Nagłośnienie do wokalu a podłączanie basu

Autor zastanawia się, jak najlepiej podłączyć bass do zestawu nagłośnieniowego do wokalu, biorąc pod uwagę ograniczenia budżetowe. Rozważa, czy lepiej zacząć od zakupu heada, czy kolumny

Mam propozycję przyłączenia do zespołu.

Posiadam bas i „podłogę” zoom b9.1u.

Problem polega na tym, że środki na nagłośnienie będą za jakiś czas a
grac trzeba już teraz. Chłopaki zaproponowali na poczatek skorzytanie z
nagłośnienia do wokalu.

Jako że prawdopodobnie będę kupował osobno heada i osobno kolumny, bo naraz
nie dam rady, wykoncypowałem sobie, że to co zdobędę jako pierwsze ożenię
z tym wokalowym sprzętem.

Wzmacniacz z kolumnami, albo paczkę ze wzmacniaczem/mikserem wokalowym.

Cała ta niecodzienna kombinacja ma na celu oczywiście jak najszybsze dojście
do adekwatnego dla gitary basowej brzmienia.

Pytanie moje brzmi:

Czy korzystając z miksera do wokalu i kolumn jako nagłośnienie basu, lepiej
kupić najpierw head czy kolumnę?

Chodzi mi oto czy kombinacja jakiegokoliwek elementu nagłośnienia gitary
basowej z zestawem wokalowym może zaszkodzić któremukolwiek z nich?

Czy jako basista muszę brać pod uwagę nagłośnienie wokalu przy dołączeniu do zespołu?
Jaki sprzęt powinienem kupić, aby podłączyć mój bas do nagłośnienia wokalu?
Czy moje środki finansowe pozwalają mi na zakup odpowiedniego nagłośnienia basu?
Czy lepiej kupić najpierw head czy kolumnę do nagłośnienia basu?
Jaka kombinacja elementów nagłośnienia basu i wokalu jest najbardziej adekwatna dla mojego brzmienia?
Czy nagłośnienie basu w zestawie z nagłośnieniem wokalu może negatywnie wpłynąć na jakość dźwięku?
Jakie są różnice między nagłośnieniem basu, a wokalu?
Czy potrzebuję specjalnego sprzętu, aby podłączyć bas do nagłośnienia wokalu?
Czy powinienem kupić wzmacniacz z kolumnami, czy lepiej wybrać kolumnę basową ze wzmacniaczem/mikserem wokalowym?
Jak znaleźć prawidłową równowagę między dźwiękiem basu i wokalu w nagłośnieniu?

Podziel się swoją opinią

4 komentarze

  1. Jak wepniesz Zooma w Mixer i nie będziesz sterował końcówki to powinno być
    ok. to tak jakbyś bass wrzucał na przody. niektórzy nie używaja w ogóle
    wzmacniaczów tylko preamp na przody i jazda.

    Na poczatek kup se np. combo LDMa Ba100p/s będziesz miał z tego comba „pake”
    bo to combo może robić jako paka gdy już dojdziesz do heada. I zawsze
    sprzedasz to za tyle za ile kupiłeś.

    OLX.pl/oferta/wzmacniacz-piecyk-basowy-ldm-ba-100-CID751-ID5fnl7.html#5d2f8ca513

    OLX.pl/oferta/combo-basowe-handbox-dynamics-bass-250-plus-CID751-ID5FtxT.html#56794ff79b
    Albo tego Handboxa 490zł i masz 250W a wystarczy ci to do czasu aż czegoś
    konkretnego się dorobisz

    (swoja droga co za czasy 490zł i masz 250W combo made in Polen na głośniku
    15 cali eminence)

  2. Kolejność kupna heada i paki nie ma znaczenia – ani jednego ani drugiego nie
    będziesz w stanie w pełni wykorzystać dopóki nie skompletujesz całego
    zestawu. Ja bym kupił w takiej kolejności w jakiej pojawią się okazje na
    allegro 😉

    Z tego co widzę twój Zoom ma wyjście XLR. Możesz podłączyć się z niego
    do miksera i będzie spoko, po prostu nie przeginaj z głośnością i basami.
    Przy rożnych okazjach, gdy nie chce mi się pieca wozić, podpinam się w
    mikser przez zwykłego diboxa i jest spoko. Szału nie ma ale da się normalnie
    grać.

  3. LDMa BA100 już przerabiałem z Headem Hartke.

    Efekt – dwie naprawy głośnika:) także nie zgadzam się z tą tezą.

    Generalnie wolałbym uniknąć słabego comba. W tej kapeli będzie po prostu
    za ciche (już z nimi grałem). W moim przypadku to byłoby niepotrzebne
    mrożenie pieniędzy.

Możliwość komentowania została wyłączona.