Tuner out – kilka pyta艅 zapoznawczych

Autor podzieli艂 si臋 swoimi przemy艣leniami i pytaniami na temat funkcjonalno艣ci Tuner Out w wzmacniaczach basowych, zastanawiaj膮c si臋 nad jego praktycznym zastosowaniem, a tak偶e sposobem korzystania z p臋tli efekt贸w.

Hej

Jestem na etapie wkraczania w kolejny basowy level i przegl膮dam oferty
wzmacniaczy.

Upatrzy艂em GK backline 600. Zastanawia mnie kilka rzeczy.

a) Jak w praktyce dzia艂a TUNER OUT? Daje on surowy sygna艂 wyj艣ciowy? Wiem
偶e prkatyczny gdy mam rackowego tunera, ale jest sens a偶 takie tunery mie膰 w
przysz艂o艣ci? Co zadecydowa艂o o takim rozwini臋ciu tego, 偶e a偶 podaje si臋
Tuner Out w g艂owach 馃檪 Troch臋 tak mnie to nieskazitelnie interesuje. Da si臋
z Tuner Out zrobi膰 dla siebie wyj艣cie s艂uchawkowe? Ten GK akurat takiego
s艂uchawkowego nie ma – czy to oznacza 偶e bez paczki ani rusz, nie odezwie
si臋?

b) Jak w praktyce korzysta膰 z p臋tli efekt贸w? Czy je艣li mam multiefekt
korga, to musz臋 go puszcza膰 przez p臋tl臋? Czy po prostu output z tego
procesora wpinam od razu w Input g艂owy, o obni偶onej czu艂o艣ci?

Czy zna艂em dzia艂anie TUNER OUT w GK backline 600, a je艣li tak, to czy dawa艂 on surowy sygna艂 wyj艣ciowy?
Uwa偶am, 偶e jest sens posiada膰 w przysz艂o艣ci takie tunery jak TUNER OUT w moim wzmacniaczu basowym.
Jestem zainteresowany korzystaniem z Tuner Out jako wyj艣cie s艂uchawkowe.
Czy head GK backline 600 ma wyj艣cie s艂uchawkowe, a je艣li tak, to czy jest to konieczne dla jego u偶ytkowania?
Jak w praktyce korzysta膰 z p臋tli efekt贸w w GK backline 600?
Czy wymagane jest, aby m贸j multiefekt Korg by艂 pod艂膮czony do p臋tli efekt贸w?
Moje zdanie na temat pod艂膮czania outputu multiefektu bezpo艣rednio do inputu wzmacniacza basowego, omijaj膮c p臋tl臋 efekt贸w.
Mam pytania dotycz膮ce GK backline 600.
Czy s膮 jakie艣 inne funkcje lub cechy innych wzmacniaczy basowych, kt贸re ch臋tnie bym pozna艂?
Czy kto艣 mia艂 do艣wiadczenie z GK backline 600 i mo偶e mi poleci膰 jego zakup?

Podziel si臋 swoj膮 opini膮

Jeden komentarz

  1. a)Da si臋 w moim mniemaniu, potrzebowa膰 b臋dziesz jedynie wzmacniacza
    s艂uchawkowego, jako, 偶e s艂uchawki to same g艂o艣niki. Na pewno nie jest to
    wyj艣cie sygna艂u po preampie, czyli obrobionego. Wychodzi na to, 偶e masz
    racj臋. Tunery Rackowe to generalnie bezsens totalny. S膮 po prostu wi臋ksze od
    kostek, wi臋c pozwalaj膮 na precyzyjniejsze strojenie. Gwiazdy i tak maj膮 taki
    tuner wpakowany ko艂o pedalboardu. Trzymanie tego przy paczce jest niewygodne,
    chyba, 偶e lubisz na koncertach sta膰 odwr贸cony plecami do widowni i biega膰 w
    te i we te. Generalnie za 300z艂 mozesz mie膰 wyrypany tuner PolyTune w
    kostce.

    b)Schematycznie wygl膮da to tak dla p臋tli szeregowej:

    Gitara–>preamp—>p臋tla—->ko艅c贸wka mocy

    Je偶eli chcesz aby efekty obrabia艂y obrobiony ju偶 sygna艂 przez preamp dajesz
    je w p臋tle, je偶eli to preamp ma obrabia膰 efekty dajesz je zaraz za
    gitar膮.

    Je偶eli chcesz omin膮膰 preamp, mie膰 brzmienie wy艂膮cznie z efekt贸w (
    aktualnie nie posiadam heada, na koncerrty biore tylko pedalboard, gdzie mam
    fajny preamp w kostce i wpinam si臋 w ten spos贸b w zestaw) robisz tak:

    gitara–>(efekty lub ich brak)—>out z p臋tli efekt贸w. Sygan艂 idzie
    wtedy bezpo艣rednio na wzmacniacz i masz czyste nie obrobione niczym brzmienie
    (ew. efektami za gitar膮).

    Do takiego ustawienia jak wy偶ej poda艂em fajnie jest mie膰 preamp z p臋tl膮
    r贸wnoleg艂膮 p臋tl膮 efekt贸w do efekt贸w pog艂osowych, o ile kto艣 takowe
    stosuje 馃榾

    Pytaj bo na pocz膮tku na pewno b臋dzie Ci si臋 miesza膰. Wypowiedzi w necie s膮
    cz臋sto zagmatwane (jak moja? :P)

    Efekty modulacyjne (Wah, Chorus, Flanger, Phase Shifter itd.) powinny wed艂ug
    utartych przed wiekami zasad i艣膰 szeregowo za gitar膮 nalepiej przed
    preampem, a pono膰 jeszcze za przesterem. Por膮bane, ale kwestie brzmienia to
    cholernie indywidualna sprawa wi臋c nie patrz na opinie.

    Teraz kolejna ciekawostka, niezwyk艂a rzadko艣膰 w piecach basowych, a
    mianowicie P臋tla R贸wnoleg艂a!

    Wygl膮da to jak r贸wnoleg艂e 艂膮czenie opornik贸w. ta da :

    gitara—>preamp–>p臋tla r贸wnoleg艂a —|

    |—–>sygna艂 czysty —————->

    | ==> regulacja miksowania obu–> ko艅c贸wka mocy

    |—->sygna艂 obrobiony przez efekty–>

    Nie mog艂em umie艣ci膰 tego w jednej linii bo edytor zaraz wyr贸wnuje to do
    lewej co jest niesamowicie utrudniaj膮ce. Te apostrofy to 偶eby nie
    wyr贸wna艂o.

    z*ebi艣cie fajna sprawa dla basisty. Moim zdaniem to powinno by膰 do艂膮czone
    do ka偶dego preampu w kostce. Mozesz miksowa膰 czyste brzmienie z przesterem,
    oktawerem lub ka偶dym innym efektem w dowolnej proporcji. ( W prawie ka偶dym
    szanuj膮cym si臋 przesterze i oktawerze to ju偶 si臋 znajduje, choc nie zawsze)
    R贸wnoleg艂a p臋tkla wa偶na jest dla gitarzyst贸w, oni to g艂贸wnie u偶ywaj膮
    efekt贸w pog艂osowych, modulacyjncyh w czasie mianowicie Delayi i
    Reverb贸w.

    To chyba koniec wyk艂adu, jak czego艣 nie rozja艣ni艂em to jestem do
    dyspozycji.

    Kurcz臋 mo偶na by jako艣 napisa膰 艂adnie tamat odno艣nie p臋tli efekt贸w i go
    przyklei膰, bo te pytania b臋d膮 si臋 mno偶y膰 i mno偶y膰. Zmie艅 nazw臋 na
    P臋tla Efekt贸w i Tuner Out to mo偶e przyda si臋 te偶 innym.

    Generalnie to nie warto patrze膰 na p臋tle we wzmacniaczach bo z moich
    do艣wiadcze艅 ( niewielkich, bo to w sumie kilkana艣cie wzmacniaczy, kilka
    ni偶szej klasy kilka wy偶szej, zajmuje si臋 basem dopiero czwarty rok) s膮 one
    kijowe.

    Za kilka dych mo偶na dosta膰 u偶ywan膮 p臋tl臋 w kostce/ niekostce co kto woli.
    Do tego szeregow膮 mo偶na zmieni膰 w r贸wnoleg艂膮 za pomoc膮 kosteczek. Ufff

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.