pomocy!!! lampy do ampega svt-4 pro!

orientuje się ktoś może jakie lampy beda najlepsze do svt-4 pro? chodzi o 3x
12AX7

Podziel się swoją opinią
zegar1125
zegar1125
Artykuły: 3

31 komentarzy

  1. groove tubes mi właśnie padly… i slyszalem ze nie sa zbyt dobre a nie miałem
    okazji probowac innych :/

  2. SOVTEK

    (ale jest kilka odmian tej najpopularniejszej lampy)

    polecam wizytę na stronie

    gitara.pl/lampy.html

  3. jeszcze jedno pytanie… wiem ze lampy trzeba parowac… co jeżeli mam
    nieparzysta ilosc lamp na preampie? trzecia lampa może być taka sama jak
    pozostale czy musi być inna? jaka? i w jakiej kolejnosci się je instaluje :/

  4. O ile mnie pamięć nie myli – czytałem, że Groove Tubes to taki
    selekcjonowany Sovtek. EHX też lampy sprzedaje, można je kupić po w miarę
    przyzwoitych cenach w Polsce, bo GT są drogie.

  5. co do parowania lamp to musisz porozmawiać na elektrodzie – tam najlepiej Ci
    doradzą w tej kwestii -tam są wybitni spece od lamp.

    Ja w torze audio, na przedwzmacniaczach lampowych używam oczywiście
    sparowanych (czyli o zbliżonych parametrach) lamp – inaczej lewy i prawy
    kanał grałby inaczej.

  6. myślę że Groove Tubes…gitarzyści chwalą je pod niebiosa… a paruje się
    raczej lampy mocy np. 6L6 itp. które zawsze występują parami. w preampie
    raczej nie…chyba teraz są inne trendy.

  7. W przedwzmacniaczu wzmacniacza instrumentalnego lamp się nie paruje. Paruje
    się lampy do stopnia mocy. Wydaje mi się, że GT, to raczej dla złotouchych
    (czyt. ałdiofilów, czy innych zboczeńców),ogólnie uważam, że jest to
    dziecko marketingu. Wydaje mi się, że za pieniądze, które wart jest komplet
    GT lepie jkupić dwa czy trzy komplety innych firm i robić eksperymenty. Godne
    Twojej uwagi mogą być również lampy starej produkcji, NOSy. Co do marki i
    konkretnego rodzaju lamp, to wybór zależy od oczekiwanego przez Ciebie
    brzmienia, więc poprzeglądaj różne fora, aby wiedzieć czego możesz się
    spodziewać po danym typie.

    Osobiście gram na lampach radzieckich. Brzmienie raczej ostre i wyraziste,
    trochę crunchowe, cena 5pln/szt., niestety trzeba zmienić połączenie
    żarzenia we wzmacniaczu, co nie każdemu pasuje.

  8. Ja używam lamp parowanych ponieważ jak pisałem to lampy do sprzętu audio i
    studyjnego, nie scenicznego – kanały są osobno.

    Co do scenicznego to faktycznie jest przedwzmacniacz mono- co tu parować.

  9. Ja Ciebie Aarth doskonale rozumiem 🙂 Dlatego podkreśliłem, że chodzi o
    wzmacniacz instrumentalny.

    Co do Hi-Fi (czy -End) to jest to jak najbardziej uzasadnione i poprawne.

    Wesołych Świąt

  10. hehe ok, no to będę kombinowac 😉 dzięki wielkie pozdrawiam i wesolych swiat 😀
    😀

  11. sprawa jest powazniejsza… wymienilem lampy a wzmacniacz dalej nie gra! 🙁 gain
    odkrecony na maksa, master tez, kompresor na zero, a wzmacniacz ledwo dźwięk
    wyda, przy czym lampa od gainu w ogóle nie mruga podczas „grania” (przepalona
    nie jest bo po wlaczeniu przyciusku „mute” swieci się normalnie, pomoze ktoś???
    ma ktoś jakiś pomysl co może być walniete (myślę ze może preamp). nie piszcie
    tylko zebym sprawdzal rozne kable gitary kolumny bo robilem to z piecdziesiat
    razy (dzisiaj ;p) niech ktoś pomoze!!!

  12. Ja tak miałem w swojej starej VERMONIE. Grała ale tak cicho przy rozkręceniu
    na max, że zagłuszał to nawet szum z głośników wywołany nieuziemionym
    gniazdem… Rozkręciłem i jak się okazało kilka elementów było
    odlutowanych.

  13. @Aarth: A czy nie jest to czasem wzmacniacz przywieziony ze stanów i przerabiany?

    pozdrawiam

    ——————
    Morphing Thru Time

    wzmacniacz przywiozlem z londynu a wczesniej był wieziony ze stanow… przerabiany
    nie jest, caly czas uzywam trafo

  14. Sprawdź jak gra sama końcówka (do returna podłącz discmana, mp3 czy
    cokolwiek innego z wyjściem liniowym), a potem podłącz preamp do innej
    końcówki (send do jej returna). Potem można coś wnioskować.

    A, i możesz najpierw sprawdzić bezpieczniki. Na tym kompie nie mam schematu
    do SVT 4, a nie pamiętam czy ma osobne na końcówce mocy, svt3 nie ma, ale
    sprawdź u siebie, jak sprawa wygląda.

    I napisz czy grasz na jednej końcówce, na obu, na obu w bi-ampie, czy na obu
    w mostku?

  15. dobra… lampy sa nowki mesy a wzmacniacz jedzie na dnaich do serwisu ;D i zobaczymy
    co w nim siedzi niedobrego 😉

  16. no to dla ciekawych tematu… final przestawienia: uszkodzone dwa uklady
    scalone i dwa tranzystory!!! 😐 😐 😐 naszczescie naprawa nie wyszla drogo 😉

  17. Alleluja hehe nam się właśnie spieprzył head pod gite i właśnie dzisiaj
    pojechał do fachmana hehe jak to końcówka to już po herbacie ale dobrze że
    Ampeg odzyskał siły.Ahh ten hardcore hehe

  18. Odkopie .. bo właśnie za Waszą wspaniałą pomocą nabyłem alternatywny
    zestaw Markbassa TTE500 + 104 i jest w końcu oddech na pogilganie i
    dopieszczenie ampega svt4pro i właśnie zaczne od nowych lamp bo stare już
    ograne przez kilkaset albo lepiej godzin.

    Pytanie

    1.Czy ktoś ma potwierdzoną informację że Ampeg montuje w produkcji
    pierwszą groove tubes a dwie inne to lampy JJ Project ? bo ja tak szczątkowo
    wyczytałem ale pewien nie jestem poniżej cytat z FAQ Ampega

    „The first tube in the pre-amp stage is a Groove Tube, as well as two other
    12AX7A’s found in the pre-amp section of the SVT-4PRO”

    2. Jak komuś ( np. zegar 1125 ) chodziły te Mesy w Ampegu bo mnie korci
    ..

    Nie chcę zmieniać za bardzo brzmienia bo mi pasuje a na NOSy dobrej jakości
    nie chcę wydawać po kilkaset albo nawet po kilka tysięcy złotych. Mesa ma
    te lamby w przyzwoitej cenie ( 94złote ) , JJ też są cenowo OK i jeżeli
    są montowane seryjnie to może nie ma co psocić :). A może ktoś od 2008
    roku ma ciekawe i sprawdzone doświadczenie z wymianą lamp w ampegu

    Pablo

  19. @pablokuz:
    1.Czy ktoś ma potwierdzoną informację że Ampeg montuje w produkcji pierwszą groove tubes a dwie inne to lampy JJ Project ? bo ja tak szczątkowo wyczytałem ale pewien nie jestem poniżej cytat z FAQ Ampega
    „The first tube in the pre-amp stage is a Groove Tube, as well as two other 12AX7A’s found in the pre-amp section of the SVT-4PRO”

    Informacje mogą być nieaktualne lub sytuacja może być jeszcze bardziej
    skomplikowana.

    Groove Tubes nie produkuje lamp, możesz mieć więc nadruk Groove Tubes na
    lampie Sovteka, EHX, JJ lub Shuguang.

    I np. masz Groove Tubes 12AX7C i dwie no-name Made in China – i to są
    dokładnie te same lampy. Możesz mieć Groove Tubes 12AX7EH i dwie
    Electr-Harmonixy – to też są te same lampy. Możesz Groove Tub es ECC83 i
    dwie JJ – i to też będą te same lampy 🙂

    @pablokuz:
    Nie chcę zmieniać za bardzo brzmienia bo mi pasuje a na NOSy dobrej jakości nie chcę wydawać po kilkaset albo nawet po kilka tysięcy złotych. Mesa ma te lamby w przyzwoitej cenie ( 94złote ) , JJ też są cenowo OK i jeżeli są montowane seryjnie to może nie ma co psocić :). A może ktoś od 2008 roku ma ciekawe i sprawdzone doświadczenie z wymianą lamp w ampegu
    Pablo

    Mesa nie produkuje lamp. Podobnie jak Peavey, Fender, Groove Tubes, Ruby czy
    Tube Amp Doctor (TAD).

    JJ są dość sterylne, klarowne bardzo i niezłej jakości. Taka Skoda wśród
    lamp 🙂

    Shuguang bardzo tłuste

    EHX są sympatyczne i uniwersalne, taki Golf wśród lamp 😀

    Sovtek odradzam.

    A jak chcesz coś naprawdę dobrej jakości to Tung-Sol

  20. Ok rozumiem w takim razie że Mesy i Groove Tubes są w jakiś sposób
    polecane- sygnowane przez Mesę i GT ale produkowane przez kogoś innego
    ..Dzięki za info

    Popytam jeszcze w takim razie :

    1. Rozumiem że we wszystkich wpisach na stronie Ampega wyraźnie rozróżniane
    jest iż pierwsza lampa jest inna od pozostałych gdyż spełnia ona inną
    nieco rolę ( znaczy nadal to jest 12AX7 czy ECC83 E83CC, ECC803, E283CC,
    ECC803, 7025, 6N2P – bo to to samo tylko oznaczone innymi symbolami )

    2. Czy jeżeli lampa jest typu 12AX7 ( czy inaczej opisana ) to rozszerzenie
    symbolu oznacza właśnie inne predyspozycje lampy ? np. na GC jest Groove
    Tubes GT 12AX7 R i Groove Tubes GT 12AX7 R3 – obie sa 12AX7 ale roszerzone o
    dodatkowe R lub R3 albo na stronie sklepu – lampy elektronowe: lampy JJ ECC83M
    i ECC83S a do tego wersje z końcówkami gold ECC83MG i ECC83SG.. i tak z
    każdym producentem .. czyli nie dość że brzmienie zależy od producenta to
    jeszcze od typu lampy producenta ? masakra !

    Zna ktoś może stronę z opisami kształtowania brzmień przynajmniej części
    lamp ?

    A tak w temacie tu natknąłem się na moim zdaniem ciekawy artykuł dużo
    wyjaśniający i po części opisujący brzmienie paru lamp:

    http://www.eis.com.pl/pl/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=227

  21. W przypadku Groove Tubes oznaczenia C to China = Shuguang, R to Russia =
    Sovtek.

    R to Sovtek 12AX7WA, najsłabsza

    R2 to Sovtek 12AX7 LPS – long plate.

    R3 to Sovtek 12AX7 WB lub WC, czyli mocniejsza od WA.

    Firmy takie jak Groove Tubes czy TAD kupują kontener lamp i z tego kontenera
    wybierają te, które ich zdaniem są po prostu najlepsze. Nie twierdzę, że w
    ich przypadku płacisz za samą naklejkę, jednak decyzję czy warto dopłacić
    za samą selekcję pozostawiam Tobie.

    Lampy 7025 to konstrukcyjnie niemal to samo, lecz mają trochę słabszy
    sygnał, dlatego niektórzy producenci rozróżniają 7025 i 12ax7.

    My tu gadu gadu, a tak naprawdę może się okazać, że sam stwierdzisz, że
    różnicy praktycznie nie ma żadnej 😛

  22. … niewykluczone.;););)…to sobie trochę poczytam opisy w sklepach i coś
    zakupie ..

    A jest potrzeba roozrozniania tej pierwszej lampy od dwoch pozostalych tak jak
    to robia w ampegu czy moga to być trzy takie same ? Ta pierwsza odpowwiada za
    coś i.nego.?

  23. Stopień wejściowy jest dość mocno odpowiedzialny za brzmienie i jakość
    sygnału. Od tego miejsca zależy jakość sygnału, którą dostanie
    wzmacniacz do dalszej „obróbki”.

    Bardzo często spracowane, gorsze lub nawet uszkodzone lampy radzą sobie w
    dalszych elementach toru sygnalowego, podczas gdy w pozycji V1 powodują
    nieprzyjemne przydźwięki, szumy i inne nieprzyjemności.

    Często lampy Long Plate nie są polecane na V1, bo są podatne na
    mikrofonowanie, za to znakomicie się sprawdzają w pozostałych pozycjach. Z
    tego powodu na V1 warto wsadzić coś dobrego. Na pozostałe pozycje rownież,
    ale Ampeg jak każdy producent skrupulatnie liczy pieniądze 😉

  24. Dzieki.wielkie …. Twoje posty baardzo mi pomogly .. trochę poczytatalem do
    tego i już mam jasnossc co robic.:)

  25. Z namową kolegów z forum – głównie Mazdaha – wymieniłem w swoim SVT-6
    lampki na Tung-Sol i jestem bardzo zadowolony!

Możliwość komentowania została wyłączona.