Type O Negative brzmienie basu ś.p. Petera

Witam nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji jakiego efektu używał
Peter osiągając swoje genialne brzmienie basu.Jeśli ktoś się orientuję
będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. Przyznam że umiejętności gry
posiadam już jako-takie ale jeśli chodzi o sprzęt to mam małe
doświadczenie

pozdrawiam

Jakie efekty używał Peter z Type O Negative, aby osiągnąć swoje genialne brzmienie basu?
Czy jest ktoś, kto może mi pomóc znaleźć informacje o używanych przez Petera efektach na basie?
Czy ktoś zna rodzaj efektów, jakie używał Peter z Type O Negative na basie?
Jakiego sprzętu używał Peter z Type O Negative do osiągnięcia swojego charakterystycznego brzmienia basu?
Może ktoś mi pomóc znaleźć informacje o efektach, które Peter stosował na swoim basie z zespołu Type O Negative?
Czy jest ktoś, kto może mi podpowiedzieć, które effekty Peter stosował na swoim basie z Type O Negative?
Jak Peter osiągał niepowtarzalne brzmienie basu? Jakie sprzęty i efekty stosował?
Czy ktoś posiada wiedzę na temat efektów, jakie Peter używał na swoim basie z Type O Negative, aby stworzyć swoje unikalne brzmienie?
Jakie efekty basowe pomogły Peterowi osiągnąć niezapomniane brzmienie z zespołu Type O Negative?
Czy ktoś zna wykorzystywane przez Petera efekty dźwiękowe na jego basie, aby osiągnąć wyjątkowe brzmienie basu?

Podziel się swoją opinią
wolfmoon
wolfmoon
Artykuły: 0

4 komentarze

1. @falcoharlequin: A bit late on this one, but this is what Ive been able to decipher from various live pics and videos. So this is obviously only his more recent touring setup.

Washburn M10
    w/ a MusicMan style humbucker (possibly Seymour Duncan?)
    DR Strings Black Beauties (gauges .110/.090/.070/.050 back in the 90s)

BOSS TU-2 tuner
    BOSS DS-1 distortion
    BOSS DD-3 digital delay
    BOSS CH-1 Super Chorus

Rack:
    power conditioners
    Peavey Tour Series Bass head (700W or 450W?), 2

He currently endorses both the Peavey TVX 410 EX and the TVX 115 EX cabs (both 8 ohms) though Ive seen him with 8x10s and Peaveys Tour 410s.

And I found this on Type O Negatives forum a while ago. So take it as a post from a post allegedly from Petes bass tech….

from a site that had a post from peters bass tech (circa 2000):
    „Bass, he uses a Fernandes Kustom bass which is shaped like a Rickenbacker with an alder body (I think). It has an FGI humbucker, 24 fret ebony fretboard, and 34″ scale. The bass also has a prototype sustainer unit which is not available to the general public. He uses roundwound Dean Markley strings. Amps: He uses a Peavey max preamp and discontinued Peavey Power amps. Cabs: He uses 6 Peavy 2×10+1×18 cabs with Kustom JBL speakers. Effects: He uses Boss distortion, chorus, tremolo, and delay. He also uses a graphic EQ to shape his distortion. Reproducing the tone: If you want to reproduce his tone (without spending tens of thousands of dollars), I recommend a Peavey Kilobass (altered for high gain) and a generic 8×10 cab. For the bass you should look for an axe with good top end (I use a Tobias) to help with the distortion. The graphic EQ is VERY important if you want to get his crunchy tone. Also, a sonic maximizer will help with the bottom end…this rig will get you close to his tone, but its near-impossible to replicate because he has added so many Kustom features to his gear.”

I still havent been able to figure out the EQ curve on his bass heads. It seems people would rather take a pic of Peter than of that rack to his right! Nor have I the money to buy all his gear and get it 100% accurate. But I hope this helps a bit.

2. I wszystko jasne, swoją drogą dziwne że nie znalazłem tej stronki,
    myślałem że przekopałem 3/4 neta…

Dzięki, zatem będę eksperymentował z różnymi ustawieniami tremola,
    chorusa i distorszyna..

pozdrawiam i dzięki

temat uważam za wyczerpany!

3. @wolfmoon: I wszystko jasne, swoją drogą dziwne że nie znalazłem tej stronki, myślałem że przekopałem 3/4 neta…
    Dzięki, zatem będę eksperymentował z różnymi ustawieniami tremola, chorusa i distorszyna..
    pozdrawiam i dzięki
    temat uważam za wyczerpany!

Drugi wynik w goglach po wspisaniu equipment.

Możliwość komentowania została wyłączona.