Nieodkryte dzieło tria Oscara Petersona ukazuje geniusz Raya Browna
‘Con Alma: The Oscar Peterson Trio – Live in Lugano, 1964’ – recenzja
Oscar Peterson, legenda jazzu, odszedł od nas w 2007 roku. Jego wdowa, Kelly Peterson, nie ustaje w wysiłkach, aby jego muzyczne dziedzictwo wciąż żyło. Założenie wytwórni Two Lions Records i współpraca z Mack Avenue Records zaowocowały serią wyjątkowych wydawnictw, ukazujących skarby z archiwów artysty. Teraz światło dzienne ujrzała kolejna perełka: ‘Con Alma: The Oscar Peterson Trio – Live in Lugano, 1964’.
W szóstce zawartych utworów, Peterson pojawia się u boku klasycznego składu złożonego z perkusisty Eda Thigpena i genialnego basisty Raya Browna. To wcześniej niepublikowane nagranie prezentuje trio na szczycie ich możliwości podczas ostatniej nocy długiej europejskiej trasy.
Bas Browna, doskonały jak zawsze, błyszczy w takich utworach jak energetyczna interpretacja ‘I Could Write A Book’ czy płynna ballada ‘My One And Only Love’. Brown wspiera Petersona, a jednocześnie doskonale współgra z Thigpenem. Basista ma swoje sola w obu tych utworach, a także w ‘Blues For My Landlady’ i ‘Waltz For Debby’. W aranżacji utworu tytułowego, Brown prezentuje również znakomite intro wykorzystujące grę arco i pizzicato.
Album ‘Con Alma: The Oscar Peterson Trio – Live in Lugano, 1964’ jest już dostępny na CD, jako cyfrowy download (iTunes i Amazon MP3) oraz na winylu jako wydawnictwo Record Store Day.
Lista utworów:
- Waltz for Debby (Live)
- My One and Only Love
- Blues for My Landlady
- Con Alma
- I Could Write a Book (Live)
- It Ain’t Necessarily So (Live)
Czym wyróżnia się Ray Brown na ‘Con Alma: The Oscar Peterson Trio – Live in Lugano, 1964’?, Jakie utwory znalazły się na albumie?, Gdzie można zakupić ‘Con Alma: The Oscar Peterson Trio – Live in Lugano, 1964’?, Jaki jest skład trio Oscara Petersona na tym albumie?, Jakie są najciekawsze momenty na albumie?