Jazz bass projekt .Set in albo ntb…

Zastanawiam się ostatnio nad zrobieniem kopii jazza w wersji ntb lub set in.
chetnie uslysze Wasze opinie. Jak zapatrujecie się np na wersje wklejana ale z
wprowadzeniem gryfu do samego picka. Zawsze zastanawialo mnie jak może
zabrzmiec taka konstrukcja bez systemu tilt i zapackanych kieszeni
gryfowych.

Wszelkie pomysly czy uwagi , mile widziane.

Czy myślisz o projekcie jazzowego kontrabasu w wersji ntb lub set in?
Co sądzisz o kopiowaniu jazzu z wprowadzeniem gryfu do samego picka?
Czy zastanawiałeś się, jak brzmi taka konstrukcja bez systemu tilt i zapakowanych kieszeni gryfowych?
Masz jakieś pomysły lub uwagi na temat projektu bassu jazzowego?
Jesteś zainteresowany projektem bassu jazzowego?
Czy kiedykolwiek próbowałeś grać na basie jazzowym w wersji ntb lub set in?
Jakie są Twoje doświadczenia z basem jazzowym?
Co sądzisz o wersji wklejanej basu jazzowego?
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jakie są zalety basu jazzowego w wersji ntb lub set in?
Czy jesteś fanem muzyki jazzowej i chciałbyś grać na bassie jazzowym?

Podziel się swoją opinią
Basoofka_NET
Basoofka_NET
Artykuły: 3402

9 komentarzy

  1. Skoro z tiltem i zapaćkanymi kieszeniami brzmią z*ebiście, to NTB/set-in
    zabrzmi co najmniej równie ciekawie :]

  2. Jak to będzie wygladac i brzmiec przekonamy się niebawem , właśnie zaczalem
    strugac takowy bas. Korpus mahoniowy a gryf , wklejany – klonowy. jeden prog
    więcej czyli dźwięk „e” na strunie „G”. Trus „vintage” jako najlepiej
    brzmiacy.

    Dzieki gryfowi wklejanemu wygoda przy graniu w wysokich pozycjach jest
    wieksza.Zeby uzyskac jednolite brzmienie będzie prog zerowy.

    Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.

  3. @Szary: Przy ntb nie straci się tego „jazzbasowego” strzału?

    Watpliwość zgłoszona przez kolegę Szarego jest jak najbardziej zasadna. NTB
    to nie tylko sam „mniód & malyna” – jak wczoraj usłyszałem rzeczoną
    próbkę soundu Washburna Taurus T25 na youtube, to się załamałem:

    https://www.youtube.com/watch?v=gk_v6_DsYHo

    Nie wiem jak Wy to odbieracie, ale IMHO konstrukcja NTB zapewne spowodowała
    że ten bas brzmi drętwo i sztywno jak impreza urodzinowa u cioci Pelagii ze
    Skierniewic.

    Jakieś takie niemrawe patyczaki. A gdzie ten soczysty fortepianowy dźwięk
    dwóch singli? Jazz bass z bolt-on brzmi zupełnie inaczej.

    No chyba, że to wina wyjatkowo h*jowych pick-upów Washa, bo model jest ze
    średniej (czyli nienajniższej) półeczki jakościowo-cenowej.

  4. W/w Washburn może być jako bas do d*py, NTB to tylko jeden konstrukcyjny detal
    i nie koniecznie mulace brzmienie musi być spowodowane właśnie tym
    rozwiazaniem. Najprawdopodobniej drewno w instrumencie jest kiepskie bądź
    nalozylo się kilka czynnikow.

    Prawdziwym problemem sa dla mnie picki roznych producentow. Ja naiwny myslalem
    , ze wystrugam kilka korpusow , kilka gryfow i będę mogl zrobić eksperyment
    wymieniajac czesci. Np gryf klonowy z korpusem cedrowym a picki beda Di Marzio
    lub inne. Wszystkie drewniane czesci pasuja ladnie do siebie ale na tym koniec.
    Mam kilkanascie roznych kompletow przetwornikow typu jazz i krew mnie zalewa ,
    pieknie wyfrezowane komory na picki sa dla jednych przystawek za male a dla
    innych za duze. Tam gdie Di Marzio wchodza na sile , Bartolini telepia się jak
    gowno w przerebli. Odrebnym klopotem jest rozne umiejscowienie „uszu”
    pickupa . Standart „jazz bass” , guzik! Gdybym chcial wyprobowac wszystkie
    pickupy jakie mam musialbym wyfrezowac ohydne baseny. Duuze
    rozczarowanie…

    Edyta:

    To samo dotyczy mostow , również wsrod nich zrobilem remanent i każdy wytworca
    robi wlasne wymiary , wlasne rozstawy srob itd . Nie widze sensu robienia tylko
    i wylacznie kopii Fendka , caly eksperyment w tym momencie moglby się zakonczyc
    bo Fender wyeksploatowal temat doglebnie. Rzecz w tym jak to rozwiazac ? Robic
    korpusy z zamontowanym mostem i konkretnymi pickupami a ewentualne zmiany
    ograniczyc tylko i wylacznie do prób z dopasowaniem gryfu ? Szkoda mi uzywac
    tylko jednego – dwoch rodzajow picka na wymiane …Macie jakieś pomysly ,
    sugestie ?

  5. @Bydluck:

    @Szary: Przy ntb nie straci się tego „jazzbasowego” strzału?

    Watpliwość zgłoszona przez kolegę Szarego jest jak najbardziej zasadna. NTB to nie tylko sam „mniód & malyna” – jak wczoraj usłyszałem rzeczoną próbkę soundu Washburna Taurus T25 na youtube, to się załamałem:

    https://www.youtube.com/watch?v=gk_v6_DsYHo

    Słuchałeś innych próbek z tego sklepu? Nie ma chyba wiosła, które by
    fajowo brzmiało. Nie umieją grać w ząb i nie wiedzą, jak nagrać. Padaka i
    amatorka.

  6. @Bydluck:

    @Szary: Przy ntb nie straci się tego „jazzbasowego” strzału?

    Watpliwość zgłoszona przez kolegę Szarego jest jak najbardziej zasadna. NTB to nie tylko sam „mniód & malyna” – jak wczoraj usłyszałem rzeczoną próbkę soundu Washburna Taurus T25 na youtube, to się załamałem:

    https://www.youtube.com/watch?v=gk_v6_DsYHo

    Nie wiem jak Wy to odbieracie, ale IMHO konstrukcja NTB zapewne spowodowała że ten bas brzmi drętwo i sztywno jak impreza urodzinowa u cioci Pelagii ze Skierniewic.
    Jakieś takie niemrawe patyczaki. A gdzie ten soczysty fortepianowy dźwięk dwóch singli? Jazz bass z bolt-on brzmi zupełnie inaczej.
    No chyba, że to wina wyjatkowo h*jowych pick-upów Washa, bo model jest ze średniej (czyli nienajniższej) półeczki jakościowo-cenowej.

    Może to wina strun, jak kupiłem tego Washa też brzmiał trochę muląco i
    prawie bez fortepianowego strzału. Po wymianie strun na Warwick 45-135
    (czarne) brzmi całkiem ok, nie wiem jakie są zakładane fabrycznie do tego
    basu, ale były dość sztywne i trochę już zajechane. Po wymianie zabrzmiał
    o wiele lepiej.

  7. Caly projekt nabiera kolorow. Juz można powoli pokazac na przykladach o co
    chodzi. Pisze w tym temacie aby nie zakladac kolejnego watku…

    Na fotach co nastepuje:

    1)Gryf klonowy z podstrunnica klonowa 21 progow (jeden dodatkowy w stosunku do
    oryginalu Jazz Bass)

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00026.jpg

    2)gryf mahoniowo klonowy z podstrunnica klonowa i bialymi markerami (po
    polakierowaniu rzecz wyglada interesujaco) , progow 20.Jak wyglada klejona
    konstrukcja gryfu widac dokladnie na drugim zdjeciu.

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00028.jpg

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00029.jpg

    Nowy korpus jazza – mahoniowy z topem z cedru wzorzystego. Opcji teraz jest
    kilka .

    1) bez maskownicy , z gryfem 20 progow.

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00032.jpg

    2)z maskownica i tym samym gryfem

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00031.jpg

    3)Z maskownica i gryfem 21 progowym…

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00030.jpg

    Rowniez hardware mam w dostatecznym wyborze aby można było pokombinowac , tutaj
    kilka wybranych mostkow :

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00033.jpg

    W desce jeszcze nie sa wyfrezowane „uszy” dla pickow… W przygotowaniu mam
    jeszcze kombinacje gryfow mahon z podstrunnica klonowa i cumaru oraz klonowa
    szyjka z podstrunnica cumaru. W tej chwili oprocz tej deski sa jeszcze
    mahoniowa i z antiroby. Jezeli czas mi pozwoli kilka nowych roznych korpusow
    dojdzie jeszcze w tym miesiacu… jakosc zdjec niestety nie najlepsza , ale sa
    robione telefonem . Mialem alternatywe , zrobić tak albo wcale…

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/jconcept/IMG00021.jpg

    Mam w zalozeniu również rozne polozenia picka mostkowego … Fender z lat
    60-tych , Fender lata 70-te i dla sprobowania bardziej w kierunku mostka.

    Zdjecia nowych elementow i ich kombinacji będę wstawial na biezaco… Zapraszam
    do komentowania.

Możliwość komentowania została wyłączona.