Coś lepszego od Spcetora Lagenda [Classic] za tę cenę?

Witam, zastanawiam się, czy za tę cenę można kupić coś lepszego
(allegro)- gram funka i lekki rock i dosyc twarde brzmienie spectora coraz
mniej mi odpowiada.

PS. jak ten typ:
https://www.youtube.com/watch?v=1Vfq8CgKDBg
uzyskał takie zajebis*e funkowe brzmienie?:o

Czy znacie jakiś inny sprzęt niż Spector Legend [Classic], który byłby lepszy za tę samą cenę?
Jaka jest najlepsza opcja za podobną cenę co Spector Legend [Classic] w kontekście funkowego brzmienia?
Czy ktoś miał okazję porównać Spector Legend [Classic] z innymi basami w tym samym przedziale cenowym?
Jakie są wasze ulubione modele basów, które lepiej nadają się do grania funka niż Spector Legend [Classic]?
Czy możecie polecić jakiś bas, który jest tańszy niż Spector Legend [Classic], ale brzmi jednakowo dobrze?
Jaki jest wasz ulubiony sprzęt basowy do grania lekkiego rocka?
Czy zna ktoś modele basów, które brzmią bardziej agresywnie niż Spector Legend [Classic]?
Czy Spector Legend [Classic] jest wciąż dobrym wyborem do grania rocka, czy jednak powinienem szukać czegoś innego?
Co powinienem zrobić, aby moje basowe brzmienie było tak dobre jak u tego faceta, którego wymieniłem w poście?
Czy warto przepłacać za Spector Legend [Classic] czy lepiej szukać tańszej alternatywy przy zachowaniu podobnej jakości brzmienia?

Podziel się swoją opinią
mihal277
mihal277
Artykuły: 3

32 komentarze

  1. Za tą cenę , czyli za ile ? Mam rozumieć, że masz Spectora, myślisz o jego
    sprzedaniu i kupnie w tej cenie innego basu, używanego, tak ? Kwestia za ile
    opchniesz takiego speca. Na moje oko powinieneś zapolować na Corty z serii GB
    (75 i 99) oraz A. Cenowo się zmieścisz jak dobrze poszukasz.

  2. Quo Vadis kolego?

    Bo pojęcie coś lepszego może być mylnie rozumiane 🙂

  3. Spector ma brzmienie tzw „HIFI plastic 80” – twardy jest tylko solo w miksie
    robi się z niego buła z odstającą czasami plastikową górką. Napisz o
    jaki sound Ci chodzi wrzuć ewentualnie przykłady gdzie bass brzmi wg Ciebie
    dobrze to coś poszukamy

  4. Alfik, pt.

    Spector ma brzmienie tzw „HIFI plastic 80” – twardy jest tylko solo w miksie
    robi się z niego buła z odstającą czasami plastikową górką

    nie ma to jak streścić markę w jednym zdaniu ,to jest co najmniej irytujące
    ,jak rozumiem na 5LX grałeś i masz takie zdanie czy tylko czytałeś coś w
    prasie ,bo tak to zabrzmiało

    mihal mam do ciebie prośbę abyś zerknął sobie a albo pogadał z
    forumowiczem zakwasem co on potrafi wyciągnąć ze swojego corta na nagraniach
    swojej kapeli Kumama

  5. jigsaw na spectorach grałem i zdania nie zmienie

    dodatkowo poczytaj sobie np wywiady z Guyem Pratem jednym z najlepszych
    basistów na swiecie który grywał na spectorach i zaprzestał właśnie przez
    to plasticowe HIfi potem posłuchaj starych koncertów Pink Floyd gdzie grał
    na Spectorze i porównaj to z nowymi gdzie gra te same numery na preclu i
    jazzie… Bardzo dużo basistów którzy w latach 80 grali na Spectorach min
    STING wróciło z powrotem do fenderów…. Spector ma zbyt małe body aby
    wypełnić niski środek przez to niezbyt przebija się w tym paśmie…
    zostaje góra zwykle z EMG… i właśnie buła zwłaszcza z wersji
    necktrough…

  6. ja też nie zmienię zdania ,nie spowoduje tego nawet sypanie wiedzą jak z
    teleturnieju ani „lektura” wywiadu ani teza o zbyt małym body ,ważne są
    odczucia co do osobistego obcowania z kilkoma spectorami i ich oceny

  7. Nie namawiam Cię do zmiany zdania tylko wyrażam swoje dokumentując przy
    okazji dlaczego gdyż zacząłeś kwestionować moje. Nie streszczam brzmienia
    marki tylko całej rodziny gitar NS skonstruowanych przez Neda Steinbergera i
    produkowanych nie tylko przez spectora. Kazdy gra inaczej i czego innego
    oczekuje coś co dla jednego jest pełne, głębokie, selektywne… dla
    drugiego jest bułą i plastickiem…

  8. Jeśli mogę swoje dwa grosze…

    Z tego co czytam o Spectorze ( nie mając go nigdy w rękach ) pasuje mi to
    wypisz wymaluj do brzmienia

    Ibanezów BTB.

    Głębokie, selektywne, agresywne. Jakbym słyszał swojego IbTb 675.

    Tyle , że rzeczywiście pasuje to (IMNO) to „zadziornych” i nowoczesnych
    gatunków rocka

    ( brzmienie podrasowane overdrive ) , ale do funkc , kopalnych gatunków rocka
    to już niezupełnie.

    Brak tego miękkiego lecz zdecydowanego mięska w dolnym paśmie.

    Kręcenie gałami niewiele wnosi , oprócz podniesienie „procentowej”
    zawartości tonów niskich w paśmie.

    Jako gitarę pasującą to tego typu muzyki „wynalazłem” Ibanez z serii SRX no
    725 lub 755 wyposażonych

    w pickupy MM-style ( humbuckery ).

    Myślę , że problem tkwi z pickupach typu soapbar. One po prostu do
    takich klasycznych i archaicznych

    gatunków nie nadają.

    EDIT: Odsłuchałem linka z YouTube.. ( Spector Legeng 6 Classic Bass )

    Jak ktoś chce mieć to samo brzmienie , to kupić dobry kompresor

    i Ibanez BTB 675. Brzmi identycznie. Gwarantuję.

    Mocny środek , niezbyt klarowna góra i rozmyty dół.

    Nie jest to brzmienie , które mi odpowiada do kawałków w stylu Deep Purple ,
    Led Zeppelin itp.

    I jest to normalne , bo to brzmienie jest z innej bajki. nie piszę że gorszej
    , ale innej.

    Na tym samym YouTube są próbki SRX. Wystarczy posłuchać , jak dalece
    różni się brzmienie od Spectora czy BTB.

    Atak umiejscowiony w zupełnie innym paśmie i inne wybrzmiewanie dołu.

    Do funk szarpanego paluchami jak znalazł.

    https://www.youtube.com/watch?v=yGQK9719Jvs

    https://www.youtube.com/watch?v=MB5a-ilKnkA

  9. Spectory z olchowym korpusem siedzą w miksie całkiem ładnie. Takie brzmienie
    to jednak nie jest wina korpusu, czy EMG, ale kretyńskiego (moim zdaniem)
    przedwzmacniacza. Miałem okazję grać na NS2 z Aguilarem OBP-3 i gadał aż
    miło.

    Nie generalizujmy, bo się robi szowinizm, a nie profesjonalizm.

  10. Igorro – miałem w rękach zarówno Legenda, jak i kilka róznych ibanezów
    BTB, dla tego nie zgodzę się z Tobą. BTB nie zagada tak jak Spector. Gada
    inaczej, lepiej, ciekawiej. Spector gada fajnie i głęboko na strunie B i E,
    wyższe dźwięki to moim zdaniem kiszka(czyli takie jak w filmiku z
    tytułowego posta). BTB to inna bajka. Nie widzę podobieństw.

  11. Spector nie nadaje się do funku?!? Co wy wiecie o muzyce 😛 Plastik i buła w
    miksie niektórym się podobają 🙂 Mi osobiście co prawda nie ale mam
    namacalny dowód na to że można i to całkiem fajnie 🙂 Poznajcei pana Douga
    Wimbisha 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=3f35NVX_PU0

  12. Na tym filmiku nie brzmi Spector, tylko pełna różnych efektów podłoga
    Douga Wimbisha. Zresztą tak nawiasem mówiąc Spectory z układem PJ i to
    czwórki to całkiem inna bajka 😉

  13. Jako bass tzw nowoczesny Ibanez BTB brzmi zupełnie inaczej większy kop
    więcej miecha od spectora lepsze pickupy (bartolini) większa (jak dla mnie)
    ergonomia gry – dla mnie BTB mają charakter którego spectorom brakuje preamp
    jest fatalny w spectorach zgodze się natomiast soapbar to tylko rozmiar
    pickupów w srodku może być J P JJ H Tricoil… dla mnie po prostu EMG nie mają
    mięcha soapbary Bartolini pomimo że solo wydają się głuche w miksie
    rządzą to samo SD … IMO oba wynalazki Neda Stainbergera (jest jeszcze
    słynny bezgłówkowiec) to porażka dostosowana do rodzących się wymogów
    brzmieniowych lat 80tych… Jak ktoś lubi automaty perkusyjne simmonsy i piano
    z DX7 to spector jest dla niego. Do cięższych gatunków Polecam ESP, Mike
    Lull Zon Fernandes model Robert T, niektóre BC Rich i Sandberg i jak komuś
    cztery struny wystarczą to niesmiertelnego Jazzbasa w wersji jesion + klon

  14. qbanez: pętla nie pętla ale na spectorze gra 😛 Poza tym każdy wie że funk
    najlepiej brzmi na preclu z flatami i nie ma co wymyslać z jakimis spectorami,
    ibanezami itd itp.

    Precel + flatwoundy = funk 🙂 i basta.

  15. Wiecie… na szczęście wielu znakomitych muzyków nie wie, że Spector jest
    do metalu, Ashdown muli, a Boss ODB-3 to siara. I grają na tym wszystko,
    ukręcając takie cuda, o jakich mnie się nie śniło.

    Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że jazz bass z powodu wąskiego gryfu ma
    krótki sustain i dużo wilków.

    O BTB się nie wypowiem, bo jeśli istnieje jakieś wiosło, które mi
    KOMPLETNIE pod ŻADNYM względem nie pasuje, to jest to BTB 😛

    Chuck Raney, sesyjny bassman grający między innymi z Steely Dan, Quincy
    Jones, Arethą Franklin i The Supremes gra na Spectorze. Najwidoczniej nie wie,
    ze to wiosło jest do bani.

  16. A co do odpowiedzi na pytanie: im mniej Ci odpowiada brzmienie Spectora tym
    szybciej powinieneś go sprzedać. A za kasę, którą za niego dostaniesz
    polecam kupić inne, wcześniej ograne basidło, które będzie Ci
    pasowało.

    Na Twoim miejscu zrobiłbym tak:

    1. Zaczynasz zbierać kasę (jak się nie przyda później to nic, zawsze
    można prze… kazać na dobry cel 😉 ).

    2. Idziesz do muzycznych i szukasz fajnie brzmiących, nowych basów z
    najróżniejszych przedziałów cenowych. Możesz sobie nawet na sounderach
    pograć, a co… jak szaleć, to szaleć – tyczy się to obu kierunków
    cenowych.

    3. Gdy już upatrzysz sobie fajne wiosełko i stwierdzisz, że kasa z punktu 1
    plus ekwiwalent pieniężny uzyskany ze sprzedaży Spectora wystarczy Ci na
    nówkę, ewentualnie allegrową używkę możesz przejść do punktu 4. Jeśli
    nie, to wracasz do punktu 1 :).

    4. Kupujesz wymarzone wiosło i cieszysz się tym wszystkim.

    Najprostsze rozwiązanie.

    Ze swojej strony dodam, że jestem posiadaczem Specka piąteczki i nie narzekam
    ani na dół, ani na górę, ani na środeczek. Wiosłem tym ogrywam nie tylko
    jakieś alternatywy, ale zwykłego popularnego rocka i jeszcze mnie nie
    zawiódł. BTB ogrywałem, ale mi po prostu nie leży i tyle. Jak widzisz – co
    użytkownik to inna opinia. Co z tego, że możemy Ci polecić jakiegoś Corta,
    OLPa, Fender itp., skoro dla każdego pasuje coś innego, każdy ma swój
    oryginalny stack i inne wymagania.

  17. mazdah Chuck grywa czasami na Spectorze bo jego plastic pasuje mu widocznie do
    pewnych murzyńskich aranży grywa również na preclu i całej masie innych
    basów bo ma ich dość sporo w kolekcji. Poza tym na swiecie brzmienie to
    często sprawa tajna – kolesie wychodzą na koncert z jednym basem i kostkami
    za 5 zeta bo maja uklad reklamowy ( i młodzoeż kupuje potem się dziwiąc jak
    oni z tego TAKI sound wyciągneli) a w studiu nagrywaja na czyms zupelnie
    innym

  18. mam nadzieję że kolega mihal w większości nie czyta tego albo z
    przymróżeniem oka ,bo może wiedzieć mniej niż przed założeniem tego
    wątka a przenoszenie środków czy flaty do preclów to nie jest rozwiązanie
    jego dylematów ,mihal będę się jak wielu powtarzał , pakuj się w środek
    komunikacji i zrób sobie wycieczkę po sklepach

  19. Zapewne, przecież nie wyciśnie z jednego basu każdego brzmienia, które
    potrzebuje.

    Każdy bas jest dla pewnych grup docelowych i np JA nigdy nie uwierzę w
    wyższość Jazz Bassa nad Precisionem.

    Mało tego – znam ludzi, którzy nigdy nie uwierzą w technologię
    cyfrową.

    Twierdzą, że w studiu cyfrowy może być aparat fotograficzny i telefon
    komórkowy.

    I mają po części rację – żaden kompresor nie działa lepiej niż lampa i
    taśma nagraniowa.

    Mógłbym stwierdzić, że ludziom już nie chce się porządnie nagrywać,
    dlatego weszła technologia cyfrowa. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że to
    zbyt duże uproszczenie tematu.

  20. A mnie się wydaje , że można popełnić błąd kupując np pierwszą
    konkretniejszą gitarę, ale już przy kolejnych

    należy się muzycznie zdefiniować i kupować odpowiednie wiosła.

    Np moim błędem był zakup BTB675. Dobre wiosło , dla niektórych bardzo
    dobre ,

    dla mnie manualnie rewelacyjne , ale brzmieniowo nie satysfakcjonujące.

    Bo przeczytałem tylko że jest dobre , ale nie doczytałem .. do czego.

    Piszę to po to , aby wskazać na możliwą przyczynę tworzenia się mitów na
    temat tego czy owego wiosła.

    Jak nie trafimy na „swój” sound , to wiosło będzie do d*py , a dla innych z
    kolei

    może być rewelacyjnym.

    I jak tu rozsądnie prowadzić polemikę ? 🙂

  21. @igorro:
    I jak tu rozsądnie prowadzić polemikę ? 🙂

    Nie da się, dlatego że puenta jest tylko i wyłącznie w głowie, uszach i
    paluchach mihala277.

    *************************************************************************

    …słuchaj, zanim cokolwiek napiszesz, ukłuj się w palec i zobacz, czy nie
    poleci czasem sok z buraka…

  22. Byłem dziś w muzycznym i jedna rzecz mnie zaciekawiła – grając na jazz bassie i precisionie nawet jak bas nie był podłączony, to struny brzmiały świetnie – z funkowym pazurem. Wie ktoś jakie struny ma fabrycznie Fender i spector lub jak je rozpoznać (może mi się pomyliło i na początku miałem niklowe)?

    To nie jest kwestia do końca strun tylko konstrukcji instrumentu Fendery są
    większe i lepiej rezonują ze względu na konstrukcje. Do tego mają więcej
    tzw Punchu który słychać akustycznie NS ideą było aby przy małym korpusie
    większość drgań wróciła na strunę – teraz od tego się odchodzi i wraca
    do rozwiązań tradycyjnych. NS mają więcej drgań w zakresie pierwszej
    harmonicznej czyli do powiedzmy 80 HZ pasmo w którym zwykle dominować ma
    stopa a z basu zostaje tzw buła. Bass Sklavlerskiego ma dwa single i to
    brzmienie które słyszymy to głównie tego zasługa. Poza tym słyszysz go
    solo w miksie brzmiałby zupełnie inaczej. Tak czy inaczej funkowy pomruk to
    Fendery i im podobne. Pradopodobnie lakland lub pedulla spodobały by Ci się
    również ale to drogie basy pozostaje jeszcze czeskie MTD Tobias to świetny
    lutnik i basiki te łączą to co fajne w fenderach z tym co fajne w tzw
    wynalazkach współczesnych. Fender podaje na swojej stronie jakie struny
    zakłada fabrycznie do danego modelu. Flea promuje teraz serię tanich basów
    może to jest rozwiązanie dla Ciebie????

  23. Może trochę sprecyzuję:

    mam classica, który ma 2 hambuckery, które brzmią bardzo twardo. Do funku to
    imo średnio się nadaje. Pan Doug Wimbish, którego ktoś tu pokazał ma
    bodajże spectora z serii EURO, które mają zupełnie inne pick-upy (chba jazz
    i jeszcze coś). I brzmienie takiego EURO bardzo mi odpowiada. Brzmienie, jakie
    chciałbym uzyskać (za max. 1800zł, wolałbym nówkę, ale używka też
    wchodzi w grę) to coś takiego

    lub
    https://www.youtube.com/watch?v=EMzA0g28Ue4 lub
    https://www.youtube.com/watch?v=6sLPR8lGOw8 lub z piosenki
    walkabout red hotów. Spector bardzo mi odpowiada pod względem wygody gry –
    minimalistyczny korpus bardzo mi odpowiada, tak samo jak świetne wyważenie.
    Brzmienie jest ok jeśli gram jakiś mocniejszy kawałek, ale nie da się na
    nim ukręcić takiego funkowego pomruku. Takiego ciepła płynącego z
    dźwięku. Może to po części wina strun – na początku miałem stalowe,
    dodane do basu, zmieniłem na niklowe i dźwięk odżył, nabrał takiego
    funkowego przydźwięku (zwłaszcza przy poppingu), ale to nie było jeszcze
    to, o co mi chodziło.

    Byłem dziś w muzycznym i jedna rzecz mnie zaciekawiła – grając na jazz
    bassie i precisionie nawet jak bas nie był podłączony, to struny brzmiały
    świetnie – z funkowym pazurem. Wie ktoś jakie struny ma fabrycznie
    Fender i spector lub jak je rozpoznać (może mi się pomyliło i na początku
    miałem niklowe)?

    Będąc w muzycznym ograłem jeszcze parę basików – Warwick corvette z
    olejowym wykończeniem – coś pięknego – cena duża, ale kiedyś widziałem na
    necie za 2000zł używańca, w dodatku z pickupami bartoliniego, ale sądze,
    że taka okazja zdarza się niestety rzadko.

    Jaz i precel również dzwiękiem wymiatają. Jazz trochę bardziej, ale jeśli
    miałbym dopłacać doń ponad 1500zł, to oczywiście wybrałbym precla.

    Mayones be4 – podobnie brzmi jak Warwick, pewnie ze wzlędu na te same
    przystawki, dźwięk fajny, ale za mało w nim basu. Gdybym jednak dorwał go za 1900zł, byłbym radosny:)

    PS. Za ile mogę opchnąć na necie Spectora (nówka, bo dostaję nowy
    egzemplarz niedługo na gwarancji)?

    PS2. A może to, że nie mogę ukręcić fajnego brzmienia to wina słabego
    pieca Hartke b200, który ma małe opcje regulacyjne (z drugiej strony, kiedyś
    na warsztatach podłączyłem do profesjonalnego sprzętu i parę osób się
    odezwało, że bardzo „metalowo” brzmi)?

    ps3. A może to wina moich palców, że jeszcze nie mam tyle „spręzystości”,
    by osiągnąc takie brzmienie (jutro idę na warsztaty, to dam wiosło do
    ogrania profesjonalistom i się okaże, co umieją z niego wycisnąć).

    ps4. Ktoś napisał, bym brał corta gb34 – otóż miałem to wiosło
    wcześniej. Jak za taką cenę, miażdżyło, choć miało trochę za mało
    basu – musiałem podkręcać na maxa, a wtedy trzeszczało:)

    Z góry dzięki za pomoc!

  24. Na alledrogo jest corvettea za 1,8k. potarguj się z kolesiem i będziesz
    zadowolony

  25. Możesz dać linka z tą tanią serią (chociaż tanie dla Amerykanina, to i
    tak cholernie drogie dla mnie)?

    Poza tym – czy tylko na fenderach jest ten „pazur”? CO mi się nie chce
    wierzyć:) Musi być bas, który za pzystępną cenę zaoferuje fajne, funkowe
    brzmienie.

    cropec – na necie to ja widzę tylko corvette za 5k, inne to są podobno
    ch*jowe rockbassy.

  26. nie tylko na fenderach ale na fenderopodobnych także kup starego Ibanez perla
    tokaI itd na np HR guitars ewentualnie bardzo dobre basy zdarzaja się firmie
    „vintage” grałem na fretlesie ala pastorius i szczena mi opadła a kosztował 1300zł

    wpisz flea bass na talkbass to się znajdzie

  27. allegro.pl/item583672533_gitara_basowa_warwick_corwette_std.html o tego
    Warwicka chodzi. Co prawda ma cenę minimalną, ale jeśli koleś jest
    rozsądny, to za niewiele więcej powinieneś go mieć.

  28. Jeszcze niestety nie mam spectora nowego, wiec nie mogę sprzedać. Przedtem
    jednak przetestuje na lepszych wzmacniaczach i innych strunach – niklowych, bo
    może to nie jest wina bassu?

    Takze jeszcze się wstrzymam, a może ktoś mayonesa be4 wystawi za fajną
    cenę?

    Co do basów flea: coś mi się to nie widzi:
    http://www.fleabass.com/ 🙂

    PS. Szukam filmiku pokazującego brzmienie strun stalowych i niklowych na
    jednym basie, mógłby ktoś pomoc?

  29. stalowe vs nikle tej samej firmy = stalowe więcej góry większa szklanka w
    górze więcej najniższego dołu większa dynamika gry – nikle więcej
    łagodnego wysokiego środka nieco twardsze artykulacyjnie sztywniejsze pod
    palcami mniej najniższego dołu mniejsza reakcja na artykulację (więcej
    wybaczają)

  30. Podsumuję może moje pytania:

    Jak rozoznać, czy struno są niklowe, czy stalowe?

    Wie ktoś może jakie struny są fabrycznie w spectorze?

    Za ile mogę opchnąć na necie Spectora (nówka, bo dostaję nowy egzemplarz
    niedługo na gwarancji)?

    Może to, że nie mogę ukręcić fajnego brzmienia to wina słabego pieca
    Hartke b200, który ma małe opcje regulacyjne (z drugiej strony, kiedyś na
    warsztatach podłączyłem do profesjonalnego sprzętu i parę osób się
    odezwało, że bardzo „metalowo” brzmi)?

    A może to wina moich palców, że jeszcze nie mam tyle „spręzystości”, by
    osiągnąc takie brzmienie (jutro idę na warsztaty, to dam wiosło do ogrania
    profesjonalistom i się okaże, co umieją z niego wycisnąć).

    Co polecacie do 1800zł do funkowego grania?

    Proszę o pomoc.

  31. W Spectorach kiedyś były zakładane GHSy Boomers. Potem przerzucili się na
    struny własnej produkcji. Widziałem też kilka modeli w sklepach z
    założonymi jakimiś dziwnymi Rotosoundami.

Możliwość komentowania została wyłączona.