W dniu wolnym autor zadecydował podzielić się zdjęciami swojego basu Yamaha RBX 460, uwzględniając porę roku. Zaprasza także do zadawania pytań na temat basu, obiecując odpowiadać na podstawie swoich doświadczeń i wiedzy.
Salobrena B 200-C to nowy nabytek w mojej kolekcji basowych skarbów. Bas ten wnosi świeżość i nową motywację do gry, co sprawia, że patrzę na moje dotychczasowe doświadczenia z zupełnie innej perspektywy.
Autor rozważa zakup zestawu head + kolumny, mimo braku doświadczenia z takim sprzętem. Pyta społeczność o poradę między dwoma modelami.
Opisuję moje pierwsze prawdziwe doświadczenie z koncertem, które wyróżniało się brakiem tremy i nietypowo małą sceną. Podkreślam również pozytywne recenzje i zgubienie kabla do basu.
Stoję przed wyborem odpowiedniej kolumny głośnikowej do mojego wzmacniacza Gallien Krueger Backline 350. Zastanawiam się nad zakupem Ashdowna Mag410 czy też przygotowaniem zestawu z mniejszych kolumn.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat unikalnego charakteru i duszy instrumentów muzycznych, zastanawiając się, czy tania gitara basowa może mieć własną, wyjątkową 'duszę'. Opowiada o swoich doświadczeniach z budżetowym basem Washburn T12, który pomimo braku zachwycającego dźwięku i niewygody w grze, wydaje się posiadać tę nieuchwytną jakość.
Autor poszukuje gitary basowej z budżetem do 2500zł, do grania w domowym zaciszu. Wskazuje na swój dawny doświadczenie z basem i prosi o pomoc w wyborze, przy tym wyrażając zainteresowanie jednym modelem ze względów wizualnych.
Wymiana gitary 4-strunowej na 5-strunową przyniosła nieoczekiwane problemy z nastrojeniem. Autor szuka sposobu na dostrojenie gitary do C G C F A#.
Miałem okazję uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez Roberta Kubiszyna w ramach Ogólnopolskich Dni Artystycznych z Gitarą w Mosinie. Spotkanie było intensywne, oferując praktyczne lekcje gry na gitarze, technik rozgrzewki, a także naukę o harmonii i znaczeniu timingu.
Autor dzieli się swoim zamiarem zbadania metod nagrywania basu w studio przy użyciu mikrofonu, zestawu head+kolumna lub pieca, zwracając uwagę na ustawienie mikrofonu, wzmacniacz, akustykę pomieszczenia, moc wzmacniacza, rodzaj i rozmiar kolumny. Prosi również o opinie i doświadczenia w celu stworzenia 'idealnego' pieca do studia.
Autor dzieli się doświadczeniem ze zmiany strun w swojej gitarze basowej Cort model PJ, z D'Addario EXL165 na EXL170. Po wymianie strun pojawił się problem nieprzyjemnego brzęczenia.
Po zakupie multi efektu Boss gt10b rozważam zakup wzmacniacza do mojego basu i mam dylemat między wzmacniaczem lampowym a hybrydowym. Poruszam również swoje wątpliwości co do brzmienia generowanego przez Boss gt10b.
Witajcie na forum basoofkowych maniaków. Gram na basie od 5-6 lat, uwielbiam muzykę i chciałbym podzielić się moją pasją oraz wiedzą na temat sprzętu muzycznego.
Autor relacjonuje swoje doświadczenia związane z próbą odbioru paczki z firmy kurierskiej UPS w Rzeszowie, która mimo znajdowania się w mieście autora, zgubiła jej ślad. Opisuje frustrację i niezadowolenie związane z obsługą klienta i organizacją pracy kuriera.
Artykuł opowiada o moim doświadczeniu w graniu w dwóch zespołach muzycznych, FARMA i Mentally Deranged. Mimo problemów z jakością nagrań FARMA i ograniczonego ruchu na scenie w przypadku Mentally Deranged, moje doświadczenia są cenne i warte podzielenia się.
Autor opisuje problem z ustawieniem strun w swojej gitarze basowej Mensfeld, zmagając się z dylematem, czy ustawić je nisko z charakterystycznym trzeszczeniem, czy wysoko, co utrudnia grę. Rozważa również zakup nowego instrumentu w przypadku znalezienia odpowiednich funduszy.
Podczas próby zauważyłem, że mój piec basowy Laney BC120 dziwnie 'pierdzi', szczególnie przy slapie i graniu więcej niż jednego dźwięku. Początkowo myślałem, że to wina głośnika, ale problem okazał się leżeć gdzie indziej.
Podzieliłem się wrażeniami z ostatniego spotkania mojej grupy muzycznej, gdzie gram na basie. Opisałem nasze początki, włączając w to zdjęcia i link do naszego „teledysku”.
Po otrzymaniu nowego zestawu strun Ashdown ST-4H 50-110, początkowe wrażenie nie było zbyt dobre, głównie ze względu na brak przyzwyczajenia do grubości 50-110 w porównaniu do wcześniej używanych Hartke 45-105. Po intensywnej nauce matematyki, brzmienie tych strun wydało mi się mniej satysfakcjonujące, ale planuję dać im drugą szansę po odpoczynku i bezpośrednio porównać z moimi poprzednimi doświadczeniami.
Tekst omawia zrozumienie skomplikowanej natury muzyki i ekscytującą metodę na doświadczenie muzyki w sposób, który może całkowicie zmienić nasze postrzeganie dźwięków. Podkreślono też brak zrozumienia dla negatywnych opinii na temat różnych nurtów muzycznych.
Jako początkujący basista w świecie metalu, zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych muzyków o pomoc w wyborze basu marki Warwick. Muzyka, którą tworzymy, jest bardzo eksperymentalna i nowoczesna, przy czym wykorzystujemy do grania niestandardowe podejście do dźwięku.
Autor poszukuje pomocy przy wyborze basu w cenie 400-500zł, zwracając uwagę na potencjalne minusy konkretnych modeli. Prosi również o możliwość fizycznej oceny instrumentu przez forumowiczów.
Postanowiłem zaryzykować i kupiłem struny basowe na Aliexpress za 20zł. Mimo początkowych obaw, struny wydają się być całkiem niezłe.
Jestem muzykiem sesyjnym z 20-letnim stażem, oferującym lekcje gry na basie w Wrocławiu dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Moje zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia, wzbogacone o wiedzę teoretyczną oraz praktyczne doświadczenie.
Gram metalcore, deathcore, i inne ciężkie gatunki od ponad 5 lat i szukam gitary basowej, która udźwignie bardzo niskie strojenia. Rozważam zakup ESP LTD F-5E, zastanawiając się nad opcją zakupu ratalnego.
Tekst stanowi życiowe refleksje autora dotyczące przeżyć, doświadczeń i teorii muzyki, niewiążąc się stricte z tematem basów. Porusza zagadnienia różnic pokoleniowych, podejścia do życia oraz muzyki, a także wprowadza w świat teorii muzycznych, które, jak twierdzi autor, nie są wynalezionymi zasadami, a uporządkowaną wiedzą na temat tego, co w muzyce naturalnie już istnieje.
W tekście opowiedziałem o swoich doświadczeniach i refleksjach jako basista, którego ograniczenia techniczne nie przeszkadzają w realizacji jego muzycznych pasji. Jednak podkreśliłem, że każdy zawodowy basista powinien opanować różnorodne techniki, aby nie zamykać przed sobą drzwi do muzycznych możliwości.
Autor opisuje swoje osobiste doświadczenia związane z efektywnością w pracy, podkreślając, jak jego zdolność do szybkiego i skutecznego wykonywania zadań często prowadziła do niedoceniania jego pracy. Ponadto, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zmagań z wykonywaniem muzyki basowej, kiedy doświadczenie staje się przeszkodą w eksploracji nowych stylów.
Jako najstarszy użytkownik na konkurencyjnym forum dotyczącym basu, zaskoczyłem wielu swoją znajomością komputerów oraz doświadczeniem muzycznym. Zwróciłem uwagę na powszechną nieumiejętność korzystania z komputerów wśród młodszych użytkowników.
Rozważania na temat młodości i doświadczenia, z perspektywy osoby, która 'trzeci raz kończy 20 lat'. Spotkanie z przyjacielem, degustacja ukraińskiego alkoholu i nostalgiczne wspomnienia o grze na gitarze.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Tekst opowiada o intensywnym doświadczeniu duchowym i emocjonalnym autora, który przechodzi od stanu ciemności i samotności do światła i miłości, dzięki spotkaniu z ważną osobą. Autobiograficzny wydźwięk i wyrafinowanie poetyckie przesycone metaforami natury i przemiany dają niezwykle głęboki wgląd w przeżycia jednostki.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z relaksem i niespodziewanym wzrostem apetytu, co skłoniło go do stworzenia niekonwencjonalnej potrawy zwaną ZAPIEKANKODOG, zachęcając jednocześnie do kreatywności w kuchni.
Autor podzielił się swoimi obserwacjami na temat zmiany techniki grania kostką z trzech na dwa palce, zauważając lepszą kontrolę i szybkość, ale również szybsze męczenie się kciuka.
Po trzech miesiącach intensywnych ulepszeń, mój Stagg BC300 przeszedł przez wiele zmian, często osiągając skrajne skutki. Ostatecznie udało mi się zrozumieć, że najlepszy dźwięk oferował w wersji fabrycznej.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat aktualnej sytuacji społecznej, wyrażając frustrację na wiele tematów - od edukacji, przez bezpieczeństwo, po kulturę masową. W tekście wyróżnia się rosnące problemy społeczne, takie jak złodzieje, bandyci, oraz ogólny spadek wartości.
Opowieść o doświadczeniach z warsztatów jazzowych, które miały niewiele wspólnego z muzyką, a więcej z zabawą i nieoczekiwanymi konsekwencjami. Mimo wszystko autor uznaje warsztaty za wartościową formę nauki.
Historia nagrania płyty z zespołem pokazuje, że nawet z nieświeżymi strunami, dzięki dobremu sprzętowi i zdolnemu realizatorowi, można osiągnąć zadziwiająco dobre rezultaty. Całe nagranie zajęło znacznie mniej czasu niż oczekiwano, a efekt końcowy przeszedł najśmielsze oczekiwania.
Autor dzieli się swoimi wieloletnimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat grania na basie w amatorskich kapelach metalowych. Podkreśla wagę indywidualnego podejścia i znaczenie odporności na grupowy nacisk w kontekście spełniania się jako muzyk.
Rozważając rozpoczęcie kariery sesyjnego basisty w późniejszym wieku, kluczowe okazuje się podejście i pasja do muzyki. Czy wiek jest więc naprawdę barierą?
Stałe pytań dotyczących praktyki i występów podczas rozwoju muzycznego jest wiele. Czy pasja i regularne próby mogą zastąpić tradycyjny sposób nauki na instrumentach? Oto kilka przemyśleń na ten temat.
Artykuł zagłębia się w trudności i przełomowe momenty muzyka walczącego z teorią muzyczną. Przygląda się, jak kontekst, doświadczenie i powtarzalność odgrywają kluczową rolę w uczynieniu teorii muzycznej czymś więcej niż tylko zestawem zasad.
Siedzenie w miejscu i czekanie na swój moment może być naprawdę stresujące, ale czy staje się łatwiejsze z czasem? Przyjrzyjmy się, dlaczego tak wiele osób boi się tej chwili i jak można przezwyciężyć własne obawy.
Granie na kontrabasie może być pasją, ale także przyczyną pęcherzy na dłoniach. Sprawdź, jak sobie z nimi radzić, aby nie przeszkodziły w Twojej muzycznej podróży.
Wszyscy muzycy przeżywają kiedyś zły występ. Ten artykuł podpowiada, jak zmienić frustrację w wartościowe doświadczenie.
W niniejszym artykule przyglądamy się, jak muzyk może zarabiać na koncertach, opierając się na doświadczeniach basisty. Przeglądamy czynniki decydujące o wysokości wynagrodzenia oraz strategie cenowe.
Zakończenie utworu często postrzegane jest jako element rutyny, jednak pełni znacznie istotniejszą rolę w muzycznej konwersacji. Oto jak muzyka przenosi nas poza granice zwykłej komunikacji.