcamy do dzielenia się kontaktami do specjalistów.

Podróba Fendera

Zakupiłem niedawno tanią gitarę, którą sprzedawca określił jako podróbkę Fendera. Gitara ma kiepski stan, ale chcę się zabrać za jej renowację.

F-254 vs. F-4E NG

Pisząc o dwóch modelach gitar basowych ESP LTD, F-254 i F-4E NG, autor rozważa ich cechy z uwzględnieniem jakości drewna i elektroniki. Zastanawia się, która będzie lepszym wyborem dla ciężkiej muzyki, mając na uwadze możliwość późniejszej wymiany przystawek pickupów.

Parę pytań

Otrzymałem niedawno bas Spector Legend classic (bubbinga) i mam kilka wątpliwości dotyczących jego wykończenia i instrumentu. Chciałbym dowiedzieć się, czy matowe wykończenie jest bardziej podatne na uszkodzenia, czy mogę używać specjalnych płynów do czyszczenia, czy to normalne, że na korpusie są małe otwory, oraz dlaczego struny mocno uderzają o gryf powodując brzęczenie.

Zabiegi Na Basie Pozbawienie Lakieru Wymiany Czesci

Zabiegi na basie [pozbawienie lakieru] [wymiany czesci]

Rozważamy różne metody odświeżenia basu Climax Witkowski /Biliński, w tym usunięcie lakieru i wymianę części. Zastanawiamy się nad drewnem, z którego wykonany jest instrument, oraz nad jego potencjalną zmianą brzmienia.

The W

Na tym obecnie grywam, Warwick FNA, rocznik 98, korpus to jesion bagienny iklon na topie, gryf Ovangkol i podstrunnica Wenge, MM-style pickup, elektronikaaktywna Seymour Duncan Basslines. Wzmacniacz to Peavey Mark VI Bass, amerykański z lat 80 bodajże, wyrwanyokazyjnie od pewnego faceta, ale widać po nim że nie był rozpieszczany. kolumna to Peavey TX-210 wyrwana okazyjnie […]

DREWNO !

Czołem ! Męczy mnie jedna sprawa Agathis !, wyczytałem u was że Agathis to badziewnedrewno, pytam dlaczego i dlaczego firma ESP pakuje Agathis w gitary za 2,5tysiaka. Proszę o opinie bo nie wiem czy warto inwestować w sprzęt z dechąagathisową, (oczywiście wg mnie bas jest okej i wystarczy mi w zupełnościjedyny pytajnik to decha, nie […]

Odpowiedź do: SX SJB62-3TS – RECENZJA

Autor omówił swoje doświadczenia z basem marki SX model SJB62-3TS, poruszając tematykę jakości wykonania oraz swoje spostrzeżenia odnośnie możliwej wspólnej linii produkcyjnej z innym popularnym producentem. Podziel się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi czyszczenia kieszeni gryfu z lakieru.

Kilka słów na temat dwóch marek tanich basów.

Autor przedstawia swoje obserwacje dotyczące gitary basowej, która skonstruowana jest jak kanapka z MDF i drzewa, pokryta tapetą imitującą drewno. Porusza również kwestię różnic między instrumentami tej samej marki oraz wypowiada się na temat basów marki STAGG.

Immo Custom Shop – REAKTYWACJA!

Po długiej przerwie wracam do projektów w Immo Custom Shop, rozpoczynając od rewitalizacji basu Encore Precision z lat 90. Ten zaniedbany instrument wymaga wielu poprawek, aby osiągnąć swój pełen potencjał.

Samodzielna budowa paczki 4×10 , czyli od zera do…

Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.

Warwick Corvette 5 Proline [1994]

Recenzja gitary basowej Warwick Corvette 5 Proline z 1994 roku, z naciskiem na różnice dźwiękowe między ustawieniami aktywnymi i pasywnymi. Detalowe opisanie komponentów i jakości dźwięku podczas różnych technik gry.

Drewno, a przetworniki

Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.

Urwany klucz – śrubka w drewnie bez główki

Podczas ćwiczeń na basie doszło do niefortunnego wypadku - złamał się klucz, zostawiając kawałek śruby w drewnie instrumentu. Autor zastanawia się nad możliwymi sposobami wydobycia pozostałości śruby i czy konieczna będzie wizyta u lutnika.

W oczekiwaniu na materiał – zapowiedź nr 2

Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.

Gdybym kasę miał… – projekt BASU [?]

Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.

Wgniecenie na korpusie.

Opisałem, jak moja gitara basowa Ibanez GSR 180 doznała wgniecenia po tym, jak przypadkowo spadła na chodnik. Zastanawiam się, czy można to jakoś zakonserwować, by zminimalizować szkody.

Odprogowanie dobrego basu.

Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.

Bardzo interesująca informacja dla miłośników rąbania drewna :]

Artykuł przedstawia niedawno odnalezione informacje o planach zespołu Siekiera dotyczących ich trzeciego albumu, który miał zaskoczyć publiczność nową jakością dźwiękową i wizualną. Mimo, że prace zostały wstrzymane, to posiadamy ekskluzywny wgląd w to, co mogło zostać opublikowane.

Bas szóstka – kilka pytań

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.

Rękoczyn cz. 2

Autor ogłasza koniec dylogii swojej twórczości i oferuje drewno na budowę instrumentu. Drewno jest szczegółowo opisane, z zaznaczeniem preferencji autora co do jego wykorzystania.

Cort Action Bass IV [RECENZJA]

Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.

Tokai Jazz Sound – co to jest?

W artykule dyskutowane są opcje zakupu basu jazzowego w przedziale cenowym do 1500zł, z wyróżnieniem modelu Tokai Jazz Sound i Vintage EJM96. Autor zastanawia się nad wyborem drewna agathisowego w modelu Tokai i rozwiewa wątpliwości na temat jakości tych instrumentów.

Na początku była decha..

Opowiadając o swoim niekonwencjonalnym pomyśle na budowę własnego basu, autor opisuje cały proces od zakupu drewna po sklejenie poszczególnych elementów. Wszystko to, aby stworzyć unikatowy instrument freless z ośmioma strunami.

Jaka decha zamiast Ibka SR505 ?

Poszukuję alternatywy dla gitary basowej Ibanez SR505, która przesterowuje mój zestaw Head Box BL-300h z kolumną Box TF115. Rozważam zakup gitary z drewnem podobnym do Mansingera Cazpar, z machońskim brzmieniem, klonowym gryfem i podstrunnicą, mając budżet 1600zł.

[Nietypowy problem] cuchnacy bas

Ten artykuł opisuje nietypowy problem związany z trzydziestoletnim gitarą basową Fender Jazz, sprowadzoną z USA, która wydziela nieprzyjemny, intensywny zapach. Autor próbował różnych metod aby się go pozbyć, ale bezskutecznie.

gitaraibas.pl – oferta specjalnie dla basoofki

Marathone BG-06 to 6-strunowa gitara basowa, wykonana ręcznie przez polskich lutników, z najwyższej jakości drewna. Teraz dostępna dla użytkowników basoofka.net w specjalnej cenie 2100 zł zamiast standardowych 2570 zł.

Ibanez btb205 tyf mahoń czy agathis?

Przy zakupie gitary basowej Ibanez BTB205 pojawia się problem z identyfikacją materiału, z którego wykonany jest korpus instrumentu. Producenci oraz sklepy dostarczają sprzeczne informacje, twierdząc, że gitara wykonana jest zarówno z mahoniu, jak i z drewna agathis.

Ibanez Silver Series

Ibanez Silver Series to bas typu Jazz Bas z 1978 roku, zwracający uwagę swoją całkowicie drewnianą konstrukcją i brzmieniem. Dostarcza doskonałe doznania dźwiękowe, choć jego waga może być wyzwaniem.

Wosk 8211 Z Czym To Sie Je

Wosk – z czym to się je?

Autor opisuje swoje doświadczenia z pielęgnacją instrumentu, podkreślając swoją nieświadomość w zakresie stosowania wosku na korpusie gitary. Uświadamia sobie błąd, kiedy dowiaduje się, że używany przez niego preparat do czyszczenia usuwa wosk, co może mieć niekorzystny wpływ na drewno.

[gitara] Langowski Bass 6 strun klon

Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.

Lutnicze Wyroby Antoniotsai

Lutnicze wyroby Antoniotsai

Przeglądając internet natknąłem się na wiosełka i korpusy gitar elektrycznych wykonane przez lutnika Antoniotsai, znanego również jako SOLIDWOOD. Produkty wydają się być wysokiej jakości, z ciekawymi wzorami i wykonane z dobrego drewna, jednak ich ceny są podejrzanie niskie.

Budujemy bas

Artykuł dotyczy kompleksowego przewodnika po budowie basu od podstaw, włączając w to konieczne narzędzia, materiały i składniki elektroniczne. Poruszono tematykę wyboru drewna, planowania konstrukcji oraz dokładnego opisu niezbędnego sprzętu.

Paczka Zrob To Sam Ktos Probowal

Paczka Zrób to sam. Ktoś próbował?

Autor zastanawia się nad zbudowaniem własnego systemu głośników basowych, rozważając różne konfiguracje głośników oraz materiałów. Rozpala debatę na temat użycia tradycyjnych vs. nietypowych materiałów do budowy.

Materialy Lutnicze Odc 1

Materiały Lutnicze [odc. 1]

Pierwszy odcinek serii artykułów poświęconych budowie i fizyce gitary basowej. Skupia się na materiałach używanych w nowoczesnym lutnictwie, eksplorując różnorodność i wpływ drewna oraz nowych tworzyw sztucznych na jakość i brzmienie instrumentów.

Projekt Fakju By Kapral And Urban

Projekt FAKJU by Kapral and Urban

Projekt FAKJU by Kapral and Urban zagłębia się w popularne materiały używane w lutnictwie, poruszając tematykę drewna oraz kompozytów. Ponadto, artykuł przedstawia praktyczne porady dotyczące zakupu basów w różnych przedziałach cenowych, skupiając się na jakości i zastosowaniu.

Nexus Standard 8211 Tego Jeszcze Nie Bylo82308230

Nexus Standard – tego jeszcze nie było…….

Jacek Kobylski z Nexus-Guitars przedstawia innowacyjną interpretację klasycznego Jazz Bassa, oferując gitarę dostępną szerokiemu gronu muzyków z niepowtarzalnym charakterem, ergonomią i jakością wykonania.

Corey Parks

Kiedyś basowała w Nashville Pussy, nie wiem co robi teraz. Wielka jak brzoza,sztuczna na 150. KLIK

Moje graty

Myślę że foty są na tyle czytelne, że nie trzeba opisywać. Ogólniezbieram 🙂 bo lubię mieć. Po pracy to pozwala mi na chwilę oderwać się odcodziennej prozy życia. Jednak opis się chyba przyda. 1) Gitara to Sandberg California JM5 – mat, jesion, palisander 2) Nagłośnienie Genz-Benz: GBE 1200 & GB 610T-XB2 3) Pedalboard: BOSS, EBS, […]